عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت؛

از رشد 96 درصدی صادرات از سلفچگان قم تا افتتاح 250 طرح در دهه فجر اقتصادی

از رشد 96 درصدی صادرات از سلفچگان قم تا افتتاح 250 طرح در دهه فجر
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - لزوم شفافیت درواگذاری زمین به واحدهای صنفی، انتقال واحدهای صنفی به شهرک‌های تخصصی، رشد 96 درصدی صادرات منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، شروع به ساخت 4 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی و افتتاح 250 طرح در دهه فجر؛ از اخبار هفته گذشته قم بود.

جذب 70 درصد تسهیلات اشتغال روستایی درکشاورزی، به‌روز شدن وضعیت مدیریت هیات‌های ورزشی قم، ظرفیت ساخت 9 هزار و500 واحد در طرح اقدام ملی مسکن، فعالیت 450 نخبه ایثارگر، کاهش نرخ طلاق، تلاش برای رفع محرومیت از قمرود، افزایش 11 درصدی بازرسی‌ بنگاه‌های اقتصادی، فرونشست زمین در جعفریه،ضرورت تکمیل زنجیره تولید صنعت مبلمان، رشد هفت‌ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان، بومی‌سازی شورای حل اختلاف تولید و صنعت، نیاز تامین مواد اولیه درصنعت چوب، تاکید بر کیفیت میوه شب عید، تحقق 4820 میلیارد ریال از تسهیلات رونق تولید، صادرات 100 هزار تن کالا از گمرک و قم نخستین استان سبز؛ از دیگر اخبار هفته گذشته این استان است.
لزوم شفافیت درواگذاری زمین به واحدهای صنفی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: باید واگذاری زمین درشهرک صنعتی شهاب به اصناف استان به طور کامل شفاف و به دور از هرگونه شائبه تبعیض انجام گیرد.
مهراد غضنفری درجلسه کارگروه حمایت از رونق تولید درحوزه اصناف قم افزود: در واگذاری زمین برای استقرار بُنَکداران در شهرک شهاب مشکلات انتقال سند در آینده برطرف می‌شود.
شهرک شهاب در کیلومتر 5 آزاد راه قم - تهران واقع شده‌است.
انتقال واحدهای صنفی به شهرک‌های تخصصی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: انتقال واحدهای صنفی به شهرک‌ها و پهنه‌های تخصصی از رویکردهای مهم اقتصادی استان است.
محمود سیجانی درجلسه کارگروه حمایت از رونق تولید درحوزه اصناف قم افزود: بخشی از واحدهای حوزه صافکاری و سایر مشاغل وابسته به زودی به شهرک خودرویی منتقل می‌شود.
جذب 70 درصد تسهیلات اشتغال روستایی درکشاورزی
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: بر اساس اطلاعات سامانه کارا، 70 درصد اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی استان توسط بخش کشاورزی جذب‌ شده‌است.
سید مصطفی منزوی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: در همین رابطه در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی 253 فقره طرح برای دریافت تسهیلات به مبلغ 248 میلیارد تومان به بانک‌های عامل استان معرفی شد.
به‌روز شدن وضعیت مدیریت هیات‌های ورزشی
مدیرکل ورزش و جوانان قم، با اشاره به وجود 43 هیات ورزشی در این استان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری مجمع‌های سالیانه هیات‌های ورزشی وضعیت مدیریت تمام هیات‌های ورزشی در استان به‌روز شده‌است.
رسول منعم هفته گذشته درمجمع انتخاباتی هیات کوهنوری و صعودهای ورزشی قم، با بیان اینکه پیش از این تعدادی از هیات‌های ورزشی به صورت سرپرستی اداره می‌شد، افزود: درماه‌های گذشته 38 مجمع سالیانه هیات‌های ورزشی در استان برگزار شد که این اقدامی بی‌سابقه در ورزش استان است.
رشد 96 درصدی صادرات منطقه سلفچگان
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم گفت: صادرات کالاهای تولیدشده در این منطقه از نظر ارزش سرمایه‌ای، در امسال تا پایان دی‌ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 96 درصد رشد داشته است.
سید مهدی علیزاده طباطبایی هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این در حالی است که حجم واردات منطقه نیز طی مدت یادشده نسبت به سال گذشته 46 درصد کاشته یافته است و این موضوع به‌خوبی روند روبه رشد فعالیت‌های تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را نشان ‌می‌دهد.
شروع ساخت 4 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی
آیین کلنگ زنی 4 هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی، با حضور علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و بهرام سرمست استاندار قم در منطقه پردیسان برگزار شد.
ظرفیت ساخت 9 هزار و500 واحد در طرح اقدام ملی مسکن
مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: این استان ظرفیت ساخت 9هزار و 500 واحد مسکونی درطرح اقدام ملی مسکن را دارا و امکان تامین زمین برای آنها فراهم است.
حسن صبوری درآیین کلنگ زنی طرح اقدام ملی درقم بیان کرد: باید درتولید مسکن مشارکت ذی‌نفعان و انبوه سازان به کارگرفته شود.
فعالیت 450 نخبه ایثارگر
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران قم گفت: 450 نخبه از جامعه ایثارگری دراستان قم فعالیت دارند که از این تعداد 110 تن روحانی، 41 تن استاد حوزه علمیه و 54 تن استاد دانشگاه هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن هنرمند هفته گذشته در همایش تجلیل از نخبگان شاهد و ایثاگر و گرامیداشت چهل‌ویکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: در این استان 6 هزار شهید، 12 هزار جانباز و 700 آزاده داریم که تعداد آنها با خانواده‌های گرانقدرشان حدود 80 هزار تن می‌شود.
39 درصد اشتغال در صنعت
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم گفت:‌ سهم بخش صنعت،‌ معدن و تجارت از کل اشتغال استان رقم قابل‌توجه 39.4 درصد است که جایگاه مهم این حوزه اقتصادی را به‌خوبی نشان می‌دهد.
محمود سیجانی هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اساس آمار دربخش صنعت 56 هزار و153 تن، درزمینه صنایع معدنی یک هزار و 522 تن و در حوزه تجارت استان 87 هزار و 68 تن مشغول به فعالیت هستند.
کاهش نرخ طلاق
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: نرخ طلاق در نیمه نخست امسال در استان قم، 12 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش‌یافته است.
زهرا جواهریان هفته گذشته در گفت وگویی افزود: آموزش و مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج در دستور کار استان قرار داشته و اجرایی شده است.
فرسودگی شهر با کاهش بهای خدمات شهری
شهردارقم گفت: کاهش بهای خدمات سازمان‌های تابعه شهرداری عملا این شهر را درمسیر فرسودگی و افت خدمت رسانی قرار خواهد داد.
سید مرتضی سقاییان نژاد در جلسه شورای اسلامی شهر قم افزود: باید برای خدمات رسانی عمومی و مطلوب به مردم بهای خدمات شهری به صورت کامل به شهرداری پرداخت شود.
لزوم توجه به کارگران شهرداری
رییس شورای اسلامی شهر قم، تعامل برخی پیمانکاران شهرداری با کارگران را ظالمانه توصیف کرد و گفت: کارگران شهرداری از برخورد و رفتارهای پیمانکاران به‌شدت گله‌مند و ناراضی هستند و مسائل، بسیار نگران‌کننده شده است.
عبدالله جلالی هفته گذشته در جلسه شورای شهر قم افزود: پیمانکاران شهرداری نسبت به پرداخت حقوق و تعهد به بیمه تکمیلی کارگران شرکتی شهرداری عمل نمی‌کنند.
تلاش برای رفع محرومیت از قمرود
بخشدار مرکزی قم گفت:‌ با اجرای اقدامات عملیاتی و تکمیل زیرساخت‌ها، محرومیت ظرف 2‌سال آینده از مناطق کمتر برخوردار دهستان قمرود برچیده خواهد شد.
سید داوود حاجی‌حسینی هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم بومی ساکن در روستاهای دهستان قمرود،‌ بخشداری مرکزی با همکاری سایر دستگاه‌های استان و به‌خصوص قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم، بحث آب‌رسانی، گاز رسانی و تکمیل سایر زیرساخت‌های لازم به‌منظور ایجاد شرایط زندگی مطلوب را در دستور کار خود قرار داده است.
تاکید بر کیفیت میوه شب عید
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: باید از هم اکنون تامین کالاهای شب عید استان را دنبال کنیم و روی کیفیت میوه دقت لازم صورت گیرد.
مهرداد غضنفری هفته گذشته در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون امور تعزیرات قم افزود: خوشبختانه سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در خصوص تامین میوه شب عید خوب حرکت کردند و در مسیر تامین مشکلی وجود ندارد، اما باید بر روی کیفیت میوه کنترل دقیق انجام شود.
افزایش 11 درصدی بازرسی‌ بنگاه‌های اقتصادی
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد دارد.
احمد رضا سمیعی نسب هفته گذشته درجلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون امور تعزیرات قم افزود: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه در مجموع 78 هزار و 940 مورد بازرسی از بنگاه های اقتصادی در این استان انجام، و 6 هزار و 496 پرونده در قالب 9 هزار و 100 عنوان تخلف به ارزش 667 میلیارد و 219 میلیون ریال تشکیل شده است.
فرونشست زمین در جعفریه
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: کاهش میزان بهره‌برداری از منابع آبی موجود در سفره‌های منطقه،‌ موثرترین راهکار برای توقف روند فرونشست زمین در بخش جعفریه است.
احمد حاجی حسینی مسگر هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: با بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته از حدود 20 سال پیش روند فرونشست زمین در بخش جعفریه، براثر برداشت بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی موردتوجه قرار گرفت.
حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
استاندار قم، با تاکید بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: رویکرد استان، هم‌راستا با رویکردهای جهانی حمایت از این شرکت‌هاست.
بهرام سرمست در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید افزود: باید از شرکت‌های فوق در نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید قم دعوت به عمل آید که حضوری فعال داشته باشند.
بومی‌سازی شورای حل اختلاف تولید و صنعت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم؛‌ با اشاره به توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت و قوه قضاییه برای تشکیل شورای حل اختلاف تولید و صنعت گفت: این شورا درقم بومی سازی شده و درمحل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استقرار پیدا می‌کند.
محمود سیجانی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع قم در افزود: بر اساس توافق صورت گرفته بین وزیر صنعت، معدن و تجارت با معاون قوه قضاییه به عنوان رییس مرکز شورای حل اختلاف کشور، در استان‌ها شورای حل اختلاف ویژه، برای حل اختلاف‌های حقوقی و مالی واحدهای تولیدی شکل گرفته‌است.
رشد هفت‌درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان
رییس پارک علم و فناوری استان قم گفت: تا ششم‌ بهمن‌ماه امسال، 78 شرکت دانش‌بنیان در این استان ثبت‌شده که در مقایسه با 20 خردادماه امسال که آمار ارائه‌شده 73 مورد بود، بیش از هفت درصد رشد یافته است.
سید حسین‌ اخوان علوی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان در چهار گروه تولیدی نوع یک و دو و نوپای نوع یک و دو دسته‌بندی می‌شوند، که تولیدی نوع یک و نوپای نوع یک از مزیت معافیت مالیاتی برخوردار است.
تحقق 4820 میلیارد ریال از تسهیلات رونق تولید
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت قم؛ با اشاره به این‌که مجموع اعتبارات تسهیلات رونق تولید در نظر گرفته‌شده برای این استان 10 هزار و 800 میلیارد ریال است، گفت: 6 هزار و 500 میلیارد ریال آن متعلق به بخش صنعت است که تاکنون چهار هزار و 820 میلیارد ریال آن محقق شده است.
عبدالرضا شاملی هفته گذشته در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: از ابتدای امسال تاکنون در بخش تسهیلات رونق تولید در حوزه صنعت 76 پرونده را به بانک‌های عامل معرفی کرده‌ایم.
ضرورت تکمیل زنجیره تولید صنعت مبلمان
استاندارقم، با انتقاد اززنجیره ناقص صنعت مبلمان گفت: تکمیل زنجیره تولید دراین صنعت از نیازهای اساسی و فوری است.
بهرام سرمست در همایش صنعت چوب و مبلمان قم افزود:اگر زنجیره تولید این صنعت درقم تکمیل شود، دیگردر حوادث سیاسی و تحریم‌های خارجی ضربه‌ای به فعالان چوب و مبلمان وارد نمی‌شود.
صادرات 100 هزار تن کالا از گمرک
مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه 100 هزار تن کالا به ارزش 120 میلیون دلار از گمرکات قم به بازارهای بین المللی صادر شد.
محمد خلیلی هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا افزود: در همین رابطه محصولاتی همچون گرانول،‌ پفک، کفش و صندل، شمش سرب، مواد و محصولات پلاستیکی و شیمیایی و هیدروکربن به کشورهایی مانند عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان و ازبکستان صادر شده است.
ضعف در ساخت سریال
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: ضعف در تولید فیلم و سریال تلویزیونی یکی از معضلات فرهنگی این استان است.
سید موسی حسینی کاشانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم افزود: بسیاری از استان‌های کشور سریال سرداران شاخص خود را سال‌ها قبل ساخته‌اند.
فعالیت 88 معدن
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: در حال حاضر 88 معدن در این استان فعال است و قم یکی از مناطق مهم معدنی کشور به شمار می‌آید.
محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود:‌ یک‌هزار و 221 تن با سرمایه‌گذاری بیش از یک‌هزار میلیارد ریال در این معادن مشغول به کار هستند و امکان توسعه میزان سرمایه گذاری و افزایش فرصت‌ اشتغال در این حوزه مهم اقتصادی استان با مشارکت بخش خصوصی فراهم است.
مزیت‌های منطقه ویژه سلفچگان
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم گفت: این منطقه به دلیل قرار گرفتن درکانون تبادلات تجاری کشور،‌ بهترین مکان برای تولید و نگهداری کالا به شمار می‌آید.
سید مهدی علیزاده طباطبایی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های تجارت کشور،‌ دارای مزایای بسیاری است که تولیدکنندگان را به فعالیت در این مکان ترغیب می‌کند.
افتتاح 250 طرح در دهه فجر
استاندارقم گفت: امسال به مناسبت دهه مبارک فجر بیش از 250 طرح درحوزه‌های مختلف ازجمله اقتصادی با اعتبار 5 هزار و 759 میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری می‌رسد و نیز عملیات اجرایی تعدادی از طرح‌ها آغاز می‌شود.
بهرام سرمست هفته گذشته درآیین‌ خطبه‌خوانی خادمان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و مدیران استان به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و آغاز دهه مبارک فجر افزود: کلنگ‌زنی کمربندی جدید قم نیز در این ایام انجام خواهد شد.
قم نخستین استان سبز
مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: با گازرسانی به تمامی روستاهای استان در شش ماهه نخست سال آینده، به عنوان نخستین استان سبز معرفی خواهیم شد.
علیرضا نصیری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم گفت: از 160 روستایی که در استان قم قابلیت گازرسانی داشته است، 135 روستا تاکنون از نعمت گاز برخوردار شده اند و طرح های گازرسانی به دیگر روستاهای استان در دست اجراست.
 
 

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/123651/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

تقویم و اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف

روستای فردو از افتخارات استان قم است

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

اجتماع مردم قم در حمایت از اجرای طرح حجاب و عفاف

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم