عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت؛

ایمن سازی 50نقطه حادثه خیز قم تا طرح جامع دوچرخه سواری ورزشی

ایمن سازی 50نقطه حادثه خیز قم تا طرح جامع دوچرخه سواری
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - آماده بهره‌برداری بودن طرح ملی جی‌نف، جدی بودن احتمال سیل و بالا آمدن آب در رودخانه، ساماندهی کارگران فصلی، مبارزه گسترده با قاچاق کالا برای تحقق جهش تولید، بازنگری مجوزهای برداشت نمک درحوض سلطان، محدودیت منابع آبی و ایمن‌سازی 50 نقطه حادثه‌خیز درمحورهای مواصلاتی از اخبار هفته گذشته استان قم بود.

برگزاری مراسم بزرگداشت روز قدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اتصال 155 مدرسه روستایی به شبکه ملی اطلاعات، بهره‌برداری از 2 نیروگاه برقابی، ارتقای ایمنی مدرسه‌های 40 روستای حاشیه راه‌ها، مشکل رودخانه قم درفصل سیلاب، انعقاد 270 قرارداد حق بهره‌برداری در شهرک صنعتی ثامن، اشتغال 4 هزار نفر درصنعت چوب و مبلمان،غیرفعال شدن 12 واحد صنفی پرخطر،ضرورت حمایت شهرداری از شرکت‌های مستقر در پایانه مسافربری، اجرای طرح خدمت و همدلی «راهکار» در مسجدها، باز بودن سه مسجد بین‌راهی، صدمه جدی کرونا به مرغداران، طرح جامع دوچرخه‌سواری، اختصاص 2 سالن تخصصی به وزنه‌برداری و راه‌اندازی نخستین سالن اختصاصی بدنسازی پس از کرونا؛ از دیگر خبرهای هفته گذشته قم بود.
مبارزه گسترده با قاچاق کالا برای تحقق جهش تولید
مدیرکل گمرکات قم، با اشاره به این که مبارزه با قاچاق کالا راهبردی مهم برای تحقق جهش تولید است،‌ گفت:‌ درسال 98،‌ 262 میلیارد و 352 میلیون تومان پرونده برای کالاهای قاچاق در گمرکات استان تشکیل شد.
محمد خلیلی درگفت وگو با ایرنا افزود: از جمله مهم‌ترین هدف‌های گمرکات قم در سال‌ جاری برای کمک به تحقق جهش تولید مبارزه گسترده‌تر با قاچاق کالا در استان است.
جدی بودن احتمال سیل و بالا آمدن آب در رودخانه
محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، با بیان این‌که احتمال سیلاب‌های بحرانی در رودخانه قم جدی است، گفت: ضریب کنونی عبور آب از سطح شهر به‌ویژه در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) 200 مترمکعب در ثانیه است که باید به 500 مترمکعب افزایش یابد.
مشکل رودخانه قم در فصل سیلاب
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: مشکل رودخانه قم این است که درفصل سیلاب و بارندگی چند حرکت مقطعی و ضربتی در سطح رودخانه انجام می‌شود و استمرار لازم را پیدا نمی‌کند.
احمد حاج حسینی مسگر در جلسه شورای ترافیک قم افزود: اگر بارندگی شدیدی در استان قم رخ دهد، بلوار سردار شهید سلیمانی گنجایش انتقال آب و سیلاب را نخواهد داشت.
آماده بهره‌برداری بودن طرح ملی جی‌نف
مدیرکل پست قم با اشاره به برخی اخبار مطرح شده پیرامون توقف و شکست طرح جی‌نف (استانداردسازی نشانی پستی) در قم گفت: این طرح در قم آماده بهره‌برداری است و توقف آن به دلیل تامین امنیت داده‌ها و ایجاد مدیریت یکپارچه بر بانک‌های اطلاعاتی می‌باشد.
ابوالفضل باقری منش درگفت وگو با ایرنا افزود: بر اساس مصوبه ششمین جلسه شورای عالی فناوری ارتباطات در اواخر سال 93، شرکت ملی پست به عنوان متولی پایگاه نظام ملی آدرس‌گذاری مکان محور کشور (جی‌نف) معرفی و توسط ریاست جمهوری نیز ابلاغ شد.
خیر قمی 18 واحد مسکن به مددجویان واگذار کرد
حاج حسن آقاجانی از نیکوکاران استان قم، آپارتمان 18 واحدی نوساز خود را برای سکونت دوره ای 2 ساله مددجویان کمیته امداد قم، در اختیار آنها قرار داد.
اتصال 155 مدرسه روستایی به شبکه ملی اطلاعات
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با اشاره به هدفگذاری هوشمندسازی 166 مدرسه و اتصال آن‌ها به شبکه ملی اطلاعات گفت: تاکنون 155 مدرسه روستایی قم به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌است.
سیدرضا موسوی در گفت وگو با ایرنا، هوشمندسازی مدارس روستایی قم را یکی از برنامه‌های مهم استان در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و افزود: با اتصال تمامی این مدارس به شبکه ملی اطلاعات، 30 تا 70 گیگابایت اینترنت رایگان متناسب با تعداد شیفت مدارس به صورت رایگان و به مدت 2 سال در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
بهره‌برداری از 2 نیروگاه برقابی
احمد حاجی حسینی مسگر مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم در گفت‌وگو با ایرنا گفت:‌ در سال جهش تولید، 2 واحد نیروگاه برقابی با ظرفیت تولید هشت مگاوات برق و سرمایه‌گذاری 92 میلیارد و 500 میلیون تومان توسط این شرکت به بهره‌برداری رسید.
ارتقای ایمنی مدرسه‌های 40 روستای حاشیه راه‌ها
محمدعلی محمدپور رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: مدرسه‌های 40 روستا در سطح راه‌های استان به‌عنوان مجموعه هدف شناسایی‌شده است که با اولویت‌بندی نسبت به ارتقای ایمنی آنان اقدام خواهد شد.
ساماندهی کارگران فصلی
فرماندار قم گفت: ساماندهی کارگران فصلی و ارائه کمک‌های معیشتی به آن‌ها در حال انجام است.
مرتضی حیدری در ستاد پیشگیری از بحران افزود: با ساماندهی کارگران فصلی و ملزم کردن آن‌ها برای آموزش در سازمان فنی حرفه‌ای، کیفیت کار افزایش می‌یابد.
نسل جدید اینترنت پرسرعت بستر مناسب توسعه دولت الکترونیک
مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات قم، با اشاره به فعالسازی اینترنت پرسرعت VDSL دراین استان گفت: اجرای این طرح اقدامی مهم در راستای افزایش سرعت اینترنت خانگی است و بستر مناسب برای توسعه دولت الکترونیک و ارائه خدمات به صورت غیرحضوری را فراهم می‌کند.
سید رضا موسوی درگفت وگو با ایرنا افزود: گام نخست اجرای این طرح در ‌2 استان قم و تهران عملیاتی شد که در تهران 25 هزار پورت و در قم 6 هزار پورت دایر گشت که این نشان از زیرساخت های مناسب ارتباطی در این استان است.
تقاضا برای مواد مخدر به حداقل برسد
فرماندار قم، با تاکید بر برنامه‌ریزی دقیق و منسجم برای مقابله با اعتیاد در قم گفت: باید کاری کنیم که میزان تقاضا برای مواد مخدر در قم به حداقل برسد.
مرتضی حیدری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم افزود: امسال باید برنامه های ما در امر مقابله با مواد مخدر به طور کامل مشخص باشد، به نحوی که از میزان آلودگی ها مطلع باشیم.
ایمن‌سازی 50 نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: بر اساس اقدام‌های کارشناسی، 66 نقطه اولویت‌دار به‌عنوان نقاط حادثه‌خیز در استان شناسایی و از این تعداد، 50 نقطه ایمن‌سازی شده است.
محمدحسن کلهری درگفت‌وگو با ایرنا افزود: نصب تابلو، تجهیزات ایمنی شامل استوانه‌های ارتجاعی، چراغ‌های چشمک‌زن و رفلکتورهای چشم‌گربه‌ای از جمله اقداماتی است که در نقاط حادثه‌خیز انجام ‌شده‌است.
اشتغال 4 هزار نفر در صنعت چوب و مبلمان
عضو هیات مدیره صنف درودگران قم گفت: 4 هزار تن در صنایع مربوط به چوب و مبلمان استان قم مشغول فعالیت هستند.
تقی توسلی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پکیج کاملی از محصولات صنعت چوب قم تولید می‌شود و به تمام شهرهای کشور صادر می‌شود.
انعقاد 270 قرارداد حق بهره‌برداری در شهرک صنعتی ثامن
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم گفت:‌ 270 فقره قرارداد حق بهره‌برداری در شهرک صنعتی چوب و مبل ثامن این استان منعقد شده ‌است.
اسرافیل شعاعی درگفت وگویی افزود: از ابتدای سال 91 واگذاری در شهرک صنعتی ثامن شروع شده و هم اکنون 270 فقره قرارداد حق بهره‌برداری دراین شهرک منعقد شده است و بیش از 90 واحد صنعتی نیز در این شهرک مشغول فعالیت هستند.
بازنگری مجوزهای برداشت نمک در حوض سلطان
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: با توجه به گذشت زمان و تغییر شرایط اکولوژیک (بوم‌شناختی) درتالاب شکار ممنوع حوض سلطان، مجوزهای برداشت نمک در این منطقه نیازمند بازنگری است.
سید رضا موسوی مشکینی درحاشیه بازدید از تالاب‌های شکار ممنوع مره و حوض سلطان افزود: به همین منظور درروزهای آتی طی جلسه ای با حضور مسئولان ذی‌ربط در دستگاه‌های اجرایی و معدنکاران، در این باره تصمیم‌های لازم اخذ می‌شود.
محدودیت منابع آبی
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته درسال 98، قم رتبه سوم توسعه سامانه‌های نوین آبیاری را در میان استان‌های کشور به دست آورد که دستاوردی بزرگ برای بخش کشاورزی استان است.
عباس پورمیدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: باوجود بارش‌های اخیر،‌ محدودیت منابع آبی درقم همچنان جدی است و این سازمان در چارچوب طرح تغییر الگوی کشت، کاهش مصرف آب دربخش کشاورزی را با استفاده از روش‌های گوناگون ازجمله به‌کارگیری سامانه‌های نوین آبیاری در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌است.
عادی‌سازی وضعیت کرونا خطرناک است
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بی‌توجهی به مسایل بهداشتی و عادی‌سازی موضوع کرونا در قم خطرناک است و مردم باید فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش را جدی بگیرند.
محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس افزود: مناطق آلوده‌تر قم به کرونا شناسایی و نسبت به غربالگری فوری آن‌ها اقدام شده است.
نباید دورهمی‌ها و مهمانی‌های افطاری در شرایط کرونایی برگزار شود
معاون فنی مرکز بهداشت استان قم، با بیان این‌که در شرایط کرونایی نباید دورهمی ها و مهمانی های افطاری برگزار شود، گفت: گروه های پرخطر از جمله افراد مسن، مادران باردار و افراد با نقص ایمنی به هیچ عنوان نباید در معرض تجمع ها و دورهمی ها قرار بگیرند.
محمد نیک پور در گفت‌وگو با ایرنا، بر ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط همه مردم حتی در برخورد با اقوام و آشنایان تاکید و اضافه کرد: دست اندرکاران تهیه و توزیع افطاری ها و کمک های معیشتی برای نیازمندان نیز باید ضمن برخورداری از سلامت کامل، بهداشت فردی را کاملا رعایت و از وسایل محافظتی همچون ماسک و دستکش استفاده کنند.
غیرفعال شدن 12 واحد صنفی پرخطر
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: کارشناسان محیط و حرفه‌ای قم، 912 مورد بازدید از واحدهای صنفی انجام دادند که از این‌ بین 565 واحد پایبند به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودند.
سیامک محبی افزود: همچنین 113 واحد متخلف اخطار تعطیلی دریافت کردند و 12 واحد صنفی پرخطر غیرفعال شدند.
ضرورت حمایت شهرداری از شرکت‌های مستقر در پایانه مسافربری
نایب رییس انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری قم گفت: با شیوع ویروس کرونا، کسب‌وکار پایانه مسافربری از رونق افتاده است و از شهرداری تقاضا داریم در دریافت اجاره از شرکت‌های مستقر در پایانه مسافربری قم مساعدت کند.
منصور کیان‌مهر در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در سه ماه گذشته تمام فعالیت‌های مربوط به حمل‌ونقل مسافر تعطیل‌شده است و هیچ رونقی ندارد.
اجرای طرح خدمت و همدلی «راهکار» در مسجدها
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم گفت:طرح ملی «راهکار»، باهدف ایجاد و تقویت نهضت خدمت‌رسانی، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی در قم اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعید روحانی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: طرح ملی «راهکار» (رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان) در ماه مبارک رمضان به‌موازات تمام کشور با محوریت «مسجد، محله و خانواده» در ایام شیوع ویروس کرونا برگزار می شود.
بازگشایی مسیر خیابان ارم در محدوده حرم مطهر
مدیر حرم مطهر بانوی کرامت گفت: مسیر خیابان ارم در محدوده حرم مطهر به منظور تسهیل در تردد زائران و مجاوران تا اطلاع ثانوی بازگشایی شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی اشرف عبدی طی گفت‌وگویی افزود: این اقدام با پیشنهاد مدیریت حرم مطهر با موافقت تولیت و شورای تامین استان انجام گرفته‌است که رضایت و رفاه مجاوران کریمه اهل بیت(ع) را به دنبال دارد.
جلوگیری از تجمع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی
مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در ستاد پیشگیری از بحران، با اشاره به شکل فعالیت مجتمع‌های تجاری افزود: برای جلوگیری از تجمع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید بر حجم نظارت مرکز بهداشت قم افزوده شود.
مشکل لاینحل بیمه بیکاری اتوبوسرانان
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مساله بیکاری کارکنان حمل‌ونقل عمومی قم لاینحل مانده است و آسیب و تبعات اجتماعی زیادی از ناحیه آن‌ها همچنان احساس می‌شود.
عباس ذاکریان در ستاد پیشگیری از بحران افزود: ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم بنا بر دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل‌شده است و امروز باید ستاد تدبیری برای خسارت‌های وارده به آن‌ها بیندیشد.
باز بودن سه مسجد بین‌راهی
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: سه مسجد بین‌راهی قم که متولی آن اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است در روزهای شیوع کرونا باز بوده و تعطیل نشده است.
محمدحسن کلهری در ستاد پیشگیری از بحران افزود: در مجتمع‌های خدماتی رفاهی خصوصی که مسجد یکی از ارکان آن است به علت تعطیلی مجتمع، مساجد نیز بسته‌شده است.
صدمه جدی کرونا به مرغداران
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: شیوع ویروس کرونا و شرایط به وجود آمده در اثر آن، بازار فروش گوشت مرغ را به شدت تحت تاثیر قرار داد و به مرغداران قمی صدمه جدی زد.
عباس پورمیدانی در گفت وگو با ایرنا افزود: شیوع ویروس کرونا موجب برگزار نشدن مراسم‌های جمعی و در نتیجه کاهش مصرف گوشت مرغ شد و قیمت این محصول در بازار به شدت پایین آمد.
برگزاری مراسم بزرگداشت روز قدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شهرهای با موقعیت قرمز و سفید کرونایی در تمام کشور برگزار خواهد شد.
نصرت‌الله لطفی درجلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم ویژه روز قدس افزود: موضع ایران در رابطه با برگزاری روز جهانی قدس بر تعطیلی ناپذیری، اقتضاپذیری و حفظ پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.
طرح جامع دوچرخه‌سواری
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طرح جامع دوچرخه‌سواری با رویکردهای علمی و همکاری با دانشگاه قم انجام‌گرفته است و به نقشه راه شهر قم تبدیل خواهد شد.
عباس ذاکریان در جلسه شورای ترافیک قم، با اشاره به مطالعات جامع دوچرخه‌سواری در شهر قم افزود: در سال‌های گذشته کارهای مقطعی در رابطه با مبحث دوچرخه انجام‌گرفته بود که بیشتر ناموفق بوده‌است.
اختصاص 2 سالن تخصصی به وزنه‌برداری
رییس هیات وزنه‌برداری استان قم گفت: با حمایت اداره کل ورزش و جوانان قم، 2 سالن ورزشی به‌منظور رشد و توسعه وزنه‌برداری اختصاص‌یافته است.
سید محسن رضوی ‌اصل در گفت‌وگو با ایرنا افزود: وزنه‌برداری یکی از رشته‌های باسابقه در ورزش قم است و قهرمانان متعددی در این رشته برای ورزش استان افتخار کسب کرده‌اند، رشته‌ای که در حال حاضر تعداد 80 ورزشکار سازمان‌یافته و بیمه‌شده دارد.
راه‌اندازی نخستین سالن اختصاصی بدنسازی پس از کرونا
رییس هیات بدنسازی و پرورش‌اندام استان قم گفت: با پیگیری‌های مستمر و مساعدت اداره کل ورزش و جوانان، سالن بدنسازی مجموعه ورزشی میثم برای تاسیس نخستین خانه بدنسازی قم در اختیار هیات قرار گرفت.
سعید آمده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به تعمیرات اساسی و تجهیز این مکان ان‌شاءالله پس از عادی شدن شرایط به خاطر شیوع ویروس کرونا این مکان در 2 بخش بانوان و آقایان آغاز به کار خواهد کرد.
برچسب‌ها
بسته خبری قم جهش تولید قاچاق کالای قاچاق سیل

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/139848/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تو که با عاشقان درد آشنایی

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری مشخص شد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

چیزهایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند

دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند

71 هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است

آیت‌الله رئیسی دقایقی قبل به تهران بازگشت

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

کنکور 1403 با آزمون «علوم ریاضی» و «انسانی» آغاز شد

اینترنت برای کنکور امسال قطع می‌شود؟

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف برگزار می شود

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می شود

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

تقویم و اوقات شرعی پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم

واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا

اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

13 خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد

استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

همایش ملی پیاده روی بانوان در 21 اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد

عوامل موثر در زایمان زودرس

آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

میز تحریریه| توضیحات معاون شهرداری قم درباره ترافیک تقاطع میدان سپاه

آخرین تمرینات بلندقامتان جوان قم برای حضوری در لیگ برتر

پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم

مونوریل قم پس از 10 سال وقفه از سر گرفته می‌شود

رئیس سازمان سنجش: اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند

هشدار زرد هواشناسی؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان