عصر قم

آخرين مطالب

نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم سیاسی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - افتتاح 2 بیمارستان و افزایش 450 تخت، مراجعه 150 تن به نقاهتگاه یاوران حضرت مهدی(عج)، قرنطینه پس از سفر، ضرورت درخانه ماندن در روز طبیعت، پیام همدردی استاندار گانسوی چین با مردم قم، اجرای طرح همدلی مردم و اصناف، دورکاری دوسوم کارکنان دولت و اجرای طرح پالایش مسافران نوروزی؛ سرخط مهم‌ترین اخبار روز چهارشنبه 6 فروردین‌ماه جاری استان قم درباره کرونا بود.

افتتاح 2 بیمارستان و افزایش 450 تخت
استاندار قم گفت: به زودی و با افتتاح 2 بیمارستان امیرالمومنین(ع) و مادر، 450 تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی این استان اضافه می‌شود.
بهرام سرمست در گفت‌وگوی با ایرنا افزود: با شیوع بیماری کرونا در قم بلافاصله همزمان با اختصاص تمام ظرفیت‌های بیمارستانی استان به بیماران کرونایی، پیگیری برای تامین 600 میلیارد ریال اعتبار برای بیمارستان امیرالمومنین(ع) و تصویب اختصاص تسهیلات یک هزار و 500 میلیارد ریالی برای بیمارستان مادر در دستور کار استانداری قرار گرفت.
قرنطینه پس از سفر
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 200 هزار تن از مردم قم در ایام عید به مسافرت رفته و از استان خارج‌ شده‌اند و باید تمام این افراد درلحظه برگشت از سفر مورد ارزیابی و پایش قرار بگیرند و درصورت نیاز قرنطینه شوند.
محمدرضا قدیر درگفت‌وگویی افزود: باید این افراد بعد از بازگشت از سفر تا مدتی قرنطینه باشند و تمام اطرافیان و نزدیکان از برخورد با آن‌ها خودداری کنند.
مراجعه 150 تن به نقاهتگاه یاوران حضرت مهدی(عج)
مدیر نقاهتگاه یاوران حضرت مهدی(عج) قم گفت: تاکنون حدود 150 تن به این نقاهتگاه مراجعه داشته‌اند که تعدادی از آنها دوران نقاهت خود را سپری کرده‌اند و تعداد دیگری نیز مشغول گذراندن دوران نقاهت در این مجموعه هستند.
سرهنگ ابوالفضل قدیری در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این نقاهتگاه دارای 800 تخت بستری است که در 2 بخش برادران و خواهران در حال ارائه خدمات به بیماران است که دوران نقاهت بیماری خود را سپری می‌کنند.
پیام همدردی استاندار گانسوی چین با مردم قم
«تنگ رنجیان» استاندار گانسوی کشور چین، درپیامی ضمن همدردی با مردم استان قم، از ارسال کمک‌های انسان‌‎دوستانه تجهیزات بهداشتی و پزشکی برای قم خبر داد.
وی در پیامی ضمن ابراز تاسف از شیوع بیماری کرونا در قم، با مردم این استان ابراز همبستگی کرد.
ضرورت در خانه ماندن در روز طبیعت
استاندار قم، با اشاره به اینکه مردم این استان باید در روز طبیعت درخانه بمانند، گفت: مردم قم با حضور در چنین اجتماعاتی، ممکن است سلامتی خود و دیگران را به مخاطره بیندازند.
بهرام سرمست در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم افزود: برای جلوگیری از موج دوم شیوع ویروس کرونا در قم، شهروندان قرنطینه خانگی و پرهیز از اجتماعات و ترددهای غیرضروری را جدی بگیرند.
غربالگری 158 هزار مسافر
فرماندار قم گفت: از 22 اسفندماه تاکنون، 158 هزار مسافر ورودی به این قم مورد غربالگری قرارگرفته‌اند.
مرتضی حیدری افزود: غربالگری مسافران توسط 18 پایگاه هلال‌احمر و پایگاه‌های ارتش و سپاه انجام‌شده است که از این تعداد 117 تن مشکوک شناسایی و به مرکزهای درمانی منتقل‌ شده‌اند.
تکذیب حضور زائران پاکستانی در قم
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: کلیپی که مربوط به حضور زائران پاکستانی در این شهر منتشر شده را تکذیب می‌کنم.
بیژن سلیمان پور در گفت‌وگویی افزود: کلیپی که از حضور زائران پاکستانی در فضای مجازی منتشرشده، صحت ندارد، زیرا اتوبوس‌های کشور پاکستان شکل خاص خود را دارد، ولی اتوبوس‌هایی که در این کلیپ دیده می‌شود، «وی. آی. پی.» و مربوط به ایران است.
دورکاری دوسوم کارکنان دولت
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و تایید رییس جمهوری و مصوبه سازمان اداری استخدامی کشور تا پایان 15 فروردین‌ماه، یک‌سوم نیروها در دستگاه‌های اجرایی حضور پیدا می‌کنند.
محمدرضا گروسی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: دستگاه‌های غیرعملیاتی استان می‌توانند از ظرفیت دوسوم از نیروهای خود تا پایان 15 فروردین‌ماه به‌صورت دورکاری استفاده کنند.
توقف فعالیت اتوبوس‌های درون‌شهری تا 16 فروردین‌ماه
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم، از ادامه توقف فعالیت اتوبوس‌های شهری تا شانزدهم فروردین‌ماه جاری بر اساس مصوبه ستاد بسیج ملی مقابله با کرونا خبر داد.
امیر یزدی در گفت‌وگویی افزود: با توجه به شرایط خاص موجود و به‌منظور جلوگیری از شیوع خطرناک ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال، خدمات‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی این سازمان تا ١6 فرودین ماه امسال تعطیل است.
بستری شدن 475 بیمار حاد تنفسی در مرکزهای درمانی
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تا ساعت 14 روز ششم فروردین‌ماه 475 تن از مردم قم به دلیل مشکلات حاد تنفسی و یا ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.
محمدرضا قدیر در گفت‌وگویی افزود: طی 24 ساعت گذشته 60 تن از بیماران با بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند که 20 تن از آن‌ها در شیفت صبح بوده‌است.
اجرای طرح همدلی مردم و اصناف
ربیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: طرح فروش اینترنتی کالاهای موردنیاز مردم با عنوان طرح همدلی مردم و اصناف در استان اجرا می‌شود.
محمود سیجانی با بیان اقدام‌های این سازمان در زمینه مقابله با ویروس کرونا افزود: هدف از اجرای این طرح، حمایت از اصنافی می‌باشد که به دلیل شیوع بیماری دچار خسران و زیان شده‌اند و همین‌ طور تأمین مایحتاج مردم است.
تولید اقلام موردنیاز در کارگاه‌های کوچک
سرهنگ مهدی کبیری پور معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) قم در خصوص شیوع ویروس کرونا گفت: با بسیج همگانی که تشکیل شده است؛ مردم درتلاشند تا در خانه و کارگاه‌های تولیدی کوچک با تولید اقلام مورد نیاز مبارزه با این ویروس مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده، کشور به خودکفایی برسد، این جریان می‌تواند هدایت شود تا در آینده به تولید جهشی محصولات مورد نیاز مردم و کشور برسیم و این نویدبخش جهش تولید است.
اجرای طرح پالایش مسافران نوروزی
استاندار قم، به لزوم پایش و غربالگری سلامت به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری از اجرای طرح پایش و پالایش مسافران نوروزی پیش از ورود به استان در آینده نزدیک خبر داد.
بهرام سرمست در گفت‌وگویی، با اشاره به در پیش بودن موج دوم سفرهای نوروزی و افزایش ترددها در محورهای مواصلاتی استان افزود: اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، با استفاده از شماره خودروهای در سفر و پیش از ورود به استان نقش مهمی در کاهش شیوع احتمالی بیماری کرونا پس از بازگشت مسافران در قم خواهد داشت.
شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش‌شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.
برچسب‌ها
کرونا ویروس کرونا قم بیماری های ویروسی بیماری
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/133629/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو