عصر قم

آخرين مطالب

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت قم:

رونق فعالیت واحدهای صنعتی قم نیازمند اجرای سیاست‌های حمایتی است اقتصادی

رونق فعالیت واحدهای صنعتی قم نیازمند اجرای سیاست‌های حمایتی است
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت:‌ رونق یافتن فعالیت واحدهای صنعتی قم درشرایط ویژه به وجود آمده در اثر شیوع ویروس کرونا،‌ نیازمند اجرای سیاست‌های حمایتی از سوی دستگاه‌های مختلف به‌خصوص در حوزه امور بانکی، مالیاتی و تامین اجتماعی است.

محمود سیجانی روز دوشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: برخی واحدهای تولیدی استان به علت رکود بازار و عدم فروش محصولات دراثر شیوع ویروس کرونا دچار کمبود نقدینگی شده‌اند و برای حفظ و توسعه فعالیت خود نیازمند حمایت جدی هستند.
وی افزود: همچنین اجرای محدودیت‌های مرزی به دلیل شیوع ویروس کرونا درکشورهای همسایه ایران که بازارهای عمده‌فروش محصولات تولیدی قم هستند، موجب رکود شدید صادرات استان شده‌است.
وی ادامه داد: درچنین شرایطی برای رونق یافتن فعالیت واحدهای صنعتی استان و تحقق جهش تولید نیاز است تا حمایت‌های ویژه‌ای از سوی نظام بانکی، مالیاتی و تامین اجتماعی در سطح ملی و استانی از تولیدکنندگان قمی به عمل آید.
سیجانی گفت: درحوزه حمایت‌های تامین اجتماعی پیشنهاد این است که بدهی‌های قبلی تأمین اجتماعی واحدهای صنعتی مشمول استمهال شده و به شش ماه پس از پایان بحران کرونا و با امکان تقسیط شش‌ماهه موکول شود.
وی بیان کرد: همچنین سازمان تأمین اجتماعی حداقل به مدت چهارماه پس از خروج از دوره کرونا، بدون قید و شرط دفترچه خدمات درمانی بیمه‌شدگان را تمدید نماید.
وی ادامه داد: درحوزه بانکی نیز پیشنهاد می‌شود برای تأمین منابع مالی واحدها، تسهیلات حمایتی ارزان‌قیمت و یارانه دار به‌ویژه تسهیلات 12 درصد به کلیه واحدهای تولیدی به‌ویژه تأمین‌کننده‌های کالاهای ضروری بدون لحاظ تغییرات و ملاحظات اشتغال داده شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: تمدید تسهیلاتی که سررسید تسویه آن‌ها از اسفندماه 98 تا خردادماه 99 است به مدت حداقل شش‌ماه برای واحدهای صنعتی و استمهال اقساط سررسید شده تسهیلات ازاسفند 98 به مدت شش ماه از دیگر طرح‌های حمایتی است که اجرای آن می‌تواند به رونق یافتن فعالیت واحدهای صنعتی استان کمک کند.
وی بیان کرد: همچنین پیشنهاد می‌شود برای کمک به چرخه تولید استان، چک‌های صادره از ابتدای اسفندماه تا سه ماه پس از خروج بحران کرونا که به دلیل عدم تکاپوی موجودی برگشت می‌خورند، نه‌تنها مشمول محرومیت‌ها و محدودیت‌های قوانین بانکی نشوند، بلکه به دلیل انطباق با شرایط خاص مشمول جرایم و تخلفات قضایی نیز محسوب نشده و محاکم قضایی مهلت حداقل سه‌ماهه پس از دوران مذکور برای آن قایل شوند.
وی ادامه داد: دربخش مالیاتی نیز پیشنهاد می‌کنیم زمان تحویل تراز عملکرد مالی بنگاه‌ها از پایان تیرماه حداقل به پایان شهریورماه یا سه ماه پس از پایان شرایط دوره کرونا موکول گردد.
سیجانی گفت:‌ پیشنهاد دیگر این است که بدهی مالیاتی قبلی بنگاه‌های تولیدی مشمول استمهال شده و به شش ماه پس از بحران کرونا و با امکان تقسیط شش‌ماهه موکول شود. 
وی افزود: همچنین درراستای کمک به رونق فعالیت واحدهای صنعتی پیشنهاد می‌شود تا دوره ابراز مالیات بر ارزش‌افزوده فصل قبل تمدید و به پایان شهریورماه موکول شود، دوره بعدی مشتمل بر دوره شش‌ماهه اول سال 99 بوده و تسلیم اظهارنامه مربوطه به پایان آذرموکول گردد.
وی ادامه داد: اجرای این سیاست‌های حمایتی می‌تواند کمک خوبی برای رونق هرچه بیشتر فعالیت واحدهای صنعتی استان و تلاش مضاعف آنان برای تحقق جهش تولید در سالجاری باشد که امیدواریم این مهم به همت همه دستگاه‌های متولی محقق شود.
حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان بیش از 49 هزار و562 میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در2هزار و 217 واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای 56 هزار و 123 تن فرصت اشتغال ایجادشده است.
کرونا ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.
ویروس کرونا موسوم به « کووید 19» اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی‌ماه 98) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند. 
برچسب‌ها
ویروس کرونا قم اشتغال زایی بهداشت و سلامت

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/139494/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

تقویم و اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف