عصر قم

آخرين مطالب

آیت الله یزدی:

دشمنان درصدد کمرنگ کردن شکوه مراسم اربعین هستند سیاسی

دشمنان درصدد کمرنگ کردن شکوه مراسم اربعین هستند
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دشمنان اسلام و مزدوران منطقه‌ای آن‌ها به روش‌های مختلف می‌خواهند وحدت، یکپارچگی و شکوه مراسم اربعین را کمرنگ کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جمعی از مسئولان مرکز علمی، تربیتی امام خمینی(ره) شهرک مهدیه حوزه علمیه قم با حضور در دفتر جامعه مدرسین با آیت‌الله محمد یزدی، رئیس شورای عالی این نهاد حوزوی دیدار کردند.
آیت‌الله یزدی در این دیدار، با اشاره به اهمیت تبلیغ و جایگاه آن در اسلام گفت: تبلیغ در اسلام، کار بسیار حساس، ظریف و مقدسی است که در حقیقت بخشی از رسالت رسول گرامی اسلام هم به شمار می‌آید. یعنی پیامبر عظیم الشان اسلام، مبلغ و پیام‌آور حق و حقیقت از طرف خداوند متعال برای انسان‌ها محسوب می‌شوند. بر این اساس امر تبلیغ و تبیین احکام و معارف دین همواره یکی از وظایف مهم روحانیت و حوزه‌های علمیه، بوده است
وی با تأکید بر اینکه در طول تاریخ گاهی فرصت اعمال حاکمیت برای فقها و علما فراهم آمده است، گفت: فقهای بزرگ در طول تاریخ تا آنجایی که می‌توانستند حاکمیت اسلام و احکام دین را اعلام و اعمال می‌کردند و لذا خیلی از کارهایی که فقهای بزرگ ما در طول تاریخ انجام دادند اعمال حاکمیت بوده است. البته اعمال حاکمیت فقط در وقف وجوهات شرعیه و صرف در مصارف نیست. مثلاً میرزای شیرازی(ره) وقتی تنباکو را حرام کردند، حکمی ولایی و حکومتی را اعمال کردند، یعنی خودشان را حاکم می‌دانستند.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با تأکید بر اینکه با برقراری نظام اسلامی، این فرصت تاریخی و استثنایی برای برقراری احکام اسلام فراهم آمده، اظهار داشت: خوشبختانه با مجاهدت مردم و روحانیت، نعمت حاکمیت اسلامی نصیب ما شده و فرصتی استثنایی برای تبلیغ دین و معارف الهی در اختیار ما قرار داده است.
وی در خصوص نقش بی‌بدیل ولی‌فقیه و رهبری در نظام اسلامی گفت: تقریباً از نظر ما این بحث جای هیچ تردیدی ندارد که مسلمانان نیازمند به یک رهبر آگاه، مطلع، مدیر، مدبر و آشنا به مسائل جهانی هستند و خوشبختانه امام راحل و در حال حاضر مقام معظم رهبری«مدظله‌العالی» از هدایای الهی بوده و هستند که در طول چهل سال اخیر، این نظام مقدس را رهبری کردند و از مخاطرات و فراز و نشیب‌های مختلف به‌راحتی گذراندند.
آیت الله یزدی با تأکید بر اینکه ولایت‌فقیه امری مقید و در چارچوب مرزهای کشور نیست افزود: ولی‌فقیه، ولی‌ای هست که مرز جغرافیایی محدودش نمی‌کند. یعنی فقط ولی و رهبر مسلمانان داخل کشور محسوب نمی‌شود بلکه او شرعاً حاکم بر مسلمانان جهان است. به‌عبارت‌دیگر هرکجا که مسلمانان هستند حاکمیت فقیه هم هست.
وی تأکید کرد: بنابراین مرز جغرافیایی یا مقررات سازمان ملل محدود کننده تشریعی ولایت‌فقیه برای تبیین اسلام در بین مردم نیست و همان‌گونه که حاکمیت پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) برای همه انسان‌ها است، ولی‌فقیه هم برای همه حاکم است.
تأکید بر ضرورت تربیت و آموزش طلاب برای تبلیغ جهانی اسلام
استاد حوزه علمیه قم در ادامه بر ضرورت تربیت و آموزش طلاب برای تبلیغ جهانی اسلام تأکید کرد و گفت: کسانی که زبان‌دان هستند و تحصیلات اولیه‌شان به حدی رسیده است که اصول کلی اعتقادات اسلامی و مبانی شرعی را به‌خوبی می‌دانند، باید از این فرصت، برای امر تبلیغ دین در کشورهای مختلف دنیا نهایت استفاده را ببرند.
وی وظیفه حوزه‌های علمیه را در این خصوص بسیار سنگین دانست و ادامه داد: توقع این است که در یک حوزه صدهزارنفری به‌عنوان حوزه مرکزی تشیع، کسانی تربیت شوند که در سراسر دنیا بتوانند از اسلام دفاع جامع و کاملی داشته باشند.
آیت‌الله یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات مختلف سعودی‌ها در منطقه گفت: سعودی منشأ تمام فتنه‌هایی است که امروز در منطقه و دنیا نشر پیداکرده است. اخیراً پرده‌ها هم کنار رفته و آن‌ها به‌صراحت با اسرائیلی‌ها قرارداد می‌بندند و با آن‌ها همکاری می‌کنند.
وی به فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا در چهل‌ساله گذشته علیه ایران اشاره‌ کرد و افزود: اگر ترامپ می‌توانست که با ما وارد جنگ شود یک‌لحظه هم صبر نمی‌کرد ولی امروز شرایط ایران به‌گونه‌ای است که خود آن‌ها بهتر از هرکسی می‌دانند که کمترین تجاوزی به مرزهای کشور، پشیمانی متجاوزان را درپی خواهد داشت.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین افزود: امروز به برکت جمهوری اسلامی ما به چنان قدرتی رسیده‌ایم که تمام اهداف و منافع دشمن در تیررس ما قرار دارد و آن‌ها حتی یک‌لحظه خواب‌وخیال حمله به ایران را نمی‌توانند تعبیر کنند.
وی در پایان با اشاره به مراسم پرشکوه اربعین و حضور میلیون‌ها زائر از سراسر جهان در عتبات عالیات گفت: یک جنبه این مراسم، جنبه مذهبی و زیارتی آن است که اتفاقاً بسیار مهم و ارزشمند است. اما جنبه دیگر آن پیام‌های سیاسی و تأثیرات منطقه‌ای و جهانی آن است. به همین دلیل دشمنان اسلام و مزدوران منطقه‌ای آن‌ها به روش‌های مختلف می‌خواهند این وحدت، یکپارچگی و شکوه اسلامی و شیعی را کمرنگ کنند.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/105274/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد

وضعیت شهر حاجی آباد زیرکوه در پی شکسته شدن 2 سد خاکی

جزئیات آزمون سراسری از زبان وزیر علوم

ترافیک پرحجم و روان در کندوان و هراز

13 خیابان بن‌بست قم بازگشایی شد

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تو که با عاشقان درد آشنایی

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری مشخص شد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

چیزهایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند

دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند

71 هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است

آیت‌الله رئیسی دقایقی قبل به تهران بازگشت

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

کنکور 1403 با آزمون «علوم ریاضی» و «انسانی» آغاز شد

اینترنت برای کنکور امسال قطع می‌شود؟

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف برگزار می شود

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می شود

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

تقویم و اوقات شرعی پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم

واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا

اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

13 خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد

استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

همایش ملی پیاده روی بانوان در 21 اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد

عوامل موثر در زایمان زودرس

آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

میز تحریریه| توضیحات معاون شهرداری قم درباره ترافیک تقاطع میدان سپاه