عصر قم

آخرين مطالب

آماده باش صنعت برای مقابله با کرونا درقم اقتصادی

آماده باش صنعت برای مقابله با کرونا درقم
  بزرگنمايي:

عصرقم- مقابله موفقیت آمیز با شیوع ویروس کرونا درقم، نیازمند برخورداری از پشتیبانی‌ و تدارک امکانات لازم است که در این راه تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی در واحدهای صنعتی برای تامین نیاز مردم به این لوازم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در همین رابطه، صنعتگران شماری از واحدهای صنعتی استان که ظرفیت‌ لازم برای تولید محصولات بهداشتی،‌ ماسک و مواد ضدعفونی را داشتند با تمام توان وارد میدان شدند و تلاش دارند با افزایش توان تولید خود، نیاز قم به این محصولات را تا حد زیادی تامین کنند، البته به دلیل تقاضای بالا، کمبودهایی در این زمینه مشاهده می‌شود که باید علاوه بر تمرکز بر تولید، بخشی از نیاز بازار نیز از طریق واردات تامین شود.

بررسی خبرنگار پیرامون این موضوع،‌ نشان از جدیت مسئولان استان برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی فعال در زمینه تولید لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی و تلاش برای گسترش ظرفیت تولید این محصولات در قم دارد.

سطح تولید ماسک و لوازم بهداشتی در قم افزایش می‌یابد

استاندار قم پیرامون این موضوع گفت: در راستای مقابله همه جانبه با ویروس کرونا، سطح تولید ماسک و لوازم بهداشتی برای استفاده کادر پزشکی و مردم در این استان افزایش می‌یابد.

بهرام سرمست بیان کرد: برای گسترش سطح تولید ماسک و سایر لوازم بهداشتی مورد نیاز استان در شرایط موجود،‌ به دنبال رفع مشکلات واحدهای صنعتی تولیدکننده این محصولات هستیم.

وی افزود: در ارتباط با واردات مواد اولیه و تامین ماشین آلات مورد نیاز این واحدها، مذاکراتی با آقای نهاوندیان،‌ معاون اقتصادی رییس جمهوری انجام شد و وی برای حمایت از این موضوع قول مساعد داد.

وی ادامه داد: به جد و با حضور میدانی مشکلات این واحدهای صنعتی را رصد و برای رفع آن تلاش می‌کنیم،‌ تا محصولات تولیدی آن‌ها به منظور حفاظت بیشتر در مقابل ویروس کرونا،‌ هرچه سریعتر در اختیار کادر درمانی و مردم استان قرار گیرد.

سرمست گفت: ماسک N95 ،‌ بسیار مورد نیاز کادر درمانی بیمارستان‌هاست و به همین خاطر تولید این محصول در قم،‌ نقش مهمی در کمک به ارتقای سطح حفاظت این مدافعان سلامت دارد.

وی بیان کرد: سازمان صنعت ، معدن و تجارت و تعزیرات قم مسئولیت نظارت بر نحوه توزیع این اقلام در سطح استان را برعهده دارند تا این اقلام با نظارت بیشتر به دست مصرف کننده برسد، البته در این رابطه به دنبال افزایش سطح تولید برای تامین هرچه بیشتر بازار مصرف هستیم.

وی ادامه داد: به معاونت اقتصادی استانداری نیز دستور داده شده‌است که در این رابطه بر نحوه تولید و توزیع محصولات بهداشتی،‌ نظارت بیشتری داشته باشد و از مردم نیز می‌خواهیم هرگونه تخلفی را در این خصوص به ما گزارش کنند.

تولید و توزیع ماسک در قم ادامه دارد

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در ارتباط با تامین تجهیزات مورد نیاز جهت مقابله با ویروس کرونا در این استان، گفت: خوشبختانه درقم واحدهای تولیدی در این زمینه فعال شدند و  ماسک را تولید و به دانشگاه علوم پزشکی نیز تحویل می دهند تا توزیع کنند.

مهرداد غضنفری، اظهار داشت: طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار قم شماری از داروخانه‌های استان به عنوان عمده ترین مراکز توزیع ماسک بهداشتی تعیین شدند و برای این واحدها بیشترین سهمیه درنظر گرفته شده‌است.

وی با تاکید بر لزوم افزایش توان تولید واحدهای صنعتی استان برای تهیه محصولات بهداشتی مورد نیاز مردم، افرود: باید در این زمینه اطلاع رسانی به خوبی صورت گیرد و آرامش در جامعه ایجاد شود.

غضنفری با بیان اینکه با فعال شدن این واحدها مشکلی را در رابطه با تولید ماسک نمی بینیم، گفت: در این خصوص بازرسی ها انجام می‌شود و فهرست مراکز توزیع برای نظارت بیشتر در اختیار گروه بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار دارد.

وی افزود: هر چند بازرسی وظیفه ذاتی سازمان صنعت، معدن و تجارت است ولی باید سایر دستگاه‌ها هم کمک کنند و روزانه گزارش توزیع را بدهند، تا مشخص شود به چه شکلی و با چه قیمتی انجام شده‌است.

معاون استاندار قم گفت: هر گونه کوتاهی در این زمینه ببینیم به عنوان یک کار غیر انسانی و تضییع حقوق مردم در کمترین زمان ممکن با آن برخورد می‌شود و دستگاه قضایی نیز همراهی می‌کند.

غضنفری یادآور شد: برخی از واحدهای تولیدی استان به صورت سه شیفت کاری فعالیت دارند تا نیازهای مردم به محصولات بهداشتی و مواد ضدعفونی را در حد توان، تامین کنند.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با سایر تجهیزات مورد نیاز برای امور بهداشتی نیز واحدهای تولیدی متعددی در استان وجود دارد که قرار است با بررسی‌های کارشناسی و طبق توصیه های دانشگاه علوم پزشکی در شیوه، تعداد و ترکیبات مواد شوینده و ضد عفونی کننده اگر نیاز به تغییر است، انجام دهند تا سطح تولید خود را رونق داده و در دسترس مردم قرار دهند.

خط تولید برخی صنایع قم برای تهیه مواد ضدعفونی تغییر کرد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در این خصوص گفت: به‌منظور تامین محصولات موردنیاز شهروندان در مقابله با ویروس کرونا،‌ خط تولید برخی واحدهای صنعتی این استان برای تهیه مواد ضدعفونی تغییر کرد.

محمود سیجانی افزود: در استان حدود 15 واحد را شناسایی کردیم که یا بالفعل در زمینه تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی فعال بودند و یا توان این کار را داشتند.

وی افزود: تلاش کردیم با تشویق آنان به سمت تغییر خط تولید مواد ضدعفونی دست و سطوح،‌ محصولات موردنیاز مردم در این شرایط را با سرعت بیشتری تولید کنیم.

وی ادامه داد: در همین رابطه پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوزهای موردنیاز از نهادهای متولی به‌منظور عملیاتی ساختن این کار به‌سرعت در حال انجام است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: همچنین برای تامین مواد اولیه موردنیاز تولید این محصولات مانند الکل رایزنی‌های لازم با استان‌های مبدأ آن در حال انجام است تا این مواد به‌سرعت در اختیار واحدهای صنعتی هدف قرار گیرد.

سیجانی گفت: توان تولید استان در این زمینه محدود و تقاضا زیاد است‌، لذا هرگونه تولیدی که در این رابطه انجام می‌شود با برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌گیرد و براساس اولویت‌بندی دانشگاه علوم پزشکی میان بخش‌های مختلف توزیع می‌شود.

وی افزود: سطح تولید استان برای پاسخگویی به نیازهای ایجادشده، باوجود اضافه شدن نوبت‌های کاری و بهره‌گیری از حداکثر توان واحدهای صنعتی، کافی نیست و باید از ظرفیت‌های مختلف ازجمله واردات برای تامین نیاز قم به محصولات بهداشتی و ضدعفونی استفاده شود.

وی ادامه داد: در همین رابطه آماده همکاری با بخش خصوصی و بازرگانان برای واردات این محصولات هستیم و ثبت سفارش آنان به‌سرعت انجام می‌شود.

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: تمام تولیدهای استان و وارداتی که در زمینه تهیه مواد ضدعفونی و بهداشتی صورت می‌پذیرد، در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌گیرد تا بر اساس اولویت‌بندی دانشگاه علوم پزشکی توزیع شود.

وی بیان کرد: نظارت براین کار توسط بازرسان سازمان صمت، تعزیرات و دانشگاه علوم پزشکی در قالب تیم‌های مشترک انجام می‌شود.

وی ادامه داد: حداکثر توان تولید واحدهای صنعتی استان در حوزه مواد شیمیایی و بهداشتی بدون هیچ‌گونه تعطیلی به کار گرفته می‌شود تا ظرفیت پاسخگویی به نیاز مصرف‌کنندگان بیشتر شود.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان 48 هزار و 851 میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در2هزار و 225 واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای 56 هزار و 153 تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

برای مقابله با ویروس کرونا، مردم باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش‌شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/133054/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

آغاز رقابت 17 هزار و 514 داوطلب در کنکور سراسری در قم

آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها

دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی

اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان 3 قم

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

آموزش و پرورش: 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی

همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​

اجرای 18 پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم

سارا پاداش برای قم تاریخ ساز شد

اعزام 1500 عمره‌گزار به حج در 3 روز

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی درگذشت

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

ارتفاعات زیبای کفتار کوه در شمال شهر قنوات+فیلم

71 هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی

لحظه نجات راننده گرفتار در خودرو ‌در حال سوختن

بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

هشدار نارنجی برای نیمه شرقی کشور

نیروی دریایی ارتش در کنار مردم سیل‌زدۀ سیستان‌وبلوچستان

پیش بینی آلزایمر 12 سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد

همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی دار فانی را وداع گفت

کنکور 1403 در قم با حضور بیش از 17 هزار داوطلب

هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف

هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف

کنکور سراسری سال1403 در قم آغاز شد

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا