عصر قم

آخرين مطالب

در قالب پویش «علی یاوران» ؛

34 میلیون و 592 هزار وعده غذایی توسط هیأت‌های مذهبی میان نیازمندان توزیع شد اجتماعی

34 میلیون و 592 هزار وعده غذایی توسط هیأت‌های مذهبی میان نیازمندان توزیع شد
  بزرگنمايي:

عصر قم - ایسنا/قم مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر و مسئول خیمه مرکزی خدمت‌رسانی میاندارخدمت گفت: هزار و 66 هیأت‌ مذهبی در قالب پویش علی یاوران 34 میلیون و 592 هزار وعده غذایی به ارزش 263 میلیارد و 152 میلیون و 715 هزار تومان را طی ماه مبارک رمضان میان نیازمندان توزیع کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه جامعه ایمانی مشعر، هادی شعبانی با اشاره به ماهیت هیأت‌های مذهبی اظهار داشت: هیأت‌های مذهبی که از اجتماع محبان سید‌الشهدا(ع) شکل گرفته، فقط به تعظیم شعائر دینی محدود نمی‌شوند بلکه کارکردهای مختلفی را در دستور قرار می‌دهند که یکی از این کارکردها حضور فعال در عرصه‌های خدمات اجتماعی است.
وی از اجرای پویش «هر هیأت یک روستا» برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه و پویش «یاساقی‌العطاشی» برای کمک به مشکل آب آبادان یاد کرد و گفت: هیأت‌های مذهبی همچنین در قالب پویش «مهرعاشورائیان» به تهیه لوازم‌التحریر مورد نیاز در مناطق محروم کشور پرداخته و در فروردین‌ماه سال گذشته نیز با اجرای پویش «سین هشتم» به کمک سیل‌زدگان رفتند.
شعبانی خاطرنشان کرد: در بحران کرونا نیز هیأت‌های مذهبی در قالب پویش «خادمان سلامت»، چهار گروه خانواده‌های سالمند، نیازمند، بدون سرپرست و درگیر با بیماری کرونا را مورد حمایت قرار داده و تهیه اقلام مورد نیاز این خانواده‌ها از جمله دارو و مواد غذایی اقدام کردند تا این گروه‌های پر خطر حضور کمتری در اجتماع داشته باشند.
مسئول خیمه مرکزی میاندار‌خدمت با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به اجرای رزمایش گسترده همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان عنوان کرد: هیأت‌های مذهبی برای لبیک به فرمان رهبر انقلاب اسلامی، عملیات گسترده‌ای را با دو مرحله مقدماتی و تمیکلی در دستور کار خود قرار دادند.
وی عنوان کرد: در مرحله مقدماتی با اجرای پویش «علی یاوران» طی ماه مبارک رمضان به یاد امیرالمؤمنین(ع) قرار بود در 110 نقطه کشور و در هر نقطه 110 هزار پرس غذا و در مجموع 12 میلیون و 100 هزار پرس غذا میان خانواده‌های نیازمند توزیع شود که بر اساس گزارش‌رسیده از هزار و 66 هیأت مذهبی در سراسر کشور در 137 نقطه، یک میلیون و 436 هزار و 245 وعده سحری به ارزش 11 میلیارد و 489 میلیون تومان توزیع شده است.
شعبانی با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی همچنین با 13 میلیون و 586 هزار و 790 پرس افطاری 270 نقطه از کشور را پوشش دادند، گفت: برای توزیع این وعده‌های افطاری میان نیازمندان 95 میلیارد و 107 میلیون و 530 هزار تومان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه در قالب پویش علی یاوران، سحری، افطاری و بسته‌های حمایتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق محروم توزیع شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه برای تهیه وعده‌های سحری و افطاری در برخی از مناطق محدودیت‌ها وجود داشته است، 980 هیأت مذهبی تهیه بسته‌های حمایتی را در دستور کار قرار دادند و در پایان ماه مبارک رمضان 596 هزار و 153 بسته غذایی در مجموع به ارزش 156 میلیارد و 555 میلیون تومان میان نیازمندان به ویژه آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع شده که میانگین ارزش هر بسته 260 هزار تومان بوده است.
مسئول میداندار خدمت ادامه داد: اگر بخواهیم بسته‌های حمایتی را با توجه به محتویات آن‌ها به وعده‌های غذایی حساب کنیم می‌توانیم بگوییم که 19 میلیون و 569 هزار وعده غذایی میان نیازمندان با استفاده از این بسته‌ها تأمین شده است.
وی افزود: در مجموع هزار و 66 هیأت‌مذهبی در قالب پویش علی یاوران، 34 میلیون و 592 هزار وعده غذایی به ارزش 263 میلیارد و 152 میلیون و 715 هزار تومان را طی ماه مبارک رمضان میان نیازمندان توزیع کردند، که البته بیشتر این وعده‌ها با حمایت خیرین هیأتی تأمین شده و بخش دیگری از این کمک‌ها با حمایت سپاه پاسداران، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و برخی دیگر از مجموعه‌های خدمات‌رسان تأمین شده است.
شعبانی مطرح کرد: هیآت مذهبی در قالب پویش‌ علی‌یاوران برای توزیع بسته‌های حمایتی و وعده‌های غذای گرم سحر و افطار تلاش کرده‌اند تا علاوه بر حفظ حرمت و احترام خانواده‌های نیازمند از موازی‌کاری جلوگیری شود و در این راستا ساماندهی صورت گرفته به این شکل صورت گرفت که توزیع محله محور را با استفاده از ظرفیت هیأت‌های مذهبی دنبال کنیم.
وی ادامه داد: در این پویش ملی، هیأت‌های مذهبی در سطح کشور یکدیگر را حمایت و پشتیبانی می‌کردند به این معنا که برخی از هیأت‌ها که توان مالی و نیروی انسانی بیشتری داشتند از دیگر هیأت‌های مذهبی در نقاط ضعیف‌تر حمایت می‌کردند و دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر ارتباط گیری و متصل کردن هیأت‌ها به یکدیگر را به منظور رفع این نیازها دنبال می‌کرد.
شعبانی یادآور شد: هر چند این هزار و 66 هیأت با بستر ایجاد شده توسط ستاد میاندار خدمت با یکدیگر هماهنگ شدند اما تعداد هیأت‌هایی که در راستای کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان به میدان آمدند بسیار بیشتر از این آمار بوده است.
وی با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی به دنبال مشارکت عموم مردم در رزمایش همدلی به نیازمندان هستند، مطرح کرد: طرح «خانواده حامی» مرحله تکمیل کننده پویش علی یاوران است، در این مرحله تلاش می‌شود تا برای هر خانواده نیازمند یک خانواده حامی پیدا شود تا در طول ایام مختلف سال نیازمندان شناسایی شده توسط هیآت مورد حمایت افراد توانمند قرار گیرند.
شعبانی از استمرار حمایت و نظارت هیأت‌های مذهبی بر ارتباط میان دو خانواده نیازمند و حامی یاد کرد و افزود: هیأت میدان‌داری می‌شود که بتواند دو خانواده را به یکدیگر وصل کند تا این خانواده‌ها بتوانند در کنار یکدیگر قرار گرفته و خانواده نیازمند به توانمندی مادی و معنوی مطلوب برسد.
وی با تاکید بر اینکه برای اجرای طرح خانواده حامی در سطح ملی نیازمند مشارکت مردم هستیم، گفت: شاید مبالغ کم برای برخی کاربرد خاصی در زندگی نداشته باشد اما این مبالغ می‌تواند نیازهای اساسی خانواده‌های نیازمند از جمله پوشاک و غذا را رفع کند؛ عموم مردم برای مشارکت در این طرح می‌توانند با شماره تلفن 02128422213 تماس گیرند و یا کد دستوری #44332211*6655* (ستاره 6655 ستاره 44332211 مربع) را با تلفن همراه خود شماره‌گیری نمایند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/148712/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

25 درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه

درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

آتش سوزی در شرق تهران با 6 کشته

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

پیش‌بینی بارش پراکنده در قم

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

انفجار کپسول گاز در شرق تهران با 6 کشته

تایم لپس بارش باران سیل آسا در دبی

آموزش و پرورش: احکام رتبه‌بندی 100 هزار معلم بازنشسته سالهای 1400 تا 1402 اصلاح شد

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

آسمان قم امروز پنجشنبه 30 فروردین صاف تا کمی ابری است

بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد

پورعباس: در سال 1402 به هیچ عنوان تقلب سازمان یافته‌ای به ثمر ننشست

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه حج بسیار سنگین است

انفجار کپسول گاز در پایانه شرفق تهران با 6 کشته

لحظه نجات 7 نفر که در سیل کنارک گرفتار شده بودند

منطقه زیبای پامنار خوزستان

سیل و آبگرفتگی در 8 استان جنوبی کشور

اورژانس هوایی فرشته نجات خانم 72 ساله شد

بازداشت دختر 11 ساله ای که فروشنده لباس را به قتل رساند

زمین گرد است!