عصر قم

آخرين مطالب

مسئول بسیج سازندگی قم:

350 هزار ماسک توسط جهادگران قمی تولید شد اقتصادی

350 هزار ماسک توسط جهادگران قمی تولید شد
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی ابن ابی‌طالب(ع) قم گفت: گروه‌های جهادی استان درمقابله با شیوع ویروس کرونا حضوری چشمگیر داشتند و بیش از 350 هزار ماسک تولید کردند.

سرهنگ پاسدار محمود داودآبادی روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفدهم اردیبهشت‌ماه، سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به‌فرمان رهبر معظم انقلاب،‌ افزود: برای مقابله با شیوع ویروس کرونا درقم سه‌هزار جهادگر درقالب 150 گروه جهادی فعالیت داشته‌اند که توانسته‌اند در این دو ماه اخیر با استفاده از ظرفیت 31 کارگاه تولیدی و خیاطی، بیش از 350 هزار ماسک تولید کنند.
وی همچنین گفت: ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی، توزیع حدود 230 هزار بسته بهداشتی، توزیع بیش از 30 هزار بسته معیشتی، سرکشی و همدردی با خانواده‌های متوفیان بیماری کرونا در سطح استان قم از دیگر فعالیت‌های شاخص جهادگران در این مدت بوده‌است.
«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.
«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید 19» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
داودآبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که همه جهادگران در کارهای داوطلبانه ایمانی قوی دارند، گفت: بسیج سازندگی قم برای تحقق گام دوم انقلاب تمام ظرفیت‌های خود را به کار گرفته و نقطه کانونی توجه آن به جوانان و ظرفیت‌های بالقوه آن‌هاست.
وی افزود:این ظرفیت عظیم جوانان انقلابی که آمادگی همه‌جانبه برای تلاش جهادی در جهت اعتلای کشور را دارند، زمینه‌ساز فعالیت‌های چشمگیر و مؤثری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی و نیز توسعه و ترویج فعالیت‌های جهادی در استان قم شده است.
وی همچنین به تبیین مهمترین سیاست‌های بسیج سازندگی در سال جهش تولید پرداخت و گفت: ترویج روحیه جهادی و فرهنگ مدیریت جهادی متناسب با ارزش‌های اسلامی بین آحاد مردم، تغییر رویکرد بسیج سازندگی از کار برای مردم به انجام کار مردم توسط مردم و توجه ویژه به پتانسیل جوانان درقالب گروه‌های جهادی ازجمله راهبردهای بسیج سازندگی قم در سال جهش تولید است.
داودآبای گفت: تشکیل گروه‌های جهادی تخصصی، برنامه‌ریزی و مدیریت منابع در جهت ایجاد اشتغال پایدار متناسب باسیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نیز توجه ویژه به ارتقاء سطح دانش عمومی دانش آموزان و تربیت دانش آموزان کارآمد و مولد، از دیگر برنامه‌هایی است که توسط بسیج سازندگی استان برای تحقق جهش تولید دنبال می‌شود.
وی در ادامه به اهم فعالیت‌های بسیج سازندگی استان قم طی یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: یکی از عرصه‌های فعالیت بسیج سازندگی ایجاد اشتغال پایدار و آموزش و کارآفرینی برای 200 تن است که در طول سال 1398 با واگذاری تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی به مبلغ 15 میلیارد ریال با حمایت از کارگاه‌های کوچک و زودبازده انجام شد.
وی افزود: دراین راستا، کارگاه‌های خیاطی، آرایشگری،صنایع‌دستی، گلیم‌بافی، قالی‌بافی و عروسک‌سازی، ایجاد و توسعه واحدهای دامداری، پرورش شترمرغ و بلدرچین، مزارع گل محمدی و همچنین مشاغل خانگی بخشی از عرصه‌هایی است که توسط بسیج سازندگی قم حمایت‌شد.
مسئول بسیج سازندگی قم بیان داشت: از دیگر فعالیت‌های مهم این نهاد، ایجاد و توسعه صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم یاری بوده که طی دو سال گذشته، تعداد 173 صندوق قرض‌الحسنه تشکیل شد و اشتغال‌زایی لازم برای 218 تن و همچنین ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه با رقمی بیش از 430 میلیون تومان را فراهم کرد.
وی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های شاخص بسیج سازندگی در جهت محرومیت‌زدایی و تسریع در خدمت‌رسانی طی یک سال گذشته می‌توان به اجرای چهار طرح ایران یار باهدف آشنایی اقشار مختلف مردم با مقوله کار و کارآفرینی، اجرای 200 طرح جهاد روشنایی به‌منظور تأسیس نیروگاه خورشیدی در مناطق محروم استان، همچنین ایجاد و توسعه 250 کارگاه اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی اشاره کرد.
وی افزود: ایجاد سه بازارچه عرضه محصولات خانگی و تولیدات مرتبط با اقتصاد مقاومتی، اجرای 100 طرح صنعت یار با رویکرد پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی خُرد و کوچک و اجرای 17 طرح بسیج همگام با کشاورز با مشارکت سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان و به‌منظور افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی از دیگر فعالیت‌های مهم در این رابطه بود.
داودآبادی همچنین گفت: از دیگر عرصه‌های بسیار مهم بسیج سازندگی، برنامه‌ریزی در جهت استفاده از ظرفیت‌های بسیجیان برای رفع محرومیت‌ها و تسریع درروند خدمت‌رسانی به مردم به‌خصوص محرومان و نیازمندان بوده که در سال 98 به همت و مشارکت حدود 200 گروه جهادی استان قم متشکل از گروه‌های جهادی دانشجویی، طلاب، نواحی مقاومت و همچنین اقشار و متخصصین بسیج، فعالیت‌های گسترده و ارزشمندی در این راستا صورت گرفته است.
وی افزود: اقدامات مهم گروه‌های جهادی در این راستا شامل مواردی چون اعزام 396 گروه بهداشتی و درمانی به مناطق محروم و ویزیت بیش از 23 هزار تن، برگزاری 506 اردوی جهادی در داخل و خارج از استان و خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی در قالب 70 هزار نفر روز است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهیه و توزیع کیف، البسه و لوازم‌التحریر برای 2 هزار و 350 تن از دانش آموزان محروم و کم‌بضاعت استان در سال گذشته افزود: طی این مدت همچنین 300 جهیزیه کامل برای نوعروسان قمی تهیه و توزیع شد، ضمن آن‌که جشن تکلیف برای هزار دانش‌آموز دختر سوم ابتدایی ترتیب یافت.
مسئول بسیج سازندگی قم گفت: یکی دیگر از عرصه‌های فعالیت این سازمان فعالیت در حوزه عمران و زیرساخت است که در طول سال 98 موفق به اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی مختلفی شده که از آن جمله احداث 104 واحد مسکونی برای سیل‌زدگان لرستان و تعمیر و بازسازی 20 باب مسجد است.
وی بیان کرد: همچنین اجرای 11 پروژه آبرسانی در سطح استان قم از قبیل کانال انتقال آب کشاورزی و تعویض شبکه‌های آب شرب، تعمیر و بهسازی 9 باب مدرسه، احداث، تعمیر و بازسازی 16 خانه محروم، احداث و تکمیل 2 غسالخانه، تکمیل و بهره‌برداری از 2 یادمان شهدا،احداث نمازخانه و نیز تعمیر و بازسازی 2 خانه عالم نیز توسط جهادگران بسیجی انجام شد.
برچسب‌ها
ویروس کرونا قم سازمان بسیج سازندگی بهداشت و سلامت
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/139701/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

71 هزار نفر در استان قم صاحبِ خانه می‌شوند

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

آغاز رقابت 17 هزار و 514 داوطلب در کنکور سراسری در قم

آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها

دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی

اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان 3 قم

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

آموزش و پرورش: 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی

همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت