عصر قم

آخرين مطالب

بودجه سال 98 شهرداری قم با رقم 23 هزار میلیارد ریال اصلاح شد اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم – لایحه مجوز متمم و اصلاحیه ردیف‌های بودجه سال 98 شهرداری، روز دوشنبه در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم موردبررسی قرار گرفت و اعضای شورا با اصلاحیه بودجه این نهاد از حیث درآمد و هزینه‌ها به میزان 23 هزار و 602 میلیارد ریال موافقت کردند.

رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم، در این جلسه با اشاره به لایحه متمم و اصلاحیه ردیف‌های بودجه سال 98 شهرداری قم، گفت: درآمدهای این نهاد در سال جاری با 2 هزار میلیارد ریال، 9.1 درصد رشد نسبت به پیش‌بینی لایحه بودجه شهرداری در سال 98 داشته است.
مجید اخوان ادامه داد: به‌منظور اصلاح ردیف‌های بودجه سال 98 شهرداری، 6 جلسه کمیسیون برنامه‌وبودجه و پنج جلسه کمیسیون تلفیق برگزار شد و 200 ردیف درآمد، جاری و عمرانی تغییر داده‌شده است.
وی اضافه کرد: بودجه مصوب سال 98 شهرداری قم 21 هزار و 642 میلیارد ریال پیش‌بینی‌شده بود که این رقم در اصلاحیه و متمم به 23 هزار و 602 میلیارد ریال افزایش‌یافته است.
رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم، ادامه داد: در این اصلاحیه هزینه‌های جاری 11 درصد افزایش داشته است که بیشتر این افزایش به دلیل افزایش حقوق و دستمزد ناشی از قانون کار بوده است.
اخوان اظهار داشت: هزینه‌های پرسنلی حدود 15 درصد، هزینه‌های اداری بیش از 12 درصد، هزینه‌های سرمایه‌ای بدون تغییر و هزینه‌های انتقالی با کاهش 11 درصدی در لایحه متمم تغییر کرده است.
وی ادامه داد: با این اصلاحیه بودجه جاری با 11 درصد افزایش از 4 میلیارد و 375 تومان به 4 میلیارد و 864 میلیون تومان و بودجه عمرانی 9 درصد افزایش از 17 هزار و 266 میلیارد ریال به 18 هزار و 738 میلیارد ریال ارتقا یافته است.
این عضو شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: درآمدهای ناشی از عوارض با 16 درصد، درآمدهای ناشی از عوارض اختصاصی 10 درصد، درآمد حاصل از وجوه و اموال شهرداری 40 درصد و همچنین اعانات، هدایا و دارایی‌های شهرداری 16 درصد در متمم و اصلاحیه سال 98 شهرداری رشد داشته است.
اخوان با اشاره به لایحه اخذ مجوز پایدار نمودن مبلغ 6 هزار و 500 میلیارد ریال انتشار اوراق مالی اسلامی در بخش درآمد و ایجاد ردیف‌های هزینه‌ای متقابل در بودجه عمرانی شهرداری قم گفت: از 650 میلیارد اوراق اسلامی، 300 میلیارد در خط یک قطار شهری، 220 میلیارد تومان برای بازآفرینی بافت فرسوده اطراف حرم حضرت معصومه(س) و همچنین 130 میلیارد تومان برای تکمیل و خرید اتوبوس در نظر گرفته می‌شود.
وی ادامه داد: مدیریت شهری قم استفاده از اوراق مشارکت را برای ردیف‌های قطار شهری، بازآفرینی شهری، ساماندهی بلوار عمار یاسر، اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری و همچنین اجرای طرح تبدیل پسماند به انرژی در نظر گرفته بود.
رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به لایحه متمم و اصلاحیه ردیف‌های بودجه سال 98 شهرداری قم گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر، شهرداری فعالیت بیشتری در حوزه جمع‌آوری آب‌های سطحی داشت که این ردیف در اصلاحیه بودجه 40 درصد افزایش‌یافته است.
روح‌الله امراللهی ادامه داد: ردیف برنامه‌های بهبود عبور و مرور شهری با 22 درصد افزایش، ایجاد تاسیسات و تسهیلات حفاظتی با 7 درصد افزایش و ایجاد تاسیسات درآمدزا با 2 درصد افزایش در اصلاحیه بودجه عمرانی شهرداری انجام‌شده است.
وی اظهار داشت: در این اصلاحیه و متمم بودجه، برنامه بهبود محیط شهری 9 درصد، ایجاد اماکن و فضای ورزشی فرهنگی یک درصد و هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده و دیون نیز با یک درصد کاهش مواجه شده است.
رییس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به لایحه متمم و اصلاحیه ردیف‌های بودجه سال 98 شهرداری قم، گفت: صورت‌وضعیت‌ها توسط شهرداری مناطق با تاخیر زیادی در جداول بودجه اعمال می‌شود که به این دلیل، بررسی شفاف بودجه با مشکل مواجه می‌گردد.
سید مجتبی سبحانی ثابت افزود: درحالی‌که شهرداری‌های مناطق اقدام‌های مناسب در قالب وظایف و ردیف‌های بودجه انجام داده‌اند ولی به دلیل اینکه صورت‌وضعیت این اقدام‌ها در ردیف‌های بودجه اعمال نشده است، بررسی عملکرد آن‌ها با مشکل مواجه می‌شود.
وی ادامه داد: شورای شهر، قصد اخلال در عملکرد شهرداری ندارد ولی به دلیل اینکه این هزینه‌ها در ردیف‌های بودجه اعمال نشده است، امکان اصلاح بودجه آن‌ها با مشکل مواجه می‌شود.
سبحانی ثابت اظهار داشت: برخی اقدام‌ها در ارائه خدمات شهری مانند لایروبی نهرها، احداث و توسعه بوستان‌ها و همچنین حفر چاه‌های جذبی ضروری است که شهرداری‌های مناطق باید تا پیش از فصل سرما این کارها را انجام دهند که این فعالیت‌ها انجام‌شده ولی در ردیف‌های بودجه اعمال نشده است.
برچسب‌ها
شهرداری شهرداری قم قم شورای اسلامی شهر قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/110002/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی شنبه اول اردیبهشت 1403 به افق قم

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد