عصر قم

آخرين مطالب

نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم - صبح جمعه گفتگو

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - احتمال بحرانی شدن دوباره شرایط کرونایی، قمی‌ها فکر نکنند، کرونا تمام شده است،ضرورت حمایت ویژه دولت به قم برای مهار تبعات اقتصادی کرونا، ضرورت اهدای خون،نمایشگاه مجازی عکس کرونا ، ورود 35 درصد دانش‌آموزان قمی به سامانه شاد و نام‌نویسی 12 هزار کارگر قمی برای دریافت بیمه بیکاری؛ سرخط مهم‌ترین اخبار روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه جاری استان قم درباره کرونا بود.

تابع پروتکل‌های بهداشتی در بازگشایی اماکن مذهبی هستیم
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: نهاد حوزه نهایت همکاری را با ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد و در این‌که اماکن زیارتی باز شود یا نشود؛ کاملا تابع پروتکل‌های وزارت بهداشت هستیم و نظر کارشناسی را اصل و مبنایی فقهی و دینی می‌دانیم.
آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار محمدرضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، با انتقاد از کسانی که به حوزه و نهاد روحانیت نسبت‌های ناروا می‌دهند؛ افزود: این‌گونه اتهامات دور از واقع آن‌قدر واضح است که حتی نیازی به تکذیب نیست.
شدت پیک دوم کرونا
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اگر پیک کنترل‌شده و روند نزولی ایجاد شده کرونا در قم را رها کنیم، دوباره ازنظر اپیدمی با پیک دومی مواجه می‌شویم که ممکن است، شدیدتر باشد.
محمدرضا قدیر در دیدار با آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه افزود: فاصله‌گیری اجتماعی و هوشمند جدی گرفته شود.
احتمال بحرانی شدن دوباره شرایط کرونایی
استاندار قم گفت: شرایط کرونایی قم آرام نشده و احتمال بحرانی شدن وضعیت قم در ابتلا به این ویروس همچنان پابرجاست.
بهرام سرمست در نشست با تشکل‌های کارگری قم افزود: نباید چرخ تولید و اقتصاد استان در شرایط کرونا متوقف شود و باید همزمان در مقابله کرونا تولید و اقتصاد نیز به جلو برود.
نام‌نویسی 12 هزار کارگر قمی برای دریافت بیمه بیکاری
مدیرکل کار و رفاه اجتماعی قم گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا ابتدای اردیبهشت‌ماه جاری 12 هزار و 241 کارگر برای دریافت بیمه کاری ثبت‌نام کرده‌اند.
مصطفی کاویانی در نشست بهرام سرمست استاندار قم با تشکل‌های کارگری افزود: ازاین‌بین 8 هزار و 950 کارگر مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند.
ضرورت حمایت ویژه دولت به قم برای مهار تبعات اقتصادی کرونا
استاندار قم، با اشاره به اعلام شیوع ویروس کرونا و تبعات اقتصادی مضاعف به این استان، بر ضرورت توجه به مختصات قم در سیاست های حمایتی دولت در راستای مقابله با رکود ناشی از بیماری کرونا تاکید کرد.
بهرام سرمست در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که با حضور امیر باقری معاون سیاست های اقتصادی معاون اقتصادی رییس جمهوری برگزار شد، پیگیری تبعات اقتصادی ناشی از کرونا در قم را مهم‌ترین هدف این جلسه دانست و افزود: باید برای جبران خسارات وارد شده به واحدهای صعنتی و اقتصادی برنامه ریزی شود.
قمی‌ها فکر نکنند، کرونا تمام شده است
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مردم فکر نکنند کرونا تمام شده است، بلکه باید مراقبت های بهداشتی را جدی بگیرند تا خود درگیر نشوند و نیز شاهد موج دوم نباشیم.
محمدرضا قدیر در دیدار با حجت الاسلام حسن غریب دادستان قم افزود: الحمدلله در بحث درمان موفقیت های خوبی کسب شده است که مرهون زحمات ومجاهدت های پزشکان، پرستاران و کادر درمانی هستیم.
بخشش اجاره‌بهای 2 ماه مجموعه‌های زیرنظر ارشاد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با اشاره به خسارت‌های ناشی از کرونا به صنعت فرهنگ و اهالی هنر استان گفت: اجاره‌بهای اسفند 98 و فروردین‌ماه 99 تمام مجموعه‌های زیرنظر این اداره کل بخشیده شده است.
سید موسی حسینی کاشانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به این‌که آغاز دوباره فعالیت نهادهای فرهنگی استان منوط به تصمیم ستاد مرکزی مقابله با کروناست و مشخص نیست که این بازگشایی در چه زمانی محقق می‌شود،‌ امکان بخشیدن اجاره‌بهای این مجموعه‌ها در ماه‌های آینده نیز وجود دارد.
بخشش اجاره‌بهای فضاهای ورزشی دولتی
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: در جلسه ویدئوکنفرانسی که با جمشید تقی‌زاده معاون امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت ورزش و جوانان داشتیم، آسیب‌های اقتصادی ورزش قم از زمان شیوع ویروس کرونا بررسی شد.
رسول منعم در گفت وگو با ایرنا افزود: برابر مصوبه ستاد مقابله با کرونا در وزارت ورزش و جوانان اجاره ماه‌های اسفند و فروردین فضاهای ورزشی واگذارشده این اداره کل به بخش خصوصی مطالبه نخواهد شد و اجاره مدت ‌زمان تعطیلی اماکن دولتی تا هر زمانی که مورد تایید این ستاد باشد از مستاجران این اماکن دریافت نمی‌شود.
ضرورت اهدای خون
مدیرکل انتقال خون قم، با اشاره به کاهش اهدای خون ناشی از شیوع کرونا گفت: توصیه و درخواست ما به اهداکنندگان و مردمی که از سلامت برخوردار هستند و علائم بیماری را ندارند، این است که برای اهدای خون به مرکزهای انتقال خون مراجعه و نسبت به اهدای خون اقدام کنند.
مرتضی نوریان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اهداکنندگان برای دریافت زمان نوبت برای اهدای خون می‌توانند به سامانه www.ibto.ir مراجعه کنند.
شرح مصائب کرونایی کارگران در نشست با استاندار
کارگران به‌ویژه کارگران فصلی و ساختمانی سال‌هاست، به‌دلایل گوناگون ساختاری و اثرهای تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر اقتصاد کشور، با مصائبی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما شرایط و رکود ناشی از شیوع کرونا، این مصائب را دوچندان کرده است.
بهرام سرمست استاندار قم نشستی با تشکل های کارگری برگزار کرد تا ابعاد موضوع و راهکارهای مقابله تبعات شیوع کرونا بر کار و زندگی کارگران را با آن به گفت وگو بنشیند.
ساماندهی کارگران فصلی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: طبق آخرین مصوبات استانی کارگران فصلی و ساختمانی قم ساماندهی می‌شوند و وضعیت کنونی فعالیت آن‌ها بهبود می‌یابد.
بیژن سلیمانپور در نشست بهرام سرمست استاندار قم با تشکل‌های کارگری افزود: ساماندهی کارگران فصلی یکی از اولویت‌های مهم قم از ابتدای شیوع ویروس کرونا بوده است.
ضرورت تحقق بیمه بیکاری کارگران
رییس مجمع نمایندگان کارگران قم گفت: بیمه‌های بیکاری کارگران قمی با وجود تمام مشکلاتی که براثر کرونا ایجادشده، هنوز محقق نشده است.
علی الهی پور در نشست بهرام سرمست استاندار قم با تشکل‌های کارگری افزود: حتی افرادی که برای دریافت بیمه بیکاری در سامانه پذیرفته‌شده‌اند و اطلاعات آن‌ها مورد تایید قرارگرفته است، اطلاعی از چگونگی و زمان پرداخت بیمه بیکاری خود ندارند.
کرونا کمر کارگران فصلی قم را خم کرد
رییس انجمن کارگران ساختمانی قم گفت: از زمان شیوع کرونا در قم کمر کارگران ساختمانی خم شد و عملا کسب‌وکار خود را از دست دادند.
عباس شیری در نشست بهرام سرمست استاندار قم با تشکل‌های کارگری افزود: به‌عنوان رییس انجمن کارگران ساختمانی قم از ابتدای فصل زمستان برای گرفتن وام‌های قرض‌الحسنه ویژه کارگران ساختمانی خواستار تشکیل جلسه‌ای با حضور استاندار بودم که مشاوران استاندار درنهایت زمانی برای این مساله تعیین نکردند.
ضرورت توجه به کارگرانی که عضو صندوق بیمه بیکاری نیستند
رییس نمایندگان انجمن کارگری حرف قم گفت: دولت پنج هزار میلیارد تومان کمک معیشتی به جامعه کارگری اختصاص داده است، ولی رقمی از اعتبار به کارگرانی که عضو صندوق بیمه بیکاری نیستند تعلق نمی‌گیرد.
اکبر شوکت در نشست بهرام سرمست استاندار قم با تشکل‌های کارگری افزود: در شرایط کنونی تمام کارگران از مشکلات معیشتی در رنج هستند و شایسته است که بخشی از این اعتبار به کارگرانی تعلق بگیرد که سهمی در صندوق بیکاری ندارند.
ورود 35 درصد دانش‌آموزان قمی به سامانه شاد
رییس اداره فناوری اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: بر اساس آخرین آمار تاکنون بیش از 82 درصد مدیران، 39 درصد معلمان، 85 درصد کلاس‌ها و 35 درصد دانش‌آموزان قمی به سامانه شاد ورود پیداکرده‌اند و استان قم در سه شاخص ورود مدیران، معلمان و دانش‌آموزان جزو سه رتبه اول کشور است.
محمد احمدوند افزود: با توجه به این‌که مدرسه‌ها در پیام‌رسان‌های گوناگون به‌صورت پراکنده فعالیت‌های خود را انجام می‌دادند، آموزش‌وپرورش پیام‌رسان شاد را ایجاد کرد تا به این فعالیت‌ها سامان بدهد و بتواند بر کار مدارس و آموزش نظارت داشته باشد.
نمایشگاه مجازی عکس کرونا
نمایشگاه مجازی «عکس کرونا» در نگارخانه تارنمای «قم‌فوتو» با 30 قطعه عکس از عکاسان خبری استان قم از اردیبهشت‌ماه جاری به‌صورت دائمی در معرض دید عموم علاقه‌مندان گذاشته شد.
علاقه‌مندان برای مشاهده این نمایشگاه مجازی عکس در رابطه با شیوع ویروس کرونا و مطالب پیرامون آن در استان قم می توانند به نشانی اینترنتی http://qomphoto.com مراجعه کنند.
رقابت ورزشکاران پرورش‌اندام قمی در مسابقه‌های جهانی
رییس هیات بدن‌سازی و پرورش‌اندام استان قم، از رقابت ورزشکاران قمی در رقابت‌های برخط (آنلاین) پرورش‌اندام زیر نظر فدراسیون جهانی خبر داد.
سعید آمده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: فدراسیون جهانی پرورش اندام با توجه به این‌که شیوع گسترده ویروس کرونا مشکلات بسیاری را در نقاط گوناگون جهان به وجود آورده، برای برگزاری رقابت‌های آنلاین رشته پرورش‌اندام برنامه‌ریزی کرده است و ورزشکاران قم نیز امکان حضور در این رقابت‌ها را دارند.
«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.
«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید 19» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش‌شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.
همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.
برچسب‌ها
بسته خبری کرونا ویروس کرونا قم بیماری های ویروسی بیماری بهداشت و سلامت
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/137904/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رونمایی از کتاب حضرت فاطمه (س) با محتوای ١٠٠ ساله

آغاز ساخت یک شهرک مسکونی 555 هکتاری در اطراف قم

آتش‌سوزی عظیم در یک کارخانه جایگاه شارژ در شمال ایتالیا

بارش تگرگ در اردبیل

فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد

قتل یک مدیر شهرداری تهران با همدستی همسر وی!

کارشناس تلویزیون: زنان خانه دار را فرستادند دنبال درس و مشق تا جمعیت را کاهش دهند!

«هفت وزیر» رئیس‌جمهور را در سفر به قم همراهی می‌کنند

آغاز عملیات اجرایی ساخت نخستین شهرک مسکونی در استان قم

جمع‌آوری واکسن معروف از بازار/ عارضه لخته خون ثابت شد

داروی دل نمی‌کنم کان که مریض عشق شد

شهر قم سالانه میزبان 22 میلیون زائر داخلی و خارجی است

تسریع در روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان حین خدمت

سرقت 3 میلیاردی توسط زوج سارق

حضور نشر شاهد با حدود 20 اثر تازه در نمایشگاه کتاب تهران

تجلیل از خانواده معلم شهید غریب در اسارت «صفدر محمدی» در کرمانشاه

دیدار مدیریت شعب بانک سپه آذربایجان شرقی با سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

هر روز قهوه بخوریم یا نه؟

انتقاد تند آیت‌الله جوادی آملی از مشکلات اقتصادی کشور: اقتصاد مثل راهپیمایی نیست که سفارش شود و با سفارش حل شود

گریه ای افتاد در من بی امان

جاده چالوس فردا یک طرفه می‌شود

توقف پذیرش عمره‌گزاران؛ عربستان از فردا زائران خارجی حج را پذیرش می‌کند

معلم کوهرنگی برای نجات جان دانش‌آموزان به دل سیلاب زد

جزئیات ربوده شدن کودک 18 ماهه تالشی

قطع نخاع نوزاد 5 ماهه گلستانی بر اثر شکستن قلنج!

شهرستان‌های استان تهران 57شهید امدادگر تقدیم انقلاب کرده است

مدیرکل بنیاد مازندران از ثبت بیش از پنج هزار تاریخ شفاهی والدین شهدا خبرداد

راهکار باهوش شدن و جلوگیری از آلزایمر

پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی به نکوداشت آیت‌الله ﻻری(ره) ‌

ویژگی بارز «آیت‌الله لاری» جلوگیری از رواج منکرات در جامعه بود

انتقاد تند آیت‌الله جوادی آملی درباره مشکلات اقتصادی کشور: اقتصاد مثل راهپیمایی نیست که سفارش شود و با سفارش حل شود

عالمان ذخایر بزرگی برای مردم هستند/بزرگداشت آیت‌الله فقیه

تو را با غیر میبینم، صدایم درنمی‌آید

قم آماده استقبال از رئیس‌جمهور / نصب بیش از 3000 مترمربع بنر در 250 نقطه شهر

قم آماده استقبال از رئیس‌جمهور / نصب بیش از 3000 متر مربع بنر در 250 نقطه شهر

120 دوربین نظارتی در شهر قم نصب می‌شود

پس از 3 دهه "طلاق" کاهشی شد

ورود سازمان بازرسی به صندوق ذخیره فرهنگیان بعد از 27 سال!

محکومیت 10 میلیاردی متهم پرونده داروی قاچاق

پرترددترین جاده کشور اعلام شد

یک نفر بر اثر ابتلا به هاری در مشهد فوت کرد

تشکل‌ها بازوی توانایی برای بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند

احراز 50 پروند رزمندگان فاقد مدارک بالینی در استان البرز

جلسه وبیناری برنامه عملیاتی معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

با زالو درمانی بر روی قلب، خلق و خوی خود را خوب کنید

تأثیرات عسل بر روی قلب و کل بدن

از کنار این علائم ساده نگذرید/ 3 نشانه هشداردهنده که ممکن است خطرآفرین باشند

کار قوه غضب چیست؟

با خواص خیار آشنا شوید

طب روحانی چیست؟