عصر قم

آخرين مطالب

ایجاد 700 تخت قرنطینه تا تدارک برنامه‌های فرهنگی در قم اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصرقم- تدارک هشت برنامه فرهنگی برای درخانه ماندن قمی‌ها،ضرورت توقف ‌ورود اتباع خارجی به قم، ضدعفونی محیط‌های شهری، انتقاد قائم‌مقام علوم پزشکی از رعایت نکردن بهداشت فردی، مقابله  سپاه با کرونا در 10 محور، افزایش تولید ماسک و لوازم بهداشتی، تشکیل اتاق فکر متشکل از فعالان رسانه‌ای، موکول شدن برخی امور قضایی به اردیبهشت سال آینده، آمادگی پاسخگویی مشاوران بهزیستی، خدمات غیرحضوری شرکت برق، تصویب بودجه سال آینده شهرداری، تامین کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید، توسعه آبزی‌پروری و آمادگی 500 بانوی طلبه برای فعالیت‌ جهادی مبارزه با کرونا  از دیگر اخبار هفته گذشته این استان است.

ضدعفونی محیط‌های شهری

جانشین فرمانده لشکر عملیاتی 17 امام علی ابن ابی طالب(ع)‌ سپاه قم‌ گفت:‌ نیروی زمینی سپاه پاسداران با همکاری ارتش و ناجا عملیات ضدعفونی محیط‌های شهری قم را از هشت روز پیش آغاز کرده و همچنان این اقدامات در مسیر مقابله با کرونا ادامه دار است.

امیرحسین موحد هفته گذشته درگفت وگویی‌ افزود: روزانه 210 هزار لیتر محلول ضدعفونی در این عملیات استفاده می‌شود.

نصب دستگاه سی تی اسکن جدید در بیمارستان کامکار

مدیر پشتیبانی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: به منظور ارتقای خدمات رسانی به بیماران کرونایی، یک دستگاه سی تی اسکن جدید در بیمارستان کامکار نصب شد.

محمد احمدی در گفت وگویی افزود: با نصب کامل و راه اندازی این دستگاه، ارتقای خدمات رسانی به بیماران در این بیمارستان محقق می شود.

انتقاد قائم‌مقام علوم پزشکی از رعایت نکردن بهداشت فردی

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: روند صعودی بستری بیماران کرونایی در این استان قطعا به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی است.

علی ابرازه هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: استان در وضعیت بحرانی در مقابله با کرونا قرار دارد و برای عبور از این وضعیت باید تمام مردم به کمک علوم پزشکی قم بیایند.

تدفین جان‌باختگان ناشی از کرونا با نظارت کارشناسان بهداشت

مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت قم گفت: تدفین جان‌باختگان ناشی از بیماری کرونا با نظارت کارشناسان و رعایت مسائل بهداشتی صورت می‌گیرد.

نرگس جعفری افضل افزود: افراد درگیر در دفن این گروه از اجساد، آموزش لازم را دریافت کرده‌اند و از لباس و پوشش حفاظتی کامل بر اساس راهنمای اقدامات بهداشت محیط در بیماری‌های کرونا استفاده می‌کنند.

برخورداری قم از ظرفیت غلبه بر کرونا

مسئول هیات اعزامی سازمان جهانی بهداشت به ایران، با تاکید بر این‌که مدیریت کرونا در ایران درست، قوی و پیشرفته است؛ گفت: بر اساس مشاهدات اینجانب در ایران و شهر قم، شاهد یک پیشرفت چشمگیر هستیم.قم از ظرفیت غلبه بر کرونا برخوردار است.

دکتر «ریچارد برنان» هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: کشور ایران و شهر قم بر اساس آموزه‌های درست مسئولان، مدیریت مطلوب مجموعه درمانی، جانفشانی‌های افراد، ساختار قوی بخش درمان و آگاهی عمومی افراد ظرفیت غلبه بر کرونا را داراست.

مقابله سپاه با کرونا در 10 محور

فرمانده سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) قم گفت: سپاه در 10 محور اساسی برای مقابله و جلوگیری ازپیشرفت شیوع ویروس منحوس کرونا در قم اقدام های موثری انجام داده‌است.

سردار سید محمدتقی شاهچراغی درگفت وگویی افزود: از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا درقم تاکنون سپاه به درخواست دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه مدیریت قم و با استفاده از ظرفیت بسیجیان جهادگر و رده‌های مختلف سپاه، اقدامات موثری در این زمینه انجام داده‌است.

سختگیری‌های لازم برای ورود مسافران

استاندار قم، با انتقاد از قم هراسی و ادعای منشاء شیوع بودن قم در بحث کرونا، به هموطنان توصیه کرد: با توجه به شرایط کنونی، قم را تا اطلاع ثانوی به عنوان مقصد سفر و یا محل توقف انتخاب نکنند.

بهرام سرمست درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم؛ با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای جلوگیری از سفر های نوروزی در امسال افزود: سختگیری‌های لازم برای ورود مسافران به قم انجام می‌شود.

کنترل جدی ورودی و خروجی شهر

فرماندار قم گفت: ورودی و خروجی قم باید به‌صورت جدی کنترل شود، در حالی که این موضوع هنوز به یک باور در استان تبدیل نشده است و برخی اقدام‌های انجام‌شده در حوزه تب‌سنجی در این زمینه نیز بیشتر جنبه نمادین دارد.

مرتضی حیدری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم افزود: باوجود ممنوعیت تشییع‌جنازه برای جلوگیری از اجتماع و کنترل شیوع بیماری کرونا، شاهد تجمع افراد در آرامستان بهشت معصومه(س) در روزهای اخیر هستیم.  

ایجاد 700 تخت قرنطینه در مرکز یاوران مهدی

فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) قم گفت: 700 تخت قرنطینه در مرکز مراقبتی یاوران مهدی با همکاری سپاه پاسداران راه اندازی و فعال شده‌است.

سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی هفته گذشته درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم افزود: این مرکز به عنوان قرنطینه افراد درحال بهبودکه وضعیت بحرانی را سپری کرده‌اند و روزهای پایانی قرنطینه را طی می‌کنند، استفاده می‌شود.

غربالگری بیماری کرونا ویروس در مبادی ورودی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: طرح پایش و تست غربالگری بیماری کرونا ویروس درمبادی ورودی این شهر با مشارکت اعضای هلال احمر و بسیج درحال اجراست.

محمد گل‌فشان درگفت وگویی افزود: این جمعیت با استقرار اتوبوس آمبولانس و آمبولانس در عوارضی آزادراه قم - تهران و با مشارکت بسیج اقدام به انجام آزمایش و مشاوره درخصوص پیشگیری از کرونا کرده‌است.

ضرورت توقف ‌ورود اتباع خارجی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم؛ با انتقاد از روند عادی ورود اتباع به این استان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا ، ورود اتباع خارجی به قم باید متوقف شود که در این زمینه هماهنگی هایی با وزارت خارجه و پلیس انجام شده‌است.

بیژن سلیمان پور هفته گذشته درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم، با تاکید بر لزوم کنترل مبادی ورودی و خروجی استان افزود: تیم‌های تب سنجی به صورت مستمر باید در تمام ورودی و خروجی های استان فعال هستند.

تکمیل 5 بیمارستان و تلاش برای راه‌اندازی 2 بیمارستان دیگر

معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: با توجه به شرایط بحرانی شیوع کرونا در قم، پیگیری برای بهره برداری از 2 بیمارستان امیرالمومنین(ع) و مادر که پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد دارند، با جدیت ادامه دارد.

محسن بهشتی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم افزود: با توجه به تکمیل ظرفیت پنج بیمارستان تعیین شده استان برای پذیرش بیماران کرونایی و ساخت چند بیمارستان سیار برای جبران این کمبود، فعال سازی 2 بیمارستان امیرالمومنین(ع) و مادر می تواند بخشی از این نیاز را برطرف کند.

استاندار:‌ قمی‌ها شرایط بحران کرونا را جدی نگرفته‌اند

استاندار قم، با تاکید بر اینکه باید همه بدانند که وضعیت عادی نیست و این شرایط نیاز به همراهی و همدلی بیشتر دارد، گفت: متاسفانه شهروندان قمی شرایط را جدی نگرفته اند و نسبت به رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه خانگی بی توجه هستند.

بهرام سرمست هفته گذشته درنشست خبری،‌ با اشاره به وجود برخی ضعف‌ها در حوزه اطلاع رسانی افزود: جنس بحران و مراحل بحران کنونی متفاوت از بحران‌های گذشته است و نوع برخورد با این موضوع نیز نیاز به مدیریت متفاوت و متناسب با این شرایط دارد.

آماده‌سازی سالن‌های ورزشی و شهری برای مقابله با کرونا

با دستور شهردار قم، تمامی سوله‌های مدیریت بحران و سالن‌های ورزشی در اختیار شهرداری در سطح مناطق هشتگانه برای قرنطینه بیماران و یا ارائه خدمات بهداشت و درمان آماده‌سازی می‌شوند.

سید مرتضی سقاییان‌نژاد در گفت وگویی، با تشریح برخی از اقدامات گسترده انجام گرفته توسط مجموعه مدیریت شهری در خصوص مبارزه با شیوع بیماری کرونا افزود: با توجه به شرایط ویژه‌ای که شهر قم در هفته‌های اخیر شاهد بوده است، ستاد ویژه‌ای به منظور ساماندهی انجام اقدامات در حوزه‌های مختلف در روزهای اولیه در شهرداری تشکیل شد.

پویش «در خانه بمانیم، کتاب بخوانیم»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با اشاره به اجرای پویش «در خانه بمانیم، کتاب بخوانیم» گفت: این طرح با توجه به شرایط ایجادشده در رابطه با گسترش بیماری کرونا و همکاری کتابفروشی‌ها برای تسهیل شرایط ماندن مردم در خانه انجام می‌گیرد.

سید موسی حسینی کاشانی هفته گذشته درگفت وگویی افزود: در این پویش با مشارکت کتابفروشی‌های داوطلب سطح شهر کتاب‌ها با تخفیف و پیک رایگان به نشانی پستی مشتری ارسال می‌شود تا از خارج شدن غیر ضرور خانواده‌ها از خانه جلوگیری به عمل آید.

افزایش تولید ماسک و لوازم بهداشتی

استاندار قم گفت: در راستای مقابله همه جانبه با ویروس کرونا، سطح تولید ماسک و لوازم بهداشتی برای استفاده کادر پزشکی و مردم در این استان افزایش می‌یابد.

بهرام سرمست در حاشیه افتتاح واحد تولید کننده ماسک N95 در شهرک صنعتی شکوهیه افزود: برای گسترش سطح تولید ماسک و سایر لوازم بهداشتی مورد نیاز در شرایط موجود،‌ به دنبال رفع مشکلات واحدهای صنعتی تولیدکننده این محصولات هستیم.

تشکیل اتاق فکر متشکل از فعالان رسانه‌ای

استاندار قم، از تشکیل اتاق فکر متشکل از فعالان رسانه ذیل شورای اطلاع‌رسانی برای بهره‌برداری مناسب از فضای رسانه‌ای خبر داد.

بهرام سرمست هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران، به حساسیت و شرایط ویژه بحران بیماری ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: اولویت مدیریت استان حفظ سلامت و امنیت اجتماعی و نیز هویت و اصالت قم، در کنار بسترسازی تصمیمات کشوری در مقابله با بیماری کروناست.

تغییر خط تولید برخی صنایع برای تهیه مواد ضدعفونی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: به‌منظور تامین محصولات موردنیاز شهروندان در مقابله با ویروس کرونا،‌ خط تولید برخی واحدهای صنعتی این استان برای تهیه مواد ضدعفونی تغییر کرد.

محمود سیجانی در حاشیه بازدید از برخی واحدهای صنعتی تولیدکننده محصولات بهداشتی در قم افزود: در استان حدود 15 واحد را شناسایی کردیم که یا بالفعل در زمینه تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی فعال بودند و یا توان این کار را داشتند.

آمادگی 500 بانوی طلبه برای فعالیت‌ جهادی مبارزه با کرونا

مدیر جامعه الزهرا(س)، با اشاره به برنامه‌های جهادی این نهاد حوزوی در مقابله با ویروس کرونا گفت: بیش از 500 تن از طلاب برای ورود به کارهای جهادی مبارزه با کرونا اعلام آمادگی کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود مدنی افزود: بخشی از خواهران طلبه به‌عنوان همراه بیمار در کنار کادر درمانی در بیمارستان‌های استان به بیماران کمک می‌کنند.

موکول شدن برخی امور قضایی به اردیبهشت سال آینده

دادگستری قم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به‌منظور پیشگیری و کاهش عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت همکاران و مردم  برخی امور خدمات قضایی و اداری دادگستری و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی قم که نیاز به حضور ارباب‌رجوع است به اردیبهشت‌ماه سال آینده موکول شد.

ممنوع بودن حضور در اجتماعات

فرماندار قم گفت: به‌منظور پیشگیری از ویروس کرونا، حضور در اجتماعات مختلف قم همچنان ممنوع است و از حضور کلیه افراد جلوگیری می‌شود.

مرتضی حیدری هفته گذشته درگفت‌وگویی افزود: با تقدیر و تشکر از همراهی عمومی مردم متدین و شریف قم که با رعایت نکات بهداشتی در جهت جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا کمال همکاری را داشته‌اند به اطلاع می‌رساند براساس نظر مراجع عظام تقلید بر ضرورت رعایت موازین بهداشتی برای حفظ سلامت جامعه و ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به مدیریت بحران قم همچنان اجتماعات، تشییع‌جنازه، هیات های عزاداری، مراسم تالارهای عروسی و غیره ممنوع است.

آمادگی پاسخگویی مشاوران بهزیستی

مدیرکل بهزیستی قم گفت: 20 تَن از مشاوران با تجربه و متخصص درمرکز 1480 بهزیستی با هدف آرامش بخشی به جامعه در شرایط کنونی، آماده خدمت رسانی و پاسخگویی به مردم هستند.

مهدی پهلوانی افزود: بهزیستی قم، با تقویت مرکز صدای مشاور از ساعت هشت تا20 پاسخگوی تماس های همشهریان است.

تجهیزات شهرداری در مقابله با کرونا تامین شود

رییس شورای اسلامی شهر قم، بابیان این‌که شهرداری برای مقابله با کرونا با کمبود تجهیزات روبه‌روست، گفت: این نهاد برای مقابله اصولی با کرونا باید تقویت‌شده و ماشین‌آلات و تجهیزات موردنیاز آن تامین شود.

عبدالله جلالی هفته گذشته در جلسه شورای اسلامی شهر قم افزود: شهرداری از وزارت کشور انتظار دارد در این شرایط این نهاد را تقویت کند و امکانات لازم را در اختیار آن قرار دهد و نباید مسائلی به نحوی به‌پیش برود که انتظارات یک‌طرفه باشد.

شهردار: کرونا خدشه‌ای بر فعالیت این نهاد وارد نکرده است

شهردار قم گفت: شهر دچار بحران کرونا است، اما این مساله خدشه‌ای به خدمات شهری و تمیزی شهر قم وارد نکرده و شهرداری نسبت به ایجاد فضای نشاط شهری در آستانه فصل بهار مصمم است.

سید مرتضی سقاییان نژاد در جلسه شورای اسلامی شهر قم افزود: 26 پایگاه در 8 منطقه شهری قم با 30 دستگاه خودرو برای ضدعفونی و میکروبزدایی در آماده‌باش کامل قرار دارند.

تدارک هشت برنامه فرهنگی برای درخانه ماندن قمی‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با تاکید بر ضرورت درخانه ماندن مردم برای پیشگیری از بیماری کرونا گفت: این اداره کل هشت برنامه فرهنگی و هنری را از طریق فضای مجازی برای استفاده خانواده‌ها در این ایام تدارک دیده است.

سید موسی حسینی کاشانی هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به جدی بودن کرونا و ضرورت توجه مردم به توصیه‌های پزشکی برای کنترل چرخه این ویروس خطرناک افزود: همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف در استان با طرح شعار در خانه بمانیم، همه ظرفیت‌های خود را برای تحقق این امر به کار گرفتند.

قمی‌ها کرونا را جدی بگیرند، تخت خالی نداریم

علی اِبرازه قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به ادامه روند صعودی ابتلا به کرونا در این استان و نبود تخت در مراکز درمانی گفت: مردم قم هنوز ویروس کرونا را جدی نگرفته اند و حساسیت‌های لازم را نسبت به این بیماری به خرج نمی‌دهند.

سوختگیری تنها با کارت بانکی

روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی قم با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا پرداخت بهای سوخت در جایگاه‌های سوخت این استان فقط با استفاده از کارت بانکی صورت می گیرد.

ورودی و خروجی‌های استان کنترل می‌شود

استاندار قم با درخواست از مردم برای جدی گرفتن قرنطینه‌ خانگی گفت: کنترل مبادی ورودی خروجی استان در دستور کار قرار دارد و از هموطنان نیز خواستاریم در ایام پیش رو به ویژه عید نوروز و نیمه‌ شعبان از سفر به استان قم خودداری کنند.

بهرام سرمست هفته گذشته در گفت‌وگویی با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان قم در نخستین ساعات پس از اعلام شیوع کرونا در قم افزود: در این زمینه مسائل را با شفافیت و صداقت با مردم در میان گذاشتیم.

تعطیلی مساجد قم بخاطر کرونا اجباری نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: تصمیم‌گیری در زمینه فعالیت مساجد استان در آداب عبادات، سبک، مدل و بازه زمانی حضور مردم در آنها بر عهده ائمه جماعات، هیات‌ امنا و موثرین مسجد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا عزت زمانی در گفت‌وگویی ائمه جماعات را مسئول تعطیلی یا ادامه فعالیت مساجد معرفی کرد و افزود: هیات‌امنا و ائمه جماعات در رابطه با شکل فعالیت مساجد شرایط مسجد، محله و زمان و مکان را بررسی کرده و بر مبنای آن تصمیم‌گیری کنند.

قطعه جدیدی در آرامستان‌ها ساخته نشده‌ است

مدیرعامل سازمان آرامستان های قم با رد شایعات رسانه‌های غربی در احداث قطعات جدید از جمله یک قطعه بحران در آرامستان بهشت معصومه گفت: امسال هیچ قطعه جدید یا قطعه بحرانی در آرامستان بهشت معصومه ساخته نشده‌است.

سید سیف‌الدین موسوی نیارکی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: قبرهای قطعه 41 آرامستان بهشت معصومه که به قطعه بحران معروف است از 4 سال گذشته ساخته‌شده است.

خدمات غیرحضوری شرکت برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی شرکت برق قم گفت: برای حفظ سلامت مردم و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کلیه خدمات این شرکت به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

مهدی آهنین‌پنجه در گفت‌وگویی، با تاکید بر انجام غیرحضوری تمام خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: شهروندان قمی برای حفظ ایمنی و سلامتی، از مراجعه حضوری اجتناب کنند.

تامین کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید  

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: با اقدام‌های صورت گرفته در حوزه تنظیم بازار و تدارک محصولات ضروری، کالاهای اساسی موردنیاز شب عید مردم در استان تامین شده است.

محمود سیجانی هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا افزود: در همین رابطه 300 تُن سیب در قالب تنظیم بازار وارد استان شده است.  

توسعه آبزی‌پروری درقم 

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: درقالب برنامه راهبردی، آبزی پروری را به منظور ارتقای سطح سلامت مواد غذایی مورد استفاده مردم در قم گسترش خواهیم داد.

عباس پورمیدانی درگفت وگو با ایرنا افزود: پرورش انواع شیلات به عنوان غذای سالم، در سال‌های اخیر در قم رونق یافته است که این روند با شتاب بیشتری در سال‌آینده دنبال می‌شود.

پلمب 60 واحد صنفی فاقد پروانه

رییس پلیس امنیت عمومی استان قم، با اشاره به اجرای طرح برخورد با صنوف فاقد پروانه کسب در قم از پلمب 60 واحد صنفی در این رابطه خبر داد.

سرهنگ پیام کاویانی در گفت‌وگویی افزود: طرح نظارت بر اصناف به‌منظور برخورد با صنوف فاقد پروانه کسب از اتحادیه‌های مربوط و باهدف ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب با محوریت پلیس امنیت عمومی در سطح استان اجرا شد.

کاهش مصرف آب در کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: مدیریت منابع و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی استان را با استفاده از روش‌های نوین آبیاری در سطح مزارع و باغات دنبال می‌کنیم.

عباس پورمیدانی هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا افزود: موضوع استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در سال‌های گذشته در قم مورد توجه جدی مسئولان و کشاورزان قرار گرفته است و این روند در سال آینده در وسعت بیشتری دنبال می‌شود.

کاهش ذخایر خون درقم 

مدیرکل انتقال خون قم گفت: میزان اهدای خون درقم ازابتدای اسفندماه جاری تاکنون نسبت به مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش یافته که این موضوع وضعیت ذخایر خون استان را به هشدار نزدیک کرده است.

مرتضی نوریان درگفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه با شیوع کرونا شاهد کاهش اهدای خون در قم و کشور هستیم، افزود: میزان اهدای خون از ابتدای اسفندماه 50 درصد و میزان مصرف نیز در این مدت 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر امیرکبیر

مدیرکل راه و شهرسازی قم، با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید امیرکبیر این استان گفت:ثبت نام از متقاضیان مسکن دراین شهر از 24 اسفندماه جاری آغاز می شود.

حسن صبوری در این زمینه افزود: مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن استان قم در ابتدای سال آینده کلید خواهد خورد با این حال امکان ثبت نام متقاضیان در شهر جدید امیرکبیر فراهم شده است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/133055/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نجات جان 23 نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان 6 طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی

نجات 23 نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان 6 طبقه در قم

کمبود 1000 نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم

دستگیری اولین سارقی که با پابند الکترونیکی قصد سرقت داشت!

آخرین وضعیت بازگشایی راه‌های سیل‌زده

چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد راه‌اندازی شد

ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است

مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

قبل از ورزش غذا بخوریم یا بعد از ورزش؟

آیت‌الله رییسی به کراچی رفت

تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور 17514 نفر در قم

قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد

اختصاص 10 هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم

نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد

علت بی حسی پا پس از جراحی دیسک کمر

این ویتامین‌ها را بخورید؛ لاغر بمانید

مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

داستانک/ دوستت دارم

(ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم

ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم

آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم

برداشت 22 میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم

پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان

آغاز ساخت 600 واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم

انهدام بیش از 1680 باند توزیع موادمخدر در سال قبل

اظهارات «تتلو» در دومین جلسه دادگاه: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم

واکنش وزارت بهداشت به ماجرای توزیع قلیان اکسیژن در کافه‌ها

ماجرای دختری که فوتش سوژه رسانه‌های معاند شده بود

آماده‌باش کامل راهداری استان قم به‌دنبال احتمال وقوع سیلاب‌های فصلی

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

تشخیص اوتیسم قبل از تولد امکانپذیر است؟

هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

به ظاهر دوست اما دشمنانند

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از 5 اردیبهشت

آواره شدن بیش از 110 هزار نفر بر اثر سیل در چین

ابراز امیدواری ایران برای رسیدن حجاج عمره به 700 هزار نفر در سال

بازداشت 20 نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در 3 استان جنوبی

هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سؤالات کنکور

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد