عصر قم

آخرين مطالب

زیارت وداع سردار دلها با کریمه اهل بیت(ع)/قمی‌ها سنگ تمام گذاشتند مقالات

زیارت وداع سردار دلها با کریمه اهل بیت(ع)/قمی‌ها سنگ تمام گذاشتند
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی به همراه هم‌رزمان خود که در فجیع‌ترین حادثه تروریستی استکباری شیطان بزرگ به شهادت رسیده بودند در میان حزن و اندوه مردم قم تشییع شدند.

 امروز شهر انقلابی قم حال و هوای دیگری داشت، امروز چشمان مردم قم منتظر مسافرانی بودند که به خاطر آن‌ها ساعت‌ها در هوای سرد انتظار آمدن آن‌ها را داشتند تا به آغوششان بکشند؛ شاید بگوییم مگر در طول سال این شهر میزبان مسافران نیست بله این مسافران با دیگر مسافران قم تفاوت بسیاری دارند آن‌ها حافظان امنیت ملت و کشور بودند.
امروز شهر قم قرار است سرداران مقاومت و هم‌رزمانشان را به آغوش کشیده و با آن‌ها برای آخرین بار خداحافظی کنند؛ همه بودند، پیر و جوان، کودک و خردسال از هر قشر و سلیقه‌ای بودند چشمان منتظر آن‌ها بی‌صبرانه منتظر آمدن سیدالشهدای مقاومت و فرمانده حشد الشعبی و شهیدی از شهر قم بود تا بلکه دین خود را برای امنیتی که به ارمغان آورند از آن‌ها تشکر کنند.
لحظه موعود فرارسید، پیکر این شهیدان والامقام بعد از وداع بزرگ مردم پایتخت با بالگرد به قم رسید، آن‌ها آخرین طواف خود را دور تا دور حرم کریمه اهل بیت ( س) انجام داده و به جمع خیل عاشقان آمدند، خودروی حامل پیکر این شهیدان با توجه به خیل انبوه مردم به سختی قادر به حرکت بود، انگار مردم نمی‌خواهند با سردار خود وداع کنند.

سرداری که ارمغانش امنیت بود
در میان ازدحام جمعیت در قسمتی از اجتماع بانوان قمی چشمم به یک پیرزن نحیف و ناتوان قمی می‌خورد به قدری شیون و ناله می‌کرد که چشم همه از این حالت او اشک‌بار بود به سختی اجازه می‌دهد با او گفت‌وگو کنم، از او می‌پرسم حضور شما در این جمعیت مشکل نیست؟ می‌گوید: مگر برای این سردار چه کرده‌ام؟ مگر او در اوج گرما و سرما از خواب خود نگذشت تا مایه آسایش من و شما باشد؟ مگر او نبود که از خواب خود گذشت تا مایه آرامش ملت باشد و خواب را از دشمنان بردارد.
فاطمه السادات طاهری می‌افزاید: من توانای راه رفتن را ندارم ولی برای وداع آخر با این سردار از ظهر تا این لحظه در این مراسم هستم، امروز امنیت دختران من و آسایش فرزندانم را مدیون او هستم به خدا قسم اگر پسرانم شهید می‌شدند این قدر ناراحت و دل سوخته نبودم.
به خدا قسم اگر پسرانم شهید می‌شدند این قدر ناراحت و دل سوخته نبودم
چند قدم با توجه به ازدحام جمعیت با دشواری برمی‌دارم، چشمم به چند نوجوان می‌افتد که طومار به دست از مردم می‌خواهند در این طومار چیزی نوشته و امضا کنند در حالی که کفن پوش بودند ندای « الایام یوم الانتقام » را سر می‌دهند، آن‌ها خواهان یک انتقام سختی هستند یکی از آن‌ها باب گفت‌وگو را باز می‌کند.
حسین بیان می‌کند: خیلی آرزو داشتم شهید قاسم سلیمانی را از نزدیک ببینم ولی نشد شاید بگویید از سیاست اطلاعی ندارم ولی می‌دانم این شهید برای امنیت ما چه رشادت‌هایی داشت؛ این طومار را برای این تهیه کردیم که همه برای یک انتقام سخت هم قسم شوند، ما انتقام می‌خواهیم.

شهادت دو فرمانده و وحدت دو ملت
در این مسیر ملیت‌ها و اقوام مختلفی هم در حال و هوای این وداع بودند از پاکستانی، نیجریه‌ای و هندی و عراقی گرفته تا سیاه و سفید؛ دو پناهنده عراقی در حالی که هم پرچم عراق و هم ایران را بر دوش خود گذاشته بودند در مراسم حضور داشتند و شعار «هیهات من الذله » را با دیگر همراهان خود سر می‌دانند.
حضور چشمگیر و میلیونی مردم آمریکا را بیدار کرد و فهماند که ملت از نظام خود دور نیست و مقاوم است
سید محمد شریفی که 60 سال سن دارد و گویی هم رزم شهید ابومهدی المهندس بود، بیان می‌کند: حضور امروز ما در این مراسم به دلیل وداع با المهندس نیست هرچند او هم رزم من بود و از فرماندهانی است که در راندن داعش در عراق نقش اساسی داشت، او همراه و هم رزم شهید سردار قاسم سلیمانی بود، ما مدیون شهید حاج قاسم هستیم زمانی که عراق معاهده نظامی با آمریکا داشت این سردار بود که شهرهای ما را از چنگال داعش نجات داد؛ حشد الشعبی انتقام سختی خواهد گرفت.
به گفته این مبارز عراقی، این دو سردار هم در زندگی و هم شهادت مایه برکت هستند، شهادت آن‌ها هم با هم بود؛ این معجزه است و حامل پیامی برای شیطان بزرگ است چرا که هزینه‌ها و توطئه‌های بزرگی را برای جدایی این دو ملت به کار برد ولی با شهادت این فرمانده دو ملت ایران و عراق متحدتر شدند؛ مراسم تشیع این شهیدان در نجف و کربلا این نکته را تأیید می‌کند.

تازه شدن روز ارتحال معمار کبیر انقلاب
در قسمتی از مسیر این مراسم جایگاهی برای دو شبکه خارجی وجود داشت که مراسم امروز را پوشش و با مردم هم مصاحبه‌هایی را انجام می‌دادند؛ دو شبکه الاتجاه عراق و المیادین لبنان شبکه‌هایی که اهداف مقاومت را پوشش داده و رقابت جدی با الجزیره دارند.
خبرنگار شبکه الاتجاه در گفت‌وگو با مهر بیان می‌کند: من صبح مراسم تشییع و وداع بزرگ مردم تهران را پوشش دادم اجتماع بزرگ تهران و اهواز و مشهد و امشب قم برای من خاطرات رحلت حضرت امام خمینی (ره) را تازه کرد چرا که تاکنون هیچ اجتماعی مانند این اجتماع و رحلت امام در ایران ندیده‌ام.
سردار سلیمانی متعلق به همه ملت‌های منطقه بود، حتی مردم اروپا هم به شخصیت او احترام می‌گذارند
عباس تمیمی می‌افزاید: آمریکا در این توهم بود که ملت از نظام خود به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و فشار فاصله گرفته است ولی این اجتماع و حضور چشمگیر و میلیونی مردم آمریکا را بیدار کرد و فهماند که ملت از نظام خود دور نیست و مقاوم است؛ ملت به رغم مشکلات ارتباط نزدیکی به مسئولان و نظام دارند و دشمن را مأیوس کردند.
به گفته وی، سردار شهید قاسم سلیمانی خواب اسرائیل و آمریکا را ربوده بود، آن‌ها با این همه تجهیزات نظامی خود از شخص حاج قاسم ترس داشتند چرا که تنها او بود که منطقه را از لوس وجود داعش نجات داد و متعلق به همه ملت‌های منطقه از یمن گرفته تا عراق و لبنان و فلسطین بود حتی مردم اروپا هم به شخصیت او احترام می‌گذارند.

تمیمی اظهار می‌کند: چه انتقامی هم وزن شخصیت شهید حاج قاسم وجود دارد اگر همه ژنرال‌های آمریکا کشته شوند هم وزن خون این شهید نیست به قول سید مقاومت کفش سردار به سر ترامپ احمق ارزش دارد و ملت‌های منطقه و جبهه مقاومت انتقام خون این سرداران را خواهند گرفت.
گفتنی است که ازدحام جمعیت و انبوه مردم باعث شد خودروی پیکرهای پاک این سردار شهید و همراهان او قادر به حرکت نباشد، گویی مردم می‌خواهند بیشتر در کنار سردار مقاومت باشند.
سردار مقاومت بعد از قم به منزل جاودانی خود منتقل می‌شود؛ مردم در این چند روز سنگ تمام گذاشتند و تنها یک خواسته داشتند و آن هم «انتقام سخت» بود.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/114119/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

25 درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه

درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

آتش سوزی در شرق تهران با 6 کشته

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

پیش‌بینی بارش پراکنده در قم

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

انفجار کپسول گاز در شرق تهران با 6 کشته