عصر قم

آخرين مطالب

ضرورت تلاش روابط عمومی ها برای توسعه اعتماد اجتماعی سیاسی

  بزرگنمايي:

عصر قم - ارومیه- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: روابط عمومی دستگاه های اجرایی و به ویژه فرمانداری ها با بازگو کردن دستاوردهای دولت، در راستای توسعه اعتماد اجتماعی تلاش مضاعف کنند و در این مسیر از ظرفیت رسانه ها بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا علیرضا رادفر روز پنجشنبه در نشست مشترک مدیران روابط عمومی فرمانداری های استان و خبرنگاران ایرنای آذربایجان غربی در محل استانداری، افزود: اعتماد اجتماعی مهمترین سازه سرمایه اجتماعی بوده و روابط عمومی ها به عنوان پل ارتباطی دستگاه های اجرایی با مردم، نقش مهمی در توسعه آن دارند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین نتایج تقویت ارتباط بین مردم و دستگاه های اجرایی، توسعه اعتماد اجتماعی است، ادامه داد: روابط عمومی انتقال دهنده دستاوردهای دولت به مردم و خواسته ها، نیازها و تقاضاهای مردم به مدیران دستگاه های اجرایی است.
وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز ایجاد و حفظ سرمایه اجتماعی از مهمترین ارکان فعالیت دولت ها به شمار می رود، تاکید کرد: دولت ها و حاکمیت های موفق در طول تاریخ همواره در افزایش اعتماد اجتماعی موفق عمل کرده اند.
وی نظام مقدس جمهوری اسلامی را نظامی ارزشی و دینی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به این امر اعتماد مردم به دستگاه های دولتی در این نظام ایدئولوژیک باید بیشتر از سایر جوامع و کشورها باشد.
وی اطلاع رسانی را از دیگر وظایف مهم روابط عمومی ها عنوان کرد و افزود: روابط عمومی ها در امر اطلاع رسانی نیاز به رسانه های ارتباط جمعی دارند و باید بتوانند مقوله ارتباط با رسانه را در بهترین شکل ممکن تقویت کنند.
وی با اشاره به هجمه های بی سابقه برخی رسانه ها علیه دولت در سال های اخیر، اضافه کرد: عده ای با بی انصافی و دادن اطلاعات غلط به مردم، همواره دستاوردهای دولت را زیر سوال می برند و مقابله با آنان از طریق انعکاس واقع گرایانه دستاوردهای دولت میسر است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: روابط عمومی ها در این شرایط باید بیش از گذشته فعال باشند و با بهره مندی از ظرفیت رسانه ها، موفقیت های دولت را به اقشار مختلف مردم انتقال دهند.
وی اقتصاد مقاومتی را یکی از راهبردهای اساسی اقتصادی کشور و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی اساسی ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است و دولت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص بسیار کوشا بوده ولی دیگر نهادها و قوا نیز باید با دولت همکاری کنند.
وی با تاکید بر اینکه دولت به تنهایی نمی تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی موفق عمل کند، افزود: سال گذشته در سایه موفقیت های قابل توجه اقتصادی دولت، پس از 63 سال تراز تجاری کشور مثبت شد.
وی اضافه کرد: موضوع برجام یکی از راهبردهای مهم نظام بود که تحت نظر رهبر معظم انقلاب به فرجام رسید و رئیس جمهوری آمریکا نیز در آخرین اظهار نظر خود در این خصوص، آن را بدترین توافق این کشور دانست در حالی که در کشورمان برخی ها برنامه جامع اقدام مشترک/برجام/ را تضعیف می کنند.
رادفر امید آفرینی در جامعه را از اقدامات قابل توجه دولت خواند و ادامه داد: برخی ها در پی تزریق ناامیدی در کشور هستند در حالی که تضعیف دولت، تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه بیان دستاوردهای دولت، امید را در مردم زنده می کند، گفت: نرخ رشد اقتصادی ایران در دولت گذشته به منفی 6.7 درصد رسیده بود و این رقم با تلاش های دولت یازدهم به بیش از پنج درصد ارتقا یافت.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی همچنین با یادآوری انتخابات پیش رو، افزود: اقدام لازم برای صیانت از آرای مردم و ایجاد اعتماد بیشتر برای حضور حداکثری در پای صندوق های رای باید فراهم شود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی همواره یار و یاور دولت و مجموعه استانداری بوده است، ادامه داد: روابط عمومی ادارات و فرمانداری ها به همراه خبرنگاران این خبرگزاری 2 بال ارتباطی دولت به شمار می روند و باید همدیگر را تقویت کنند.
حسام شیرازه محبت با تاکید بر فراهم سازی زمینه لازم برای تبیین عملکرد دولت یازدهم در بین مردم، گفت: بسیاری از دستاوردهای دولت در بین فضاسازی های منتقدان هنوز به گوش مردم نرسیده است.
وی با اشاره به لزوم ارائه عملکرد دولت در بخش های مختلف به مردم گفت: عملکرد واقعی دولت، دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها باید به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد تا آقشار مختلف با اقدامات انجام شده آشنا شوند.
وی تخریب قابل توجه فعالیت های دولت را توسط رسانه های مخالف یادآوری کرد و ادامه داد: بخشی از عملکرد روابط عمومی فرمانداری ها باید در راستای پاسخ به شبهات، تخریب ها و نقدهای صورت گرفته اختصاص یابد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی بر لزوم اهتمام مدیران روابط عمومی فرمانداری ها در راه اندازی شوراهای هماهنگی روابط عمومی شهرستان ها تاکید کرد و گفت: در این خصوص بسیاری از شهرستان ها اقدامی انجام نداده اند و فقط در یک شهرستان این امر صورت گرفته که امیدواریم دیگر شهرستان ها نیز در این باره فعال تر شوند.
شیرازه اضافه کرد: دولت یازدهم دولت راستگویان است و همواره سعی داشته تا واقعیت ها را به مردم ارائه دهد که ما نیز باید در استان با بیان عملکرد واقعی سه و نیم سال گذشته، در راستای شناساندن این اقدامات گام برداریم.
وی افزود: در حال حاضر استانداری آذربایجان غربی تعامل بسیار خوبی با خبرگزاری جمهوری اسلامی دارد که این همکاری می تواند نتایج قابل توجهی را در راستای تبیین اقدامات دولت در بخش های مختلف به همراه داشته باشد.
به گزارش ایرنا اعتماد اجتماعی، مهمترین سازه سرمایه اجتماعی به شمار می رود و چرخش ساختار اجتماعی و تغییرات همه جانبه در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه مدرن و مخاطرات ناشی از این تغییرات توجه به این مفهوم را جدی ساخته است.
با اهمیت یافتن اعتماد اجتماعی در جامعه معاصر، به تدریج این مفهوم در نزد سیاستگذاران، برنامه ریزان و دولتمردان از جایگاه خاصی برخوردار شد تا جایی که سنجش سرمایه اجتماعی و به تبع آن اعتماد اجتماعی در قانون برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی کشور، نیز مورد توجه قرار گرفت.
در این آئین راهکارهای توسعه همکاری روابط عمومی فرمانداری ها در شهرستان های مختلف استان با خبرنگاران و رابطان خبر ایرنا مورد بررسی قرار گرفت.
در حال حاضر خبرگزاری جمهوری اسلامی با یک مرکز، یک دفتر و حضور رابطان در همه شهرستان های آذربایجان غربی فعال است و خدمات نظام جمهوری اسلامی را به مردم ارائه می کند.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/105823/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

دامغان لرزید

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

مرگ غم‌انگیز تازه عروس و داماد در شب عروسی

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

داستانک/ شنوایی کم

انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از 200 المان شهری در قم

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم