عصر قم

آخرين مطالب

امام‌جمعه قم:

پیاده‌روی اربعین گامی در راستای تمدن سازی اسلامی است سیاسی

پیاده‌روی اربعین گامی در راستای تمدن سازی اسلامی است
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم ـ ایرنا ـ امام‌جمعه قم گفت: امروز پیاده‌روی اربعین گامی در راستای تمدن سازی اسلامی و عقب راندن دشمنان اسلام و انقلاب و جلوه‌گاه انسجام و جریان مقاومت است که با ایثار و مجاهدت شهیدان به‌دست‌آمده است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم، پیاده‌روی اربعین را نماد عزت، عظمت و وحدت اسلامی دانست و افزود: امروز اربعین از شعائر عظیم الهی است که باید از اختلاف‌های مذهبی به دور بماند و در این پیاده‌روی باشکوه، دو ملت ایران و عراق و دیگر ملت‌های آزادیخواه، پویایی خون سیدالشهدا(ع) و مکتب عاشورا را به نمایش بگذارند.
وی بر ضرورت شکل‌گیری پیاده‌روی اربعین بر اساس نظم و انضباط تأکید کرد و گفت: از ستادهای اربعین و همه موکب‌ها در ایران و عراق و همه مسئولان و مردم که در این مسیر تلاش می‌کنند، به‌ویژه از مسئولان و جوانان قمی قدردانی می‌کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه، با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور عراق، تاکید کرد: بدون تردید دست‌هایی وجود دارد که دو ملت ایران و عراق را از هم جدا کند تا حماسه بزرگ اربعین خدشه‌دار شود.
وی بر ضرورت توجه دولت و مسئولان این کشور به رفع مشکلات و درخواست‌های مردم عراق تأکید کرد و افزود: بدون تردید دشمنان در این مسیر شکست خواهند خورد.
وی بابیان اینکه اگر حشدالشعبی، مرجعیت شیعه و جریان مقاومت اسلامی نبود، عراق تحت تصرف داعشی ها قرار می‌گرفت، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب باتدبیر حکیمانه جریان مقاومت در برابر توطئه داعشی ها را به راه انداخت و امروز همبستگی دو ملت ایران و عراق بسیار مهم است.
پایتخت و سایر شهرهای عراق طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته شاهد ناآرامی‌هایی بود. استان‌های عراق ازجمله مراکز استان‌های ذی قار، میسان، القادسیه، واسط، بابل، نجف اشرف، کربلای معلی، بصره، المثنی، دیاله و حتی کرکوک از روز سه‌شنبه شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات عمومی، نبود فرصت‌های شغلی و فساد اداری بودند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی یک نیروی مقتدر و دارای بیش از 60 وظیفه و مسئولیت خطیر و حساس است که باید در راستای انجام تکالیف خود مظهر مهر و مودت و درعین‌حال مظهر عزت و صلابت برای مقابله با هنجارشکنان و متخلفان باشد.
خطیب جمعه قم بابیان اینکه نیروی انتظامی بیش از 12 هزار شهید برای برقراری آرامش و امنیت در کشورمان تقدیم کرده است، اظهار داشت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در راستای مقابله با مواد مخدر، نه فقط برای ملت ایران، بلکه برای کشورهای همسایه و اروپایی‌ها نیز جان‌فشانی کرده است، البته که اروپایی‌ها هرگز قدر این تلاش‌ها و ایثارگری‌ها را نمی‌دانند.
وی بابیان اینکه همه مردم و مسئولان باید برای مبارزه با بدحجابی و بی‌عفتی در جامعه کمک کنند، گفت: همه کشور به‌ویژه استان قم باید چهره‌ای ناب و سالم داشته باشد و آسیب‌های اجتماعی و بدحجابی در شهر مقدس قم بسیار زشت و نارواست و همه قشرها و اصناف باید در این زمینه مشارکت و کمک کنند.
از روز 13 تا 20 مهرماه به‌عنوان «هفته نیروی انتظامی» نام‌گذاری شده است.
اعرافی همچنین با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری از سوی رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: از همه مسئولان انتظار می‌رود که این سیاست‌ها را با جدیت پیگیری و رعایت کرده و اگر این اصول موردتوجه قرار بگیرد، بسیاری مشکلات در مسیر قانون‌گذاری برطرف می‌شود.
وی ریشه اصلی فساد را در غفلت و بی‌توجهی مسئولان عنوان کرد و افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ذات و سیستم خود مبتلای به فساد نیست، اما نمونه‌های فساد موجود بسیار آزاردهنده است و دولتمردان باید بیش از گذشته به این موضوع توجه کنند.
عضو فقهای شورای نگهبان بابیان اینکه مسئولان باید مراقب باشند تا در پیرامون آن‌ها فساد شکل نگیرد، اظهار داشت: این فاجعه بزرگی است و برای ملت غیور ایران قابل‌قبول نبوده و امروز هم دستگاه قضا به‌خوبی برای مقابله با فساد اقدام کرده است تا ریشه آن در جامعه خشکانده شود.
وی با اشاره به عملیات گسترده انصارالله یمن و شکست مفتضحانه نیروهای سعودی نیز، گفت: وقتی پهپادهای یمنی در خاک عربستان عملیات انجام دادند، دشمنان، ایران اسلامی را متهم کردند، اما اکنون عملیات زمینی نیروهای شجاع یمنی و انهدام گسترده نیروهای سعودی را باید مشاهده کنند.
اعرافی بابیان اینکه ایران اسلامی در دفاع از مظلومان جهان مقتدرانه ایستاده و به آن افتخار می‌کند، گفت: اکنون‌که آل سعود در هوا و زمین و دریا از ارتش و انصارالله یمن شکست‌خورده است، باید پاسخگوی ده‌ها جنایت و کارنامه سیاه خود در سال‌های گذشته باشد.
وی در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همه اقدام‌های خود را بر اساس عقل و قانون انجام می‌دهد و در برابر ظلم و ستم مستکبران خواهد ایستاد و با توکل به خداوند متعال، همه دشمنان اسلام و انقلاب به زباله‌دان تاریخ سپرده خواهند شد.
8146 / 1175

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/105044/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

صفحه نخست روزنامه‌های قم پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403

تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم

واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود

اعلام محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور

کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار

آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

رییس سازمان سنجش: برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی است

صفحه نخست روزنامه‌های قم، 6 اردیبهشت

مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند

مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد

وضعیت شهر حاجی آباد زیرکوه در پی شکسته شدن 2 سد خاکی

جزئیات آزمون سراسری از زبان وزیر علوم

ترافیک پرحجم و روان در کندوان و هراز

13 خیابان بن‌بست قم بازگشایی شد

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تو که با عاشقان درد آشنایی

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری مشخص شد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

چیزهایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند

دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند

71 هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است

آیت‌الله رئیسی دقایقی قبل به تهران بازگشت

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

کنکور 1403 با آزمون «علوم ریاضی» و «انسانی» آغاز شد

اینترنت برای کنکور امسال قطع می‌شود؟

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف برگزار می شود

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می شود

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

تقویم و اوقات شرعی پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم

واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا

اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته