عصر قم

آخرين مطالب

به روز رسانی می‌شود؛

با سودجویان بازار ماسک برخورد می شود/ ادامه تعطیلی مدارس قم در حال بررسی است اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر قم - ایسنا/قم با توجه به خبر روز گذشته مبنی بر تایید بیماری کرونا در استان قم و هشدارهایی که در این باره به مردم داده می‌شود رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر کیانوش جهانپور از وجود کرونا در شهر اراک نیز خبر داد وی با توجه به اهمیت موضوع علاوه بر اعلام خبر در توئیتی از آمار پنج نفر مبتلا به کرونا خبرداد همچنین علی ربیعی سخنگوی دولت در توییتر نوشت ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا تشکیل می شود. هنوز جلسات درباره این بیماری در استان ادامه دارد تا علاوه بر اخذ تصمیمات درست و به موقع، جریان اطلاع رسانی به مردم ادامه داشته باشد.

تمامی مدارس قم روز شنبه سوم اسفند تعطیل شد/ روزهای بعد هم بررسی می‌شود
بر اساس اعلام استانداری قم تمام مدارس استان قم در روز شنبه تعطیل است.
بر اساس اعلام رسمی استاندار قم برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا در قم شنبه سوم اسفند همه مراکز آموزشی، دانشگاهی و حوزوی در قم تعطیل است.
شب گذشته نیز در جلسه ستاد بحران زیستی استان قم مقرر شد که امروز تمامی مدارس و دانشگاه های استان قم تعطیل باشد که این امر صورت گرفت و حال این تعطیلی به شنبه هم کشیده شد.
پیگیری خبرنگار ایسنا از مسئولان استانداری در خصوص میزان تعطیلات مدارس و مراکز آموزشی در قم با این گفتار از سوی مسئولان مواجه شد که پس از شنبه و مشاهده روند صعودی یا نزولی بیماری و اتخاذ روش های لازم، مراتب به اطلاع عموم می رسد.
هشدار دادستانی قم به داروخانه‌ها و مراکز عرضه محصولات و تجهیزات پزشکی
دادستانی قم نسبت به سودجویی برخی از مراکز عرضه محصولات و تجهیزات پزشکی نسبت به ایجاد بازار سیاه در خصوص ماسک بهداشتی هشدار داد.
علی اصغر سلطانی معاون دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: با عنایت به گزارش واصله در خصوص عدم عرضه ماسک به شهروندان و سواستفاده و سودجویی تعدادی از داروخانه ها و مراکز عرضه محصولات بهداشتی، طی دستور قضایی به دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت معدن و تجارت و معاونت غذا و داروی استان قم مقرر گردید سریعا تیمی متشکل از بازرسان سازماهای مذکور نسبت به بازرسی و نظارت شبانه روزی از داروخانه ها و مراکز عرضه محصولات بهداشتی سطح استان و کلیه انبارهای آن، اقدام و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و ممانعت از عرضه ماسک، ضمن پلمپ مرکز مربوطه، مراتب جهت برخورد قانونی سریعا به دادسرای عمومی و انقلاب گزارش گردد.
وی افزود: همشهریان عزیز می توانند گزارشات خود را در این خصوص به شماره 09333633251 در پیام رسان ایتا ارسال نمایند.
گفتنی است مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم نیز امروز از برخورد جدی دادستانی قم با این سودجویان تقدیر کردند.
معاون غذا و داروی علوم پزشکی قم:
نیازی به این همه ماسک زدن نیست، نمی‌گذرایم سودجویان از این شرایط بهره برداری کنند
معاون غذا و داروی علوم پزشکی قم گفت: شستشوی صحیح دست‌ها، 55 درصد از خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد و نیازی به این همه ماسک زدن نیست. در این زمینه اجازه سوء استفاده سودجویان را نمی دهیم.
محمد حضوری در جمع مدیران رسانه‌های استان قم عنوان کرد: رسانه‌ها نقش حمایتی خوبی در کاهش نگرانی در جامعه دارند و با اطلاع رسانی دقیق و آگاهی بخشی این مساله به راحتی مدیریت می‌شود.
معاون غذا و داروی علوم پزشکی قم افزود: چند روز قبل رئیس کنترل بیماری‌ها به وزارت بهداشت اعلام کرد نمی‌توان مرزی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بست، چرا که امکان انتقال از راههای مختلف وجود دارد.
وی بیان کرد: ما پیش زمینه ذهنی داشتیم که ممکن است در ایران شاهد موردی از کرونا باشیم که متاسفانه اتفاق افتاد و دو نفر جان خود را از دست دادند.
حضوری اظهار کرد: در حال حاضر در غذا و دارو نقش حمایتی داریم و خدمات درمانی نیز به خوبی انجام می‌شود، اما شهروندان باید بدانند رعایت بهداشت اهمیت زیادی دارد و اطلاع رسانی وسیعی باید انجام شود به خصوص درباره شستشوی دستها باید مردم جدی‌تر باشند.
معاون غذا و داروی علوم پزشکی قم عنوان کرد: آنچه درباره انواع آنفلوآنزا می گوییم در رابطه با کرونا نیز صدق می‌کند و شستشوی صحیح دست‌ها، 55 درصد از خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: بیش از نصف موارد انتقال این ویروس با شستن دستها به به طور صحیح مهار می‌شود و الزامی به مصرف شوینده و مواد ضد عفونی نیست و مایع صابون کفایت دارد و باید به مدت 20 ثانیه به درستی دستها را شست.
حضوری گفت: اطلاع رسانی صحیح موجب می‌شود همین 5 مورد ابتلا نیز با روش بهداشتی کمتر شود، در حال حاضر دارویی برای مقابله با این ویروس از سوی بهداشت جهانی ساخته نشده است و معمولا مقابله با آن واکسن دارد.
وی افزود: ویروس علائمی در بدن ایجاد می کند که برای کنترل علائم از دارو استفاده می‌کنیم، اما برای دارو نباید جو زده شویم چرا که تنها داروهای محدودی برای کنترل علائم در جهان وجود دارد، با توجه به اینکه این بیماران قادر به خوردن غذا نیستند و علائم گوارشی دارند داروهایی برای کاهش این علائم مصرف می‌شود.
معاون غذا و داروی علوم پزشکی قم عنوان کرد: مدتی قبل میزان خرید سرم را برای انفلوآنزا در قم دو برابر کردیم که شرایط خوبی را برای کنترل بیماری در اختیار ما قرار می‌دهد.
وی در مورد ماسک تصریح کرد: ماسک برای افراد در تماس با بیماران توصیه می شود، متاسفانه دست افراد سودجو از هر زمینه‌ای به دنبال منفعت است و حتی اگر آسیب ذهنی و فکری به جامعه وارد کنند، ابایی ندارند و درباره ماسک نیز سودجویانی وارد شدند.
حضوری بیان کرد: روزانه قادر به تولید یک و نیم میلیون ماسک در کشور هستیم و قرار است محموله‌ای به قم برسد و کمبودی وجود ندارد، اما هم‌اکنون با افزایش درخواست، با کمبود مواجه‌ایم.
وی اظهار کرد: نگرانی مردم موجب افزایش خرید و کمبود می‌شود، در حالی که ماسک برای افراد در معرض ابتلاست و برای این افراد نیز ماسک سه لایه و معمولی کافی است و ماسک‌های فیلتردار برای کادر درمان مناسب است و یا در مکان‌هایی که تجمع زیادی وجود دارد الزامی است.
معاون غذا و داروی علوم پزشکی قم گفت: در رابطه با بیماران آنفلوآنزا باید فاصله یک متری را رعایت کرد و در مورد ویروس کرونا فاصله بیشتر و مراقبت‌های افزون‌تری لازم است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در برخی از مراکز ماسک با قیمت بالایی عرضه می‌شود و زمینه سودجویی فراهم شده که با ورود دادستانی و اخذ مجوزهای لازم، 4 اکیپ بازرسی کار خود را در جهت کنترل بازار و رصد تجهیزات پزشکی آغاز کرده‌اند.
حضوری عنوان کرد: ماسک، پارچه‌ای است و رطوبت را می گیرد و خودش جاذب ویروس می‌شود، بهتر است افرادی که در بخش عفونی کار می‌کنند و یا با بیمار در تماس هستند، از ماسک فیلتردار استفاده کنند و نیاز نیست همه افراد ماسک بزنند.
وی خاطرنشان کرد: چرخه توزیع برای جلوگیری از سوء استفاده از این شرایط از طریق سامانه وارد شد و به زودی شرایط عادی می شود.
معاون غذا و داروی علوم پزشکی قم بیان کرد: یکی از این افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی بود که جان خود را از دست داد، اگر از نظر علمی برای حفظ سلامت مردم، قرنطینه لازم باشد، انجام می‌شود، اما در حال حاضر نیاز به قرنطینه دیده نمی شود.
سوالات کرونایی خود را از این شماره‌ها بپرسید
دانشگاه علوم پزشکی شماره‌هایی را برای ارتباط مردم با این دانشگاه جهت اطلاع رسانی در خصوص موارد مرتبط به کرونا اعلام کرد.
دکتر سیامک محبی امروز در جمع مدیران رسانه‌های استان قم گفت: کرونا دارای یک دوره پیک است که پس از اقدامات مقتضی قطعا این بیماری کنترل می شود.
وی افزود: کشورهای دیگر هم در خصوص این بیماری اطلاع رسانی درستی نمی کنند ولی ما از روز اول با مردم صادق بودیم زیرا قطعا نجات در صدق است و اگر به مردم اطلاعات درستی داده شود به شکل بهتری این بیماری کنترل می شود.
وی با ذکر این مطلب که استان ووهان چین دارای 80 میلیون جمعیت است، گفت: کنترل این بیماری در ایران با چین متفاوت است. در این ایران از روش های اجباری و سختگیرانه استفاده نمیکنیم و سعی می کنیم با فراگیرکردن اصول بهداشتی و درمانی این بیماری را شکست دهیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: همشهریان در صورت هر گونه سوال در مورد ویروس کرونا با شماره‌های ،36620023، ،36620999، 36706030 ، 36704368 تماس بگیرند.

عصر قم


فداکاری تاریخی کادر درمانی قم / از روز اول ابتلای کرونا با مردم صادق بودیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم صداقت را مهمترین رویکرد دانشگاه علوم پزشکی و مردم قم در مواجهه با کرونا دانست و از تلاش فداکارانه کادر پزشکی و درمانی استان قم در مقابله با این بیماری تقدیر کرد.
محمد رضا قدیر امروز در جمع رسانه‌های استان قم گفت: در روزهای اخیر تمام کادر درمانی استان با فداکاری مثال زدنی و تاریخی خود را سپر بلای این بیماری کردند تا به نجات بیماران بپردازند.
وی گفت: بسته پیشنهادات و الزامات عبور از بحران کرونا به استانداری پیشنهاد شده است ولی در آخرالامر استاندار و مسئولان امر هستند که نظر نهایی را اتخاذ خواهند کرد.
وی اظهارکرد: از نظر پزشکی باید از هرگونه مجالسی که جمع کثیری از انسان‌ها در یک فضای بسته حضور می یابند در شهر جلوگیری شود تا به شرایط متعادل در کنترل این بیماری برسیم. در این زمینه پیشنهاداتی نیز از جمله تعطیل شدن تمام همایش‌ها و برنامه‌های بزرگ فرهنگی نیز ارایه شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: بنده از روز اول سعی کردم با مردم صادق باشم. به هیچ عنوان سعی نکردیم از زیربار مسئولیت اجتماعی و سازمانی خود شانه خالی کردیم و با اطلاع رسانی گسترده مردم و مسئولان برای مواجهه با این بیماری بسیج شدیم.
وی با اشاره به این نکته که مردم می‌توانند با رعایت اصول بهداشتی در مقابل شیوع این بیماری مقابله کنند، گفت: در این شرایط متاسفانه برخی با رفتارهای غیرمسئولانه خود ذهنیت مردم را تخریب کرده و سعی می کنند که با بیش از حد بزرگنمایی این ویروس خطرات و آسیب ها را به حداکثر می رسانند.
وی اظهارکرد: در زمینه انتخابات نیز سعی داریم که با مشارکت همه دستگاه ها تمام تمهیدات بهداشتی لازم را اتخاذ کنیم که مردم با خیال راحت در این عرصه نیز حضور یابند.

عصر قم


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: با آرامش و درایت قطعا کرونا را شکست خواهیم داد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بر لزوم حفظ آرامش و تدابیر لازم جهت شکست بیماری کرونا در قم تاکید کرد.
محمدرضا قدیر امروز در جمع مدیران رسانه‌های استان قم که در ساختمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شده بود گفت: کرونا کمتر از بیماری های ویروسی شناخته شده از جمله آنفلوانزا و سارس قربانی می گیرد.
وی افزود: آنفلوانزا بیش از 10 درصد بیماران خود را به کام مرگ می کشد ولی این رقم در کرونا به شدت کمتر است ولی جو روانی حاصل از فضای رسانه ای این فضای خاص را در کشور ایجاد کرده است.
وی با ذکر این مطلب که اصلا باور نمی کرد که استان قم به این زودی با چنین وضعیتی همراه شود گفت: باتوجه به مثبت اعلام شدن آزمایشات این دو شهروند تمام تمهیدات لازم جهت کنترل این بیماری با هماهنگی مسئولان وزارت بهداشت و استان قم در نظر گرفته شد.
وی تصریح کرد: این بیماری دارای یک پیک شتابنده و یک دوران هموار است که در حال حاضر به دنبال پشت سر گذاشتن این طغیان هستیم و از امروز کاهش مراجعات جهت تست این بیماری آغاز شده و امیدواریم شرایط لازم جهت حل این مشکل در استان بوجود آید.
وی گفت: قطعا آرامش سهم بسیار مهمی در حل این مشکلات دارد و نباید بی دلیل مردم را هراساند. با آرامش و درایتی که در مسئولان و مردم و رسانه ها وجود دارد و این کار در حال انجام است مطمئن هستیم که کرونا را شکست خواهیم داد.

عصر قم


توضیح وزارت بهداشت درباره انتقال 5 بیمار مشکوک به کرونا از قم به تهران
در پی اعلام انتقال پنج فرد مشکوک به کرونا از قم به تهران، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ضمن تشریح ماجرای انتقال بیماران کرونایی از قم به تهران، گفت: هنوز به طور دقیق منبع سرایت و انتقال بیماری در کشور مشخص نشده است.
دکتر کیانوش جهانپور در گفت و گو با ایسنا، درباره ماجرای انتقال بیمار مبتلا به کرونا از قم به تهران که توسط رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر اعلام شد، گفت: قبل از اینکه کرونا در قم تشخیص داده شود، برخی افراد خودشان به بیمارستان‌های تهران مراجعه کردند. در عین حال به طور کلی پنج مورد بیمار از قم به تهران منتقل شده بود، اما از زمانیکه تشخیص در قم قطعی شد، بیمارستان قم فعال شده و دیگر بیماران را منتقل نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه ماسک به اندازه کافی وجود دارد، گفت: البته برای افراد عادی استفاده از ماسک را توصیه نمی‌کنیم. ماسک را برای افرادی که در محل حضور دارند و یا افراد پرخطر بر اساس پروتکل‌ها در اختیارشان قرار می‌دهیم.
جهانپور درباره نحوه ابتلای پنج مورد قطعی کرونا، گفت: هنوز به طور دقیق نقشه اپیدمیولوژیک و منبع سرایت و انتقال مشخص نشده است.
وی درباره نحوه دفن دو موردی که براثر کرونا فوت کردند، نیز ادامه داد: مانند سایر موارد بیماری های عفونی که پروتکل دفن مشخصی دارند، افرادی که بر اثر ابتلا به کرونا فوت شدند، بر اساس پروتکل بهداشتی مشخصی دفن می‌شوند و همکاران بهداشت محیط در مراکز بهداشتی استان‌ها و شهرستان‌ها نظارت می‌کنند.
با اعلام شیوع ویروس کرونا در شهر قم، مردم با مراجعه به داروخانه‌ها و با توجه به توصیه‌ها و پیش زمینه‌های مذهبی در خصوص پیشگیری از بیماری، به تهیه ماسک اقدام کرده و امروز برخی از مردم از تردد بی مورد در خیابان‌های مرکزی شهر خودداری کرده و یا رفت و آمد را با استفاده از ماسک انجام دادند.

عصر قم


وزیر آموزش و پرورش خبر داد: تعطیلی تمام مدارس قم در روز شنبه
وزیر آموزش و پرورش همزمان با انتشار خبر فوت دونفر بر اثر ابتلا به کرونا ویروس از تعطیلی تمام مدارس استان قم در روز شنبه خبر داد.
به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی با بیان این‌که از لحظه اعلام این خبر در هماهنگی کامل با وزارت بهداشت هستیم، افزود: با آقای نمکی نیز صحبت کردیم و تمام پروتکل‌ها و تشریفات اعلام شده از سوی این وزارتخانه را دنبال می‌کنیم. هم‌چنین در صورت نیاز به تعطیلی مدارس یا نصب تجهیزات خاص برای پیشگیری از شیوع این بیماری در مدارس نیز کلیه اقدامات را در دستور کار خواهیم داشت.
به گفته حاجی میرزایی در صورت اعلام وزارت بهداشت برای ضرورت تعطیلی مدارس در کشور این اقدام از سوی آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت.
وی در ادامه در خصوص تعطیلی مدارس در روز شنبه به دنبال انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: روز شنبه در بسیاری از مدارسی که حوزه انتخابی هستند به دلیل ادامه شمارش آراء عملا امکان دایر بودن وجود ندارد. این موضوع تنها در خصوص مدارسی است که شمارش آرای آنها به طول بینجامد و در مورد تمام شعب رای گیری نیست.
وی در خصوص زمان تعطیلی مدارس در پایان سال نیز تصریح کرد: با توجه به تعطیلات ناخواسته‌ای که طی این مدت اتفاق افتاده است مدارس تا آخرین روز کاری دایر هستند و دانش آموزان باید برای جبران عقب ماندگی‌های سال تحصیلی جاری در مدارس حضور پیدا کنند. هم‌چنین پیشنهاد دادیم ساعاتی به تدریس روزانه افزوده شود، چرا که مدت زمان پایان سال محدود خواهد بود و بیش از حد معینی امکان ادامه کار را نداریم.

عصر قم


ربیعی: ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا تشکیل می‌شود
لازم به توضیح است علی ربیعی، سخنگوی دولت با توجه به اهمیت بیماری کرونا در توییتر نوشت:
«بنا به دستور رییس‌جمهور ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در وزارت بهداشت با حضور وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی، کشور، گردشگری، راه و شهرسازی، سخنگوی دولت و نماینده ستادکل نیروهای مسلح تشکیل می‌شود. سایر دستگاه‌های اجرایی بنا به ضرورت در جلسه شرکت می‌کنند.
دولت از ابتدای شیوع کرونا در چین، در چند جلسه موضوع را بررسی و تصمیمات مقتضی در مرزها اتخاذ و وزارت بهداشت با حساسیت تمام موضوع را رصد و اقدامات لازم را صورت داده بود.
اکنون که علایمی مشاهده شد نیازمند اقدامات جامع‌تر و همکاری همه شهروندان هستیم.
دولت با حساسیت کامل و با تمام توان همه اقدامات لازم راانجام خواهد داد. از هموطنان انتظار همکاری و توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می‌رود.»
وزارت بهداشت اعلام کرد: تایید ابتلای سه مورد جدید به کروناویروس در قم و اراک
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرووید19(کروناویروس) در کشور گفت: بر اساس شواهد آزمایشگاهی، ابتلای سه نفر از بیماران بستری در قم و اراک به کرووید19 تایید شده و بیماران مذکور در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارند.
به گزارش ایسنا،‌ دکتر کیانوش جهانپور، گفت: تا صبح امروز(پنجشنبه 1 اسفند 98) آزمایشات از ابتلای دو مورد جدید در قم و یک مورد در اراک به کرووید19 حکایت دارد، هر سه بیمار تابعیت ایرانی داشته و فرد مبتلا در اراک نیز ساکن قم و از همکاران پزشک ما است. با احتساب این موارد تعداد مبتلایان کرووید19 تایید شده در کشور به پنج نفر می رسد.
وی افزود: در این رابطه امروز صبح نشست قرارگاه مقابله با کروناویروس با حضور وزیر بهداشت و معاونین این وزارتخانه و ارتباط ویدیویی با روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد و موضوعاتی همچون ساختار پیشگیری، شناسایی و مدیریت این بیماری و هم‌چنین آمادگی مراکز فوریت‌های پزشکی و تیم‌های واکنش سریع، آمادگی تخت‌های بیمارستانی، آموزش همگانی و پروتکل بهداشتی پیشنهادی برگزاری انتخابات دوم اسفند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رییس کمیته روابط عمومی قرارگاه مقابله با کروناویروس یادآور شد: با دستور وزیر بهداشت، مرخصی تمامی روسا و معاونین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور تا اطلاع ثانوی لغو و مقرر شد که تمامی ماموریت‌های خارج از کشور نیز از دستور کار، خارج شود.
دکتر جهانپور اضافه کرد: پیشنهاد محدود کردن موقت رفت و آمد به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد جمکران و سایر اماکن زیارتی و محال تجمع در شهر قم، ارائه شده و امیدواریم که با پیگیری و ابلاغ استانداری قم، این موضوع عملیاتی شود.
بنابر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، وی تاکید کرد: توصیه وزارت بهداشت، لغو اردوهای سیاحتی و زیارتی دانشجویی و دانش آموزی و همچنین لغو تمامی سمینارها و همایش‌ها در شهر قم تا اطلاع ثانوی است و این موضوع به اطلاع نهادهای ذیربط رسیده است.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در مورد انتخابات دوم اسفند و برگزاری شکوهمند آن در سراسر کشور، گفت: ملاحظه خاصی در این زمینه وجود ندارد و پیشنهادات و توصیه های پیشگیرانه و بهداشتی برای برگزاری انتخابات در سراسر کشور و به ویژه حوزه انتخابیه قم، به اطلاع ستاد انتخابات کشور رسیده و وزارت کشور ضمن استقبال، این موارد را در دستور کار خود قرار داده است.
جلسات سخت و فشرده مسئولان در قم در خصوص تعیین وضعیت استان در شرایط حساس کنونی در حال برگزاری است.
پس از شیوع بیماری کرونا و مثبت اعلام شدن نمونه‌های تایید شده از سوی مقامات علوم پزشکی و وزارت بهداشت، از غروب روز گذشته جلسات سخت و فشرده مدیران استان و معاون وزیر بهداشت در خصوص کنترل این بیماری برگزار شده است.
دو بیمارستان در قم برای قرنطینه مبتلایان به این بیماری اختصاص یافته است. تلاش‌های پیشگیرانه و کنترلی و نشر این مباحث و مطالب از سوی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های استان در روز پنجشنبه، ورود گسترده ماسک به قم، تلاش برای خالی کردن مناطق پرتردد و... از جمله اقدامات سریعی بود که در این زمینه انجام شد.
در همین رابطه شایعه‌های بسیاری مبنی بر تعویق انتخابات در قم، تعطیلی گسترده مدارس و دانشگاه‌ها و حتی قرنطینه شدن کامل شهر قم در فضای مجازی دست به دست و نقل به نقل می‌شد که همین مسایل باعث شد که ستاد بحران زیستی استان قم با حضور مدیران ارشد ملی و استانی برگزار شود.
اعلام دیشب استاندار قم مبنی بر عدم اظهار نظر هریک از مدیران در این خصوص غیر از رئیس دانشگاه علوم پزشکی باعث شد که اخبار به شکل کاملا قطره چکانی به رسانه‌ها تزریق شود. تصمیمات مهم هم اکنون در جلسات استانداری در حال اتخاذ است که به محض اطلاع از این تصمیمات نتایج به اطلاع عموم می‌رسد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/131390/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

◄ افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

روزانه 700 تن پسماند شهری در قم تولید می‌شود

ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه های عمومی قم

رشد 70 درصدی ساخت کلاس درس در قم

امدادگران آمریکایی در حال آزمایش لباس های جت گرانشی

گروگان‌گیری دختر 16 ساله در تهران

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

ارسال مواد غذایی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان توسط نیروی هوایی ارتش

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار درباره زایمان تقویمی

تصاویری از خسارت سیل امارات

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در رودبار

اظهارات خانواده شهیدی که در اولین ماموریتش به شهادت رسید

آغاز ثبت‌نام پشت کنکوری‌ها جهت ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

پورعباس: سازمان ملی سنجش در مرحله ابلاغ توسط شورای انقلاب فرهنگی قرار دارد

سعدی‌خوانی مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

مصرف کود‌های یارانه‌ای در قم افزایش می‌یابد

آزار و قتل زن جوان توسط مرد همسایه؛ متهم: جسد مقتول را به آتش کشیدم

آمار نهایی داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد

تورم نقطه‌به‌نقطه در قم 10 درصد کاهش یافت

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات وعدهٔ صادق

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

قم از امروز بارانی می‌شود

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

بیش از 9 هزار خانه روستایی در استان قم مقاوم سازی شدند

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه دو شهرداری قم

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه 2 شهرداری قم

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم