عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت؛

از تجهیز آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا تا تولید روزانه 200 هزار ماسک درقم اقتصادی

از تجهیز آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا تا تولید روزانه 200 هزار ماسک درقم
  بزرگنمايي:

عصر قم -   تاکید مراجع بر ضرورت توجه به توصیه‌های پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا، تاکید شورای اطلاع رسانی بر استفاده از ظرفیت رسانه‌های برخط درباره کرونا، تجهیز آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا، راه‌اندازی بیمارستان سیار، تولید روزانه 200 هزار ماسک، آمادگی حوزیان برای هرگونه خدمت در مقابله با کرونا و آمادگی برای توزیع یک میلیون ماسک؛ از اخبار هفته گذشته قم بود.

کشف 700 هزار ماسک احتکارشده، مدیریت تبعات روانی شیوع بیماری کرونا، نبود کمبود برای تامین لوازم حفاظتی کادر درمانی، تولید ماسک و ژل ضدعفونی، لغو نمایشگاه بهاره، کاهش 30 درصدی اهدای خون، تعطیل شدن برنامه‌های تجمعی مسجد مقدس جمکران، تمهیدات بهداشتی در 100 بقعه متبرک، اعلام آمادگی 6 گروه جهادی طلاب برای حضور درمراکز درمانی، توزیع بسته‌های پیشگیری از کرونا، آغاز عملیات ضدعفونی کرونا در قم با مشارکت سپاه و شهرداری، ضدعفونی کردن فضای داخلی مسجدها، سنددار شدن 200 هکتار از اراضی ملی، آمادگی برای تبدیل شدن به قطب تولید لوازم خانگی، ممنوعیت شکار در تالاب مُرِّه، واردات مواد اولیه واحدهای صنعتی، استقبال کشاورزان از کشت‌های گلخانه‌ای، تحقق اقتصاد مقاومتی با محوریت روستا و نظارت مستمر کارشناسان بر فرآیندهای کشاورزی از دیگر اخبار هفته گذشته این استان است.
تاکید مراجع بر ضرورت توجه به توصیه‌های پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: مردم باید توصیه‌ها و دستوراتی را که مسئولان بهداشت و درمان کشور برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ارائه می‌دهند را با دقت رعایت کنند و انجام دهند و از حضور در امکان عمومی بپرهیزند.
آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، با تاکید ضرورت توجه به هشدارها و توصیه‌های پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: توصیه پزشکان و مسئولان بهداشتی و درمانی کشور برای مقابله با کرونا از جمله عدم حضور در اجتماعات برای ما حجت است.
آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید، در جواب استفتایی درمورد کرونا گفت: با توجه به خطر جدی این بیماری، رعایت ضوابط بهداشتی و پزشکی بر همگان لازم است، مسئولان نیز باید با جدیت، تدابیر لازم و فوری را برای ممانعت از شیوع بیشتر بیماری عملی کنند.
آمادگی برای توزیع یک میلیون ماسک
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، در ارتباط با تامین تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا گفت: خوشبختانه درقم واحدهای تولیدی در این زمینه فعال شدند و در حد یک میلیون ماسک را تولید و به دانشگاه علوم پزشکی نیز تحویل داده شده است تا توزیع کنند.
مهرداد غضنفری امرایی هفته گذشته درگفت وگو با خبرنگاران ایرنا و صدا و سیما افزود: طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار قم 30 داروخانه شبانه روزی استان به عنوان عمده ترین مراکز توزیع ماسک بهداشتی تعیین شدند، و برای این واحدها بیشترین سهمیه درنظر گرفته شده‌است.
کشف 700 هزار ماسک احتکارشده
دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: 700 هزار ماسک احتکارشده در قم کشف شده‌است که این ماسک‌ها به زودی در 32 داروخانه استان توزیع می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن غریب درگفت وگویی افزود: تمام ماسک های کشف شده در میان داروخانه ها با قیمت 500 تومان توزیع می‌شود که برای هماهنگی در این زمینه جلسه‌ای فوری با حضور مسئولان قضایی، دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان اجرایی و نظارتی قم برگزار شد.
مدیریت تبعات روانی شیوع بیماری کرونا
فرماندار قم، با تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش ابعاد و جنبه های روانی شیوع کرونا درقم گفت: تولید امکانات و تجهیزات مقابله با ویروس کرونا در قم دامنه‌دار و از پشتوانه خوبی برخوردار است.
مرتضی حیدری هفته گذشته درجلسه کارگروه تنظیم بازار قم افزود: باید تجهیزات پزشکی مقابله با ویروس کرونا به صورت گسترده در اختیار مردم قرار بگیرد و دستورالعمل های بهداشتی لازم نیز همراه آن توزیع شود.
نبود کمبود برای تامین لوازم حفاظتی کادر درمانی
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هیچ‌گونه کمبود و نگرانی برای تامین تجهیزات حفاظتی برای کارکنان مراکز درمانی در این استان وجود ندارد.
بابک فرزین نیا در گفت‌وگو با ایرنا، حفظ سلامت کارکنان مراکز درمانی به‌ویژه مراکز قرنطینه بیماران مشکوک به کرونا در قم را اولویت این دانشگاه دانست و افزود: تمام لوازم حفاظتی برای کارکنان و کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تامین شده است.
تولید ماسک و ژل ضدعفونی
معاون غذاو دارو دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: به منظور تامین ماسک و ژل ضدعفونی مورد نیاز، تولید این لوازم بهداشتی با توجه به ظرفیت‌های واحدهای تولیدی قم در دستور کار قرار گرفته‌است.
محمد حضوری درگفت وگو با ایرنا افزود: برای تامین نیاز استان به انواع ماسک، یک واحد تولیدی فعال شده‌است که می‌تواند نیاز استان به واردات ماسک از استان‌های دیگر را برطرف کند.
تاکید شورای اطلاع رسانی بر استفاده از ظرفیت رسانه‌های برخط درباره کرونا
جلسه فوق‌العاده شورای اطلاع‌رسانی قم با توجه به شیوع بیماری کرونا در این استان تشکیل و بر استفاده از ظرفیت رسانه‌های برخط در فضای مجازی با دریافت اطلاعات تایید شده، تاکید شد.
ضدعفونی کردن فضای داخلی مسجدها
محمد خامه یار مدیر ستاد اقامه نماز قم هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا، با تاکید بر آغاز روند ضدعفونی کردن مساجد قم گفت: دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری موظف شده اند تا برای ضدعفونی کردن فضای داخلی و وسائل موجود در مساجد نهایت همکاری را داشته باشند.
تجهیز آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا
محمد توکلی نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ با اعلام تجهیز آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در قم گفت: با تجهیز این آزمایشگاه کارهای تشخیص در قم انجام می‌شود و دیگر نیازی نیست که تست‌های تشخیص ویروس کرونا به تهران ارسال شود.
گرانفروشی ماسک را گزارش کنید
علی‌اصغر سلطانی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز قم گفت: شهروندان گزارش تخلفات در زمینه گرانفروشی ماسک را به سامانه قرارگاه دادسرای قم به شماره 09333633251 در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند.
اعلام آمادگی گروهی ازطلاب برای کمک به بیماران کرونا
گروهی از طلاب حوزه های علمیه درنامه‌ای به محمدرضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، آمادگی خود را برای خدمت رسانی درکنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کردند.
بهره‌مندی از خدمات آبفا در خانه
علی‌جان صادق‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم، با اشاره به شیوع کروناویروس در این استان گفت: با توجه به مسئولیت اجتماعی این شرکت برای مقابله با کرونا، تمام خدمات شرکت آب و فاضلاب به‌صورت شبانه‌روزی و غیرحضوری به مشترکان ارائه می‌شود.
لغو نمایشگاه بهاره
حسن احمدلو رییس اتاق اصناف قم، با اشاره به نامه اتاق اصناف ایران، مصوبه کارگروه تنظیم بازار و شرایط ویژه کشور در مقابله با ویروس کرونا گفت: برپایی نمایشگاه‌های بهاره در قم لغو شده است.
کاهش 30 درصدی اهدای خون
مرتضی نوریان مدیرکل سازمان انتقال خون قم هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا گفت: درروزهای گذشته و پس از افزایش نگرانی عمومی از شیوع ویروس کرونا، با کاهش 30 درصدی اهدای خون در قم مواجه هستیم که این موضوع بسیار نگران کننده‌است و از مردم می‌خواهیم تا نیازمندان به خون را در این ایام تنها نگذارند.
تعطیل شدن برنامه‌های تجمعی مسجد مقدس جمکران
معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران گفت: تمامی برنامه‌های تجمعی این مسجد از قبیل کارگاه‌های آموزشی، قرآنی، موزه دین و دنیا، حلقه‌های معرفت و نمایشگاه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.
ابراهیم صدوقی افزود: باعنایت به اهمیت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در مسجد مقدس جمکران در 2 حوزه فرهنگی و خدماتی بهداشتی در کنار دستگاه‌های خدوم استانی اقدام‌های پیشگیرانه گسترده‌ای را انجام می‌دهیم.
تمهیدات بهداشتی در 100 بقعه متبرک
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: تمهیدات ویژه بهداشتی در 100 بقعه متبرک فعال دراستان اجرا و تمام برنامه های جمعی این اعتاب از جمله اقامه نمازجماعت به صورت موقت متوقف شده‌است.
حجت الاسلام عباس اسکندری هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به تاکید مقامات بهداشتی و درمانی کشور مبنی بر اهمیت برگزار نشدن تجمع‌ها به عنوان عامل اصلی مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا؛ تمام برنامه‌های جمعی اعتاب مقدس فعال درقم به طور موقف متوقف شد.
اعلام آمادگی 6 گروه جهادی طلاب برای حضور درمراکز درمانی
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی مسئول دفتراجتماعی و سیاسی حوزه علمیه، با اشاره به اعلام آمادگی 6 گروه جهادی ازطلاب برای حضور در بیمارستان‌ها و پرستاری از بیماران مبتلا به کرونا گفت: 14 هزار طلبه به شکل نظام‌مند درعرصه خدمت‌رسانی در سراسر کشور ساماندهی شده‌اند.
توزیع بسته‌های پیشگیری از کرونا
دومین مرحله توزیع بسته‌های بهداشتی پیشگیری از انتقال ویروس کرونا؛ شامل 100 هزار بسته به همت سپاه امام علی‌ابن‌ابیطالب(ع) در قم انجام شد.
آغاز عملیات ضدعفونی کرونا در قم با مشارکت سپاه و شهرداری
همزمان با اقدام‌های گوناگون برای مقابله با شیوع کرونا در قم، محمد عزیزی‌فر معاون اجرایی مرکز بهداشت استان قم، با اعلام شروع عملیات گندزدایی معابر و سطوح شهر قم با مشارکت سپاه و شهرداری گفت: تا پایان سال هفته‌ای 2 روز گندزدایی در استان انجام می‌شود.
راه‌اندازی بیمارستان سیار
استاندار قم،هفته گذشته با اشاره به سیر صعودی مراجعات مردم به مراکز درمانی این استان گفت: بیمارستان سیار در قم راه اندازی می‌شود.
بهرام سرمست در پایان جلسه ویدئو کنفرانسی با معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت افزود: در این جلسه مسائل استان گزارش شد و نیازمندی ها و برنامه هایی که برای پیشگیری از کرونا داریم در کنار همیاری و همکاری شهروندان در قرنطینه خانگی و رعایت بهداشت فردی بیان شد.
تولید روزانه 200 هزار ماسک
علی اِبرازه قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم از آغاز تولید روزانه 200 هزار ماسک در استان خبر داد و گفت: به منظور رفع مشکل ماسک مورد نیاز برای مردم، دستگاه تولید ماسک را در استان قم مستقر شد.
آمادگی حوزیان برای هرگونه خدمت در مقابله با کرونا
آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای با قدردانی از دست‌اندرکاران و کادر پزشکی و درمانی گفت: حوزه، نهادهای حوزوی و یکایک حوزویان در قم و سراسر کشور آماده هر گونه خدمت در مقابله با بحران‌های جاری کشور از جمله کرونا، سیل و زلزله هستند.
مهار کرونا مستلزم کمترین حضور مردم در اجتماعات
استاندار قم گفت: باید مردم کمترین حضور را در اجتماعاتی که به هر عنوان در سطح شهر برگزار می‌شود، داشته باشند تا بتوانیم بیماری کرونا را مهار کنیم.
بهرام سرمست هفته گذشته در جمع خبرنگاران بابیان این‌که حضور در اجتماعات در شرایط کنونی بسیار مضر است، افزود: بهترین پیشگیری در مقابل ویروس کرونا، رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه کردن در منزل است تا از این طریق شهروندان از خود و اعضای خانواده‌شان مراقبت کنند.
اجرای سند تحول مبنای فعالیت دستگاه‌های فرهنگی
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: اجرای سند راهبردی تحول اجتماعی و فرهنگی قم که درکارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان به تصویب رسیده،‌ مبنای فعالیت دستگاه‌های فرهنگی قم است.
رضا ملک‌زاده درگفت‌وگو با ایرنا افزود:‌ سند راهبردی تحول اجتماعی و فرهنگی قم و برنامه‌های عملیاتی شامل برنامه کنترل و کاهش آسیب طلاق و تحکیم بنیان خانواده، برنامه کنترل و کاهش آسیب حاشیه‌نشینی و سکونتگاههای غیررسمی، برنامه کنترل و کاهش مفاسد اخلاقی، برنامه کنترل و کاهش خشونت و برنامه کنترل و کاهش تصادفات و حوادث به تصویب کارگروه تخصصی اجتماعی استان رسیده‌است.
سنددار شدن 200 هکتار از اراضی ملی درقم
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، حدود 10 هزار مترمربع از اراضی ملی درسطح استان توسط ماموران یگان حفاظت، از چنگال زمین‌خوارانی که اقدام به تصرف اراضی کرده بودند، به بیت‌المال بازگردانده شد.
ابراهیم قاضیان، با اشاره به اهمیت حفاظت از اراضی به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند ملی افزود: ارزش ریالی املاک رفع تصرف‌ شده بالغ‌ بر 34 میلیارد ریال است.
ظرفیت ویژه‌ قم در صادرات فرش دستباف
استاندارقم، با بیان اینکه قم ظرفیت ویژه‌ای درصادرات فرش دستباف دارد، گفت: حمایت از صنعت فرش ابریشم دستباف می‌تواند جان تازه‌ای به صادرات کشور دهد و سبب ارزآوری شود.
بهرام سرمست درگفت وگو با ایرنا، صنعت فرش دستباف قم را یکی از جلوه‌های مهم صادراتی استان دانست و افزود: قم در زمینه تولید فرش دستباف ابریشم دارای یک برند منحصر فرد جهانی است.
ممنوعیت شکار در تالاب مُرِّه
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: بر اساس پیشنهاد این اداره کل و موافقت سازمان محیط زیست، تالاب مره این استان تا سال 1403 به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد.
سید رضا موسوی مشکینی درگفت وگو با ایرنا افزود: به استناد ماده 6 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، هرگونه شکار، صید و تیراندازی در منطقه شکار ممنوع تالاب مره واقع دراستان قم به مدت 5 سال ممنوع و در روزنامه رسمی نیز آگهی شده‌است.
آمادگی برای تبدیل شدن به قطب تولید لوازم خانگی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت:‌ این استان به دلیل برخورداری از زیرساخت‌های فنی و کارشناسان ماهر، آمادگی تبدیل شدن به قطب تولید لوازم خانگی را دارد.
محمود سیجانی هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا افزود: صنعت تولید لوازم خانگی یکی از مهم‌ترین صنایع مورد نیاز کشور است که استان قم از سال‌ها قبل در این زمینه فعال بوده‌است.
واردات مواد اولیه واحدهای صنعتی
مدیرکل گمرکات قم گفت:‌ حجم قابل توجهی از کالاهای وارد شده به استان،‌ مواد اولیه‌ای است که درتولید نهایی محصول در واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
محمد خلیلی هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا افزود: واردات به قم صرفا جنبه مصرفی در بازار را ندارد و بسیاری از کالاهای وارد شده به قم با استفاده در زنجیره تولید واحدهای صنعتی، در رونق اقتصادی استان موثر است.
استقبال کشاورزان از کشت‌های گلخانه‌ای
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: استقبال کشاورزان قمی به ویژه درمناطق روستایی از کشت‌های گلخانه‌ای رو به افزایش است.
عباس پورمیدانی درگفت وگو با ایرنا افزود:‌ با توجه به اقدامات آموزشی وترویجی صورت گرفته و آشنا شدن هرچه بیشتر کشاورزان با مزایای کشت‌های گلخانه‌ای،‌ استقبال از این روش کشت رو به افزایش است.
نظارت مستمر کارشناسان بر فرآیندهای کشاورزی
رییس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم گفت: کارشناسان و مهندسان عضو این سازمان بر فرآیندهای کشاورزی و دامداری استان نظارت مستمری دارند تا مردم با آسودگی خاطر از تولیدات این بخش استفاده کنند.
عباس خرمی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: 2هزار و 462 مهندس از سطح کارشناسی تا دکترا عضو سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم هستند و در زمینه‌های مختلف به‌منظور تقویت کمی و کیفی بخش کشاورزی استان، فعالیت می‌کنند.
 

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/132089/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد