عصر قم

آخرين مطالب

ورود تیم بسکتبال شیمیدر قم به گام دوم قهرمانی سیاسی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم – تیم بسکتبال شیمیدُر قم بعد از درخشش در مرحله مقدماتی و کسب رتبه سوم جدول رده‌بندی وارد مرحله پلی‌آف رقابت‌های این فصل لیگ برتر بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور شد.

بازی‌های مرحله پلی‌آف فصل 99 – 1398 لیگ برتر بسکتبال مردان ایران برای علاقه‌مندان به بسکتبال در قم یادآور مرحله پلی‌آف بازی‌های این لیگ در اوایل دهه 1390 است، دوره‌ای که تیم راه‌ و ترابری قم در لیگ برتر حضور داشت و با بازیکنان شاخص و نامی خود حال و هوایی خاصی به ورزش قم داده بود اما عمر حضور این تیم در لیگ برتر فقط دو سال طول کشید.
قم بعد از 8 سال در پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال
حالا بعد از هشت سال بار دیگر قم در لیگ برتر بسکتبال دارای یک تیم است و این تیم به نام شیمیدُر جزو مدعیان قهرمانی محسوب می‌شود.
شیمیدُر در فصل 98 – 1397 لیگ برتر بسکتبال علاوه بر حضور در مرحله پلی‌آف به جمع چهار تیم مرحله نهایی این مسابقات نیز رسید اما در پایان بازی‌های جنجالی و پرحاشیه با تیم شهرداری گرگان از صعود به فینال بازماند و حالا از تجربه سال‌های اخیر حضور خود در لیگ برتر به دنبال نخستین قهرمانی است، که اگر محقق شود افتخار بزرگی برای ورزش قم به شمار می‌آید و قم را به سهمیه جام باشگاه‌های آسیا نیز خواهد رساند.
لغو بازی‌های معوقه شیمیدُر به دلیل شیوع کرونا
به قول هادی عامری سرپرست تیم بسکتبال شیمیدُر قم، این تیم مرحله مقدماتی فصل جاری مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور را که از نظر وی گام نخست قهرمانی بود با موفقیت و نتایج درخشان پشت‌سر گذاشته و حالا با صعود به مرحله پلی‌آف وارد گام دوم قهرمانی شده است.
این در شرایطی است که از دیدارهای مرحله مقدماتی فصل 99 – 1398 لیگ برتر بسکتبال مردان ایران چند مسابقه معوقه باقی‌مانده بود و تیم شیمیدُر قم نیز دو بازی عقب‌افتاده پیشرو داشت اما فدراسیون بسکتبال تصمیم به لغو این بازی‌ها و تنظیم جدول رده‌بندی برای برنامه‌ریزی دیدارهای مرحله پلی‌آف گرفت.
درواقع فدراسیون بسکتبال با توجه به شرایط موجود و احتمال شیوع بیماری کرونا از طریق برگزاری رویدادهای ورزشی بر اساس دستور وزارت ورزش و جوانان، به‌منظور حفظ سلامتی مربیان، بازیکنان و عوامل اجرایی مسابقات لیگ برتر بسکتبال بازی‌های معوقه مرحله مقدماتی را لغو کرد.
صعود شیمیدُر قم به‌عنوان تیم سوم مرحله مقدماتی
این فدراسیون بر اساس مکاتبات صورت گرفته با باشگاه‌ها، تصمیم به لغو برگزاری مسابقات معوقه لیگ برتر بسکتبال مردان گرفت و براساس درخواست کتبی باشگاه‌ها، نتیجه دیدارهای نیم‌فصل نخست را برای تیم‌ها در جدول رده‌بندی لحاظ کرد که بر این اساس تیم شیمیدُر قم به عنوان تیم سوم راهی پلی‌آف شد.
تیم شیمیدُر قم دو دیدار معوقه مرحله مقدماتی برابر تیم‌های شهرداری بندرعباس و مس کرمان به میزبانی حریفان در پیش داشت که با لغو این دو مسابقه و با شیوه محاسبه نتایج توسط فدراسیون بسکتبال، نماینده استان قم با کسب 46 امتیاز در مکان سوم جدول رده‌بندی مرحله مقدماتی لیگ برتر قرار گرفت.
بر این اساس تیم‌های شهرداری گرگان، پتروشیمی بندر امام، شیمیدر قم، پالایش نفت آبادان، مهرام تهران، آویژه صنعت پارسا مشهد، شهرداری بندر عباس و اکسون تهران به ترتیب مقام‌های اول تا هشتم مرحله مقدماتی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران را در جدول رده‌بندی به خود اختصاص داده و راهی مرحله پلی‌آف شدند.
رویارویی شیمیدُر با پارسا مشهد در پلی‌آف
برگزاری بازی‌های این مرحله بر اساس زمان‌بندی اعلام شده فدراسیون و طبق دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان انجام می‌شود، در حالی که در این مرحله تیم بسکتبال شیمیدُر قم به واسطه کسب رتبه سوم جدول رده‌بندی باید با تیم رده ششم یعنی آویژه صنعت پارسا مشهد به رقابت بپردازد.
با توجه به اینکه رتبه شیمیدُر قم بالاتر از نماینده مشهد است و تیم برنده این مرحله به صورت 2 از 3 بازی مشخص می‌شود، دو تیم باید ابتدا در مشهد و سپس در قم به میدان بروند، در صورتی که نیاز به برگزاری بازی سوم برای تعیین تیم برتر این مرحله باشد این مسابقه به دلیل رتبه بالاتر شاگردان محمدرضا اسلامی در تیم شیمیدُر قم به میزبانی سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان این شهر به انجام خواهد رسید.
شیمیدُر بهترین خط حمله مرحله مقدماتی لیگ برتر
در پایان دیدارهای مرحله مقدماتی عنوان بهترین خط حمله رقابت‌ها با 1935 گل زده به تیم شیمیدُر قم اختصاص پیدا کرد، تیمی که 1674 گل خورده نیز در کارنامه دارد و از 24 بازی این مرحله به 18 پیروزی، 6 برد، تفاضل گل مثبت 261 و 46 امتیاز دست یافت و با رتبه سوم به پلی‌آف رسید.
این در حالی است که تیم شهرداری گرگان با 1352 گل خورده بهترین عملکرد دفاعی را در مرحله مقدماتی به نام خود ثبت کرد، نیروی زمینی تهران با 1464 گل زده ضعیف‌ترین خط حمله را داشت و تیم مس کرمان با 1923 گل خورده عنوان ضعیف‌ترین آمار دفاعی را به نام خود به ثبت رساند.
بیشترین پیروزی با 22 برد در کارنامه شهرداری گرگان ثبت شد و کمترین برد را تیم نیروی زمینی تهران با دو پیروزی داشت، ضمن اینکه بیشترین باخت با 22 شکست نتیجه عملکرد تیم انتهای جدولی نیروی زمینی تهران بود و کمترین باخت را تیم صدرنشین شهرداری گرگان داشت که فقط دو بار در 24 مسابقه باخت.
طبق برنامه مرحله پلی‌آف، تیم شهرداری گرگان با اکسون تهران، پتروشیمی بندر امام با شهرداری بندرعباس، شیمیدُر قم با آویژه صنعت پارسا مشهد و پالایش نفت آبادان با مهرام تهران دیدار می‌کنند، بازی‌هایی که به شکل 2 از 3 برگزار می‌شود و تیم‌های اول تا چهارم جدول دو بازی میزبان هستند. ر.ج/
برچسب‌ها
قم بسکتبال تیم بسکتبال شیمیدر

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/131965/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

تقویم و اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف