عصر قم

آخرين مطالب

رئیس جامعه‌المصطفی‌(ص) العالمیه:

40درصد از دانش‌پژوهان جامعه‌المصطفی را خواهران تشکیل می‌دهند علمی

40درصد از دانش‌پژوهان جامعه‌المصطفی را خواهران تشکیل می‌دهند
  بزرگنمايي:

عصر قم - رئیس جامعه‌المصطفی‌(ص) العالمیه گفت: حدود 40درصد دانش‌پژوهان جامعه‌المصطفی(ص) را خواهران تشکیل می‌دهند و این از افتخارات انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه است که می‌تواند بانوان توانمند را تربیت کند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی، عنوان کرد: حادثه کربلا و عاشورا یک حادثه فراموش نشدنی، جاوید و ماندگار در تاریخ است، حادثه کربلا اختصاص به ما و پیروان مکتب اهل بیت(ع) ندارد، این حادثه مربوط به همه مسلمانان و دنیای اسلام و فراتر از آن یک ماجرای تاریخی است و برای همه انسان‌های آزادی‌طلب، عدالت‌طلب، آزادی‌خواه و حقیقت‌جو درس‌آموز است.
وی افزود: حسین‌بن علی(ع) و ماجراها و درس‌های عاشورا برای همه انسان‌ها است و طی این هزاروچندصد سال هم این حادثه، الهام بخشی داشته و روز به روز هم بر دایره تاثیر آن افزوده شده است، قضایایی که این سال‌ها راهپیمایی اربعین حسینی، بخشی از این الهام‌بخشی تاریخی و ماندگار است که هر روز هم در حال گسترش است.
رئیس جامعه‌المصطفی‌(ص) العالمیه بیان کرد: ماجرای کربلا درس‌ها و عبرت‌های فراوانی برای بشریت و به صورت خاص پیروان ائمه(ع) دارد، این یک پرچم تاریخی است، پرچم افراشته عدالت‌خواهی، مقاومت و ایستادگی برای بیدارکردن جامعه و خواص فراموش کار است، امام حسین (ع) تا این مرحله آماده فداکاری می‌شود.
انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی است
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی موجی از امواج حادثه کربلا است، انقلاب اسلامی مانند حادثه کربلا یک انقلاب جهانی است و فراتر از مرزها و جغرافیا، یک پیام جهانی دارد و تا امروز به لطف الهی جبهه بزرگی از انسان‌های آزاده در ذیل این پرچم در نقطه به نقطه عالم، گرد آمده‌اند، این انقلاب پیام عقلانیت، معنویت و عدالت را در دنیا مطرح کرده و افراد بسیاری به خاطر همین مسئله در کنار این انقلاب قرار گرفته‌اند.
عباسی با اشاره به 8سال دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس و 8 سال مقاومت مظلومانه انقلاب اسلامی در برابر یک جبهه جهانی صورت گرفت، در آن دوره 8 ساله ما شاهد جنگی در برابر انقلاب اسلامی بودیم که همه کشورهای قدرتمند از شرق جهان تا غرب، از متجاوز حمایت کردند، هواپیماهای پیشرفته جنگی فرانسه، خدمات جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا، بمب‌های شیمیایی آلمان و اتریش و پول‌های هنگفت مرتجعین منطقه به عنوان یک جبهه بین‌المللی در برابر موج انقلاب اسلامی در خدمت متجاوز بود.
وی خاطرنشان کرد: بنا بر برخی آمارها، در دفاع مقدس از 37 کشور اسیر گرفتیم، انقلاب اسلامی که حامل پیام جهانی ایستادگی بود، پس از هشت سال مقتدرتر و محکم‌تر از قبل ایستاد و دشمنانش ناکام و شکست خورده شدند، بخشی از ناامیدی‌هایی که امروز در جبهه مقابل انقلاب اسلامی می‌بینیم و اینکه آن‌ها به خود اجازه نمی‌دهند که در برابر انقلاب اسلامی و خواستگاه آن مستقیما ورود کنند، ناشی از مقاومت است.
رئیس جامعه‌المصطفی‌(ص) العالمیه افزود: المصطفی و دیگر مراکز علمی خود را مدیون شهدا می‌دانند و این را بر خود وظیفه می‌دانیم که در عرصه علم و فرهنگ در دنیا پیام انسانی و معنوی انقلاب و شهیدان انقلاب را حمل کنیم، امروزه چالشی که مسلمانان با آن رو به رو هستند، از نوع فرهنگی و علمی است و بیش از هر زمان دیگر، مراکز علمی و حوزه‌های علمیه از جمله المصطفی به عنوان یک مرکز علمی حوزوی بین‌المللی، در این چالش جدید نقش تعیین کننده دارند.
ضرورت توسعه و پیشرفت علمی به عنوان پیش‌نیاز ساخت تمدن اسلامی
وی با تاکید بر ضرورت توسعه و پیشرفت علمی به عنوان یکی از پیش‌نیازهای ساخت تمدن اسلامی که به عنوان هدف بزرگ گام دوم انقلاب که در بیان رهبری به آن اشاره شده، بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، هدف بزرگ و والای انقلاب اسلامی را ایجاد، ساخت و نوسازی یک تمدن معنوی، الهی و مبتنی بر اخلاق، معنویت، علم و معارف الهی می‌داند، رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به وظیفه خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی به عنوان گام دوم و مرحله دوم پس از گذر از سختی‌های مرحله اول، اشاره کرده‌اند.
عباسی گفت: به لطف الهی طی سال‌های اخیر، علی‌رغم تمام تنگناها و مشکلات موجود، شاهد پیشرفت‌های علمی قابل توجهی بوده‌ایم که حتی این پیشرفت‌ها موجب اعجاب دشمنان و امیدواری دوستان انقلاب شده است.
وی ادامه داد: مشکلی که ما مسلمانان در قرون اخیر با آن مواجه بوده‌ایم این است که کشورهای غربی پیشرفت کردند و به دلایلی، مانع پیشرفت ما شدند و یا خود ما غفلت و کوتاهی کردیم و در علم و دانش عقب ماندیم، راه اقتدار و ایجاد یک تمدن از راه علم در همه ساحت‌ها و در همه رشته‌ها به ویژه علوم انسانی می‌گذرد.
عباسی اظهار کرد: علوم انسانی در واقع علوم تمدنی، اداره کردن و جهت دادن به حیات اجتماعی انسان است و از هر علمی در تمدن و فرهنگ موثرتر است، علومی که در المصطفی ارائه می‌شود، به معنای درست کلمه در حوزه علوم انسانی قرار می‌گیرد، علومی که امروزه در حوزه‌ها از آن به عنوان علوم اسلامی یاد می‌شود، شاخه‌ای از علوم انسانی به معنای عام آن است و ما این‌ها را علوم تمدن‌ساز می‌دانیم.
به نام دفاع از حقوق زن، شاهد آسیب‌های جدی در حوزه اجتماعی زنان بوده‌ایم
رئیس جامعه‌المصطفی‌(ص) العالمیه افزود: امروز و در تمدن جدید سرمایه گذاری جدی در خصوص بانوان و خانواده صورت گرفته است، یکی از آسیب‌زاترین بخش‌های تمدن جدید چیزی است که در ارتباط با خانواده مطرح می‌شود، به نام پیشرفت، توسعه و دفاع از حقوق زنان طی قرون اخیر شاهد آسیب‌های جدی در حوزه مباحث اجتماعی زنان بوده‌ایم.
وی ادامه داد: ارائه کردن یک الگو تازه از حضور زن علمی، اجتماعی و اخلاقی مسلمان در تمدن نوین اسلامی از واجبات است، این یکی از اجزای مهم انقلاب اسلامی است، این نسل توسط مراکزی مانند بنت‌الهدی در حال تربیت شدن هستند، بانوان عالم، فاضل، دانشمند و پاک که اثبات عینی و عملی این است که ما پیشرفت علمی را در کنار ارزش‌های اخلاقی و معنوی و حضور سازنده و تاثیرگذار برای بانوان در نظر داریم.
طرح تحول آموزشی المصطفی(ع)
عباسی بیان کرد: در طرح تحول آموزشی المصطفی(ع) شش حوزه بزرگ دانشی ترسیم شده است، حوزه فقه و اصول، حوزه قرآن و حدیث، حوزه حکمت و فلسفه، علوم انسانی به معنای جدید، حوزه زبان و فرهنگ و حوزه تاریخ، تمدن و سیره مجموعه این حوزه‌ها هستند که هم برای برادران و هم برای خواهران وجود دارد.
وی اظهارکرد: حدود 40درصد دانش‌پژوهان المصطفی (ص) را خواهران تشکیل می‌دهند و این از افتخارات انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه است که می‌تواند بانوان توانمند را تربیت کند.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/104823/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو