عصر قم

آخرين مطالب

در میزگرد ایرنا، مطرح شد؛

خدمت به مردم هدف تمام برنامه‌های بسیج است سیاسی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - شماری از مسئولان اقشار مختلف بسیج استان قم درمیزگرد ایرنا با عنوان«ظرفیت‌های بسیج برای خدمت به مردم و ترویج ارزش‌های انقلابی» بیان کردند:‌ خدمت به مردم هدف تمام برنامه‌های بسیج است و این نهاد مقدس ترویج موفق ارزش‌های انقلاب اسلامی و توسعه اخلاق‌مداری درجامعه را درگرو خدمت‌رسانی شایسته به مردم می‌داند.

نقش بسیج در گسترش معنویت فردی و اجتماعی، بسیج و ریل‌گذاری برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی،‌ ترویج ارزش‌های دینی در حوزه‌های تخصصی همچون هنر،‌ ورزش و رسانه،‌ خدمت گزاری بی‌منت به مردم درشرایط سختوحوادث و ایستادگی بسیج در برابر تهاجم فرهنگی دشمن ازجمله موضوع‌هایی بود که در این میزگرد موردتوجه قرار گرفت.

سازندگی و آبادانی سرلوحه برنامه‌های بسیج است
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم در این میزگرد گفت:‌ آبادانی کشور ازجمله ماموریت های مهم سپاه و بسیج است و به همین منظور قرارگاه پیشرفت و آبادانی به‌منظور خدمت‌رسانی گسترده به مردم و آباد کردن مناطق کمتر برخوردار کشور در سال 95 تشکیل شد.
محمود داودآبادی بیان کرد: در این طرح 131 دهستان در سطح کشور به‌عنوان نقطه هدف برنامه‌ها در نظر گرفته شد که شامل بیش از سه هزار روستا می‌شود.
وی افزود: حوزه فعالیت قرارگاه شامل بخش‌های فرهنگی و اجتماعی،‌ تعلیم و تربیت، بهداشت و درمان، ‌اشتغال و معیشت و همچنین عمران و امور زیرساختی است.
وی ادامه داد:‌ با توجه به اهمیت حوزه فرهنگی و اجتماعی بر روی این بخش به‌طور ویژه تمرکز و با استفاده از نیروهای بومی منطقه تلاش شد تا مسائل و مشکلات هر دهستان به‌طور مجزا مورد بررسی قرارگیرد.
داودآبادی گفت:‌ دراین طرح طلاب بسیجی به همراه خانواده در مناطق هدف ساکن می‌شوند و با محوریت امام جماعت برای رفع دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی مردم بومی تلاش می‌کنند.
وی بیان کرد: سایر اقشار بسیج نیز در این حرکت ملی برای خدمت‌رسانی به مردم حضوری فعال دارند و تلاش می‌کنند مسائل و مشکلات مناطق محروم کشور به‌سرعت برطرف شود.
وی ادامه داد:‌ نقشه راه گروه‌های خدمت رسان در این طرح بر اساس نیازهای هر منطقه متفاوت است و همه افراد شرکت‌کننده در آن تلاش دارند محرومیت به‌طور کامل از منطقه هدف آنان رفع شود.
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم گفت:‌ قرارگاه پیشرفت و آبادانی درراستای تشکیل تمدن بزرگ اسلامی با بهره‌گیری از سرمایه‌های کشور به دنبال تحقق الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت درمناطق هدف فعالیت‌های خود است.
وی بیان کرد: دستگاه‌های متعددی وظیفه خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم و رفع مشکلات آنان را دارند که در این مسیر قرارگاه پیشرفت و آبادانی به‌عنوان حلقه واسطه درکنار آنان قرار می‌گیرد تا طرح‌های خدمت‌رسانی با سرعت و تاثیرگذاری بیشتری انجام شود.
وی ادامه داد: مردم بومی در این طرح استقبال خوبی از جهادگران بسیجی دارند و برای انجام سریع‌تر برنامه‌ها در اجرای آن مشارکت می‌کنند.

بسیج ترویج فرهنگ دینی و ارزش‌های انقلابی را دنبال می‌کند
همچنین معاون فرهنگی و هنری سپاه قم در این میزگرد گفت: بسیج در حوزه فرهنگ و اندیشه حضور جدی دارد و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب را وظیفه خود می‌داند.
داود شمس بیان کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی،‌ استکبارستیزی، زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین انجام روشنگری در موضوعات مختلف از دیگر اقدامات بسیج در حوزه فرهنگی است که باهدف خدمت‌رسانی به اقشار مختلف مردم و دور نگه‌داشتن آنان از ناهنجاری‌های اجتماعی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: بسیجیان در عرصه‌های متنوع فرهنگی و هنری حضوری گسترده دارند و تلاش می‌کنند با اجرای برنامه‌های تاثیرگذار،‌ ماموریت های فرهنگی خود را به نحو احسن انجام دهند.
شمس گفت: یکی از برنامه‌های تاثیرگذار بسیج در حوزه فرهنگی و زنده نگه‌داشتن ارزش‌های انقلاب اسلامی، برگزاری پرشور اردوهای راهیان نور است که هرسال با استقبال بیشتری از طرف مردم انجام می‌شود.
وی بیان کرد: بسیجیان با انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی همچون برگزاری یادواره همواره تلاش دارند تا راه شهدا در میان مردم زنده بماند و در این مسیر از رسانه‌های نوین نیز بهره می‌برند.
وی ادامه داد: اکنون تمام اقشار بسیج به‌صورت مستمر برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌کنند و تلاش دارند پیام انقلاب اسلامی را به این شیوه به مخاطبان منتقل کنند.
معاون فرهنگی و هنری سپاه قم گفت:‌ بسیج در طول 40 سال گذشته همواره خادم مردم بوده و از هیچ‌گونه مجاهدت و ایثار برای آسایش و آرامش مردم دریغ نکرده است.
وی بیان کرد: این نهاد انقلابی همچنین برای دور کردن خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی و کاهش آمار طلاق و اعتیاد همواره تلاش کرده است و رفع این آسیب‌ها از جامعه را وظیفه خود می‌داند.
وی ادامه داد: به نحوی می‌توان گفت 90 درصد ماموریت های بسیج برای خدمت صادقانه به مردم در حوزه فرهنگی و اجتماعی تعریف می‌شود و این نهاد همه ظرفیت‌های خود را برای گسترش ارزش‌های اسلامی به کار می‌گیرد.

ترویج اخلاق در ورزش هدف بسیج است
مسئول سازمان بسیج ورزشکاران قم در این میزگرد گفت: اکنون ورزش به یکی از مهم‌ترین ارکان زندگی فردی و اجتماعی مردم تبدیل‌شده است و کارکردهای فراوانی درزمینهٔ افزایش نشاط و پیشگیری از بیماری‌ها دارد.
داود هاشمی ماد بیان کرد:‌ با توجه به این جایگاه تأثیرگذار ورزش، بسیج ورزشکاران برای نهادینه کردن ارزش‌های انقلابی در این عرصه برنامه‌های متنوعی را در دستور کار دارد.
وی افزود: بسیج ورزشکاران به دنبال این است که علاوه بر رشد جسمی به رشد اخلاق و معنویت نیز در حوزه ورزش توجه کند.
وی ادامه داد: بسیج به عرصه ورزش ورود کرد تا شرایط لازم برای پرورش ورزشکار تراز انقلاب اسلامی را مهیا کند.
هاشمی ماد گفت: ورزش یکی از عرصه‌های مهم موردتوجه دشمنان برای تهاجم فرهنگی است و به همین دلیل گسترش ارزش‌های اخلاقی و معنویت در آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی بیان کرد: بسیج ورزشکاران با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی به دنبال تقویت ارزش‌های انقلاب اسلامی در عرصه ورزش است و در این راستا به نقش تاثیرگذار مربیان به‌عنوان الگوی کارآمد ورزشکاران به‌طور خاص توجه می‌شود.
وی ادامه داد: اخبار حوزه ورزش نباید تنها به بیان رقابت‌های منفی و اختلافات ورزشکاران خلاصه شود،‌ درحالی‌که این عرصه میدان نمایش پهلوانی‌ها و جوانمردی‌ها نیز است.
مسئول بسیج ورزشکاران قم گفت: تقویت و توسعه ارزش‌های اخلاقی و دینی درعرصه‌های ورزشی و مسابقات، مهم‌ترین رویکرد موردتوجه بسیج ورزشکاران است.
وی تاکید کرد: تقویت گزاره‌های اخلاقی در ورزش با نگاه به آموزه‌های دینی ازجمله مهم‌ترین عوامل برای تربیت ورزشکاران نمونه و در تراز انقلاب اسلامی می‌باشد که در همین راستا بسیج ورزشکاران برنامه‌های گسترده‌ای را در سطح باشگاه‌های ورزشی تدارک دیده‌است.
وی ادامه داد: درحوزه ورزش، توجه به اخلاق بهترین راهکار برای نهادینه کردن ارزش‌های دینی و انقلابی است تا ورزشکاران در کنار فعالیت‌های بدنی نسبت به مفاهیم انسانی و اعتقادی نیز اهتمام بیشتری نشان دهند.
مسئول بسیج ورزشکاران قم گفت: با بهره‌گیری ازاین راهبرد،‌ بروز بی‌اخلاقی درعرصه‌های ورزشی کاهش می‌یابد و شرایط مناسبی برای نمایش همدلی و وحدت درمیان ورزشکاران فراهم‌ می‌شود که این موضوع یکی از مهم‌ترین اهداف بسیج ورزشکاران بر اساس آموزه‌های اسلامی است.
وی با اشاره به‌ضرورت جلوگیری از ورود ناهنجاری‌ها به حوزه ورزش،‌ بیان کرد:‌ حضور نوجوانان و جوانان در عرصه‌های ورزشی بسیار قابل‌توجه است و به همین دلیل سالم‌سازی حوزه ورزش از بی‌اخلاقی‌ها و توسعه مباحث فرهنگی و معنوی در آن،‌ راهکار مؤثری برای کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه است.

بسیج در حوزه رسانه ورود جدی دارد
مسئول سازمان بسیج رسانه قم نیز در این میزگرد گفت: بسیجیان در حوزه رسانه که از امور تخصصی و تاثیرگذار است، حضور جدی دارند و تلاش می‌کنند از ظرفیت‌های این حوزه برای ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی به بهترین روش بهره گیرند.
مهدی تاجیک بیان کرد: بسیج در این حوزه به موضوعات مختلفی همچون رسانه‌های نوین، تولید محتوا و فضای مجازی توجه جدی دارد و برای ساماندهی آن بر اساس ارزش‌های دینی تلاش می‌کند.
وی ادامه داد: بسیج رسانه علاوه بر این به جهت‌دهی جامعه خبری و آموزش‌های رسانه‌ای نیز می‌پردازد و برای این بخش‌ها نیز به‌صورت مستمر برنامه دارد.
وی افزود: مساله سواد رسانه‌ای و آموزش‌های مرتبط با آن از دیگر ماموریت های بسیج رسانه است که باهدف مصون‌سازی افراد در مقابل آسیب‌های استفاده ناصحیح از رسانه‌ها انجام می‌شود.
تاجیک گفت:‌ بسیج رسانه می‌کوشد تا برای اقشار مختلف که با رسانه‌ها در تماس هستند،‌ بسته‌های آموزشی متنوعی را طراحی کند تا شرایط لازم برای استفاده صحیح از رسانه‌ها در کشور بیش‌ازپیش مهیا شود.
وی بیان کرد: بیشتر برنامه‌های بسیج رسانه همچون جشنواره ابوذر توسط خود اصحاب رسانه برنامه‌ریزی و انجام می‌شود که این مساله موجب انسجام بیشتر فعالان رسانه‌ای با یکدیگر می‌شود.
وی ادامه داد: بسیج در حوزه رسانه برنامه‌های گسترده را نیز برای ترویج سبک زندگی اسلامی و عفاف و حجاب در دستور کار دارد.
مسئول سازمان بسیج رسانه قم گفت: علاوه بر این بسیج رسانه برای بازنمایی باشکوه آیین‌های مذهبی همچون پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی حضوری فعال دارد و برای انعکاس چنین رویدادهایی تمام توان خود را به کار می‌گیرد.
وی بیان کرد: بسیج می‌کوشد تا با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای،‌ حماسه‌آفرینی‌های مردم در زمان وقوع حوادث را منعکس و اقشار مختلف را برای خدمت‌رسانی بیشتر،‌ دعوت کند.
وی ادامه داد: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب نیز ازجمله اهداف موردتوجه بسیج رسانه است و این نهاد تلاش دارد با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای به معرفی ابعاد مختلف بیانیه گام دوم در سطح جامعه بپردازد.
برچسب‌ها
قم اخلاق دینی سازمان بسیج مستضعفین

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/107143/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

واگذاری 4 هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال

مشکلات مردم دستجرد بررسی شد

بالگرد اورژانس قم به کمک کودک پنج ساله رفت

همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد

تقویم و اوقات شرعی پنجشنبه 30 فروردین ماه 1403 به افق قم

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

زمین چمن مصنوعی شهید «سعید کریمی» در قم افتتاح شد

آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

آغاز ساخت 7هزار و 542 واحد مسکونی در قم از سال 1400

بررسی مشکلات و مسائل مردم دستجرد با حضور منتخبان مجلس

دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم

روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

فیلم| گلایه شدید مردم از وضعیت آزاد راه قم - کاشان

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند

ماجرای ماشین پلیس های دوربین دار در تهران

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

تحویل 4 هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال

راه‌اندازی 5 ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

باران، رگبار و رعد و برق در انتظار این استان هاست

هشدار جدی پلیس درباره سفر به استان های جنوبی

ساماندهی وضعیت بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم

لزوم مقابله با گران فروشی در داروخانه‌های قم

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 29 فروردین 1403

حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند

تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند

رشد 583 درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم

هوای قم هفته آینده بارانی می‌شود

تعظیم روز ارتش

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

راز جسد مجهول الهویه فاش شد

آمریکا شدیدترین لوایح را علیه ایران تصویب کرد

رگبار و رعد و برق در راه قم است

شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

دستگیری قاتلی که همه از او می‌ ترسند

بیانیه پنتاگون درباره جنگ ایران و اسرائیل

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

مرور مهم ترین اخبار روز سه شنبه 28 فروردین 1403 قم