عصر قم

آخرين مطالب

تجهیز خانه بسکتبال و افزایش بسکتبالیست‌های بیمه‌شده در قم ورزشی

تجهیز خانه بسکتبال و افزایش بسکتبالیست‌های بیمه‌شده در قم
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم – بسکتبال قم با افزایش 500 نفری جمعیت ورزشکار سازمان‌یافته، دعوت استعدادهای این رشته به تیم‌های ملی، میزبانی بیش از 10 رویداد کشوری و برگزاری 400 مسابقه داخلی سال 98 را پشت‌سر گذاشت.

بسکتبال در سال 1398 قوی‌ترین نماینده ورزش قم در بالاترین سطح لیگ‌های باشگاهی کشور را داشت، تیمی به نام شیمیدر که مهرماه سال قبل به استان قم منتقل شد و به نمایندگی از قم در سوپر لیگ این رشته المپیکی به میدان رفت اما شیوع کرونا مانع از تداوم درخشش این تیم شد.
بااین‌حال بسکتبال قم تنها به حضور شیمیدر در قم دل‌خوش نکرد و فعالیت‌های خود را در بخش‌های مختلف اعم از همگانی، قهرمانی، آموزشی و فرهنگی ادامه داد و مهم‌ترین نتایج آن برگزاری بیش از 400 مسابقه در لیگ‌های داخلی، میزبانی بیش از 10 رویداد کشوری، افزایش بیش از 500 ورزشکار بیمه‌شده و دعوت استعدادهای این رشته به اردوهای تیم ملی بود.
1200 بسکتبالیست‌ سازمان‌یافته در قم
هیات بسکتبال استان قم پس از مجمع انتخابات سال 1395 خود به ریاست یکی از داوران مطرح این رشته یعنی مرتضی سخایی فعالیت می‌کند، رشته‌ای که در سال 1398 حدود 1200 ورزشکار سازمان‌یافته داشت که از این تعداد 580 بسکتبالیست در بخش بانوان و 620 ورزشکار در قسمت آقایان فعالیت داشتند.
رییس هیات بسکتبال استان قم در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در سال 1398 تعداد 22 داور فعال در مسابقات مختلف داشتیم که از این تعداد 10 نفر در قسمت آقایان و 12 داور در بخش بانوان به قضاوت رقابت‌های مهم پرداختند، اتفاق ویژه در این بخش افزایش قابل‌توجه داوران و ناظران بسکتبال استان در لیگ‌های کشور بود، افرادی که با نظارت و قضاوت‌های موفق خود اعتماد فدراسیون بسکتبال و کمیته داوران را به‌خوبی جلب کرده و مسابقات مهمی را در سطوح مختلف بسکتبال ایران قضاوت کردند.
مرتضی سخایی که یکی از ناظران امین فدراسیون بسکتبال نیز محسوب می‌شود، افزود: به‌اتفاق محمود حاج اسماعیلی، علی عبدیخانی و مجیدرضا کاویانی نظارت بازی‌های لیگ را انجام دادیم، ضمن این‌که در داوری بسکتبال قم امسال بعد از سال‌ها چهار داور جوان که اکثرا کارت درجه 3 و 2 دارند را برای مسابقات کشوری و غیره اعزام کردیم.
فعالیت 28 مربی در توسعه بسکتبال
آمار سال گذشته هیات بسکتبال قم نشانگر این است که از بین 28 مربی فعال بسکتبال در استان قم، 18 مربی به آموزش این رشته و هدایت تیم‌های رده‌های سنی مختلف آقایان می‌پردازند و 10 مربی نیز در بسکتبال بانوان قم کار می‌کنند، درحالی‌که تعداد مربی‌های دارای کارت مربیگری در استان قم در بخش آقایان حدود 25 نفر است.
اگرچه بسکتبال قم در سال گذشته رتبه تیمی در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور نداشت اما مجموعا هشت اعزام توسط هیأت بسکتبال استان قم به رقابت‌های رده‌های سنی مختلف بسکتبال ایران انجام شد که سه اعزام در بخش بانوان بود و در پنج اعزام نیز آقایان بسکتبالیست سهیم بودند.
برگزاری مسابقات جهانی 3 به 3 بسکتبال
رییس هیات بسکتبال استان قم در ادامه از رونق این رشته در قم خبر داد و گفت: در موضوع برگزاری مسابقات استانی با تلاش دیگر همکارانم در کمیته‌های مختلف هیات، لیگ بسکتبال قم را در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان برگزار کردیم، ضمن این‌که سه دوره مسابقه بسکتبال سه نفره با ثبت ایونت جهانی در قم برگزار شد.
سخایی به فعالیت‌های آموزشی این هیات هم اشاره کرد و ادامه داد: کمیته آموزش یکی از بخش‌های پویا در هیأت است و خوشبختانه این کمیته فعالیت‌های خوبی در سال 1398 داشت و شاهد برگزاری یک دوره ارتقای داوری 3 به 2 و همچنین یک دوره کلاس آمار برای داوران سراسر کشور بودیم، ضمن این‌که 6 کارگاه آموزشی برای مربیان این رشته و یک کارگاه برای داوران بسکتبال قم نیز برگزار کردیم.
14 باشگاه فعال در بسکتبال قم
اگرچه سالن شهید رضائیان پایگاه اصلی فعالیت‌های هیات بسکتبال قم محسوب می‌شود اما 14 باشگاه نیز به آموزش استعدادهای دختر و پسر این رشته می‌پردازند، تعداد 9 باشگاه در بخش آقایان و پنج باشگاه در قسمت بانوان بسکتبال قم فعال هستند و لیگ استانی این رشته را نیز رونق داده‌اند.
باشگاه‌های فعال در رده‌های سنی مختلف بسکتبال مردان قم باشگاه‌های پویان، شهید رضائیان، مهتاب، سامان، ستارگان، شهرداری، شهید شفیعی، مفید و ناحیه 2 آموزش‌وپرورش هستند، حال این‌که در بسکتبال بانوان قم کانون‌های نرگس، جامعه‌الزهرا، ایثار، مریم و نرجس فعالیت می‌کنند.
4 تیم قمی در لیگ‌های بسکتبال ایران
در شرایطی که سال 1398 از استان قم چهار تیم در مسابقات لیگ‌های باشگاهی ایران به میدان رفتند، رییس هیات بسکتبال استان قم گفت: تیم شیمیدر بعد از انتقال به استان قم در لیگ برتر کشور به میدان رفت و حضور این تیم در لیگ برتر و برگزاری بازی‌ها در سالن شهید حیدریان بار دیگر شور و هیجان را به بسکتبال قم آورد.
سخایی افزود: همچنین تیم منتخب هیأت بسکتبال قم در لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور حضور یافت که البته بازی‌های این تیم در مرحله دوم به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد، ضمن این که تیم‌های هیأت بسکتبال و سامان نماینده قم در مسابقات سال 98 لیگ رده نوجوانان باشگاه‌های کشور بودند.
شیمیدر دستاورد مهم بسکتبال قم در سال 98
رییس هیات بسکتبال قم تصریح کرد: ازنظر هیأت بسکتبال مهم‌ترین دستاورد این رشته در سال 1398 پیگیری برای حضور تیم شیمیدر در استان قم و رقابت این تیم به‌عنوان نماینده قم در لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور بود، بسکتبال در سال گذشته برای ورزش ایران سهمیه المپیک را کسب کرد و شیمیدر تیمی بود که می‌توانست قهرمانی لیگ برتر را نصیب ورزش قم کند اما افسوس که لیگ برتر به دلیل شیوع کرونا نیمه‌تمام ماند و فدراسیون پرونده آن را بست.
وی اضافه کرد: البته هیأت بسکتبال قم در رده باشگاهی تنها به تیم شیمیدر اکتفا نکرد، بلکه مستقل از شیمیدر، روی پای خود ایستاد و حاصل ماه‌ها تلاش خود برای سازندگی در این رشته را در قالب تیم منتخب هیأت به رقابت‌های لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور اعزام کرد، تیمی که صد در صد بازیکنان آن بومی و از نفرات بسیار جوان و آینده‌دار بسکتبال قم هستند.
سخایی افزود: به‌واسطه اینکه هیأت به دنبال پیشرفت این رشته از رده‌های پایه بود، مربیان ما استعدادها و نخبه‌های بسکتبال قم را به‌خوبی پرورش دادند و درنتیجه تیم بسیار خوبی را در رده سنی نوجوانان به مسابقات باشگاه‌های کشور اعزام کردیم که از قضا به جمع هشت تیم برتر هم رسید اما با امتیازی برابر با تیم متموّل نامی‌نو اصفهان و تنها به خاطر تفاضل گل کمتر از حضور در جمع چهار تیم مرحله پایانی این مسابقات بازماند.
تجهیز خانه بسکتبال قم
رییس هیات بسکتبال استان قم گفت: سالن شهید محمود رضائیان در مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم که یکی از سالن‌های قدیمی و با سابقه ورزش قم محسوب می‌شود، از سال‌های دور با عنوان خانه بسکتبال نام‌گذاری شده و زمانی که به این هیأت آمدم، در تعامل با اداره کل ورزش و جوانان این سالن را بار دیگر به هیأت بسکتبال برگرداندیم.
وی در پایان اظهار داشت: با توجه به این‌که تمام برنامه‌های آموزشی و مسابقات رسمی داخلی و کشوری بسکتبال قم در این سالن انجام می‌شود و همچنین بسیاری از هیات‌های ورزشی هم برای مسابقات و برنامه‌های مختلف خود این سالن را در نظر می‌گیرند، یکی از کارهای ماندگار هیأت بازسازی سالن بود درحالی‌که رسیدگی به این سالن سال‌ها مورد بی‌توجهی قرارگرفته بود و اکنون کیفیت بسیار خوبی دارد. ر.ج/
برچسب‌ها
لیگ برتر بسکتبال قم بسکتبال تیم بسکتبال شیمیدر

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/137535/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد

(تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی

تقویم و اوقات شرعی چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 به افق قم

راهیابی 2 اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد

گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم

اجرای طرح زیست شبانه در استان قم

کشف حدود 88 کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد

چه کسی می داند...

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم

افزایش 11.6 درصدی اهدای خون در قم

چرا به سوالات اپراتورهای اورژانس باید پاسخ داد

هوای تهران گرم می شود!

عملیات ویژه نیروهای امدادی برای نجات سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

گلایه‌ی رئیس پلیس راهور از ابلاغ نشدن قانون افزایش جرایم رانندگی

طوفان شن در لیبی

افزایش سرقت احشام در قم

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

بیت مرحوم آیت الله کاشانی بیانیه صادر کرد +جزئیات

مقامات ایالت سند در دیدار آیت الله رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران بر عزت و عظمت جهان اسلام افزود

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

آغاز ساخت 600 واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم

بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم

چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد

وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم

پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم

دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به آیت‌الله رئیسی اعطا شد

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

وقوع آتش سوزی مهیب یک کارخانه در قم (فیلم)

راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد

کشف حدود 88 کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم

انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است

کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم

ماجرای تجمع مردم در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟

چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟