عصر قم

آخرين مطالب

مراجعه به کمیته امداد قم 60 درصد افزایش یافت اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصرقم- اکبر میرشکار روز شنبه در جمع خبرنگاران، ‌افزود: این درخواست‌ها بیشتر برای تهیه جهیزیه،‌ ودیعه و اجاره مسکن، وام و کمک نقدی بوده که 96 میلیارد ریال از محل کمک‌های مردمی برای این پاسخگویی به این درخواست‌ها هزینه شده و نسبت به پارسال 109 درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: در این مدت حدود 195 هزار درخواست در کمیته امداد ثبت‌شده، درحالی‌که سال گذشته 22 هزار و 800 درخواست بوده که 69 درصد افزایش‌یافته است.

وی ادامه داد: در این مدت 844 خانواده که نیازمند یک کالا مثل یخچال، گاز، پکیج، بخاری و کولر بودند به کمیته امداد مراجعه نموده‌اند و در راستای پاسخگویی به این درخواست‌ها 2 میلیارد ریال پرداخت‌شده است.

میرشکار بابیان این‌که ورودی و خروجی کمیته امداد قم یکسان شده است، ‌تصریح کرد: در چند سال گذشته گرچه تورم و هزینه خانواده‌ها بیشتر شده، ولی در زمینه مستمری خانواده‌ها رشد قابل‌توجهی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 22 هزار و 489 خانواده شامل 39 هزار و 888 تَن تحت حمایت مستمر کمیته امداد قم است که از این تعداد، 20 هزار و 525 خانواده مستمری‌بگیر می‌باشند و امسال بیش از 430 میلیارد ریال به این خانواده‌ها مستمری پرداخت‌شده است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون 44 میلیارد و 700 میلیون ریال کمک‌های مردمی در قم جمع‌آوری‌شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 48 درصدی داشته است.

به گفته میرشکار،‌ جمع کمک مستمری کمیته امداد و کمک‌معیشت دولت در هرماه برای خانواده یک نفره 2 میلیون و 725 هزار ریال،‌ برای خانواده 2 نفره چهار میلیون و 815 هزار ریال،‌ برای خانواده سه نفره 6 میلیون و 485 هزار ریال،‌ برای خانواده چهار نفره هشت میلیون و 370 هزار ریال و برای خانواده‌های پنج نفره 9 میلیون و 690 هزار ریال می‌باشد.

وی بابیان این‌که از سال 95 تاکنون دریافتی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد 4.5 برابر شده، گفت: در 9 ماه گذشته 430 میلیارد ریال اعتبارات دولت به‌عنوان مستمری به‌حساب خانواده‌ها پرداخت‌شده است.

وی افزود: هزینه یک میلیارد ریالی برای 580 سالمند زمین‌گیر، واریز ماهیانه یک‌میلیون ریال برای 981 کودک زیر 6 سال نیازمند، هزینه 24 میلیارد ریال بابت فرانشیز درمانی، هزینه 2 میلیارد و 530 میلیون ریال برای یک هزار و 213 بیمار صعب‌العلاج و پرداخت 26 میلیارد ریال حق بیمه تامین اجتماعی برای 2 هزار و 40 زن سرپرست خانوار ازجمله این خدمات بوده است.

مدیرکل کمیته امداد قم ادامه داد: پرداخت 6 میلیارد و 500 میلیون ریال شهریه به دانشجویان تحت پوشش،‌ 2 میلیارد و 100 میلیون ریال کمک‌هزینه به 190 دانشجوی دانشگاه سراسری و طلاب و پرداخت پنج میلیارد ریال به چهار هزار و 181 دانش‌آموز تحت پوشش پرداخت‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: 32 هزار و 400 جفت کفش و 21 هزار دست لباس بین کودکان توزیع‌شده که از محل کمک خیران، کمک‌های مردمی و ستاد قاچاق کالا بوده است.

وی به خدمات کمیته امداد در حوزه اشتغال اشاره و بیان کرد: در سال جاری 550 میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان اختصاص داده‌شده است که در این راستا یک هزار و 127 تَن شناسایی شدند.

میرشکار افزود: حدود 430 میلیارد ریال برای دریافت وام اختصاص یافت که فقط 452 تَن موفق به دریافت وام شده‌اند و 652 تَن به دلیل سخت‌گیری‌ بانک‌های عامل نتوانسته‌اند وام دریافت نمایند.

وی اضافه کرد: 339 تَن نیز بالغ‌بر 25 میلیارد ریال از صندوق امداد ولایت وام اشتغال دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: امسال تاکنون 14 واحد مسکن برای مددجویان خریداری‌شده که در مقایسه با سال گذشته 86 واحد کمتر بوده است و علت این مساله کاهش اعتبارات، کمک خیران و آورده خانواده‌ها می‌باشد.

میرشکار افزود: در این مدت 523 تَن از 50 تا 150 میلیون ریال ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند و یک هزار و 557 خانواده نیز اجاره ماهیانه از 2 تا سه میلیون ریال دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: در این مدت یک هزار و 10 ازدواج بین خانواده‌های نیازمند در قم صورت گرفته که نسبت به 9 ماه پارسال حدود 30 درصد رشد داشته است.

وی افزود: 105 میلیارد ریال بابت تامین جهیزیه نقدی و کالا به این خانواده‌ها کمک شده است و تا پایان سال 300 زوج دیگر نیز از کمک جهیزیه کمیته امداد بهره‌مند خواهند شد.

به گفته میرشکار، صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد نیز به 2 هزار و 920 تَن از افراد نیازمند وام قرض‌الحسنه از 50 تا 100 میلیون ریال پرداخت‌نموده است.

600 خانواده تحت پوشش کمیته امداد قم از چرخه فقر خارج‌شده‌اند

وی بیان کرد: در یک سال گذشته 600 خانواده تحت پوشش کمیته امداد خودکفا و از چرخه فقر خارج‌شده‌اند و نیازمند مستمری کمیته امداد نیستند.

وی خاطرنشان کرد: در 17 بهمن‌ماه امسال جشن اشتغال و توانمندسازی یک هزار خانواده برگزار خواهد شد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد قم، اعزام یک هزار و 300 خانواده به اردوی زیارتی مشهد مقدس، اعزام 500 تَن به پیاده‌روی اربعین، آموزش مهارت زندگی به پنج هزار و 600 تَن و بهره‌مندی 13 هزار تَن از سایر استان‌ها از برنامه‌های فرهنگی از دیگر اقدام‌های کمیته امداد قم بوده است.

وی افزود: در یک ماه گذشته 2 هزار و 200 حامی برای فرزندان یتیم و محسنین جذب‌شده است و با وجود این‌که یتیم بدون سرپرست در قم وجود ندارد، ‌ولی همچنان بیش از یک هزار تَن از فرزندان محسنین بدون حامی هستند.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/111756/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو