عصر قم

آخرين مطالب

مدیرکل کمیته امداد قم:

موازی‌کاری معضل قم درکمک‌های معیشتی به نیازمندان است اقتصادی

موازی‌کاری معضل قم درکمک‌های معیشتی به نیازمندان است
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: معضل استان موازی‌کاری و تکرار در کمک‌های مشابه و بی‌برنامگی در ارائه بسته‌های معیشتی و نقدی به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده کرونایی است.

اکبر میرشکار روز چهارشنبه درجلسه کمیته فرهنگی و اجتماعی مبارزه با کرونا در سالن امام جواد(ع) استانداری قم اضافه کرد: همپوشانی در ارائه بسته‌های معیشتی همچنان درقم موج می‌زند و برخی خانواده‌هایی که بشدت نیازمند هستند از هیچ‌گونه بسته حمایتی برخوردار نمی‌شوند.
وی گفت: برخی از خانواده‌ها روزانه از چند بسته معیشتی برخوردار می‌شوند درحالی‌که بخش دیگری از خانواده‌ها در گرفتاری‌های معیشتی متعددی به سر می‌برند و نهادهای حمایتی از وجود آن‌ها باخبر نیستند.
میرشکار اظهارداشت: جامع‌ترین و کامل‌ترین بانک اطلاعاتی مربوط به نیازمندان قمی در اختیار کمیته امداد است و توزیع کمک‌های مردمی و دولتی در بین خانواده‌های نیازمند باید از طریق این نهاد تخصصی انجام بگیرد.
شناسایی 73 هزار خانوار نیازمند کمک قمی در ایام کرونا
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم گفت: 23 هزار خانواده قمی به‌صورت دائم و 50 هزار خانواده نیز به‌صورت دوره‌ای نیازمند دریافت بسته‌های معیشتی هستند.
وی افزود: درمجموع این 73 هزار خانوار به‌ویژه در ایام شیوع کرونا نیازمند دریافت بسته‌های معیشتی می‌باشند.
میرشکار عنوان کرد: کمیته امداد قم انتظار دارد که مسئولان استان ارائه بسته‌های معیشتی را از طریق این نهاد حمایتی دنبال کند و از ایجاد فقر پنداری و موازی‌کاری در امور بشردوستانه جلوگیری شود.
وی اظهار داشت: برای ساماندهی کمک‌های مردمی تاکنون کمیته امداد قم با 18 خیریه بزرگ استان، سپاه و همچنین دفتر مقام معظم رهبری تعاملات انجام‌ گرفته‌است.
وی بیان کرد: 400 خیریه در سطح استان قم فعال است که صدور مجوز برای بسیاری از آن‌ها از همان ابتدا اشتباه بوده و امروز نیز هیچ‌گونه حسابرسی و اطلاعاتی از فعالیت‌های اقتصادی آن‌ها وجود ندارد.
میرشکار گفت: 22 هزار خانواده موردحمایت دائمی کمیته امداد قم در طول ماه رمضان از بسته‌های معیشتی به‌صورت کالا، بن کارت‌های خرید و نقدی بهره‌مند می‌شوند.
کمک 5 میلیارد تومانی خیرین قم به کمیته امداد
وی اظهار داشت: از ابتدای اسفندماه 7 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک نقدی در بین خانواده‌های نیازمند قمی توزیع ‌شده‌است.
میرشکار اظهارداشت: از ابتدای شیوع کرونا ،خیرین استان 5 میلیارد تومان به‌صورت نقدی و کالا به کمیته امداد قم کمک کردند.
میرشکار گفت: سقف بسته معیشتی نقدی کمیته امداد قم به خانواده‌های نیازمند 300 هزار تومان است.
وی اظهار داشت:‌ 70 تن برنج تاکنون برای توزیع بین این خانواده‌ها خریداری‌شده و روزانه 2 هزار دست غذا نیز توسط کمیته امداد آماده و در بین خانواده‌های تحت پوشش توزیع می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: درطول ماه رمضان 90 هزار دست غذا در بین خانواده‌های نیازمند قمی توزیع خواهد شد.
میرشکار گفت:‌به تمام خانواده‌های تحت پوششی که سرپرستان آنان در اثر کرونا فوت کردند، 4 میلیون تومان کمک نقدی از امروز پرداخت خواهد شد.
وی عنوان کرد: 500 میلیون تومان اعتبار نیز به مددجویان و صاحبان اشتغال خانگی هرکدام به میزان 500 هزار تومان پرداخت می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم نیز دراین جلسه گفت:‌ مجموعه کارکنان 64 دستگاه دولتی قم از ابتدای فرمان مقام معظم رهبری نسبت به رزمایش کمک مومنانه وارد میدان شدند.
محمدرضا گروسی اضافه کرد: برای عدالت در توزیع بسته‌های معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های خدمات رسان و بسیج مردمی شکل‌ گرفته‌است.
ارائه بسته‌های معیشتی هلال‌احمر قم به 2 هزار و 520 خانواده
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم نیز در ادامه این جلسه، ابراز کرد: 2 هزار و 520 خانواده نیازمند قمی تاکنون از بسته‌های معیشتی این نهاد برخوردار شده‌اند.
محمد گلفشان گفت:‌ برای حفظ کرامت این خانواده‌ها، تمام بسته‌های حمایتی از طریق انجمن‌های تخصصی و اصناف و چراغ خاموش در اختیار آنان قرار گرفته‌است.
وی با انتقاد از همپوشانی درارائه بسته‌های معیشتی اظهار داشت: موازی‌کاری در ارائه بسته‌های حمایتی امروز تمام نهادهای خیریه و نهادهای دولتی را آزار می‌دهد.
وی بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر قم برای عمل به رزمایش کمک مومنانه سامانه "مهک "را راه‌اندازی کرده‌است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش قم نیز یادآور شد: یکهزار و 400 واحد آموزشی قم که به دلیل کرونا تعطیل است می‌تواند به مرکزی برای ساماندهی کمک‌های معیشتی و بسته‌بندی اقلام موردنظر تبدیل شود.
حمیدرضا شیخ‌الاسلام ادامه داد: کمک‌های آموزش‌وپرورش قم به خانواده‌های نیازمند صرفا از طریق نهادهای تخصصی ارائه خواهد شد.
وی ابراز کرد: اگر بانک اطلاعاتی جامع از خانواده‌های نیازمند قمی تدوین شود در طول سال می‌توان از ظرفیت خیرین و نهادهای حمایتی برای جبران بخشی از کمبودهای آن‌ها بهره برد.
جمع‌آوری 7 میلیارد کمک در قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س)
رییس ستاد کمک‌های مردمی قرارگاه کریمه اهل‌بیت(س) قم نیز در بخشی از این جلسه، خاطرنشان کرد: 7 میلیارد و 700 میلیون تومان کمک مردمی تاکنون در این قرارگاه جمع‌آوری‌ شده‌است.
محمود پارچه‌باف ادامه داد: کمک‌های جمع‌آوری‌شده بین 20 هزار خانواده نیازمند قمی توزیع خواهد شد.
وی عنوان کرد: اگر 3 میلیارد و 500 میلیون کمک نقدی دیگر هم در قرارگاه جمع‌آوری شود به هرکدام از سرپرستان خانوار 500 هزار تومان کارت خرید اهدا می‌شود.
وی بیان داشت: فلسفه تشکیل این قرارگاه مردمی جلوگیری از موازی کاری در ارائه بسته‌های معیشتی بوده که تاکنون صرفا بخش کمی از آن محقق شده‌است.
پارچه‌بافت تصریح کرد: در ارائه بسته‌های نقدی و معیشتی در قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) استعلام‌های لازم از فعالان اصناف آسیب‌دیده و نهادهای حمایتی صورت می‌گیرد.
بخشودگی اجاره‌بهای سالن‌های ورزشی قم
مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم نیز در ادامه این جلسه، گفت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته اجاره‌بهای تمام سالن‌های ورزشی و سراهای محله شهرداری قم بخشیده شده‌است.
ابوالقاسم مقیمی اضافه کرد: سالن‌های ورزشی و سراهای محله شهرداری می‌تواند به مرکز توزیع، جمع‌آوری و بسته‌بندی اقلام معیشتی تبدیل شود.
وی ادامه داد: تعطیلی سالن‌های ورزشی و سراهای محله به درآمدهای پیش‌بینی‌شده سازمان در سال‌جاری ضربه جدی وارد کرده‌است.
وی عنوان کرد: افزایش شورونشاط اجتماعی، امیدبخشی، تقویت روحیه عبادی، ترویج مفاهیم سلامت و کمک به نیازمندان اهداف سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم درایام کروناست.
شناسایی هزار و 400 خانواده آسیب‌دیده حوزه مشاغل شهری
مدیر مدیریت بحران شهرداری قم نیز در پایان این جلسه، بیان داشت: یکهزار و 473 تن از نیروهای آسیب‌دیده مرتبط با شهرداری شناسایی ‌شده و بسته‌های معیشتی در بین آنان توزیع خواهد شد.
علی‌اکبر رحیمی گفت: اجاره‌بهای تمام مجتمع‌های ورزشی و غرفه‌های تجاری شهرداری قم از آغاز کرونا تا دو ماه آینده بخشیده شده‌است.
وی ابراز کرد: از ابتدای کرونا هیچ‌یک از نیروهای رسمی و یا پیمانی شهرداری قم بیکار نشده بلکه از ظرفیت آنان در خدمات دیگر استفاده‌ شده است.
وی گفت: بخشی از رانندگان اتوبوس، فعالان در تفکیک پسماند، دست‌فروشان بازار روز و صاحبان غرفه‌ها به‌رغم اینکه اجاره‌بهای آنان توسط شهرداری بخشیده شده اما به‌شدت دچار آسیب شدند.
کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.
ویروس کرونا موسوم به « کووید 19» اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی‌ماه 98) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش‌شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.
همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.
برچسب‌ها
کرونا ویروس کرونا قم کمیته امداد امام خمینی (ره)
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/139242/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی چهارشنبه 29 فروردین 1403 افق قم

برپایی کارگاه تجسمی وعده صادق در قم

انتصاب مدیر جدید ارتباطات مردمی شهرداری قم

حذف خط دوم متروی قم با اجرای مونوریل

توقیف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در قم

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

تصمیم غیرمنتطره گروسی برای سفر به تهرن

از سرگیری پروازهای قطر به ایران

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده ای جنایی

برگزاری کارگاه تجسمی «وعده صادق» در قم

کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در قم

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات دربارندگی‌ها

لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات در بارندگی‌ها

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

رشد دونیم برابری خروج اتباع غیر مجاز از استان قم

هوای قم در روز‌های آینده گرمتر می‌شود

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم

پنج المان بزرگ در دروازه‌های ورودی شهر قم در حال نصب است

برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم

بیانیه نماینده مردم قم در مجلس در پی عملیات شکوهمند «وعده صادق»

کشف بیش از 4 هزار و 300 کیلوگرم موادمخدر در استان قم در سال گذشته

بهره برداری از زمین چمن مصنوعی هنرستان شهید حیدریان قم

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم

حمایت فعالان رسانه‌ای استان قم از عملیات وعده صادق

شهرداری موافق تلفیق منوریل و خط 2 مترو قم است

اضافه شدن 6 دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

4 تن مواد مخدر در استان قم کشف شد

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

چند راه روستایی قم به محور فرعی ارتقاء می‌یابد

ایمن سازی مسیر رودخانه‌های در پی هشدار بارندگی

حمایت منتخبان مردم قم در مجلس شورای اسلامی از عملیات «وعده صادق»

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

120 ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه 27 فروردین قم

امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد

حمایت منتخبان مردم شریف قم از عملیات «وعده صادق»

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری