عصر قم

آخرين مطالب

از برخورد با سمن‌های بدون مجوز تا فعالیت 300تیم امر به معروف در قم اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصرقم- مرتضی حیدری در نشست قرارگاه 19 دی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با تاکید بر اینکه سمن‌ها باید متناسب با عملکرد خاص خود از یک دستگاه تخصصی مجوز دریافت کنند، اظهار کرد: برخی از سمن‌ها بدون مجوز هستند که فرمانداری برای مشخص کردن آن‌ها با دستگاه‌های مختلف هماهنگی کرده تا برخورد با آن‌ها را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه سمن‌ها قبل از دریافت مجوز فعالیت باید از نیروی انتظامی استعلام داشته باشند، اضافه کرد: برخی از دستگاه‌ها برنامه‌های مختلفی را در حوزه آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌کنند که باید در حوزه اعتبارات مورد توجه قرار گیرند.

فرماندار قم خاطرنشان کرد: بیش از 400 خانه مسافر در استان قم داریم که برخی از آن‌ها بدون مجوز هستند و در میان این بدون مجوزها برخی از واحدها آسیب‌های خاصی را به دنبال دارند که مقابله با آن‌ها باید صورت گیرد.

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه باید برای صدور مجوز گروه‌های مردمی برنامه‌ریزی شود، اظهار کرد: ساماندهی سمن‌ها می‌تواند از فعالیت‌های پراکنده جلوگیری کرده و موجب تقسیم‌بندی اعتبارات فرهنگی و اجتماعی به صورت مطلوب شود.

حجت‌الاسلام سید ‌اکبر حسینی‌نژاد، دبیر قرارگاه19دی قم نیز در این نشست ضمن تقدیر از حرکت‌های خودجوش آمران به معروف در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از جمله اجرای طرح «رهایی پروانه‌ها» اظهار کرد: حمایت از این افراد باید در دستور کار مجموعه‌های مختلف از جمله دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.

وی با بیان اینک کمک ارگان‌ها و نهادها به گروه‌های مردمی انقلابی با محوریت قرارگاه 19 دی استان قم دنبال می‌شود، گفت: مجموعه‌های مختلف استان از جمله استانداری باید به مصوبات قرارگاه 19 دی توجه لازم را داشته باشند، استانداری به‌عنوان یک نهاد حاکمیتی و استاندار به عنوان نماینده نظام باید نسبت به وضعیت استان دغدغه‌مند باشد.

دبیر قرارگاه 19 دی استان قم از تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تشکیل قرارگاه فرهنگی در استان قم یاد کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فقط موضوع حجاب و عفاف را مطرح نکردند بلکه به مباحث مختلف فرهنگی و اجتماعی اشاره داشتند، اگر از افزایش آمار طلاق، مشکلات تربیتی و مواد مخدر جلوگیری نشود در حوز حجاب و عفاف شاهد مشکلاتی خواهیم بود.

در ادامه این نشست، مهدی بابایی، دبیر طرح «رهایی پروانه‌ها» با بیان اینکه طرح تذکر لسانی با عنوان «رهایی پروانه‌ها» در حلقه مرکزی شهر با محوریت ناحیه مقاومت امام حسین علیه‌السلام و مشارکت مصلی قدس و ستاد اقامه نماز جمعه و عموم مردم دنبال شده است، اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی برای 300 تیم دو یا سه نفره و انجام 70 روز فعالیت میدانی توسط این افراد از جمله دستاوردهای این طرح است.

وی اضافه کرد: طرح رهایی پروانه‌ها روزانه نزدیک به سه ساعت با ساماندهی تیم‌های مورد نیاز در خیابان‌های شهدا، شهیدان فاطمی، ارم، سه راه بازار، گلزار و کوه خضر دنبال شده است.

دبیر طرح رهایی پروانه‌ها، استفاده از پژوهشگران دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام برای آموزش و معرفی شیوه‌های نوین امر به معروف و نهی از منکر و ارائه آموزش‌های تخصصی برای سرتیم‌های امر به معروف با محوریت مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج را از جمله دیگر اقدامات انجام‌شده در این طرح برشمرد و گفت: اقشار مختلف مردم به صورت داوطلبانه و بدون هیچ چشم‌داشتی در این طرح مشارکت داشته‌اند.

وی ادامه داد: در ابتدای کار فکر می‌کردیم که با آسیب‌هایی روبرو خواهیم بود اما با ارائه آموزش‌های لازم با مشکل خاصی روبرو نشدیم.

بابایی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های مختلف برای اهدا گل، هدیه و وصیتنامه شهدا به عموم مردم مطرح کرد: در طرح رهایی پروانه‌ها آمران به معروف در میان عموم مردم حضور می‌یافتند و با اهدا هدایایی به افراد، آن‌ها را به فرهنگ حجاب و عفاف دعوت می‌کردند.

وی از اجرای پویش «حجاب حق شهروندی نیست؟» یاد کرد و گفت: در قالب این پویش به دنبال ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به‌عنوان یک فرهنگ شهروندی بودیم.

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت امام حسین علیه‌السلام استان قم به راه‌اندازی قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر «ثارالله» اشاره کرد و گفت: در قالب این قرارگاه تلاش می‌کنیم تا کار را به صورت مسجدمحور و محله‌محور دنبال کنیم.

سردار محمدتقی شاهچراغی، فرمانده سپاه استان قم نیز در این جلسه بیان کرد: با بیان اینکه طلاق یکی از موضوعاتی است که به صورت جدی استان قم را تهدید می‌کند، اظهار کرد: سازمان‌های متولی باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی حساس باشند و اعتبارات ملی را برای رفع این آسیب‌ها جذب و هزینه کنند.

وی اضافه کرد: باید عملکردهایی که با استفاده از بودجه ابلاغی وزارت کشور در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی انجام شده است را بررسی و ارزیابی کنیم تا در سال جدید از این اعتبارات به شیوه مطلوب‌تر بهره‌مند شویم.

فرمانده سپاه امام علی بن‌ابیطالب علیه‌السلام گفت: این سپاه استانی در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی طرحی سه سال را در دستور کار قرار داده است که این طرح را 15 محله با محوریت چهار حوزه مقاومت بسیج دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: اگر بودجه‌ها پیامدمحور در میان مجموعه‌های مختلف تقسیم‌ شود اجرای برنامه‌های عملیاتی در راستای رسیدن به پیامد و خروجی مورد توجه هر دستگاهی قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام محمد لطفی‌نیاسر مدیرکل صدا و سیمای استان قم بر لزوم استفاده از تیم‌های عرب‌زبان برای دعوت زائران و مسافران عرب‌زبان شهر کریمه اهل‌بیت(س) به فرهنگ حجاب و عفاف تاکید کرد و افزود: ساماندهی وضعیت ظاهری هسته مرکزی شهر باید به‌عنوان اولویت در دستور کار قرار گیرد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/104067/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

دامغان لرزید

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

مرگ غم‌انگیز تازه عروس و داماد در شب عروسی

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

داستانک/ شنوایی کم

انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از 200 المان شهری در قم

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی