عصر قم

آخرين مطالب

روایتی از ایثار در غربت؛

وداع جانسوز طلبه جهادی با همسر و فرزندانش در بیمارستان فرقانی قم اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - طلبه جهادگری که در بیمارستان فرقانی مشغول به خدمت به بیماران بود، همسر باردارش که در این بیمارستان بستری بود را از دست داد که این حادثه موجب تأثر آحاد جامعه قرار گرفت.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها - مهدی بخشی سورکی: با یکی از بچه‌های جهادی قرار داشتم تا از فعالیتشان در بیمارستان فرقانی، دومین بیمارستان قم که به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده عکس بگیرم.
ساعت حوالی 8 شب روز پنجشنبه بود که وارد حیاط بیمارستان شدم، سید مصطفی حسینی از دور مرا دید و صدایم کرد، به سمتش رفتم تا به سید رسیدیم ناراحتی عجیبی در چهره‌اش دیدم، چند ثانیه‌ای از سلام و احوال پرسی‌مان نگذشت که آن طرف حیاط را نشانم داد، کنار درمانگاه جدّا، طلبه‌ای نشسته بر زمین و دو سه خانم که اطرافش بودند و در حال گریه و زاری.
سید گفت، آن شیخ از بچه‌های جهادی بیمارستان است، هر شب با هم برای پرستاران و بیماران بسته‌های غذایی و آب میوه می‌بردیم و بین آنها توزیع می‌کردیم، خانم این طلبه هم چند روزی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود اما دقایقی قبل به رحمت خدا رفت.
طلبه جوان دیگر نمی‌توانست بنشیند و فقط راه می‌رفت، درد این مصیبت آنجا سنگین‌تر بود که فهمیدیم همسرش باردار بوده آن‌هم دوقلو و شش ماهه و روحانی جوان اما هیچ‌گاه فرصت دیدن فرزندانش را پیدا نکرد.
فضای حیاط بیمارستان بسیار سنگین بود، همه کسانی که از ماجرا خبر داشتند از نگهبانان بیمارستان تا سایر بچه‌های جهادی بغض گلویشان را می‌فشرد؛ مادر همسرش که تازه از شهرستان رسیده بود بسیار بی‌تابی می‌کرد و اشک و ناله امانش نمی‌داد.
سید مصطفی حسینی از دوستان جهادی آقای مداح می‌گفت، حاج آقا بسیار روحیه بالایی داشت و همیشه در این روزهای کاری با چهره گشاده با بچه‌ها و بیماران مواجه می‌شد؛ گاهی وقتی غذا و آب بین بیماران توزیع می‌کردیم خودش در آب بطری را باز می‌کرد و به بیماران روی تخت می‌داد؛ وقتی به او می‌گفتیم فرصت نیست باید برویم با همان روی گشاده‌اش کمی فرصت می‌خواست تا بتواند خودش به بیماران غذا و آب دهد.

عصر قم


حجت الاسلام محمد مداح می‌گوید از سال 96 به قم آمده بود و 15 آذرماه سال گذشته ازدواج کرده و او و همسرش در قم فامیل و اقوامی نداشتند و غریب بودند.
این روحانی جوان از بستری شدن همسرش در بیمارستان فرقانی می‌گوید که از هفته قبل با بالا رفتن فشار و ایست قلبی در بخش آی سی یو بستری بوده و در این روزهایی که در این بیمارستان مشغول خدمت‌رسانی به بیماران بود تا آنان در این شرایط سخت و دشوار روحیه خود را از دست ندهند، هرچند وقت یک‌بار بر سر تخت همسرش حاضر می‌شد تا دلش آرام گیرد.
این روحانی جهادی با بیان اینکه همسرش در شب زیارتی اباعبدالله الحسین ( ع) به لقاء الله پیوسته است، می‌گوید: از همه کسانی که با ارسال پیام تسلیت همدردی کردند تشکر می‌کنم و به خانواده‌های بیماران کرونایی که در این روزهای اخیر عزیزانشان را از دست دادند تسلیت می‌گویم.
تسلیت آیت الله نوری همدانی و مدیر حوزه
آیت الله العظمی نوری همدانی از مراجع تقلید شیعیان در پیامی ضمن تسلیت به این طلبه جهادی اظهار داشت:
فرزند عزیز جناب حجت الاسلام آقای محمد مداح دامت توفیقاته
خبر درگذشت همسر و فرزندان جنابعالی که به عنوان یک طلبه جهادی در بیمارستان‌ها مشغول خدمت هستید همانند خبر فوت عده‌ای دیگر از هموطنان ما موجب تأسف گردیده است.
آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم و مدیر حوزه‌های علمیه نیز در پیام تسلیتی برای حجت الاسلام محمد مداح نوشت:
«حقیقتاً واژگان توان تصویر شکوه ایمان و اخلاص و فداکاری شما و طلاب عزیز جهادی در شرایط کرونایی را ندارد، شما و طلابی که مظلومانه، غریبانه و شجاعانه در کنار پرستاران و پزشکان عزیز صحنه‌های مثال زدنی خلق کردید و البته جناب عالی که قله‌هایی در ایثار و مجاهدت فتح کردید و ان شاء الله در پیشگاه خداوند متعال محفوظ و مأجور خواهید بود. مصیبت‌های وارده، حوزه علمیه، ایران و جهان را به غم و اندوه نشاند، صمیمانه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و علو درجات آن فقیده سعیده و سلامت و شکیبایی و پاداش نیک الهی را برای جناب‌عالی و همه بازماندگان محترم از خداوند منان خواهانم.»
این روزها طلاب حوزه علمیه قم با رشادت و از خودگذشتگی وارد کارزاری شدند که کمتر کسی جرئت حضور در این صحنه را دارد.
آنان بدون هیچ چشم داشتی از همان روزهای ابتدایی بحران بیماری کرونا ، خود را به بیمارستان‌ها رساندند تا در کنار پزشکان و پرستاران به بیماران خدمت کنند و در عین حال حضور آنان موجب روحیه گرفتن بیماران و کادر درمانی شود.

عصر قم


طلاب جوان که در بین آنان افراد فاضل هم کم نیست از تی کشیدن کف راهروی بیمارستان تا عوض کردن محل بستری بیماران ابایی ندارند و متواضعانه این دست کارها را انجام می‌دهند و این همه از خودگذشتگی موجب تحسین بیماران و کادر پزشکی شده است.
کاش دوربین‌ها و قلم‌های رسانه معاند که این روزها به بهانه بیماری کرونا خط قم هراسی را دنبال می‌کنند کمی انصاف داشتند
این طلاب جوان و انقلابی این روزهای حوزه علمیه که نه تنها در قم بلکه در سایر شهرهای کشور نیز مشغول فعالیت مشابه در بیمارستان‌ها هستند نوید تقویت هر چه بیشتر نهاد روحانیت با آحاد جامعه را می‌دهند که در تمامی صحنه‌ها از سیل و زلزله گرفته تا کمک به بیمارانی که ترس از سرایت بیماری گاهی خانواده‌ها را نیز از آنان دور می‌کند، پای کار هستند و خالصانه و برای رضای حق تعالی جهاد می‌کنند.
کاش دوربین‌ها و قلم‌های رسانه معاند که این روزها به بهانه بیماری کرونا خط قم هراسی را دنبال می‌کنند کمی انصاف داشتند و این جلوه‌های گذشت و ایثار را به تصویر می‌کشیدند.
کاش از بین آن همه سلبریتی که برخی‌هاشان فقط در حرف داعیه دار حمایت از مردم هستند داستان فداکاری این روحانی جوان را در صفحه‌های مجازی‌شان منعکس می‌کردند.
اما این روزهای سخت و دشوار می‌گذرد و آن چیزی که برای همیشه خواهد ماند همین خاطرات رشادت پزشکان و پرستاران و طلاب و نیروهای جهادی است و مهم‌تر از آن اینکه خداوند ناظر بر اعمال و کردار همه ما است و اجر و مزد این فداکاری‌ها که به فرموده رهبر معظم انقلاب جهاد فی سبیل الله به شمار می‌رود روزی به آنان خواهد رسید.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/133068/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

71 هزار نفر در استان قم صاحبِ خانه می‌شوند

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

آغاز رقابت 17 هزار و 514 داوطلب در کنکور سراسری در قم

آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها

دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی

اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان 3 قم

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

آموزش و پرورش: 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی

همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​

اجرای 18 پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم

سارا پاداش برای قم تاریخ ساز شد

اعزام 1500 عمره‌گزار به حج در 3 روز