عصر قم

آخرين مطالب

مزیت‎های جدید صنعت چاپ و بسته بندی مغفول واقع شده است اقتصادی

مزیت‎های جدید صنعت چاپ و بسته بندی مغفول واقع شده است
  بزرگنمايي:

عصر قم - رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: مزیت‎های جدید صنعت چاپ و بسته بندی مغفول واقع شده است.

شبنم سادات فاطمی امروز سه شنبه در آیین اختتامیه رویداد چاره جو که در تالار مرکزی قم برگزار شد، گفت: در ابتدای ورود به عرصه ایده پردازی 5 مزیت استان قم بررسی شد و از میان صنعت چاپ و نشر، دام و طیور، گردشگری، صنعت کفش و سوهان و حلوا، اولین مزیت را برگزیدیم.
وی افزود: یکی از بخش‎هایی که باید به آن پرداخته شود، صنعت نشر و چاپ و بسته بندی است؛ وقتی وارد میدان شدیم، دریافتیم که این دو حوزه چقدر از هم جدا هستند. پیشتر تصور می‌شد که توان ناشران قم در حوزه کتاب است ولی بخش بسته بندی ارزش افزوده بسیاری در توسعه صادرات استان دارد.
رئیس مرکز جامع علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان قم بیان کرد: پتانسیل عظیمی در این بخش وجود دارد که باور آن برای بسیاری مشکل است؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم موضوع رویداد چاره جو را با سیاست مرکز آینده علمی کاربردی قم دنبال کنیم.
وی افزود: این رویداد، اولین رویداد کشوری برای جذب ایده‎ها بوده است فضای این عرصه، فضای رویدادی و کسب و کار و استارتاپی است، در سطح کشور اولین مرکزی بودیم که به این صنعت پرداختیم و تصمیم گرفتیم در کنار صنعت قرار گیریم در حالی که بسیاری از دانشگاه‎های فنی و تخصصی کشور، می توانستند در این عرصه فعالیت کنند ولی متاسفانه کار جدی در این بخش وجود ندارد.
وی با اعلام هشدار جدی نسبت به کمبود فرایندهای تخصصی در این زمینه گفت: در این زمینه خوشبختانه رئیس اتحادیه چاپخانه داران و خرمی رئیس اتحادیه ناشران و موسسه مشاوره و آموزش کسب و کار آبان در کنار این پروژه قرار گرفتند و پیش نشست هایی نیز در این زمینه برگزار شد.
فاطمی اظهارکرد: ادارات دولتی وظیفه گره گشایی از صنعت را دارند کل سیاست‎ها هم در این حوزه چیده می شود ولی در عمل هیچ دغدغه ای برای رفع معضلات ندارند. البته باید گفت که دغدغه ها به حدی است که نمی توانند به شکل رسمی به این حوزه بپردازند.
وی خطاب به ایده پردازان گفت: ظرفیت ها و پتانسیل ها بسیار است و اگر با ایده وارد شوید در همین وضعیت رکود و اشتغال می توانید از نظر مالی تجربیات موفقی را تجربه کنید.
کارآفرین چاپ و بسته بندی:
کارآفرینان موفق، نگاهی جدید و مشتری مدار دارند
کارآفرین چاپ و بسته بندی بر لزوم نگاه جدی به دغدغه‎ها و نیازهای بازار را در کارآفرینی صنایع مختلف تاکید کرد.
ناصر فاتح امروز 25 آذرماه در رویداد چاره جو در صنعت چاپ، نشر و بسته بندی در تالار مرکزی شهر قم گفت: برای موفق شدن باید متفاوت بود، قطعا اگر همه با یک رویکرد حرکت کنند، تنها به یک بازار سنتی خواهند رسید.
وی افزود: انجام ساده یک تحقیق کلاسی برای یکی از اعضای خانواده و موفقیت آن باعث شد که ایده انجام تحقیقات را بپرورانم و همین رویکرد باعث موفقیت جالبی برای من شد.
کارآفرین عرصه چاپ و نشر بیان کرد: پس آن دوران، وارد کار چاپ و تراکت و... شدم؛ این کار را نیز با ساده ترین مسیر انجام دادم و فضای مجازی نیز به این شکل رونق نداشت.
وی گفت: پس از چاپ افست در روزنامه نیز مشغول شدم و کار طراحی و چاپ را نیز دنبال کردم، در ادامه چاپ های دیگر را نیز دنبال کردم و آنها را فراگرفتم زیرا حس می کردم که مشتری به آنها نیاز دارد.
فاتح تصریح کرد: پس از این دوره یک شرکت تبلیغاتی تاسیس کردم ولی در ادامه به این فکر افتادم که باید یک کار جدید انجام دهم، در همان زمان فروش چاپ اینترنتی را دنبال کردم ولی این شکل فروش هنوز نهادینه نشده بود و هزینه های بسیاری نیز وجودداشت.
وی افزود: سال 96 یک وب سایت طراحی کردیم و در سال 97 با شتاب دهنده و فضای استارتاپی آشنا شدیم، پس از نیازسنجی بازار باید فضا را تغییر می دادیم و به همین جهت یک سری نیازهای اولیه وجود داشت؛ صنعت چاپ بسیار وسیع است و بیش از 30 هزار میلیارد تومان گردش سالیانه مالی دارد.
کارآفرین عرصه چاپ و نشر بیان کرد: صنعت چاپ دارای شاخه های مختلفی در فضای استارتاپی است؛ صنعت چاپ در بسیاری از کشورها به عنوان صنعت مادر شناخته می‎شود ولی سوال اینجا است که چرا این نگاه در صنعت چاپ ایران وجود ندارد.
وی گفت: صنعت چاپ در ایران سال به سال تضعیف می شود و بسیاری از چاپخانه ادغام شده اند؛ ایران درسالهای پیش در خاورمیانه جزو بهترین و قوی ترین کشورها بود ولی امروز هم باید توجه داشت که اگر با موج جدید حرکت نکنیم مجبور به فنا هستیم.
فاتح تصریح کرد: امروز مراکز و سایت های فروش موج جدیدی را ایجاد کرده اند و اگر با این موج حرکت نکنیم قطعا شکست خواهیم خورد؛ ایده ها باید نیاز سنجی شوند و پس از تحقیقات وسیع باید خروجی خوبی را پیش روی خود قرار دهیم.
وی افزود: باید از متشریان به شکل مداوم نظر سنجی کنیم که چه چیزهایی از کار ما می دانند و چه چیزهایی را نمی دانند؛ به همین دلیل بازاریابی نباید از مشتریان خود غافل شود، به همین دلیل بود که استارتاپ جدیدی را با عنوان «مقوا» راه اندازی کردیم و فاصله بین چاپخانه و مشتریان را با پاسخگویی همه جانبه مشتریان پر کردیم.
کارآفرین عرصه چاپ و نشر بیان کرد: باید از استارتاپی حمایت کرد که نگاه جدید و مشتری مدار و نیاز مدار دارند زیرا هر نگاه جدیدی بدون در نظر گرفتن نیاز مخاطب موفق نخواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/110069/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی شنبه اول اردیبهشت 1403 به افق قم

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد