عصر قم

آخرين مطالب

قم در هفته‌ای که گذشت؛

محدودیت ترافیکی درقم تا تعطیلی بوستان‌ها و دورکاری کارمندان سیاسی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - اجرای طرح همدلی مردم و اصناف ، نقاهتگاه یاوران حضرت مهدی(عج) آماده پذیرش موارد مشکوک به کرونا، اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا تا 15 فروردین، آغاز محدودیت ترافیکی در 8 ورودی اصلی شهر قم، غیرفعال بودن بوستان‌ها تا عادی شدن شرایط، بهره‌برداری از فاز نخست مترو تا پایان سال و افزایش 58 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی؛ از اخبار هفته گذشته قم بود.

کنترل ورود خودروهای غیربومی، پذیرش 118 تن در مرکزهای درمانی با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا، انتقاد از ترویج حوزه‎هراسی به بهانه کرونا، پایش 221 هزار تَن درطرح غربالگری کرونا، رکوردزنی کشوری تیم بهداشت قم،توقف فعالیت اتوبوس‌های درون‌شهری تا 16 فروردین‌، ضدعفونی 4 میلیون مترمربع از معابر شهری،افتتاح 2 بیمارستان و افزایش 450 تخت، ضرورت در خانه ماندن در روز طبیعت، تقویت عزت ملی با جهش تولید، ابلاغ دستور تعطیلی به مراکز تجاری، بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و هیات‌های ورزشی برای مقابله با کرونا، بازرسی از بیش از هشت هزار مراکز گوناگون، کنترل ورودی‌های قم با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، درخواست برای ماندن در منزل، تولید روزانه 2 هزار لباس ایزوله بیمارستانی، اختصاص 30 کپسول اکسیژن برای مقابله با کرونا و ضدعفونی در کشتارگاه صنعتی؛ از دیگر اخبار هفته گذشته این استان است.
اجازه آیت‌الله شبیری برای پرداخت وجوهات شرعی به بیماران نیازمند
براساس نظر آیت‌الله‌ سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید، مؤمنان می‌توانند نیمی از سهم مبارک امام (ع) خود را به افراد آسیب دیده از بیماری کرونا که زندگی‌شان در مضایقه شدید قرار گرفته، پرداخت کنند.
پرهیز از سفرهای غیرضروری
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، در پاسخ به سوال شرعی جمعی از مقلدان پیرامون مسافرت غیرضرور در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت: مسافرتی که این بیماری را منتقل کند و موجب آسیب به خود و دیگران باشد، جایزنیست.
نظر آیت‌الله جوادی آملی درباره نقش دعا در دفع بلایا
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید، ضمن تاکید دوباره بر ضرورت توجه به توصیه های پزشکی در رابطه با ویروس کرونا، دعا و نیایش را از عوامل تعیین‌کننده در رفع و دفع بلایا از جمله این بیماری دانست.
پیشنهاد مدیر حوزه‌های‌ علمیه به وزیر بهداشت
آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه طی نامه ای به سعید نمکی وزیر بهداشت، ضمن تقدیر ویژه از کوشش های کادر درمانی کشور برای مقابله با کرونا گفت:‌ پیشنهاد می‌شود باتوجه به اهمیت موضوعات فرهنگی و دینی، کمیته امور فرهنگی و دینی نیز در کنار سایر کمیته ها با محوریت مدیریت حوزه های علمیه کشور تدبیر و برای همکاری در امور مرتبط، تشکیل شود.
اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا تا 15 فروردین
استاندار قم، با اشاره به تصویب طرح ملی کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا گفت: این طرح از روز هشتم تا 15 فروردین‌ماه جاری در استان قم همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.
بهرام سرمست در گفت‌وگویی، بابیان این‌که طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا به تایید ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا به ریاست رییس جمهوری رسیده است، یکی از اهداف این طرح را تحقق فاصله‌گذاری اجتماعی دانست.
کنترل ورود خودروهای غیربومی
فرمانده انتظامی قم گفت: در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی،‌ کنترل ورود خودروهای غیربومی به استان با جدیت دنبال می‌شود.
سردار عبدالرضا آقاخانی در جلسه قرارگاه نوروزی امام علی(ع) افزود: با رانندگانی که در کنار تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها توقف می‌کنند، ضمن اعمال مقررات برخورد سختگیرانه انجام و خودروی آن‌ها به مدت یک ماه توقیف می‌شود.
آغاز محدودیت ترافیکی در 8 ورودی اصلی شهر قم
جانشین رییس پلیس‌راه استان قم گفت: طرح محدودیت رفت‌وآمد از ساعت 24 بامداد روز هشتم فروردین‌ماه جاری در تمام ورودی‌های استان شروع شده و تا پایان 15 فروردین‌ماه ادامه دارد.
سرهنگ احمد خدایاری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در اجرای این طرح ملی هم‌اکنون عوامل پلیس‌راه استان، شهرداری، راهداری، جمعیت هلال‌احمر و عوامل انتظامی و ثبت‌احوال استان در 8 ورودی اصلی قم مستقرشده‌اند و مشغول فعالیت هستند.
انتقاد از ترویج حوزه‎هراسی به بهانه کرونا
آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در نشست شورای معاونان و ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: هجمه‌های جاری علیه حوزه بسیار بی انصافانه است و امروز کارهای بسیار احمقانه و آشکاری از سوی دولت‌مردان آمریکا صورت می‌گیرد، اما کسی توجهی به آن نمی‌کند که اگر این اقدامات به‌وسیله طلبه‌ای انجام شود معلوم نیست چه برخوردی با آن صورت بگیرد.
در خانه بمانیم، کتاب بخوانیم
سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: کشور عزیزمان در آستانه آغاز سال جدید متاسفانه میزبان مهمان ناخوانده‌ای شد که کام هموطنان خوبمان را تلخ کرد؛ به‌نوبه خودم از همت بلند، زحمات و مجاهدت‌های دلسوزانه کادر پزشکی و پرستاری کشور و نیز جامعه هنرمندان تئاتری که در همراهی و همیاری اطلاع‌رسانی پویش «در خانه بمانیم، کتاب بخوانیم» برای شکست ویروس کرونا همت گماشته‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم.
نقاهتگاه یاوران حضرت مهدی(عج) آماده پذیرش موارد مشکوک به کرونا
استاندار قم، با تاکید بر جدیت همه مسئولان استان در مقابله با شیوع کرونا و کاهش زنجیره انتقال این بیماری گفت: نقاهتگاه یاوران حضرت مهدی(عج) برای قرنطینه موارد مشکوک در ورودی‌های استان، آماده است.
بهرام سرمست در بازدید از محل نقاهتگاه مذکور افزود: فعالیت جهادی این نقاهتگاه نقش زیادی در تکمیل فرآیند بهبود بیماران پس از ترخیص از بیمارستان دارد.
غیرفعال بودن بوستان‌ها تا عادی شدن شرایط
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: در راستای پیشگیری از همه‌گیری ویروس کرونا، بوستان‌هایی که در آنان امکان جلوگیری از تردد شهروندان وجود داشته باشد تا عادی شدن شرایط شهر، غیرفعال بوده و پذیرای شهروندان نیست.
پیام جوادیان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بوستان‌های قم از هفته آخر اسفندماه پارسال غیرفعال است و شرایط میزبانی از شهروندان و مسافران نوروزی را ندارد.
انتقاد رئیس مجمع سلامت قم از دریافت فرانشیز برای درمان کرونا
رییس مجمع سلامت قم، با انتقاد از تصمیم جدید درباره دریافت 10 درصد هزینه‌های درمان بیماران با مشکلات حاد تنفسی و کرونایی گفت: این اقدام مانع از مراجعه بسیاری از مبتلایان به مراکز درمانی می‌شود.
حسن آقاجانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: درحالی‌که شرایط اقتصادی مردم به دلیل شیوع کرونا افت شدید پیداکرده است و اقشار متوسط و ضعیف در فشار بیشتر اقتصادی هستند، اجرای این سیاست مانع از معرفی افراد مبتلا به دلیل عدم تامین هزینه‌های درمان می‌شود.
کنترل ورودی‌های قم با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی
استاندار قم، به آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مبادی ورودی استان از ساعات آغازین روز 8 فروردین ماه جاری اشاره و بیان کرد: تیم‌های پزشکی، جمعیت هلال‌احمر، راهداری، ثبت‌احوال، نیروی انتظامی و پلیس راهور در هشت نقطه ورودی قم مسقر و بر اساس دستورالعمل اجرایی طرح، مانع از ورود افراد غیربومی به قم شده‌اند.
بهرام سرمست در حاشیه بازدید از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در ورودی‌های هشت‌گانه استان، ضمن تبریک روز میلاد امام حسین(ع) و اعیاد شعبانیه، اتخاذ تصمیمات مناسب در زمینه کنترل ورودی های فرعی قم را مورد توجه قرار داد و افزود: بر اساس اولویت‌بندی صورت گرفته نیروی انتظامی این مبادی را نیز پوشش می دهد.
پایش 221 هزار تَن در طرح غربالگری کرونا
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: در هفته نخست فروردین ماه جاری 221 هزار و 731 تَن در طرح مبارزه با کرونای هلال احمر این استان، مورد پایش و کنترل قرار گرفتند.
محمد گلفشان در تشریح عملکرد جمعیت هلال احمر استان در هفته نخست سال 99 افزود: در 18 پایگاه با استفاده از 56 تب سنج، غربالگری از شهروندان انجام شد.
رکوردزنی کشوری تیم بهداشت قم
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به رکوردزنی کشوری تیم بهداشت این استان درخصوص ثبت مراقبت های بهداشتی انجام شده روزانه گفت: تعداد مراقبت های ارائه شده توسط مراقبان سلامت قم تاکنون 412 هزار تَن بوده است.
سیامک محبی در گفت‌وگویی افزود: 33 هزار و 190 مورد نیز مراقبت انجام شده و روز گذشته با انجام 103 هزار تَن مراقبت یک رکورد جدید در کشور را ثبت کردیم.
افتتاح 2 بیمارستان و افزایش 450 تخت
استاندار قم گفت: به زودی و با افتتاح 2 بیمارستان امیرالمومنین(ع) و مادر، 450 تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی این استان اضافه می‌شود.
بهرام سرمست در گفت‌وگوی با ایرنا افزود: با شیوع بیماری کرونا در قم بلافاصله همزمان با اختصاص تمام ظرفیت‌های بیمارستانی استان به بیماران کرونایی، پیگیری برای تامین 600 میلیارد ریال اعتبار برای بیمارستان امیرالمومنین(ع) و تصویب اختصاص تسهیلات یک هزار و 500 میلیارد ریالی برای بیمارستان مادر در دستور کار استانداری قرار گرفت.
قرنطینه پس از سفر
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 200 هزار تن از مردم قم در ایام عید به مسافرت رفته و از استان خارج‌ شده‌اند و باید تمام این افراد درلحظه برگشت از سفر مورد ارزیابی و پایش قرار بگیرند و درصورت نیاز قرنطینه شوند.
محمدرضا قدیر درگفت‌وگویی افزود: باید این افراد بعد از بازگشت از سفر تا مدتی قرنطینه باشند و تمام اطرافیان و نزدیکان از برخورد با آن‌ها خودداری کنند.
مراجعه 150 تن به نقاهتگاه یاوران حضرت مهدی(عج)
مدیر نقاهتگاه یاوران حضرت مهدی(عج) قم گفت: تاکنون حدود 150 تن به این نقاهتگاه مراجعه داشته‌اند که تعدادی از آنها دوران نقاهت خود را سپری کرده‌اند و تعداد دیگری نیز مشغول گذراندن دوران نقاهت در این مجموعه هستند.
سرهنگ ابوالفضل قدیری در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این نقاهتگاه دارای 800 تخت بستری است که در 2 بخش برادران و خواهران در حال ارائه خدمات به بیماران است که دوران نقاهت بیماری خود را سپری می‌کنند.
ضرورت در خانه ماندن در روز طبیعت
استاندار قم، با اشاره به اینکه مردم این استان باید در روز طبیعت درخانه بمانند، گفت: مردم قم با حضور در چنین اجتماعاتی، ممکن است سلامتی خود و دیگران را به مخاطره بیندازند.
بهرام سرمست در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم افزود: برای جلوگیری از موج دوم شیوع ویروس کرونا در قم، شهروندان قرنطینه خانگی و پرهیز از اجتماعات و ترددهای غیرضروری را جدی بگیرند.
غربالگری 158 هزار مسافر
فرماندار قم گفت: از 22 اسفندماه تاکنون، 158 هزار مسافر ورودی به این قم مورد غربالگری قرارگرفته‌اند.
مرتضی حیدری افزود: غربالگری مسافران توسط 18 پایگاه هلال‌احمر و پایگاه‌های ارتش و سپاه انجام‌شده است که از این تعداد 117 تن مشکوک شناسایی و به مرکزهای درمانی منتقل‌ شده‌اند.
دورکاری دوسوم کارکنان دولت
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و تایید رییس جمهوری و مصوبه سازمان اداری استخدامی کشور تا پایان 15 فروردین‌ماه، یک‌سوم نیروها در دستگاه‌های اجرایی حضور پیدا می‌کنند.
محمدرضا گروسی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: دستگاه‌های غیرعملیاتی استان می‌توانند از ظرفیت دوسوم از نیروهای خود تا پایان 15 فروردین‌ماه به‌صورت دورکاری استفاده کنند.
توقف فعالیت اتوبوس‌های درون‌شهری تا 16 فروردین‌
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم، از ادامه توقف فعالیت اتوبوس‌های شهری تا شانزدهم فروردین‌ماه جاری بر اساس مصوبه ستاد بسیج ملی مقابله با کرونا خبر داد.
امیر یزدی در گفت‌وگویی افزود: با توجه به شرایط خاص موجود و به‌منظور جلوگیری از شیوع خطرناک ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال، خدمات‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی این سازمان تا ١6 فرودین ماه امسال تعطیل است.
اجرای طرح همدلی مردم و اصناف
ربیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: طرح فروش اینترنتی کالاهای موردنیاز مردم با عنوان طرح همدلی مردم و اصناف در استان اجرا می‌شود.
محمود سیجانی با بیان اقدام‌های این سازمان در زمینه مقابله با ویروس کرونا افزود: هدف از اجرای این طرح، حمایت از اصنافی می‌باشد که به دلیل شیوع بیماری دچار خسران و زیان شده‌اند و همین‌ طور تأمین مایحتاج مردم است.
تولید اقلام موردنیاز در کارگاه‌های کوچک
سرهنگ مهدی کبیری پور معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) قم در خصوص شیوع ویروس کرونا گفت: با بسیج همگانی که تشکیل شده است؛ مردم درتلاشند تا در خانه و کارگاه‌های تولیدی کوچک با تولید اقلام مورد نیاز مبارزه با این ویروس مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده، کشور به خودکفایی برسد، این جریان می‌تواند هدایت شود تا در آینده به تولید جهشی محصولات مورد نیاز مردم و کشور برسیم و این نویدبخش جهش تولید است.
ضدعفونی 4 میلیون مترمربع از معابر شهری
معاون خدمات شهری شهرداری قم، با اشاره به روند ضدعفونی معابر شهری گفت: روزانه با 200 هزار لیتر محلول، چهار میلیون مترمربع از معابر شهر ضدعفونی می‌شود.
سید امیر سامع در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا افزود: بوستان‌ها و محلات و معابری که امکانات تردد خودرو ندارند، توسط 80 گروه پیاده با ظرفیت 800 لیتر ضدعفونی می‌شود که روزانه بیش از 65 هزار مترمربع را پوشش می‌دهند.
افزایش 58 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم گفت: درسالی که گذشت با حدود 30 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب، توانستیم رشد 58 درصدی، نسبت به سال 97 را رقم بزنیم.
عادل علیپور در گفت‌وگو با ایرنا افزود: استان قم، ظرفیت فوق‌العاده ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری خارجی دارد و تمام توان خود را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی به کار گرفته‌ایم.
ابتلای 170 پزشک و پرستار قمی حین خدمت به ویروس کرونا
دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان حدود 40 پزشک و 130 پرستار قمی حین خدمت به بیماران به این ویروس مبتلا شدند.
بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و هیات‌های ورزشی برای مقابله با کرونا
رییس مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان قم، از هماهنگی با مرکز بهداشت قم و تشکیل کمیته 9 نفره به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و هیات‌های ورزشی برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.
حمیدرضا جلیلی در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به تداوم اقدام‌های سمن‌های جوان قم در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح این استان افزود: هدف از این اقدام بهره‌گیری از ظرفیت حوزه جوانان برای مقابله با ویروس کرونا است که بخشی از آن به شکل خودجوش و داوطلبانه انجام می‌شود.
جمع‌آوری آب‌های سطحی وظیفه آب و فاضلاب نیست
در پی انتقاد شهروندان و کارشناسان از آبگرفتگی های وسیع در جریان بارندگی در هفته گذشته در سطح معابر قم، معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه شبکه فاضلاب شهر فقط برای جمع‌آوری فاضلاب خانگی طراحی شده است، گفت: جمع‌آوری آب‌های سطحی از وظایف شرکت آب و فاضلاب نیست، شهردار قم نیز از فعالیت 260 اکیپ در این زمینه خبر داد.
مجتبی وزین افضل افزود: نباید روان‌آب‌های سطحی از جمله آب باران به شبکه فاضلاب شهری هدایت شود.
سخنان دوگانه درباره علت حادثه‌ای که سه شهروند را قربانی کرد
بعد از فرونشست زمین در یکی از میدان‌های قم در هفته گذشته که منجر به مرگ 3 شهروند قمی و مصدومیت 2 تن دیگر شد، اظهارات ضدونقیضی از سوی متولیان و دستگاه‌های مسوول در خصوص علت این فرونشست انجام شده است.
سقوط یک دستگاه خودرو در گودال ناشی از نشست زمین هم‌زمان با بارش شدید باران در قم، جان باختن سه سرنشین خودرو را در پی داشت، این حادثه هفته پیش در میدان کشاورز رخ داد که براثر آن سه سرنشین خودروی 206 جان خود را از دست دادند.
استقرار ارتش به‌ منظور پایش و غربالگری بیماران مشکوک به کرونا
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: با آغاز سال جدید 30 پایگاه سلامت در سطح استان قم به‌ منظور پایش و غربالگری بیماران مشکوک به کرونا توسط ارتش مستقر شد.
امیر سرتیپ نوذر نعمتی افزود: با آغاز سال جدید 30 پایگاه سلامت در سطح استان به‌منظور پایش وغربالگری بیماران مشکوک به کرونا توسط ارتش مستقر شد که شهروندان قم پیش از مراجعه به بیمارستان‌ها می‌توانند با مراجعه به این پایگاه‌ها از وضعیت خود آگاه شوند.
تولید روزانه 2 هزار لباس ایزوله بیمارستانی
صنعت یار بسیج مهندسین قم گفت: روزانه 2 هزار لباس ایزوله بیمارستانی با مشارکت بسیج و بخش خصوصی در قم تولید و به سراسر کشور ارسال می‌شود.
سرهنگ احمد نصرآبادی، از همکاری بسیج مهندسین استان با بخش خصوصی برای تولید لباس ایزوله بیمارستانی خبر داد و افزود: تولید لباس‌های ایزوله بیمارستانی در قم از سوم اسفندماه سال گذشته با دوخت روزانه 300 روپوش آغاز به کار کرده است که با گذشت زمان به مرور این تولیدات به 2 هزار لباس افزایش یافت.
اختصاص 30 کپسول اکسیژن برای مقابله با کرونا
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: 30 کپسول اکسیژن به تجهیزات امانی هلال احمر اهدا شد و از این طریق در خدمت مقابله با شیوع ویروس کرونا قرار گرفت.
محمد گلفشان افزود: حضور نیکوکاران یکی از ظرفیت‌های مهم جمعیت هلال احمر است و اخیرا 30 عدد کپسول اکسیژن 20 لیتری مانومتر از سوی رئیس هیات مدیره مجمع خیرین استان قم اهدا شده است.
تعطیلی صنوف غیرضرور تا 15 فروردین
اتاق اصناف قم در اطلاعیه ای اعلام کرد: تمامی صنوف (مراکز خرید و فروش) به‌جز رسته های خاص و مایحتاج مردم تا 15 فرودین ماه جاری در استان تعطیل است.
در این اطلاعیه آمده است: با توجه تصمیمات اتخاذشده در سطح ملی و در جهت مبارزه بابیماری منحوس کرونا، کمک به سلامتی مردم شریف استان، کاهش تردد در سطح شهر و هر گونه تجمعات حتی کوچک، یکی از راه های کنترل این بحران تعطیلی بازار شهر و فعالیت های صنفی غیرضروری است.
ضدعفونی در کشتارگاه صنعتی
وحید وزیری‌راد سرپرست سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری قم، با اشاره به اقدام‌های واحد بهداشت این سازمان برای پیشگیری از تاثیر این بیماری بر شاغلان و محیط کار و به حداقل رساندن عوارض آن بر سلامت شهروندان گفت: کلیه محوطه سازمان با همکاری سازمان آتش‌نشانی به طور مستمر ضدعفونی می‌شود.
بهره‌برداری از فاز نخست مترو تا پایان سال
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم، با اشاره به پیشرفت 53 درصدی متروی شهر قم گفت: به دنبال بهره‌برداری از فاز نخست مترو تا پایان سال جاری هستیم.
عباس حلوایی‌زاده روز شنبه، با اشاره به آخرین وضعیت متروی قم، اظهار داشت: همه توان مجموعه قطار شهری معطوف به افتتاح خط A به طول 14.8 کیلومتر بوده است که در فاز نخست شش کیلومتر این مسیر از ایستگاه‌های A14 تا A9 به بهره‌برداری خواهد رسید.
شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش‌شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.
همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.
برچسب‌ها
کرونا ویروس کرونا قم بیماری های ویروسی بیماری
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/133698/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو