عصر قم

آخرين مطالب

معاون استاندار قم:

21 میلیارد تومان کمک‌های مردمی در قم جمع‌آوری شد گفتگو

21 میلیارد تومان کمک‌های مردمی در قم جمع‌آوری شد
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: 21 میلیارد و 263 میلیون تومان تاکنون از طریق مجموعه‌های مردمی و خیرین استان برای مقابله با کرونا و تامین بسته‌های معیشتی جمع‌آوری‌ شده‌است.

بیژن سلیمان پور عصر یکشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سالن کرامت استانداری قم اضافه کرد: این اعتبار به‌جز کمک‌هایی است مجمع خیرین سلامت استان قم در تامین تجهیزات است.
وی اظهار داشت: برای دریافت بسته‌های معیشتی جمعیت هلال‌احمر قم 8 هزار خانوار، شهرداری یکهزار خانواده و اداره کل کار و تعاون قم نیز 150 هزار خانوار را معرفی کرده‌است.
وی افزود: تعداد زیادی از خانواده‌های نجیب و آبرومند قمی که عضو هیچ‌یک از نهادهای حمایتی نیستند اما بیشترین فشار اقتصادی را تحمل می‌کنند.
سلیمان پور تصریح کرد: میزان کمک‌های جمع‌آوری‌شده و گروه‌های هدف توزیع بسته‌های حمایتی به‌صورت کامل مشخص ‌شده‌است.
تمام ادارات قم موظف به رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستند
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم نیز در ادامه گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی قم همچنان موظف به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ادارات هستند.
محمدرضا گروسی ابراز کرد: 70 درصد از دستگاه‌های دولتی قم قانون استفاده از دوم سوم از کارمندان را در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت کردند.
وی اضافه کرد: 25 درصد از دستگاه‌های اجرایی قم 75 درصد و 10 درصد نیز 60 درصد از ضوابط مربوط به‌کارگیری دوسوم از نیروهای خود را در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت کردند.
گروسی گفت:در رابطه با توسعه دولت الکترونیک در قم باید دستگاه‌های استان به دنبال تامین زیرساخت‌های مورد انتظار باشند.
وی اظهار داشت: دستگاه‌های استان برای نهادینه‌سازی دولت الکترونیک باید از ظرفیت بخش خصوصی و مراکز علمی و دانشگاهی بهره ببرند.
وی گفت: در طرح مواسات و کمک مومنانه نیز تمام دستگاه‌های استان وارد عمل شده و اقداماتی را در پیش‌گرفته‌اند.
23 هزار خانواده قمی تحت پوشش کمیته امداد است
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم نیز در این جلسه، گفت: 23 هزار خانواده به‌صورت دایم تحت پوشش کمیته امداد قم هستند.
علی‌اکبر میرشکار بیان داشت: 56 هزار ماسک و 19 هزار مایع ضدعفونی از آغاز کرونا در بین خانواده‌های تحت پوشش توزیع‌ شده‌است.
وی تصریح کرد: در این مدت 900 میلیون تومان کمک‌های نقدی نیز در بین 3 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی توزیع‌ شده‌است.
وی گفت:‌ همچنین 500 میلیون تومان کمک معیشتی نیز در این مدت به صاحبان مشاغل خانگی وابسته به کمیته امداد توزیع گردیده‌است.
میرشکار با اشاره به طرح کمک مومنانه تصریح کرد: در حال حاضر بسته‌های معیشتی به‌صورت کالا، نقدی و کارت خرید در اختیار خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.
موازی کاری آفت کمک‌های مردمی قم به نیازمندان
وی در اظهار داشت: همپوشانی و موازی کاری در کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند یکی از مشکلات اساسی قم در امر کمک‌رسانی به‌ویژه در بخش مردمی آن است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم افزود: این در حالی است که بسیاری از خانواده‌های نیازمند و مستحق قمی به دلیل عدم شناسایی از این بسته‌ها محروم می‌مانند.
میرشکار ابراز کرد: 50 هزار از خانوارهای قمی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند به‌صورت دوره‌ای از کمک‌های کمیته امداد بهره می‌برند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: همپوشانی در ارائه کمک‌های معیشتی سبب از بین رفتن منابع محدود مردمی و استانی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد قم بانک اطلاعاتی جامعی از خانواده‌های نیازمند دارند و شایسته است گروه‌های مردمی در کمک به خانواده‌های نیازمند اطلاعات لازم را از کمیته امداد دریافت کنند.
توزیع 4 هزار بسته حمایتی در بین ثبت‌نام‌شدگان سامانه محک
مدیرکل جمعیت هلال‌احمر قم نیزگفت: 9هزار و 90 تن در سامانه محک تاکنون ثبت‌نام کرده و 4 هزار سبد کالا بین آن‌ها توزیع‌شده است.
محمد گلفشان ادامه داد: سامانه محک مختص به تمام دستگاه‌های قم است و هر خانواده فقط یک‌بار می‌تواند از بسته‌های معیشتی آن استفاده کند.
وی یادآور شد: هزار و 606 مدد جوی هلال‌احمر قم از ابتدای شیوع کرونا از کمک‌های معیشتی این نهاد بهره برده‌اند.
توزیع بسته‌های معیشتی بین 800 دست‌فروش قمی
معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز ابراز داشت: اطلاعات 800 تن از دست‌فروشان و کارگران انبارهای بازیافت قم برای ارائه کمک‌های معیشتی شناسایی‌ شده‌است.
سید امیر سامع خاطرنشان کرد: کارگران بخش خصوصی قم با شیوع کرونا با آسیب‌های اساسی روبه‌رو شدند.
بیکاری 6 هزار مربی مهدهای کودک قم از ابتدای کرونا
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قم نیز در ادامه این جلسه،: با شیوع کرونا 6 هزار مربی مهدهای کودک در قم بیکار شدند که بسیاری از آن‌ها امکان دریافت بیمه بیکاری را ندارند.
صدیقه صدیق تقی زاده در ادامه خاطرنشان کرد: عدالت در توزیع بسته‌های معیشتی و جلوگیری از همپوشانی آن‌ها صرفا با شبکه‌سازی دستگاهی ممکن است.
وی گفت: برای جلوگیری از همپوشانی در ارائه بسته‌های معیشتی تعاملات لازم با 80 خیریه محلی صورت گرفته و اطلاعات آن‌ها کامل شده‌است.
وی ابراز کرد: محله محور شدن و ارائه آموزش‌های اشتغال هدف نهایی دفتر امور بانوان قم در رابطه با توانمندسازی خانواده‌های نیازمند است.
وی اظهار داشت: اطلاعات 4 هزار خانواده نیازمند قمی از طریق خیریه‌های کوچک و محلی در سامانه‌های مربوط ثبت‌شده است.
صدیق ابراز کرد: برای حمایت از خانواده‌های متوفیان کرونایی نیز امر شناسایی و همدردی مالی و معنوی با آن‌ها در دست اجراست.
وی گفت: تعدد و تنوع بحث‌های مشاوره‌ای نیز بسیاری از مردم را در رابطه با کمک‌های معیشتی و آثار کرونا سردرگم کرده‌است.
بانک اطلاعاتی خانواده‌های نیازمند قم وجود ندارد
فرماندار قم نیز عنوان داشت: در حال حاضر برای ارائه کمک‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند سه گروه عمده در سطح استان فعال است.
مرتضی حیدری ابراز کرد: دراین ‌بین ستاد مردمی مبارزه با کرونا با توجه به جامعه هدفی بزرگی که دارد می‌تواند در ساماندهی بسته‌های معیشتی موثر باشد.
وی گفت: به دلیل عدم وجود بانک اطلاعاتی جامع بسیاری از خانواده‌های نیازمند قمی از دریافت کمک‌های معیشتی محروم می‌شوند.
حیدری یادآور شد: نباید یک فعالیت مشترک خیریه بیش از ده مرتبه توسط دستگاه‌های دولتی و یا نهادهای مردمی و خیریه تکرار شود.
فرماندار قم اضافه کرد: 4 درصد از مردم قم ساکن بخش‌های استان هستند و شناسایی و رسیدگی به خانواده‌های نیازمند در آن‌ها نسبت به داخل شهر بسیار راحت‌تر است.
وی عنوان داشت: عمده مشکل استان در ارائه بسته‌های حمایتی به خانواده‌های نیازمند عدم وجود بانک اطلاعاتی است.
وی با انتقاد از اداره کل کار و تعاون قم گفت: ساماندهی کارگران فصلی قم وظیفه ذاتی این اداره کل است و نباید این دستگاه ساماندهی آن‌ها معطل واگذاری زمین از شهرداری باشد.
فرماندار گفت: ساماندهی کارگران ساختمانی از 8 سال گذشته بلاتکلیف مانده و برخی از دستگاه‌ها به وظیفه ذاتی خود عمل نکردند.
مشکل واحدهای تولیدی قم درفروش محصولات بهداشتی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز بیان داشت: 93 درصد از اصناف قم در سامانه سلامت ثبت‌نام کردند.
محمود سیجانی اضافه کرد: 50 تیم حوزه صنعت قم رعایت پروتکل‌های ابلاغی را در شهرک‌های صنعتی و 80 تیم نیز در داخل شهر قم و اصناف را مورد پایش قرار می‌دهند.
وی گفت: دپوی محصولات تولیدشده بهداشتی و عدم خرید کالاهای تعهد داده‌شده این سازمان به دانشگاه علوم پزشکی، یکی از مشکلات مهم واحدهای تولیدی سلامت‌محور قم است.
وی تصریح کرد: کالاهای تولیدکننده بهداشتی به دلیل رعایت استانداردهای لازم بعد از کرونا نیز می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند.
وی گفت: 150 هزار ماسک دپوی شده استان نیز در روزهای گذشته وارد بازار شده و در بین داروخانه‌های قم توزیع ‌شده‌است.
رییس مرکز بهداشت قم نیز در این جلسه، خاطرنشان کرد: در استان قم 35 هزار واحد صنفی پروانه دار و 10 هزار واحد صنفی غیرمجاز مشغول فعالیت است.
سیامک محبی گفت: 59 هزار و300 واحد صنفی و غیر صنفی مختلف مشمول ثبت‌نام در سامانه سلامت در استان قم شناسایی ‌شده‌است.
وی بیان کرد: ازاین‌بین 50 هزار واحد صنفی در سامانه ثبت‌نام کردند که 78 درصد از کل واحدهای مشمول را شامل می‌شود.
وی اضافه کرد: از 56 هزار از این واحدها بازرسی‌ها انجام‌گرفته است و با اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده باشند برخورد صورت می‌گیرد.
پروتکل‌های بهداشتی در ادارات قم رعایت نمی‌شود
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین تصریح کرد: مرکز بهداشت قم از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌های دولتی قم احساس نگرانی می‌کند.
وی اظهار داشت: بیش از 90 درصد مردم قم در طرح اول سامانه سلامت غربالگری شدند.
محبی ابراز کرد: طرح غربال‌گری دوم با سختی و کندی در حال دنبال شدن است، پالایش جمعیتی این طرح را برای مرکز بهداشت قم دشوار کرده است.
وی گفت: در مرحله دوم غربال‌گری به دلیل تخصصی‌تر شدن کارها امکان استفاده از نیروهای داوطلب مردمی نیست و همین مساله سبب کندی روند شده است
حساسیت مردم به واژه کرونا از بین رفته است
محبی اظهار داشت: پاسخگویی مردم به سامانه 4030 با بی‌میلی انجام می‌گیرد و مردم حساسیت خود را به واژه کرونا ازدست‌داده‌اند.
وی تصریح کرد: همچنین نیروهای مرکز بهداشت قم نیز با طولانی شدن روند رسیدگی به شهروندان دچار خستگی و فرسودگی شده‌اند.
رییس مرکز بهداشت قم گفت: روز گذشته 66 هزار مورد غربال‌گری در استان قم رقم خورده است.
کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.
ویروس کرونا موسوم به « کووید 19» اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی‌ماه 98) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش‌شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.
همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا ماسک قم استانداری قم کمیته امداد امام خمینی (ره)
پروندهٔ خبری
رفتار مومنانه و همدلانه ایرانیان در روزگار کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/139086/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو