عصر قم

آخرين مطالب

رییس شورای اسلامی شهرقم:

اجرای طرح‌های شهرداری قم نیازمند نظارت بیشتر است اجتماعی

اجرای طرح‌های شهرداری قم نیازمند نظارت بیشتر است
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- رییس شورای اسلامی شهرقم با اشاره به تصویب اصلاحیه و متمم بودجه سال 98 شهرداری گفت: با توجه به این اقدام مهم نظارت بیش از پیش بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری قم ضروری می‌باشد.

عبدالله جلالی روز دوشنبه دریکصد و بیست و سومین جلسه رسمی شورای شهر قم اظهار داشت: با تعامل و همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری،اصلاحیه و متمم بودجه سالجاری شهرداری قم با رقمی بالغ بر23 هزار میلیارد ریال تصویب شد.
وی بیان داشت: دراین شرایط که شاهد افزایش بودجه هستیم، معنای آن پرکاری مدیریت شهری، بویژه درحوزه اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی است و برای تحقق این مهم نیز نظارت مستمر بر طرح‌ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر می‌باشد.
جلالی همچنین وجود فصل زمستان و احتمال شرایط نامساعد جوی را دلیل این‌ ضرورت ذکر کرد و گفت: حوزه نظارت و بازرسی شهرداری نیز باید تقویت شود.
رییس شورای اسلامی شهرقم همچنین با اشاره به اهمیت موضوع ارائه لایحه بودجه سال 99 شهرداری قم گفت: امیدواریم این لایحه هرچه زودتر به شورای اسلامی شهر واصل شود، تا بررسی‌های لازم در مورد آن صورت گیرد.
جلالی با اشاره به نهایی نشدن تفریغ بودجه سال‌ 97 شهرداری قم گفت: باید دراین خصوص تسریع شود،واگر نیاز به همکاری است،نیز شهرداری کمک کند.
همچنین در این جلسه، لایحه نظر هیات تطبیق در خصوص اعتراض به مصوبه شماره 7328 شورای شهر با موضوع اخذ مجوز نرخ صدور ورود و تردد اتوبوس‌های توریستی درسطح شهر قم به ازای زمان توقف نیز مطرح شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در خصوص علت بازگشت این لایحه از سوی هیات مذکور در فرمانداری قم گفت: این هیات با استناد به اینکه این مصوبه تاییدیه شورای ترافیک استان را ندارد، آن را رد کرده‌است.
عباس ذاکریان یادآور شد: این درحالی است که این موضوع بیش از یک سال پیش در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست استاندار تعیین تکلیف شده‌است.
پس از بحث و بررسی پیرامون این موضوع، اصرار بر این لایحه به رای گذاشته شد ولی به تصویب نرسید، و مقرر شد در قالب لایحه دیگری بررسی و مسیر قانونی خود را طی کند.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم‌ نیز با انتقاد از رد شدن این مصوبه گفت: رد شدن لوایح بیانگر عدم هماهنگی لازم بین مجموعه های مختلف استان است.
روح الله امراللهی افزود: مدیریت شهری قم هیچ تصمیمی را بدون در نظر گرفتن مصلحت شهروندان نمی‌گیرد.
همچنین اخذ مجوز تعرفه نصب و بهای خدمات تابلوهای راهنمای مسیر از دیگر لایحه های بررسی شده در این جلسه بود،‌ که امراللهی خاطر نشان کرد: این لایحه در چند کمیسیون مختلف بررسی شده‌است.
وی با بیان اینکه تابلوهای هدایت در مسیر برای مکان‌های خاصی مانند حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران است، افزود: با توجه به درخواست‌های صورت گرفته از سوی اماکن خصوصی و عمومی جهت نصب تابلوهای در مسیر، شهرداری پیشنهادی را در خصوص نحوه دریافت هزینه و بهای خدمات این اقدام ارائه داده‌است.
وی با یادآوری اینکه تشخیص و تایید نصب تابلوهای هدایت مسیر توسط کمیته فنی شورای ترافیک استان و مسائل سیما و منظر شهری آن نیز توسط سازمان زیباسازی شهرداری صورت می‌گیرد، افزود: طبق پیشنهاد انجام شده تابلوهایی که از طرف بیمارستان ها و درمانگاه‌ها، ارگان‌ها و ادارات دولتی و مکان‌های آموزشی و عام المنفعه نصب می‌شوند، از پرداخت بهای خدمات معاف می‌باشند و مراکز فرهنگی، ورزشی با حداقل مساحت 2 هزار متر مربع و مراکز خصوصی شامل تالارها، رستوران ها و هتل‌ها نیز باید بهای خدمات را پرداخت کنند و در پروژه‌های مختلف نیز به هر میزان که شهرداری دراحداث آنها سهم داشته باشد، از این مبلغ کسر می‌شود.
امراللهی افزود: طبق این لایحه کلیه مراکز دولتی و خصوصی باید هزینه ساخت و اجرای تابلوها، و همچنین 30 درصد حق نظارت را به سازمان زیباسازی شهرداری قم پرداخت کنند.
حسن بختیاری نایب رییس شورای اسلامی شهر قم نیز با بیان اینکه نباید به موضوع تابلوی هدایت مسیر نگاه و رویکرد درآمدی داشته باشیم، گفت: مراکز فرهنگی و ورزشی نیز به اندازه مراکز درمانی و بیمارستانی به جامعه خدمات ارائه می‌دهند، از این نظر آنها نیز باید مورد توجه قرار گیرند.
زین العابدین قراچورلوی عضو شورای شهر قم نیز بابیان اینکه هر واحدی که اقدام به نصب تابلوی هدایت مسیر می‌کند، در حقیقت به روان سازی ترافیک کمک مینماید، گفت: مراکز تفریحی و خصوصی نیز باید از بهای خدمات معاف شوند.
حسن طلایی عضو شورای شهر قم نیز در این زمینه خاطرنشان کرد: قم‌ یک شهر زائر پذیر است، و نصب تابلو نقش مهمی در رهاسازی ترافیک در سطح شهر دارد.
سید امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز گفت: هدف از ارائه این لایحه و پیشنهاد مطرح شده، توجه بیشتر به مکان‌های عام المنفعه و جلوگیری از تبدیل شدن تابلوهای هدایت مسیر به تبلیغات واحدها و مراکز مختلف است، چون به صلاح شهر نیست‌.
لایحه تعیین بهای خدمات تابلوی هدایت مسیر به دلیل وجود ابهام‌هایی در آن، برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.
همچنین دراین جلسه لایحه دو فوریتی نامگذاری بلوار فردوسی حدفاصل میدان قلم تا بلوار شهید دل آذر به نام آیت الله محمد فاضل لنکرانی (ره) از مراجع تقلید نیز مطرح شد، که پس از عدم تصویب دو فوریت آن قرار شد به صورت عادی بررسی شود.
 
 

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/110426/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاشت بیش از 3 هزار درختچه در بلوار آیت الله خامنه‌ای قزوین

تقویم و اوقات شرعی پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است

مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت

انتشار یک عکس خاص از آیت الله مطهری در حال اسب سواری

زبان از بیان خدمات آیت الله جزایری برای انقلاب قاصر است

تکمیل پروژه مونوریل قم جزو اهداف مهم دولت سیزدهم است

مزار شهید آیت‌الله مطهری در قم گلباران شد

دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام

آسمان قم بارانی می‌شود

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

عیادت سید حسن خمینی از آیت الله گرامی

داستانک/ آداب و رسوم الکی

شاعرانه/ بگو به باران ببارد امشب

شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند

آتش سوزی آپارتمان 3 طبقه در خیابان گلزاری قم

رئیس جمهور 20 اردیبهشت به قم سفر می‌کند

میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس

حمله مسلحانه افراد ناشناس به پزشکان در کرخه

تکذیب فوت پزشک طرحی در هرمزگان

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

چه مزاج هایی بیشتر دچار سر درد می شوند؟

رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گرفتارشدن خودرو‌ها در سیل شدید خیابان‌های آنکارا

محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به 5 زن

مطمئن‌ترین راه برای فرار از فشار خون چیست؟

درمان ورم معده

تخصیص 1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد

دل دوستان شکستی!

پرونده قتل یک پزشک در مطب به‌ کجا رسید؟

رئیس پلیس راهور: حق بیمه بر اساس نمره منفی و جریمه خواهد بود

قدرت‌نمایی شبانه پلنگ در مازندران

بازدید استاندار از طرح‌های مترو و منوریل قم

توصیه های پیشگیری از یبوست در طب سنتی

شعرخوانی زیبا دکتر کاکاوند از سعدی

موج مهاجرت پرستاران؛ عمان 6 برابر ایران حقوق می‌دهد

این 11 میوه سبب کاهش وزن می‌شوند

بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟

مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید 3 رام واگن مترو

دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است

بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از 36 سال انتظار به آغوش خانواده‌

هزینه‌های زیاد برای درمان سگ گزیدگی

25 زندانی در قم آزاد شدند

با الگوپذیری از معلم شهید مطهری نقش واقعی معلم و استاد را در کشور به ثمر برسانیم

ادای احترام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدای مازندران

شایع ترین علت سر درد از نگاه طب سنتی