عصر قم

آخرين مطالب

افزایش فضاهای اختصاصی تیراندازی در قم ورزشی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم – رشته ورزشی تیراندازی قم پس از چهار سال بار دیگر امکان بهره‌برداری از سالن اختصاصی و مجهز واقع در مجموعه ورزشی میثم را به دست آورد.

تیراندازی به‌عنوان یک رشته ورزشی المپیکی بااینکه مشکلات مالی زیادی دارد و ورزشکاران این رشته برای تامین هزینه‌های سنگین خرید تجهیزات تخصصی آن نظیر سلاح، لباس، کفش، چمدان، سیبل و ساچمه با محدودیت مواجه هستند اما به سهم خود رشد به نسبت خوبی در سال‌های اخیر داشته است.
تا اوایل دهه 90 چندان نامی از این رشته ورزشی در بین هیات‌های فعال ورزش قم به چشم نمی‌خورد، تیراندازی را یک رشته معمولی تلقّی می‌کردند تا این‌که جهش پیشرفت در این رشته آغاز شد و کار به‌جایی رسید که سال 1394 تیراندازی قم به نخستین مدال آسیایی خود نیز دست پیدا کرد تا گام‌های روبه‌جلوی آن بیشتر احساس شود.
کسب نخستین مدال آسیایی تیراندازی قم در سال 94
از قم در لیگ‌های تیراندازی ایران خبری نبود اما مردان و بانوان قم با اعتمادبه‌نفس بالا تیم‌هایی بومی تشکیل دادند و به لیگ‌های برتر و دسته اول باشگاه‌های کشور راه یافتند، در رتبه‌بندی‌ها و مسابقات کشوری درخشش تیراندازان قم ادامه پیدا کرد و این استان صاحب ملی‌پوشان متعدد این رشته شد.
بعد از امیرحسین متوسل که حدود یک دهه قبل به رقابت‌های غرب آسیا رفت، سیده‌رویا صبح‌خیز سال 2015 نماینده دختران مستعد تیراندازی قم در مسابقات قهرمانی‌ آسیا شد و در بخش انفرادی نقره آسیا را تصاحب کرد، ضمن این‌که با درخشش خود در بخش تیمی نقش‌ تاثیرگذاری در موفقیت تیم ایران ایفا نمود.
نخستین مدال جهانی تیراندازی قم در سال 98
درحالی‌که درخشش صبح‌خیز در عرصه ملی و باشگاهی ادامه داشت، در بخش مردان نیز چهره‌ای همچون هادی غرباقی درخشید و پیشرفت‌های این تیرانداز با چندین حضور در تیم‌های ملی تا آنجا تداوم پیدا کرد که تیرماه سال 1398 در مسابقات 2019 قهرمانی دانشجویان دنیا همراه با دیگر ملی‌پوشان کشورمان موفق به کسب مدال نقره تیمی جهان شد.
اما این رشته ورزشی به دلیل مشکلات مالی در سال گذشته از حضور در لیگ برتر تیراندازی مردان ایران انصراف داد، رشته‌ای که بعد از تعطیل شدن سالن اختصاصی خود در حدود چهار سال قبل، نه‌تنها ازنظر مالی بلکه ازنظر فضای ورزشی نیز با محدودیت مواجه بوده و حالا امیدوار است در سال 99 با تحولاتی همراه باشد.
بازگشایی مجدد مجهزترین سالن تیراندازی قم در سال 99
دبیر هیات تیراندازی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، از بازگشایی مجدد مجهزترین سالن تیراندازی قم و افزایش فضاهای اختصاصی این رشته برای فعالیت‌های همگانی و قهرمانی در سال جدید خبر داد و گفت: تیراندازی از سال‌های دور یک سالن اختصاصی در مجموعه ورزشی میثم منطقه سالاریه قم داشت که به امکانات بسیار خوبی برای فعالیت هر دو رشته تفنگ بادی و تپانچه بادی مجهز شده بود اما حدود چهار سال است که امکان بهره‌برداری از این سالن وجود ندارد.
محمدجواد متقیان‌نژاد گفت: به دلیل این‌که عملیات گودبرداری در زمین مجاور مجموعه ورزشی میثم موجب نشست این مجموعه شده بود، با نظر کارشناسان مرتبط، این مجموعه از فروردین‌ماه سال 1395 تاکنون به‌واسطه نداشتن امنیت لازم تعطیل شد و تمام بخش‌های آن امکان خدمات‌رسانی به ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش را نداشت.
دبیر هیات تیراندازی استان قم افزود: مجموعه ورزشی میثم دارای یک سالن چندمنظوره، سالن بدن‌سازی، سالن تیراندازی، سالن ورزش‌های رزمی، بخش اداری و دفاتر تعدادی از هیات‌های ورزشی است که در این چهار سال تعطیل بوده ولی خوشبختانه اقدام‌هایی توسط اداره کل ورزش و جوانان برای راه‌اندازی مجدد آن صورت گرفته است.
افزایش فضاهای اختصاصی تیراندازی قم با بازگشایی سالن میثم
وی ادامه داد: با پیگیری‌های اداره کل ورزش و جوانان ظاهرا مقدمات فعالیت مجدد در بخش‌های مختلف این مجموعه ورزشی فراهم‌شده و یکی از سالن‌هایی که زیر نظر این هیات فعالیت خود را از سر می‌گیرد، سالن تیراندازی مزیّن به نام سرلشگر شهید مهدی زین‌الدین است که بازگشایی مجدد آن‌هم فضاهای اختصاصی رشته تیراندازی را افزایش می‌دهد و هم این‌که بار دیگر امکان بهره‌برداری از امکانات مطلوب را خواهد داد.
متقیان‌نژاد تصریح کرد: در این سال‌ها که از بهره‌برداری سالن شهید زین‌الدین مجموعه میثم محروم بودیم، فعالیت‌های آموزشی و قهرمانی تیراندازی در مجموعه ورزشی شهید زین‌الدین منطقه نوبهار قم انجام می‌شد ولی فضا و امکانات سالنی که در این مجموعه داشتیم پاسخ‌گوی رشته تیراندازی نبود.
وی اضافه کرد: با سختی‌های زیادی در این سال‌ها دست‌وپنجه نرم کردیم و گلایه‌های زیادی از سوی تیراندازان حرفه‌ای ما به‌واسطه دوری مسافت سالن و کمبود امکانات آن صورت می‌گرفت، بااین‌حال تیراندازی در مسری روبه‌جلوی خود متوقف نشد و در این سال‌ها هم در لیگ برتر و هم در دسته اول تیراندازی باشگاه‌های کشور حضور یافت.
کمبود امکانات تخصصی چالش بزرگ تیراندازی قم
وی بابیان این‌که با راه‌اندازی مجدد سالن میثم در کنار سالن موجود در مجموعه زین‌الدین منطقه نوبهار، سالن‌های اختصاصی این رشته به دو مکان افزایش می‌یابد، افزود: تا قبل از شیوع کرونا تمام مربیان، ورزشکاران و علاقه‌مندان تیراندازی روزهای زوج در هر دو بخش بانوان و آقایان امکان تمرین در باشگاه تیراندازی شهید مهدی زین‌الدین را داشتند.
دبیر هیات تیراندازی استان قم بابیان این‌که این رشته همچنان با کمبود امکانات اختصاصی مواجه است، خاطرنشان کرد: هیات این شرایط را ندارد که در تمام آموزش‌ها و مسابقات به ورزشکاران خود سلاح بدهد، یکی از مشکلات ما این است که کماکان کمبود امکاناتی همچون سلاح، لباس، دستکش و کفش داریم.
لغو تمرینات و مسابقات تیراندازی به دلیل شیوع کرونا
وی به لغو یکی دیگر از اعزام‌های این هیات به دلیل شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی فدراسیون تیراندازی قرار بود رقابت‌های آزاد زمستانی این رشته دهه اول اسفند در سالن 80 خط مجموعه ورزشی آزادی برگزار شود اما به دلیل شیوع بیماری کرونا به آینده موکول شد و تیم قم هم اعزام نشد، ضمن این‌که تا اطلاع ثانوی هم فعالیت در باشگاه‌ها و هم برگزاری تمام مسابقات لیگ‌های تیراندازی کشور در دو بخش آقایان و بانوان به دلیل مقابله با بیماری کرونا امکان‌پذیر نیست.
متقیان‌نژاد ادامه داد: هیات تیراندازی قم نیز همانند سایر گروه‌های ورزشی از ورزشکاران عزیز و خانواده بزرگ تیراندازی قم خواسته در منزل مانده و فعلا در این شرایط تمرینات خود را پیگیری کنند تا با همدلی بر کرونا غلبه کرده و به روزهای عادی و شرایط مطلوب جامعه بازگردیم.
شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش‌شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.
همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند. ر.ج/
برچسب‌ها
قم فدراسیون تیراندازی

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/137197/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف

روستای فردو از افتخارات استان قم است

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

اجتماع مردم قم در حمایت از اجرای طرح حجاب و عفاف

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

کاهش 14 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

تاکید استاندار قم بر‌ حمایت از خیرین مدرسه‌ساز

تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان