عصر قم

آخرين مطالب

ورزش قم درهفته‌ای که گذشت،

درخشش طلای جهانی مهدی زاده در هفته صدر نشینی کاراته و شطرنج ورزشی

درخشش طلای جهانی مهدی زاده در هفته صدر نشینی کاراته و شطرنج
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم – ایرنا – درهفته ای که ستاره کاراته قم با طلای جهانی به روزهای اوج خود برگشت، مصطفی علیزاده برای سومین بار به عنوان رئیس هیات ناشنوایان استان انتخاب شد و نمایندگان قم در لیگ های برتر کاراته و شطرنج موفق صدر نشین شدند.

ورزش قم در هفته گذشته شاهد موفقیت مهمی در سطح بین‌المللی و پیروزی های ارزشمندی در سطح ملی شد. امیر مهدی زاده ستاره کاراته استان قم بعد از یک سال و نیم ناکامی در میادین مختلف برون‌مرزی در شهر مادرید اسپانیا با کسب مدال طلای آخرین مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان 2019 بار دیگر درخشید تا این ورزشکار پرافتخار قمی بار دیگر قدرت خود را به رخ رقیبان بین المللی خود بکشد.
در هفته گذشته، تیم های ایران‌زمین قم در لیگ برتر شطرنج و پاس قم در لیگ برتر کاراته ایران با پیروزی در مقابل حریفان خود در صدر جدول این لیگ ها قرار گرفتند، تیم شیمیدر قم به ششمین پیروزی خود در لیگ برتر بسکتبال دست یافت،‌ رییس هیات ورزش ناشنوایان قم انتخاب شد،‌ مرحله نهایی لیگ دسته اول بدمینتون بانوان در قم آغاز شد و نماینده هندبال قم در لیگ دسته اول کشور بدون حامی شد.
هیات‌های ورزش ناشنوایان دارای سالن اختصاصی می‌شوند
رییس فدراسیون ناشنوایان ایران هفته گذشته در مجمع انتخاباتی رییس هیات ورزش ناشنوایان قم بابیان اینکه هیات‌های ورزش ناشنوایان دارای سالن‌ اختصاصی می‌شوند گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، تمام ادارات ورزش و جوانان استان‌ها ملزم به تامین یک سالن اختصاصی به ورزش ناشنوایان شده‌اند.
مهران تیشه گران، افزود: برخی هیات‌های ورزش ناشنوایان کشور حتی از داشتن اتاقی برای فعالیت نیز محروم بوده‌اند، که برای رفع این مشکل زیرساختی، وزیر ورزش و جوانان دستور لازم برای تامین سالن اختصاصی به هیات‌های ورزش ناشنوایان را به استان‌ها صادر کرد.
30 مجمع سالیانه هیات های مختلف ورزشی در قم برگزارشده‌است
مدیرکل ورزش و جوانان قم،نیز هفته گذشته در مجمع انتخاباتی رییس هیات ورزش ناشنوایان قم، برگزاری مجمع‌های سالیانه هیات‌های ورزشی را یکی از اولویت‌های این اداره کل دانست و گفت: تاکنون 30 مجمع سالیانه هیات‌های مختلف ورزشی در استان برگزارشده است.
رسول منعم با اشاره به این‌که مجامع هیات‌های ورزشی این استان به‌روز شده است افزود: تا پایان آذرماه بقیه مجمع‌ها نیز برگزار می‌شود.
رییس هیات ورزش ناشنوایان قم انتخاب شد
مجمع انتخاباتی رییس هیات ورزش ناشنوایان قم شنبه در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار و مصطفی علیزاده به مدت چهار سال به‌عنوان رییس هیات ناشنوایان استان انتخاب شد.
در این مجمع که با حضور مهران تیشه گران رئیس فدراسیون ورزش ناشنوایان جمهوری اسلامی ایران، رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان قم و همچنین اعضای مجمع هیات ناشنوایان قم ترتیب یافت، چهار تن برای کسب عنوان ریاست هیات ناشنوایان به‌عنوان کاندیدا ثبت‌نام کرده بودند که در نهایت با رای گیری صورت گرفته مصطفی علیزاده با کسب 9 رای از مجموع 13 رای ماخوذه به‌عنوان ریاست هیات ورزش ناشنوایان انتخاب شد.
علیزاده پیش‌ازاین هشت سال سابقه ریاست هیات ناشنوایان قم را برعهده داشته است.
ستاره کاراته قم با طلای مادرید به روزهای اوج خود برگشت
ستاره کاراته استان قم بعد از یک سال و نیم ناکامی در میادین مختلف برون‌مرزی در شهر مادرید اسپانیا با کسب مدال طلای آخرین مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان 2019 بار دیگر درخشید.
امیر مهدی‌زاده پس از سپری کردن سالی فاجعه بار که حضور وی در المپیک توکیو را نیز تحت تأثیر قرار داده بود در لیگ جهانی کاراته وان در مادرید به میدان رفت و با کسب مدال طلا، خاطره تلخ ماه های گذشته و ناکامی های پیاپی را از اذهان زدود. این موفقیت، امیدها برای کسب سهمیه المپیک توکیو 2020 توسط امیر مهدی زاده را افزایش می‌دهد.
بهرام سرمست استاندار قم نیز در این راستا با صدور پیامی این موفقیت را به ستاره کاراته قم و ورزش استان تبریک گفت.
تیم شیمیدر قم به ششمین پیروزی خود در لیگ برتر بسکتبال دست یافت
هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور هفته گذشته به پایان رسید و نماینده بسکتبال قم با کسب یک پیروزی دیگر وضعیت خود را در جدول رده بندی لیگ برتر بهبود بخشید.
تیم‌های شیمیدر قم و آویژه صنعت پارسای مشهد در سالن شهید حیدریان قم نهمین دیدار فصل را برگزار کردند که در این مسابقه تیم شیمیدر قم اجازه خودنمایی به حریف مشهدی نداد و گرچه در دقایقی از مسابقه تحت فشار قرار گرفت اما در نهایت به هدف خود رسید.
حاصل این رقابت نزدیک و فشرده پیروزی 78 بر 70 تیم شیمیدر قم بود و بدین ترتیب شیمیدر 2 امتیاز این بازی را از آن خود کرد تا به سومین پیروزی متوالی خود در 3 بازی اخیر و ششمین برد این فصل دست پیدا کند.
صدرنشینی پاس قم در لیگ برتر کاراته ایران
تیم کاراته باشگاه پاس قم در پایان هفته دوم فصل جاری پیکارهای لیگ برتر کاراته مردان باشگاه‌های کشور در صدر جدول رده‌بندی جای گرفت.
رقابت‌های فصل 1398 لیگ برتر کاراته مردان باشگاه‌های ایران طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون کاراته در سالن شهید افراسیابی به انجام رسید و تیم‌ها در دو مسابقه مهم مقابل حریفان خود به میدان رفتند، که با نتایجی که در این هفته رقم خورد تیم‌های ایران مال، مقاومت، هیات کاراته کبودرآهنگ، پاس قم، عقاب و آکادمی نریمان در صدر جدول رده‌بندی گروه‌های 6 گانه مرحله مقدماتی ایستادند.
ایران‌زمین قم صدرنشین لیگ برتر شطرنج
تیم ایران‌زمین قم با برتری مقابل تیم مدرسه شطرنج اندیشه در صدر جدول رده‌بندی رقابت‌های باشگاهی فصل 1398 لیگ برتر شطرنج قرار گرفت. بعد از سپری شدن چهار مرحله از پیکارهای فصل 1398 لیگ شطرنج باشگاه‌های قم، رقابت‌های مرحله پنجم در اوج جذابیت بین مدعیان قهرمانی برگزار شد و تیم‌های ایران‌زمین، بانک ملی، ارغوان، دانشگاه علوم پزشکی و زوگزوانگ موفق به شکست حریفان خود شدند.
در این هفته از رقابت‌ها تیم مدعی ایران‌زمین برابر تیم مدرسه شطرنج اندیشه به برتری رسید و در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت، ضمن اینکه جدی‌ترین تعقیب کننده این تیم یعنی دانشگاه علوم پزشکی در مصاف با تیم مدرسه شطرنج بزرگمهر با نتیجه سه بر یک صاحب برتری شد و در مکان دوم ایستاد.
مرحله نهایی لیگ دسته اول بدمینتون بانوان در قم آغاز شد
دور رفت از مرحله نهایی مسابقات لیگ دسته اول بدمینتون بانوان کشور هفته گذشته در سالن بدمینتون مرحوم حامد فرهمند در ورزشگاه شهید حیدریان قم آغاز شد و تیم‌های حاضر، مسابقات خود را آغاز کردند.
در این رقابت‌ها 4 تیم برتر مرحله مقدماتی حضور دارند که به صورت دوره‌ای در قم با هم دیدار می‌کنند اما تکلیف 2 تیم برتر و راه یافته به لیگ برتر بدمینتون بانوان پس از برگزاری دور برگشت این مرحله مشخص خواهد شد.
تیم بدمینتون بانوان قم به عنوان میزبان این مسابقات تیم‌های فراز شیراز، مهر و ماه تهران و نماینده تبریز را در پیش رو دارد که مسابقات خود را در دور رفت به ترتیب برابر تیم‌های تبریز، فراز شیراز و مهر و ماه تهران برگزار می‌کند.
نماینده هندبال قم در لیگ دسته اول کشور بدون حامی شد
حامی مالی نماینده هندبال قم در فصل 1398 لیگ دسته اول مردان ایران در آستانه شروع این مسابقات به طور ناگهانی از پشتیبانی نماینده قم کناره‌گیری کرد تا اهالی این رشته را غافلگیر کند.تیم هندبال مهراز قم قرار بود نماینده قم در لیگ دسته اول هندبال کشور باشد اما در آستانه آغاز این رقابت ها در اتفاقی ناباورانه، حامی مالی این تیم از ادامه حمایت مالی از این تیم دسته اولی انصراف داده است.
این در حالی است که تیم هندبال مهراز چند ماهی است که تمرینات خود را سازماندهی کرده و حتی چند بازیکن غیر بومی نیز استخدام کرده بود اما در حالی که لیگ دسته اول به زودی آغاز می شود حامی مالی این تیم اعلام کرده است که دیگر نمی تواند پولی برای هندبال هزینه کند.
برچسب‌ها
فدراسیون شطرنج لیگ برتر توکیو قم مجمع انتخاباتی امیر مهدی زاده تیم بسکتبال شیمیدر بهرام سرمست

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/109389/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

25 درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه

درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

آتش سوزی در شرق تهران با 6 کشته

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

پیش‌بینی بارش پراکنده در قم

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

انفجار کپسول گاز در شرق تهران با 6 کشته