عصر قم

آخرين مطالب

رئیس شورای اسلامی شهر قم:

تعیین جرائم سنگین، دیگر توجیه اقتصادی برای تخلفات ساختمانی قم باقی نمی‌گذارد اجتماعی

تعیین جرائم سنگین، دیگر توجیه اقتصادی برای تخلفات ساختمانی قم باقی نمی‌گذارد
  بزرگنمايي:

عصر قم - ایسنا/قم رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: تعیین جرائم سنگین، دیگر توجیه اقتصادی برای تخلفات ساختمانی قم در سال آینده باقی نمی‌گذارد.

عبدالله جلالی امروز درنشست خبری به صورت ویدیو کنفرانس با اشاره به مجموعه لوایح و طرح‌های سال 98 عنوان کرد: تا 15 اسفند 640 لایحه از طریق شهرداری به شورا واصل و 21 طرح توسط شورا تهیه و در مجموع 661 لایحه در فرآیند رسیدگی قرار گرفت و بعد از کمیته تطبیق و یا ارجاع به شورای حل اختلاف، تنها 13 لایحه رد شد که دو درصد از مجموع لوایح است.
رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: در این لوایح، تفریغ بودجه شهرداری و مجموعه سازمان‌ها و بودجه سال 99 و نام گذاری ها و اجرای ماده 101 و توافق نامه ها در 6 کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور در شرایط بحرانی و خاص قرار گرفته است بیان کرد: دولت و شورا و مدیریت شهری تکالیفی در قبال پیشگیری از ویروس کرونا دارند و به محض اینکه موضوع مطرح شد، شورا جلساتی را در چارچوب وظایف تشکیل داد و اقداماتی انجام شد.
جلالی اظهار کرد: یکی از اقدامات موثر ارائه مجوز به شهردار برای استفاده از بودجه تا سقف 3 میلیارد تومان جهت ضد عفونی اماکن عمومی و ضد عفونی مستمر اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و مجموعه فضاهای اداری بود.
وی خاطرنشان کرد: شورای شهر طرحی به عنوان بسته حمایتی در مقابله با کرونا در 5 بند تصویب کرد که 4 بند در جلسه رسمی تصویب شد که پرداخت 500 میلیون تومان برای خرید ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی برای نیروهای خدماتی شهرداری که جز ضعیف‌ترین اقشار هستند یکی از این بندهاست.
رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: همچنین دفن امواتی که بر اثر کرونا فوت کرده‌ان طبق این لوایح، رایگان اعلام شد، همچنین در جهت حمایت از مشاغلی که مرتبط با شهرداری بودند و دچار آسیب شدند اقداماتی انجام شد.
وی گفت: پیش بینی شد دکه‌ها و کیوسک‌ها و پارکینک‌های عمومی، اجاره یک تا دو ماه خود را فعلا به دلیل کاهش درآمد پرداخت نکنند، از طرفی سیاست‌های تشویقی برای تغسیل و تدفین اموات برای نیروها در نظر گرفته شد.
جلالی در مورد فرآیند تصویب بودجه سال 99 شهرداری و 15 سازمان وابسته افزود: این بودجه اول بهمن به شورا واصل شد و جلساتی با هیات رئیسه و روسای 6 کمیسیون تخصصی شورا برگزار شد و کار رسیدگی به بودجه آغاز شد و با توجه به ایام دهه فجر و انتخابات تلاش شد بودجه به سرانجام برسد.
وی عنوان کرد: علی رغم اینکه ویروس کرونا بسیاری از جلسات و نشست‌ها و برنامه‌های دولتی را تحت تاثیر قرار داد، اما تمامی جلسات شورات برگزار شد و لوایح در کمیسیون‌های تخصصی و دو گانه و تلفیق در صحن علنی به تصویب رسید.
رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: لایحه بودجه شهرداری 3 هزار و 150 میلیارد تومان بود که با کاهش، رقم 3 هزار و 81 میلیارد تومان به تصویب رسید و چون دو سازمان لایحه را هنوز واصل نکرده‌اند، پیش بینی می شود این بودجه نیز بالغ بر 250 میلیادر تومان باشد.
وی اظهار کرد: 20 و نیم درصد از مجموعه بودجه 3 هزار و 81 هزار تومان، هزینه جاری و 79 و نیم درصد عمرانی است که نسبت حداقلی را نشان می‌دهد و هزینه جاری شامل رفت و روب، جمع‌آوری پسماند و نگهداری فضای سبز است.
جلالی خاطرنشان کرد: لایحه بودجه ویژگی های خاص دارد که شامل تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال آینده، یکسان‌سازی خدمات در سطح شهر، تقویت ناوگان حمل و نقل، توسعه فضای سبز، تامین پارکینگ در هسته مرکزی شهر با اعتبار 105 میلیار تومان برای تملک و احداث پارکینگ است.
وی ادامه داد: بودجه شهرداری شامل منابع و مصارف و دخل و خرج سازمان و درآمد و هزینه است و از منابع دولتی تامین نمی‌شود و شهرداری باید بودجه را از طریق درآمد و سرفصل های خدماتی تامین کند که کاری دشوار است.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برخی از پروژه‌ها تصریح کرد: امسال اجرای پروژه تونل جمهوری اسلامی به طول یک کیلومتر شروع شد و ده درصد پیشرفت دارد و یکی از پروژه‌های سنگین در دست تملک و اجراست.
وی عنوان کرد: تقاطع غیر همسطح فردوسی و پیامبر اعظم(ص) نیز 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سه ماه اول سال بعد به سرانجام می‌رسد، همچنین اجرای حریم ریل راه آهن و خیابان کارگر نیز 99 درصد پیشرفت دارد و در این چند روز به بهره‌برداری می‌رسد.
جلالی خاطرنشان کرد: کمربندی امام علی(ع) نیز به طول 6 کیلومتر دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی است و برای حفظ درختهای وسط بلوار نیز بودجه‌ای از شهرداری به مبلغ 5 میلیار تومان پیش بینی شد.
وی گفت: تقاطع غیر هم سطح ورودی جعفریه و بلوار حضرت معصومه(س) نیز پیشرفت خوبی دارد و جز پروژه های نیمه تمام است وسال بعد به سرانجام می‌رسد، از طرفی پروژه باغ پرندگان 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سه ماهه سال 99 به سرانجام می‌رسد.
رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: تقاطع غیر هم سطح میدان ولی عصر 90 درصد پیشرفت دارد و منابع لازم برای سال 99 پیش بینی شده است و سال بعد فاز دوم به نتیجه می‌رسد.
وی اظهار کرد: یکی از مطالبات مردم راه‌اندازی شهربازی بود که انتظار به حقی است و خلاء آن احساس می‌شد که با سرمایه گذاری بخش خصوصی بخش عمده تجهیزات نصب شد، تامین پارکینگ شهربازی نیز بر عهده شهرداری بوده که محوطه 98 درصد پیشرفت و دیوار محوطه 100 درصد و و پارکینگ 90 درصد رشد دارد.
جلالی عنوان کرد: یکی از پروژه‌های مهم و الویت‌دار مترو است که منابع زیادی می طلبد و کار سخت و دشواری است و علی رغم منابعی که در قالب اوراق اندیشیده شد اما در شرایط فعلی روند کند است و از برنامه عقب هستیم ما از پیمانکار و مشاور انتظار بیشتری داریم تا این طرح عملیاتی شود.
وی در مورد نگرانی مردم از معوقات عوارض در پایان سال نیز گفت: اجرای تعرفه عوارض که از اول فردورین شروع شد تا 15 اردیبهشت به تعویق افتاده است تا شهروندان به ادارات مراجعه نداشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: تعرفه عوارض سال 99 شهرداری که 20 درصد برای پردانه ساختمانی پیش بینی شده است از 16 اردیبهشت ماه عملیاتی می‌شود.
وی در مورد تخلفات ساختمانی در قم به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم بیان کرد: اگر این تخلفات ادامه داشته باشد دیگر حیاطی را برای خانه‌ها متصور نیستیم، براین اساس در یک اقدام فوریتی با مطالعات 8 ماهه با اعزام کارشناس ارزش معاملاتی را مصوب کردیم که نهایی شد و از ابتدای سال 99 اجرایی می‌شود.
جلالی خاطرنشان کرد: به شهرداری اعلام کردیم ارزش معاملاتی را در معرض دید قرار دهد و کسانی که ساختمان می‌سازند این جدول را ملاحظه کنند تا مشمول جریمه‌های سنگین نشوند، تعیین جرائم سنگین، دیگر توجیه اقتصادی برای تخلفات ساختمانی قم در سال آینده باقی نمی‌گذارد.
وی تصریح کرد: یکی از رویکردهای مهم شهرداری استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است و از جمله محورهای مهم سرمایه‌گذاری در قم، بلوار پیامبر اعظم(ص) است که در آن پروژه‌های مهمی آغاز شده است که شامل هتل 5 ستاره و مرکز تجاری بزرگ 90 هزار متر مربع و پروژه‌های بزرگ تجاری و مسکونی تا 70 هزار متر مربع است.
رئیس شورای اسلامی شهر قم در مورد مدیریت پسماند بیان کرد: در این باره اقدامات خوبی انجام شد و در سال 98 با کمک مردم تفکیک زباله خشک و تر به 12 درصد رسید اما به دلیل شیوع کرونا فعلا این بخش کاهش یافت، البته 42 غرفه و 159 خودرو در شهر مشغول جمع آوری پسماند هستند و 200 باکس برای جداسازی نخاله‌های ساختمانی در شهر در نظر گرفته شده است.
وی گفت: از جمله اقدامات شهرداری توسعه فضای سبز و ایجاد نشاط است، در لایحه بودجه سال 99 مبلغ 200 میلیارد تومان برای توسعه فضای سبر پیش بینی شده و سرانه هر نفر 20 متر مربع است، در این خصوص برای 4 و نیم میلیون متر مکعب پساب تولیدی ویژه آبیاری فضای سبز قرار داد منعقد شده است.
جلالی عنوان کرد: ساماندهی مشاغل مزاحم و ایجاد شهرک صنوف و انتقال بخشی از آهن فروشان از جمله اقدامات است. همچنین شهرک خودرو در 330 هکتار برای ساماندهی واحدهای خدماتی و تعمیرگاهی جانمایی شده است.
وی در ادامه اظهار کرد: امسال آتش نشانی از بعد نیروی انسانی و تجهیزات تقویت شد و وجود 24 ایستگاه نشان از شرایط مطلوب آتش‌نشانی در قم است. در این زمینه دو نردبان پیشرفته نیز تامین شد. البته برای سال 99 نیز 50 میلیارد تومان به لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی پیش بینی شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر قم پیرامون ساماندهی بافت فرسوده خاطرنشان کرد: اجرای بافت فرسوده همه در اختیار مدیریت شهری نیست و طرح تفضیلی دارای اشکالاتی است که روند بازسازی را کن کرده است.
وی عنوان کرد:از 1700 هکتار بافت فرسوده در قم، 350 هکتار بافت تاریخی قید شده است در حالی که این میزان بافت تاریخی نداریم، همه باید برای نوسازی بافت فرسوده دست به هم بدهند، وظیفه مدیریت شهری، رایگان بودن پروانه است که در حال اجرا هستیم.
جلالی در بخش دیگری تصریح کرد: شلوغی خیابان اراک به دلیل وضعیت قبرستان نو است که نیاز به عقب نشینی دارد، در زمین 48 هکتاری، بخشی برای تعریض قبرستان نو تعریف شده است و 15 میلیارد تومان برای آماده‌سازی این زمینه هزینه شد تا ارزش افزوده ایجاد شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/133122/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

بیت مرحوم آیت الله کاشانی بیانیه صادر کرد +جزئیات

مقامات ایالت سند در دیدار آیت الله رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران بر عزت و عظمت جهان اسلام افزود

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

آغاز ساخت 600 واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم

بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم

چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد

وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم

پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم

دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به آیت‌الله رئیسی اعطا شد

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

وقوع آتش سوزی مهیب یک کارخانه در قم (فیلم)

راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد

کشف حدود 88 کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم

انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است

کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم

ماجرای تجمع مردم در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟

چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟

باران سنگین و وقوع سیلاب در شهرستان دلیجان

هشدار باران شدید در 21 استان

اگر قصد باروری دارید این خوراکی ها را حتما بخورید

چهار کشته و 10 مفقودی در حادثه سیل جنوب چین

2 عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

آیت‌الله گرامی در گفت و گو با جماران: یکی از عوامل مهم لغو رفراندوم اصلاحات ارضی از سوی شاه اعتراض آیت الله بروجردی بود/ مقام ایشان در بُعد معنوی بسیار بالا بود ولی مثل بسیاری از مدعیان امروزی نبود که خود را مطرح کند

آیت‌الله رئیسی وارد قلب اقتصادی پاکستان شد

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل

سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود

مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم

آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از فردا

چرا پاهایمان خواب می‌رود و گزگز می‌کند؟

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

نجات جان 23 نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان 6 طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی

نجات 23 نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان 6 طبقه در قم

کمبود 1000 نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم

دستگیری اولین سارقی که با پابند الکترونیکی قصد سرقت داشت!

آخرین وضعیت بازگشایی راه‌های سیل‌زده

چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد راه‌اندازی شد

ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است

مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

قبل از ورزش غذا بخوریم یا بعد از ورزش؟

آیت‌الله رییسی به کراچی رفت

تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن