عصر قم

آخرين مطالب

تحویل 80 قلاده سگ بی‌صاحب به حامیان حیوانات در تهران شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

عصر قم - مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از تحویل ٨٠ قلاده سگ بدون صاحب به حامیان حیوانات برای رهاسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر و به نقل از ایسنا، حمیدرضا تحصیلی در تشریح اقدامات شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره سگ‌های ولگرد گفت: اعتقاد داریم ساماندهی سگ‌های بدون صاحب بر اساس آخرین متد روز جهان انجام شود و حتما برای آن‌ها سرپرست پیدا کنیم. بی‌تردید ما به عنوان تنها متولی ساماندهی سگ‌های بدون صاحب این امکان را نداریم سگ از محله‌ای جمع آوری، قرنطینه، واکسن و تگ گذاری کنیم و در مرحله آخر در محله دیگری رها کنیم.
وی افزود: حتی سگ‌های تگ گذاری شده هم علیرغم واکسینه شدن و عقیم سازی می‌توانند به صورت دست جمعی به شهروندان حمله کنند، لذا تلاش می‌کنیم در این روند حامیان را همراه خود کنیم. در حقیقت بزرگترین مشکل ما در تهران نداشتن محلی برای رهاسازی این حیوان است و نیاز به کمک حامیان واقعی داریم تا این حیوانات را از ما تحویل بگیرند و با ایجاد محل نگهداری مناسب، از این حیوان نگه‌داری کنند تا شاهد حضور مجدد آن‌ها در سطح شهر و ایجاد مشکلات برای شهروندان نباشیم.
وی ادامه داد: بیش از هشت جلسه، طی دو ماه گذشته با حامیان شهر داشتیم که خروجی آن ایجاد سازمان مردم نهادی شد که با بهره‌گیری از ساز و کار‌هایی می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. طی جلساتی که با این سازمان مردم نهاد برگزار شده است، سایتی راه‌اندازی می‌کنیم که ضمن اطلاع رسانی کامل از شرایط و روند نگهداری سگ‌های بدون صاحب توسط شهرداری امکان آن را مهیا می‌شود تا حامیان دارای صلاحیت، سگ‌های بدون صاحب را پس از طی کردن تمام مراحل عقیم سازی، واکسیناسیون و تگ گذاری، جهت نگه داری، تحویل بگیرند.
وی تاکید کرد: در فاز دوم این طرح، سگ‌ها تحویل حامیان می‌شود که هفته قبل این کار انجام شد و در نخستین مرحله 80 قلاده سگ عقیم شده برای رهاسازی تحویل آن‌ها شد.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در تشریح روند این واگذاری نیز گفت: پس از اطلاع رسانی این سازمان مردم نهاد در سایتی که طراحی کرده بودند تعدادی اعلام آمادگی کردند که این سگ‌ها را برای باغ و خانه‌های خود می‌خواهند و به این ترتیب آن‌ها را از تهران بیرون میبرند.
وی افزود: ما به جهت راستی آزمایی و ایجاد اعتماد متقابل از این افراد دعوت کردیم و از محل رها سازی آن‌ها بازدید داشتیم و پس از اطمینان از انتقال این سگ‌ها به خارج از تهران، نخستین مرحله کار انجام و 80 قلاده سگ تحویل این سازمان مردم نهاد شد.
وی ادامه داد: متاسفانه رفتار حیوانات بی‌صاحب علی رغم تگ گذاری قابل پیش بینی نیست و ممکن است به شهروندان حمله کنند؛ البته بخشی از آن به دلیل عدم آگاهی مردم در برخورد صحیح با حیوانات بی صاحب است که این مهم نیازمند فرهنگ سازی با حامیان حیوانات است.
وی تاکید کرد: قطعا برای سگ‌های باقی‌مانده نیز با سازمان دامپزشکی و محیط زیست جلساتی برگزار و تصمیم گیری می‌شود، اما در این مرحله حامیانی که اعلام آمادگی می‌کنند ما برای آن‌ها طبق وظیفه‌ی خود، به صورت رایگان سگ‌ها را جمع آوری و عقیم سازی و تگ گذاری می‌کنیم و سپس جهت نگه داری در اختیار حامیان قرار خواهیم داد.
تحصیلی با تاکید بردقت نظر در واگذاری این حیوانات برای حصول اطمینان گفت: حتما محل ادعا شده برای رهاسازی توسط ما بازدید و صورت جلسه می‌شود. هم چنین از فرد تعهد گرفته می‌شود. اگر کسی هم در این میان مرتکب خطا شود و آنگونه که قول داده عمل نکند، قطعا انگشت شمار خواهد بود. بی تردید ناظران ما در همه مراحل این واگذاری حضور دارند. امیدواریم این کمک حامیان ادامه دار باشد و بتوانیم مشکل این حیوانات بی صاحب را به صورت پایدار رفع کنیم.
وی در تشریح اقدامات فرهنگی این شرکت در حوزه سگ‌های بدون صاحب نیز اظهار کرد: تیمی در حال تهیه مستندی پیرامون حضور سگ‌ها در اطراف تهران و نحوه‌ی برخورد صحیح شهروندان با این حیوان و حتی نحوهی غذا دادن به حیوانات بی صاحب هستند. امیدواریم با آماده شدن این مستند بتوانیم آن را با همکاری صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها به اطلاع شهروندان برسانیم.
وی در ادامه با اشاره به برخی از حامی نمایان حیوانات گفت: متاسفانه برخی با نقاب حمایت از حیوانات با سیاه نمایی و معرفی شهرداری به عنوان عامل کشتار سگ‌ها و با جریحهدار کردن احساسات شهروندان سعی در جمع آوری پول به شکل غیرقانونی می‌کنند. بدون شک در گذشته اشتباهاتی صورت گرفته؛ اما تلاش مدیریت جدید ضمن احترام به حقوق حیوانات، ایجاد شهری برای همه است. شرکت ساماندهی همه تلاش خود را جهت رفع هر گونه سوء تفاهم و البته مقابله با هرگونه سوء استفاده از احساسات مردم اعلام می‌کند. درب قرنطینه‌های ما به روی همه‌ی شهروندان باز است تا مشاهده کنند هیچ کشتاری صورت نمی‌گیرد و به صورت انسانی سگ‌ها را بیهوش می‌کنیم و پس از واکسیناسیون و تگ گذاری منتظر حامیان واقعی حیوانات می‌مانیم تا این حیوانات را جهت نگهداری و تحویل بگیرند.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/111969/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صفحه نخست روزنامه‌های قم شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل و آبگرفتگی 9 استان

پیش‌بینی هواشناسی؛ روز دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری سال 1403 از امروز

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

خسارت 30 رشته قنات فنوج، براثر جاری شدن سیلاب

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

تقویم و اوقات شرعی شنبه اول اردیبهشت 1403 به افق قم

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم