عصر قم

آخرين مطالب

افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های ریلی، صنعتی و آموزشی در قم اقتصادی

  بزرگنمايي:

بهرام سرمست استاندار قم در مراسم افتتاح و بهره برداری از 15 پروژه عمرانی آب و فاضلاب استان که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، به مساله آب در قم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و دولتمردان این نظام اقدامات و خدمات بسیاری به قم در زمینه رفع مشکلات آب شده است و امروزه شاهدیم برای استان قم و بویژه برای منطقه پردیسان، آبی با کیفیت در دسترس مردم است.

عصرقم- افتتاح و بهره‌برداری از 15 پروژه آب وفاضلاب با اعتبار بالغ بر 1400 میلیارد ریال
استاندار قم با تاکید بر خدمات دولت تدبیر امید در زمینه ی تامین آب شرب قم، اضافه کرد: این خدمات باید بخوبی اطلاع رسانی شود تا ضمن بیان عملکرد دولتمردان در مسیر خدمت به مردم، فضای امید آفرینی در جامعه ایجاد شود.

سرمست  توانمندی و پیشرفت های صنعت آب و فاضلاب کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز با دستان پر توان مهندسین بومی و شرکت آب و فاضلاب، نیازهای فنی در حوزه تاسیسات آب و فاضلاب در داخل استان حل می شود و ضروری است تا بحث بومی سازی دانش فنی و استفاده از شرکت های دانش بنیان در حوزه ساخت  تجهیزات مورد حمایت قرار گیرد.

وی با تاکید بر برنامه‌های هفته دولت و بهره برداری از 15 پروژه آب وفاضلاب با اعتبار بالغ بر 1400 میلیارد ریال در استان،  ادامه داد: استان قم برای تکمیل طرح های حوزه آب و فاضلاب نیازمند اقداماتی چون تکمیل شبکه لوله گذاری است که این طرح ها در حال اقدام و اجرا می باشد.

استاندار قم همچنین به طرح احداث تصفیه خانه قم اشاره کرد و گفت:  مطالعات کارشناسی  برای جانمایی محل تصفیه خانه در حال انجام است و بزودی برای اجرایی ساختن این پروژه اقدام خواهد شد.

تولید انرژی های تجدیدپذیر و نیروگاه‌های خورشیدی از موضوعات دیگری بود که استاندار قم به آن اشاره و خاطرنشان کرد: کار در زمینه فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف باید برنامه ریزی شود و در کنار توسعه زیر ساخت های فنی، شرکت های بهره برداری حوزه آب و فاضلاب در این موضوع فعالیت خود را افزایش دهند.

مقام عالی دولت با بیان لزوم اندیشیدن تمهیدات لازم برای تسریع در اجرای شبکه فاضلاب در مناطق پر جمعیت ، گفت: اجرای طرح های مدیریت بهینه استفاده از پساب و فاضلاب در دستور کار قرار گیرد.

سرمست  مهاجرپذیری قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: باید توسعه متوازن در باب پروژه های آبرسانی و بویژه فاضلاب شهری عملیاتی شود و گام های اساسی متناسب با نیازهای آینده در این حوزه برداشته شود.

گفتنی است استاندار قم پیش از این جلسه، ساختمان و تاسیسات کلرزنی صادقیه ، شبکه های  فرعی فاضلاب پردیسان و نیروگاه خورشیدی شرکت آب و فاضلاب را افتتاح کرد .

بهره برداری از دو طرح ریلی با اعتبار 290 میلیارد ریال در استان قم
طی مراسمی با حضور استاندار قم و رئیس راه آهن جمهوری اسلامی از دو طرح ریلی با اعتبار 290 میلیارد ریال در استان قم بهره برداری شد.

استاندار قم همچنین در حاشیه بهره برداری از این دو طرح سیاست های دولت تدبیر و امید و تاكیدات رئیس جمهور محترم مبنی توسعه حمل و نقل ریلی را مورد توجه قرار داد و گفت: استان قم در راستای تحقق بخشی به این سیاست پیشرو بوده است.

استاندار قم بیان کرد: با بهره برداری از این دو پروژه ریلی شاهد توسعه خطوط ریلی استان قم خواهیم بود.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینكه طرح های ریلی دیگری نیز برای استان قم خواهیم داشت، خاطرنشان كرد: اتصال سرچشمه های بار شهرک های صنعتی و منطقه اقتصادی سلفچگان به شبکه ریلی كشور جزء سیاست های دولت در استان قم است.

در این مراسم خط اتصال گمرک به راه آهن سراسری و مرکز تعمیر و نگهداری لوکوموتیوهای خط شمال به جنوب مجموعا با اعتبار 290 میلیارد ریال با حضور استاندار قم و رئیس راه آهن کشور افتتاح شدند.


بهره برداری از 17 طرح صنعتی استان قم با 1100 میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی برای 380 نفر
همچنین طی مراسمی با حضور استاندار قم از 17 طرح صنعتی استان قم با 1100 میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی برای 380 نفر بهره برداری شد.

استاندار قم در این مراسم طی سخنانی هفته ی دولت را فرصت مناسبی برای گرامیداشت همه ی تلاشگران کشور دانست.

سرمست با بیان اینكه در عمل باید پشتیبان تولید باشیم افزود: حداقل یک روز در هفته را برای رونق تولید و حل مسائل اقتصادی مدیران واحدهای تولیدی استان اختصاص داده ایم.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه و كارشكنی های دشمنان برای ضربه زدن به مردم و نظام بیان کرد: کسانیکه در راه تولید و اشتغال آفرینی فعال هستند در خط مقدم جبهه ی نبرد اقتصادی هستند.

سرمست با بیان اینكه چرخه تولید با دستان پرتوان کارگران می چرخد افزود: بایستی با حمایت از كارآفرینان و رونق تولید و اشتغال، زمینه ی بهبود معیشت كارگران ایرانی را فراهم كنیم.

استاندار قم خاطرنشان كرد: همه ی ارکان نظام باید همدل و در کنار هم باشند و در راستای توسعه ی اقتصادی كشور گام بردارند.

دكتر سرمست پیش از این مراسم شركت های "زرین كیسه نام آور" تولید كننده پاكت های كاغذی مواد غذایی، "كسری مهرتوسعه پایدار" فعال در زمینه ی تولید لولای آرام بند كابینت و "كیمیا رنگانه بسپار پاس" تولیدكننده گرانول و مستربچ پلیمری را افتتاح و از این واحدهای تولیدی بازدید كرد.

افتتاح هنرستان فنی حرفه ای شهید مصطفی چمران به همراه 8 پروژه آموزشی و پرورشی استان قم
استاندار قم روز گذشته همچنین هنرستان فنی حرفه ای شهید مصطفی چمران به همراه 8 پروژه آموزشی و پرورشی استان قم را افتتاح کرد.

سرمست با بیان اینكه طرح های زیرساختی آموزش و پرورش در توسعه جوامع جزء پروژه های بنیادین شناخته می شوند، تربیت نسل را امری مقدس برشمرد و گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران شاهد بهره برداری از چنین فضاهای غنی و مدرن آموزشی هستیم.

وی رویکرد مدیریت عالی استان قم مبنی بر حمایت از رشته های کاربردی و هنرستانی را مورد توجه قرار داد و افزود: علمی که منتهی به اشتغال شود باید در دستور کار مسئولان آموزش و پرورش استان باشد.

استاندار قم با بیان اینکه پروژه جاری مشمول زمان شده است خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های استان این است که فاصله کلنگ و قیچی را کوتاه کنیم.

وی بیان کرد: امروز وارث پروژه هایی هستیم که عمرشان از عمر مجریان آنها بیشتر می باشد و به یک دغدغه برای مسئولان و مردم تبدیل شده اند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در کشور دچار نظام طبقاتی نیستیم گفت: امروز بسیاری از مدیران ارشد کشور از مناطق محروم به مناصب دست یافته اند که نشان دهنده باز بودن مسیر رشد و ترقی برای نسل جدید می باشد.

وی با تاکید بر توسعه ی فضاهای آموزشی‌‌، فرهنگی و ورزشی در مناطق کمتر برخوردار خاطرنشان کرد: افتتاح چنین مجتمع های آموزشی گام بنیادین در راستای توسعه ی متوازن در استان قم محسوب می شود.

سرمست همچنین شناسایی استعدادهای فرزندان این مرز و بوم را ضروری دانست و تصریح کرد: مدیریت استعدادها می تواند به توسعه ی کشور در حوزه های مختلف منجر شود.

گفتنی است به مناسبت هفته دولت استاندار قم روز دوشنبه نیز در سفری به بخش های سلفچگان ،کهک و مرکزی پروژه های آبخیزداری ، بهداشتی درمانی ،عمرانی و زیربنایی را بخش های استان قم افتتاح کرده بود .

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/102516/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

71 هزار نفر در استان قم صاحبِ خانه می‌شوند

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

آغاز رقابت 17 هزار و 514 داوطلب در کنکور سراسری در قم

آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها

دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی

اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان 3 قم

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

آموزش و پرورش: 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی

همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​

اجرای 18 پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم

سارا پاداش برای قم تاریخ ساز شد

اعزام 1500 عمره‌گزار به حج در 3 روز