عصر قم

آخرين مطالب

نوسازی خط تولید واحدهای صنعتی قم تا رونق کشت گیاهان علوفه‌ای سیاسی

نوسازی خط تولید واحدهای صنعتی قم تا رونق کشت گیاهان علوفه‌ای
  بزرگنمايي:

عصرقم- بازگشایی درهای حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، ابلاغ برنامه‌های جهش تولید در 30 محور، پیگیری مساله واگذاری سند در شهرک چاپ‌ونشر، تخصیص 6400 میلیارد ریال اعتبار برای بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا، بی‌توجهی بعضی از گردشگران در روشن‌کردن آتش در طبیعت، لزوم ایجاد منطقه تخصصی برای فعالیت صنعتگران حوزه کفش و دمپایی، تخصیص اعتبار برای تامین برق و گاز شهرک‌های صنعتی، کاهش اهدای خون در 2 ماه اول امسال، فعالیت موسسه‌های قرآنی در بستر فضای مجازی، اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا، ارائه 89 درصد خدمات دولتی به‌صورت الکترونیکی، تمدید مرخصی زندانیان، آسیب جدی به بخش خدمات در بحران کرونا وضرورت تکمیل چهار خطه کردن محور قدیم سلفچگان – ساوه از دیگر خبرهای هفته گذشته قم بود.

نوسازی خط تولید واحدهای صنعتی

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: به‌منظور تحقق راهبرد جهش تولید در سال جدید،‌ برنامه‌های متنوعی برای نوسازی خط تولید واحدهای صنعتی استان دنبال می‌شود.

محمود سیجانی  افزود: جایگزین کردن ماشین‌آلات جدید با قدیمی و همچنین استفاده از دستگاه‌های پیشرفته در خط تولید، موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه واحدهای صنعتی استان می‌شود و تاثیر مستقیم بر عملیاتی شدن راهبرد جهش تولید دارد.

رونق کشت گیاهان علوفه‌ای

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با اجرای طرح‌های آموزشی برای کشاورزان، کشت گیاهان علوفه‌ای مناسب با شرایط اقلیمی قم در سطح مناطق مختلف استان رونق می‌گیرد.

محمدرضا حاجی رضا هفته گذشته  افزود: در راستای اجرای طرح تغییر الگوی کشت استان، برنامه‌های آموزشی برای آشنایی هرچه بیشتر کشاورزان مناطق گوناگون با کشت گیاهان علوفه‌ای برگزار و راهکارهای توسعه این نوع کشت ترویج می‌شود. 

تحقق سیاست‌های دولت الکترونیک نیازمند آموزش شهروندان

استاندار قم، با تاکید بر ضرورت ارائه گزارش مستمر درباره پیشرفت دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه دولت الکترونیک گفت: برای تحقق سیاست‌های دولت الکترونیک تربیت و آموزش شهروندان دردستور کار قرار بگیرد.

بهرام سرمست درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران افزود: هر سه ماه یک‌بار به گزارشی از روند فعالیت‌های الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی قم احتیاج داریم، چراکه این موضوع جزو اولویت‌های مهم مدیریت استان است و یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها به شمار می‌آید.

کرونا در قم همچنان مهار نشده است

دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: درحال حاضر در مرحله مدیریت و کنترل کرونا قرار داریم و هنوز به مرحله مهار این بیماری در استان نرسیدیم.

محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات فرماندهی پاسخ به بحران، وضعیت این استان را از نظر کرونا همچنان زرد دانست و افزود: معیارهای انتخاب یک استان به‌عنوان سفید، زرد و قرمز تغییر کرده و با توجه به‌اضافه شدن موارد جدید به معیارهای قبلی، این موضوع دشوارتر شده است.

ارائه 89 درصد خدمات دولتی به‌صورت الکترونیکی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری قم با اشاره به توسعه روزافزون دولت الکترونیک در این استان، گفت: 89 درصد خدمات دستگاه‌های اجرایی قم به‌صورت الکترونیک صورت می‌گیرد.

سید رضا موسوی هفته گذشته در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران افزود: در ارزیابی‌های صورت گرفته از وضعیت دستگاه‌های اجرایی قم ازنظر ارائه خدمات دولت الکترونیک به شهروندان، 68 درصد آن‌ها موفق به کسب امتیاز موردنظر شدند.

تمدید مرخصی زندانیان  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم، با بیان این‌که مراکز ندامتگاهی قم در صدر جدول کشوری مبارزه با کرونا قرار گرفتند، گفت: با توجه به اتخاذ تدابیر صورت گرفته از سوی شورای تأمین استان و اداره کل زندان‌های قم در موضوع مرخصی زندانیان در شرایط کرونا، هیچ‌گونه مشکلی پیدا نکردیم.

بیژن سلیمان پور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، با اشاره به تمدید مرخصی زندانیان تا پایان خردادماه جاری افزود: بر اساس نظر مسئولان بهداشتی و درمانی دوره مرخصی زندانیان قابل‌افزایش است.

انتقال واحدهای تولیدی به شهرک‌های صنعتی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: تلاش داریم تمام واحدهای تولیدی را که از ماهیت صنفی خارج شده و به شکل صنعتی درآمده اند را، به‌سرعت به شهرک‌های صنعتی منتقل کنیم.

محمود سیجانی افزود: هم‌اکنون حجم اصلی فعالیت‌های تولیدی استان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی صورت می‌گیرد، اما تعدادی از واحدها نیز هنوز درمناطق مختلف استان و اطراف شهر به‌صورت پراکنده فعالیت دارند که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در کوتاه‌ترین زمان به شهرک‌های صنعتی منتقل خواهند شد.

موانع سرمایه گذاری در قم برداشته شود

استاندار قم، با اشاره به ضرورت تسریع در رفع موانع حضور سرمایه گذاران در این استان گفت: مدیریت استان از حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در مسیر توسعه استان استقبال می‌کند.

بهرام سرمست در نشستی درخصوص سرمایه گذاری خارجی در قم، با اشاره به لزوم توسعه واحدهای تولیدی و افزایش اشتغال بومی در قم، و اهتمام مدیریت استان به تحقق این امر درسال جهش تولید افزود: حمایت و تسهیل فرآیندهای اجرایی لازم برای سرمایه گذاری در طرح های توسعه محور و لزوم مشارکت و همراهی جدی دستگاه های متولی ضروری است.

بی‌توجهی بعضی از گردشگران در روشن‌کردن آتش در طبیعت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم، با اشاره به وقوع آتش سوزی در منطقه حفاظت شده پلنگ دره گفت: محیط بانان این منطقه بلافاصله با مشاهده حریق به مقابله با آن پرداختند و مسببان این آتش سوزی نیز از منطقه گریختند.

سید رضا موسوی مشکینی از بی توجهی برخی گردشگران در روشن کردن آتش در طبیعت به شدت انتقاد و اضافه کرد: در روزهای گرم سال که مراتع و علفزارها خشک و آماده آتش سوزی است، به هیچ عنوان نباید در طبیعت آتش روشن کرد و یا در خاموش کردن آن اهمال شود.

ضرورت تکمیل امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی

استاندار قم گفت: بر اساس دستور جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، باید به‌سرعت امکانات زیرساختی موردنیاز بهره‌برداران در شهرک‌های صنعتی استان با همکاری دستگاه‌های گوناگون تکمیل شود.

بهرام سرمست در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: رفع مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی را علاوه بر سطح استانی از طریق نهادهای بالادستی و ملی نیز پیگیری می‌کنیم و هم‌اکنون بسیاری از این مسائل مانند مشکل برق در شهرک صنعتی شکوهیه درحال رفع شدن است.

لزوم تکمیل چهار خطه کردن محور قدیم سلفچگان - ساوه

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، بر ضرورت تکمیل طرح چهار خطه کردن محور قدیم سلفچگان ساوه تاکید کرد.

رضا اکبری در بازدید از طرح های عمران جاده ای استان قم افزود: با ساخت 10 کیلومتر از بزرگراه سلفچگان - ساوه، طرح کریدور محور ترانزیتی سلفچگان، ساوه ، تهران کلید خواهد خورد.  

حوادث جاده‌ای خطرناک‌تر از کرونا

مهدی فراهانی سخنگوی مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی قم، با تاکید بر رعایت مسائل ایمنی در هنگام رانندگی و مسافرت به مناطق مختلف گفت: آمار تلفات حوادث جاده ای در قم خطرناک تر از مرگ و میر ناشی از کرونا در حال افزایش است.

لزوم ایجاد منطقه تخصصی برای فعالیت صنعتگران حوزه کفش و دمپایی

فرماندار قم، به لزوم ایجاد منطقه تخصصی برای فعالیت صنعتگران حوزه کفش و دمپایی اشاره و بیان کرد: فعالیت پراکنده برخی واحدهای مرتبط با این صنعت در حاشیه شهر،‌ مشکل‌آفرین است که نمونه‌ای از آن در آتش‌سوزی‌های اخیر نمایان شد.

مرتضی حیدری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: ایجاد منطقه تخصصی برای این صنعت، موجب متمرکز شدن فعالیت صنعتگران کفش و دمپایی در منطقه‌ای خاص و نظم و انسجام بیشتر محیط شهری می‌شود.

ابلاغ برنامه‌های جهش تولید در 30 محور

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: برنامه‌های جهش تولید در 30 محور آماده و به دستگاه‌های استانی برای اجرا در سال جاری ابلاغ می‌شود. 

محمود سیجانی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: برای پیگیری دقیق روند اجرای برنامه‌های جهش تولید در قم، این موضوع به‌صورت مستمر در جلسه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان موردتوجه قرار خواهد گرفت و دستگاه‌های متولی ملزم به پاسخگویی خواهند بود.

رفع مشکل کمبود برق در شکوهیه 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: با ساخت پست 230 کیلوواتی از محل اعتبارات ملی و استانی در شهرک صنعتی شکوهیه مشکل کمبود برق در این شهرک رفع خواهد شد.

مهدی آهنین‌پنجه هفته گذشته درجلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: با توجه به‌ضرورت رفع مشکل کمبود برق در شهرک مذکور، این طرح به‌صورت مرحله‌ای و با سرعت اجرا می‌شود.

تخصیص اعتبار برای تامین برق و گاز شهرک‌های صنعتی

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم گفت: تخصیص اعتبار و اجرای طرح‌های موردنیاز برای تامین برق و گاز شهرک‌های صنعتی استان را در دستور کار داریم.

محمود نوربخش در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: در همین رابطه تلاش می‌کنیم، سهم استان از اعتبار موردنیاز پست 230 کیلوواتی شهرک صنعتی شکوهیه را از طریق اعتبارات تعهدات استان در بخش تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و دیگر موارد قابل‌استفاده در قوانین تخصیص بودجه فراهم کنیم.

پیگیری مساله واگذاری سند در شهرک چاپ‌ونشر

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: بحث واگذاری سند در شهرک صنعتی چاپ و نشر در حال پیگیری است و کوشش می‌کنیم با نظر نهادهای بالادستی همه ‌کسانی که در این شهرک زمین گرفتند، بتوانند سند خود را دریافت کنند.

حسن صبوری هفته گذشته در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: نیاز است که این مساله در سطح شورای برنامه‌ریزی استان نیز موردتوجه قرار گیرد تا روند کار با سرعت بیشتری دنبال شود.

آسیب جدی به بخش خدمات در بحران کرونا

استاندار قم گفت: با توجه به این‌که 60 درصد درآمد استان از بخش خدمات است،‌ بحران کرونا آسیب جدی به بخش خدمات و زیارت وارد کرد.

بهرام سرمست در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: بخش زیادی از فعالیت‌های اقتصادی قم در بخش خدمات است و زمانی گرفتار بحران کرونا شدیم که در اوج فعالیت‌های خدماتی و زیارتی بودیم.

تخصیص 6400 میلیارد ریال اعتبار برای بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: 6 هزار و 420 میلیارد ریال اعتبار برای بنگاه‌های زیان آسیب‌دیده به دلیل ویروس کرونا در این استان تخصیص یافت.

مصطفی کاویانی درجلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های ضرر دیده در ویروس کرونا ابلاغ‌ شده‌است و واحدها تا پایان خردادماه فرصت دارند در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

10 درصد از واجدان شرایط درقم برای دریافت کارت ملی ثبت‌نام نکرده‌اند

مدیرکل ثبت‌احوال قم گفت: حدود 10 درصد از واجدان شرایط در این استان معادل 86 هزار و 800 تن برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت‌نام نکرده‌اند.

خلیل مرادی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: کارت‌های ملی قدیمی فاقد اعتبار است و افرادی که کارت هوشمند ملی ندارند، برای انجام امور اداری دچار مشکل می‌شوند.

بی‌تفاوتی در موضوع کرونا، خطرناک‌ترین موضوع است

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: شاهد یک روند و سیر نزولی در میزان مراجعه به بیمارستان‌ها و بستری بیماران در این استان هستیم، اما این دلیلی بر پایان موضوع کرونا نیست و نباید اطمینان کاذب به مردم داده شود.

محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با ویروس کرونا افزود: بی‌تفاوتی در موضوع کرونا، خطرناک‌ترین موضوع است و نباید به هیچ عنوان مردم موضوع کرونا را فراموش و فاصله گذاری‌های اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی را نادیده بگیرند.

کاهش اهدای خون در 2 ماه اول امسال

مدیرکل انتقال خون قم گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، روند اهدای خون در 2 ماه نخست امسال در قم نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است.

مرتضی نوریان در گفت‌وگو با ایرنا، رشد 10 درصدی اهدای خون توسط بانوان استان را حرکت خوب و ارزشمند دانست و افزود: به‌طورمعمول سهم بانوان قم از کل اهدای خون در استان پنج درصد است که این رقم در 2 ماه ابتدایی سال جاری رشد بسیار خوبی داشته است.

فعالیت موسسه‌های قرآنی در بستر فضای مجازی 

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: با توجه به ممنوعیت فعالیت موسسه‌های قرآنی و پذیرش حضوری قرآن آموزان، رویکرد این موسسه‌ها گسترش فعالیت آموزشی و فرهنگی در بستر فضای مجازی است.

سید مرتضی میرعرب رضی  افزود: از اسفندماه سال گذشته با شیوع ویروس کرونا، تمام فعالیت آموزشی و فرهنگی موسسه های قرآنی قم به منظور رعایت پرتوکل های بهداشتی، تعطیل و برگزاری هرگونه کلاس حضوری ممنوع شد.

اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا 

مدیرکل انتقال خون قم گفت: با توجه به اثربخشی پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا در درمان بیماران مبتلا به این بیماری، از بهبودیافتگان کویید 19 درخواست داریم تا پلاسمای خود را اهدا کنند.

مرتضی نوریان درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون 40 تَن از بیماران بهبودیافته کرونا در این استان با مراجعه به مرکز انتقال خون روح الله پلاسمای خون خود را اهدا کرده‌اند.

شهروندان برای تسهیل در اهدای خون برای دریافت زمان نوبت در سامانه https://www.ibto.ir ثبت نام و در زمان معین به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

85 درصد بیماران حاد تنفسی قم بیماری زمینه ای دارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بیش از 85 درصد بیماران حاد تنفسی که در حال حاضر به مرکزهای درمانی قم مراجعه می کنند و بستری می شوند؛ دارای بیماری های زمینه ای هستند از این رو انتظار می رود، این افراد مسائل بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

محمدرضا قدیر در بازدید از بیماران بستری در بخش اورژانس بیمارستان کامکار افزود: خانواده ها در مراقبت از افراد مُسن و با بیماری زمینه ای بیشترین دقت را به خرج دهند.

بازگشایی درهای حرم مطهر حضرت معصومه(س)

درهای حرم مطهر حضرت معصومه(س) دوشنبه هفته گذشته، با حضور زائران و خادمان کریمه اهل‌بیت(س) به روی مردم بازگشایی شد.

در این آیین که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و مرتضی حیدری فرماندار قم برگزار شد، مداحان اهل‌بیت(ع) به مدیحه‌سرایی در وصف بانوی کرامت پرداختند.

بازگشایی صحن‌های مسجد مقدس جمکران

آیین بازگشایی درهای مسجد مقدس جمکران قم دوشنبه هفته قبل، با حضور علما و جمعی از خانواده شهیدان برگزار شد.

در این آیین که با حضور آیت الله شب زنده دار و جمعی از علما و خانواده شهیدان و همچنین جمعی از منتظران امام زمان (عج) همراه بود، زائران به قرائت دعا و مناجات پرداختند و برای تعجیل در فرج امام عصر(عج) دعا کردند.

شبستان های جمکران با رعایت مسائل بهداشتی بازگشایی شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به جایگاه ویژه مسجد مقدس جمکران گفت: تعدادی از شبستان های این مسجد با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شود.

محمدرضا قدیر در بازدید از مسجد مذکور، به بررسی چگونگی بازگشایی این مکان مقدس و رعایت پروتکل های بهداشتی پرداخت.

تولیت‌های اماکن مذهبی اجرای پروتکل‌های بهداشتی را مدیریت کنند

استاندارقم، با تاکید بر ضرورت مدیریت و کنترل پروتکل‌های بهداشتی توسط تولیت‌های اماکن و آستان‌های مقدس این استان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم دربازگشایی دوباره صحن‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) و اماکن مقدس این استان قابل قدردانی است.

بهرام سرمست در حاشیه بازدید از حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، با اشاره به علاقه فراوان مردم برای بازگشایی و حضور مجدد درفضای متبرک اماکن مقدس افزود: برنامه‌ریزی دولت در ستاد ملی کرونا بر بازگشایی مرحله‌ای این اماکن است که در مرحله بازگشایی صحن‌ها، مردم در صحن مطهر حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران حضور یافتند.

قم در مبارزه با کرونا عملکرد خوبی داشت

رئیس بنیاد جانبازان و مستضعفین کشور، با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی در مورد موفقیت های شهر قم در مهار ویروس کرونا به عنوان نخستین استان درگیر با این بیماری گفت: مدیریت استان قم با وجود شرایط دشوار و سخت در مبارزه با ویروس کرونا عملکرد بسیار خوبی داشته است.

پرویز فتاح در دیدار با بهرام سرمست استاندار قم، با بیان اهمیت عبرت آموزی از تجربه های بحران ها و اطلاع رسانی از اقدام ها در استان افزود: انتقال این تجربه ها می تواند در بهبود وضعیت کنترل بیماری و بحران در سایر نقاط کشور اثرگذار باشد.

رتبه قم در ارزیابی عملکرد کشوری مقابله با شیوع بیماری کرونا ممتاز است

استاندار قم، مدیریت صحیح ستاد بحران استان در زمینه مقابله با شیوع کرونا و درمان مبتلایان به این ویروس را مورد توجه قرار داد و گفت: وحدت فرماندهی، مدیریت هماهنگ و تعامل همه بخش و گروه ها، از عوامل ایجاد وضعیت کنترلی بحران کرونا در قم است.

بهرام سرمست در دیدار با پرویز فتاح رئیس بنیاد جانبازان و مستضعفین کشور، به عدم پیش آگاهی ستاد بحران قم از شیوع کرونا در کشور و کار دشوار این ستاد در آماده سازی استان برای مقابله با بحران کرونا اشاره و اضافه کرد: اتباع خارجی ساکن در قم و نیز حضور زائران و مسافران سختی این شرایط را برای ستاد مدیریت بحران استان دوچندان کرد که با همدلی و هماهنگی تمامی دستگاه های اجرایی استان توفیق های لازم کسب شد.

مقابله با افراد سودجو در بازار خودرو 

فرمانده انتظامی استان قم، از شناسایی محل نگهداری 209 دستگاه خودرو صفرکیلومتر به ارزش بیش از 255 میلیارد ریال طی 2 هفته گذشته در قم خبر داد.

سردار سید محمود میرفیضی در گفت‌وگویی افزود: با توجه به نوسانات قیمت خودرو در بازار داخل، طرح تشدید مبارزه و مقابله با نگهداری خودروهای صفرکیلومتر به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعالیت افراد فرصت‌طلب و سودجو، موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا اقدام‌های لازم در اسرع وقت انجام شود.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید 19» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش‌شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/145714/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو