عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت؛

ساخت ‌یکهزار مسکن روستایی درقم تا تسهیلات برای بانوان کشاورز اجتماعی

ساخت ‌یکهزار مسکن روستایی درقم تا تسهیلات برای بانوان کشاورز
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - اختصاص 800 میلیارد ریال برای ساخت یک هزارمسکن روستایی درقم ،مجاز نبودن بانک‌ها به تعطیلی واحدهای تولیدی ایمنی و کیفیت، اولویت اصلی طرح‌های عمرانی، صدور 255 فقره جواز تاسیس واحد تولیدی و خطر کرونا همچنان جدی؛ از اخبار هفته گذشته استان قم بود.

طلب 2100 میلیارد ریالی تامین اجتماعی قم از واحدهای تولیدی، ثبت ملی تمام بقعه‌های تاریخی، تجهیز20 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری، رشد 167 درصدی ترافیک بسته‌های پستی، 116 هزار قمی زیر پوشش پزشک خانواده، ساخت بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در موزه دفاع مقدس، سنجش 25 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان، اختصاص 467 میلیارد ریال تسهیلات برای بانوان کشاورز، راه‌اندازی اورژانس مددکاری انجمن حمایت از زندانیان، صدور 18 هزار تُن کالا از گمرکات، ساخت 70 فیلم و مستند درباره مدافعان سلامت، وجود 358 طرح صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر خبرهای هفته گذشته قم بود.
اختصاص 800 میلیارد ریال برای ساخت یک هزارمسکن روستایی
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: سازمان برنامه و بودجه برای اجرای ساخت یک هزار مسکن خانواده‌های کم بضاعت روستایی دراین استان 800 میلیارد ریال تسهیلات تخصیص داد.
داریوش بلدی درگفت وگو با ایرنا افزود: با اجرای این طرح که خردادماه سال 1400 تکمیل می شود، تعداد خانه های روستایی مقاوم شده قم از 50 به 62 درصد افزایش می‌یابد.
ایمنی و کیفیت اولویت اصلی طرح‌های عمرانی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، ضمن تاکید بر اهمیت ایمنی درطرح های عمرانی گفت: ایمنی و کیفیت اولویت اصلی اجرای این طرح‌ها دراستان است.
محسن بهشتی هفته گذشته در جلسه شورای فنی استان قم، با اشاره به اهمیت نظارت بر طرح های عمرانی در استان افزود: باید طرح های عمرانی در استان با کیفیت و به بهترین شکل ممکن اجرا شود.
ظرفیت فناوری اطلاعات بخش خصوصی
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با تاکید بر این‌که اولویت این استان حمایت از بخش خصوصی برای حضور موثر و گسترده درحوزه فاواست،‌ گفت: برخی ظرفیت‌های فناوری اطلاعات بخش خصوصی قم در کشور کم‌نظیر و یا بی‌نظیر است.
سید رضا موسوی در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به گستردگی فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات افزود: این استان با دارا بودن ظرفیت‌های مهم دینی و مذهبی و همچنین وجود زیرساخت‌های مهم فناوری اطلاعات، ظرفیت مناسبی را برای نقش‌آفرینی ممتاز در کشور دارد.
طلب 2100 میلیارد ریالی تامین اجتماعی از واحدهای تولیدی
مدیرکل بیمه تامین اجتماعی قم گفت: این اداره کل از سال 1380 تاکنون، 2 هزار و 100 میلیارد ریال از واحدهای تولیدی استان طلب دارد.
علی‌اصغر دادخواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان مطالبه معوق از 14 هزار و 407 واحد تولیدی و صنوف در سطح استان است.
بانک‌ها حق تعطیل کردن واحدهای تولیدی را ندارند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم، با اشاره به تشکیل هیات خبرگان بانکی در این استان، گفت: بانک های عامل قم حق صدور اجراییه و تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند.
مهرداد غضنفری در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، با اشاره به نقش جلسه های استانی در تصمیم گیری های کلان استانی افزود: در راستای تصمیم گیری جامع در جلسه ها حضور اعضای اصلی در شورا ضروری است.
ثبت ملی تمام بقعه‌های تاریخی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم؛ با اشاره به ثبت ملی 40 بقعه درفهرست آثار ملی گفت:تمام بقعه‌های تاریخی قم که از لحاظ قدمت و معماری واجد شرایط بوده اند، در فهرست آثار ملی ثبت شده‌اند.
حمید یزدانی هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا، صنعت گردشگری و به ویژه گردشگری مذهبی را مهم‌ترین عامل موثر در وضعیت اقتصادی قم دانست و افزود: وجود حرم‌های مطهر فاطمه معصومه(س) و حضرت موسی مبرقع(ع) -فرزند بلافصل امام جواد(ع)-، مسجد مقدس جمکران و بیش از 170 امامزاده واجب التکریم در این استان ظرفیت های بی نظیر استان در حوزه مذهبی است.
تجهیز20 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: طی هفت سال گذشته حدود 20 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی قم به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شد که نشان‌دهنده اهتمام دولت به مدیریت مصرف منابع آبی در بخش کشاورزی استان است.
عباس پورمیدانی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: قم بیش از 105 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل‌کشت دارد که امکان به‌کارگیری سامانه‌های نوین آبیاری در حدود 60 تا 70 درصد آن فراهم است.
صدور 255 فقره جواز تاسیس
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در راستای تحقق راهبرد جهش تولید از ابتدای سال‌جاری تا پایان خردادماه،‌ 255 فقره جواز تاسیس ایجادی و توسعه‌ای در قم صادر شد که نشان‌دهنده رغبت بالای سرمایه‌گذاران برای فعالیت در بخش‌ صنعت استان است.
محمود سیجانی هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: طی این مدت 243 فقره جواز تاسیس ایجادی با 23هزار و 642 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی اشتغال برای 3هزار و 783 تن در قم صادرشده‌است.
1890 تبعه خارجی در قم بیمه تامین اجتماعی
مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: با تسهیل فرآیند بیمه اتباع خارجی تاکنون یک هزار و 890 تَن از اتباع خارجی ساکن در این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.
علی‌اصغر دادخواه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این تعداد بیمه‌شده تبعه کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، آمریکا، مصر و هند هستند که با رعایت ضوابط و قوانین زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.
ضرورت صرفه‌جویی آب درقم
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: حجم آب ذخیره‌شده درسدهای کوچری و 15 خرداد به‌عنوان مهم‌ترین سدهای استان 299 میلیون مترمکعب است.
احمد حاجی حسینی مسگر درگفت‌وگو با ایرنا افزود: از مردم شریف قم می‌خواهیم در مدیریت مصرف آب نهایت دقت را داشته باشند، چرا که آب مورد نیاز استان به‌سختی و با هزینه فراوان تامین می‌شود و بدون صرفه‌جویی در مصرف،‌ چرخه تامین آب برای قم با مشکل مواجه خواهد شد.
رشد 167 درصدی ترافیک بسته‌های پستی
مدیرکل پست قم گفت: شیوع کرونا باعث شد تا گرایش به استفاده از ظرفیت های پست در استان با استقبال چشم گیری مواجه شود به گونه ای که در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسته های پستی 167 درصد رشد داشته است.
ابوالفضل باقری منش در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در سه ماه نخست امسال، ترافیک بسته های کوچک سفارشی پستی در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 311 درصد، بسته ها امانات 57 درصد، بسته های پیشتاز 155 درصد و بسته های ویژه 42 درصد رشد داشته است.
116 هزار قمی زیر پوشش پزشک خانواده
مدیرگروه گسترش شبکه مرکز بهداشت قم گفت: 116 هزار و 112 تَ« در مناطق روستایی قم معادل 9.34 درصد کل جمعیت این استان زیر پوشش پزشک خانواده هستند.
مجتبی بافرانی هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: 9 مرکز روستایی و پنج مرکز شهری روستایی مجری اجرای برنامه پزشک خانواده است که 29 پزشک در این 14 مرکز مشغول فعالیت هستند.
62 درصد جمعیت قم زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی
مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: 783 هزار و 579 تَن معادل 62 درصد از جمعیت این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
علی‌اصغر دادخواه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: 287 هزار و 589 تَن بیمه‌شده اصلی و 495 هزار و 990 تَن نیز بیمه‌شده تبعی می‌باشند.
راه‌اندازی اورژانس مددکاری انجمن حمایت از زندانیان
دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: سه طرح «واحد اورژانس مددکاری»، «دفتر مشاوره قضایی» و «برنامه جامع دوره‌های آموزشی» برای خانواده‌های زندانیان زیر پوشش راه‌اندازی شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب هفته گذشته درحاشیه آیین تقدیر از فرزندان ممتاز زندانیان زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان قم افزود: این طرح‌ها در راستای منویات رییس قوه قضاییه مبنی بر جلوگیری از آسیب به خانواده‌های محکومان به زندان و با حمایت رییس دادگستری استان و پیگیری مسئولان انجمن حمایت از زندانیان قم صورت گرفت.
سنجش 25 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان
رییس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم گفت: امسال 25 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در 23 پایگاه این استان توسط کارشناسان، سنجش سلامت می‌شوند.
هاجر شعاعی در گفت‌وگو با ایرنا ‌افزود: این طرح از 21 تیرماه جاری آغاز می‌شود، تا 2 ماه ادامه دارد و با توجه به شرایط حاکم در جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا،‌ احتمال تمدید طرح وجود ندارد.
وجود 358 طرح صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: 358 طرح صنعتی با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در قم وجود دارد که حمایت از فرآیند تکمیل ساخت و راه‌اندازی آنان در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان است.
محمود سیجانی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی علاوه بر ارتقای شاخص‌های تولید در قم،‌ برای 9هزار و 442 تن فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
60 میلیون تومان آورده اولیه متقاضیان مسکن ملی
مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: براساس تصمیم شورای تامین مسکن استان میزان آورده اولیه متقاضیان مسکن ملی در قم 60 میلیون تومان خواهد بود.
حسن صبوری در جلسه شورای تامین مسکن استان قم افزود: براساس ظرفیت اعلامی، در مرحله نخست طرح اقدام ملی چهار هزار و 400 نفر در استان قم ثبت‌نام کرده‌اند که پالایش اولیه آن‌ها انجام‌شده است.
ساخت بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در موزه دفاع مقدس
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، از احداث بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی حوزه ایثار و شهادت استان در مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم خبر داد.
حجت‌الاسلام علی لقمان پور هفته گذشته در بازدید سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی استان قم از مرکز فرهنگی و موزه انقلاب و دفاع مقدس قم افزود: موزه انقلاب اسلامی قم کاملا رویکرد مردمی دارد و در همین راستا امکانات و خدماتی برای استفاده عموم بازدیدکنندگان پیش‌بینی‌شده است.
اختصاص 467 میلیارد ریال تسهیلات برای بانوان کشاورز
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: 467میلیارد و 330 میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبارات رونق تولید و تبصره 18 طی سال 98 برای حمایت از فعالیت بانوان در بخش کشاورزی قم اختصاص یافت.
سید مصطفی منزوی درگفت وگو با ایرنا افزود: حمایت از بانوان کشاورز استان یکی از اولویت‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی قم است که در این رابطه پرداخت تسهیلات بانکی برای رونق یافتن کسب‌وکار موردنظر آن‌ها به‌صورت مستمر انجام ‌شود.
سه هزار کارگر آموزش‌های ایمنی را فراگرفتند
مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: دوره آموزش‌های ایمنی برای سه هزار کارگر ساختمانی در این استان ارائه‌شده است.
علی‌اصغر دادخواه هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: 16 هزار و 819 کارگر ساختمانی در این استان بیمه هستند و دوره‌های آموزش ایمنی هر سه ماه یک ‌بار با همکاری کانون انجمن کارگران ساختمانی قم برگزار می‌شود.
فقط نیمی از ادارات در مدیریت مصرف برق همکاری دارند
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: فقط نیمی از ادارات و سازمان‌های قم در ساعات اوج مصرف، همکاری لازم را برای مدیریت در مصرف برق دارند.
داوود سلیمانیان هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از اداره‌هایی که فقط یک نوبت کاری دارند، انتظار می‌رود، همکاری بیشتری در فصل تابستان در مدیریت مصرف برق داشته باشند تا استان با خاموشی‌های اجباری مواجه نشود.
صدور 18 هزار تُن کالا از گمرکات
مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان خردادماه، 17هزار و 845 تن انواع کالا از گمرکات استان به کشورهای گوناگون صادر شده‌است.
محمد خلیلی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این کالاها از قبیل گرانول، کفش و صندل،‌ شمش سرب، مفتول مسی و محصولات پلاستیکی و شیمیایی به ارزش 21 میلیون و 700 هزار دلار به کشورهایی همچون عراق،‌ افغانستان،‌ امارات،‌ هند،‌ پاکستان و ازبکستان صادرشده است.
شروع روند پذیرش بیمار در مرکز درمانی امیرالمومنین(ع)
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بیمارستان امیرالمومنین(ع) قم آماده فعالیت و ارائه خدمت به مردم این استان است و روند پذیرش بیمار نیز در آن آغاز شده است.
محمدرضا قدیر افزود: بیمارستان فوق قبل از راه‌اندازی کامل در مرحله‌ پیش راه‌اندازی قرار می‌گیرد تا به صورت کامل مورد ارزیابی قرار گرفته و مسائل و مشکل های آن شناسایی شود.
اجرای طرح نذر امام رضا(ع) با هدف کمک به خانواده‌های نیازمند
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان قم، از اجرای طرحی با عنوان نذر امام رضا(ع) باهدف کمک به خانواده‌های نیازمند با مشارکت مجمع خیرین این جمعیت خبر داد.
امیرحسین علیمردانی افزود: هموطنان می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را به جمعیت هلال‌احمر قم واقع در خیابان ساحلی نبش کوچه 7 معاونت داوطلبان تحویل دهند.
فعالیت 20 هزار طلبه جهادی در عرصه مبارزه با کرونا
مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه کشور گفت: بر اساس آخرین آمار 20 هزار طلبه جهادی خواهر و برادر کشور وارد میدان مبارزه با کرونا شده‌اند و به هموطنان کشور خدمات ارائه می کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی هفته گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم افزود: به دنبال شیوع کرونا ستاد مدیریت بحران حوزه متشکل از هفت نهاد حوزوی اعم از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، جامعه الزهرا(س)، جامعه المصطفی العالمیه(ص)، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه فعالیت خود را آغاز کرد.
رسالت خطیر نهادهای فرهنگی در دوران پساکرونا
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دشمن برای ضربه زدن به نظام درایام پساکرونا گفت: نهادهای فرهنگ‌ساز جامعه برای دوران پس از شیوع کرونا رسالت حساس و خطیری را برعهده دارند.
نصرت الله لطفی در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم افزود: دشمن با سوءاستفاده از بحران کرونا جنگ روانی گسترده‌ای را علیه نظام اسلامی به راه انداخته و برای دوران پسا کرونا نیز برنامه‌ریزی کرده‌است.
توجه ویژه‌ به رعایت پروتکل‌های بهداشتی
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: درحال حاضر پوشیدن ماسک درقم برای مردم این استان تبدیل به یک عادت شده است و آنها در این زمینه برای استان‌های دیگر الگوی کاملی به شمار می‌آیند.
یونس عالی پور در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم، عنصر اطلاع رسانی را در ترویج بیش از پیش این فرهنگ موثر برشمرد و افزود: قم از نظر کنترل کرونا وضعیت خوبی را سپری می‌کند.
برنامه‌های فرهنگی با توجه به شیوع کرونا زمینه‌ساز تغییر سبک زندگی مردم شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، آشنایی مردم با سبک زندگی جدید در ایام کرونا را امری اجتناب ناپذیر توصیف کرد و گفت: برنامه های فرهنگی این استان باید به گونه ای طرح ریزی شود که تغییر سبک زندگی جامعه را در پی داشته باشد.
سید موسی حسینی کاشانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم، همکاری دستگاه‌های فرهنگی قم در استفاده مشترک از شبکه های اجتماعی را از دیگر موضوع های پیشنهادی برشمرد و افزود: هر یک از نهادهای فرهنگی مانند شهرداری، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)و مسجد مقدس جمکران به لحاظ فرهنگی ظرفیت‌هایی را ایجاد کردند که باید ضمن تعامل با دیگر مجموعه ها زمینه بهره بردن از آن را فراهم کنند.
سمن‌ها برای کاهش آسیب‌های کرونا همچنان در میدان
رییس مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان قم گفت: سمن‌های (سازمان‌های مردم‌نهاد) استان از ابتدای شیوع کرونا برای مقابله با این بیماری و همچنین تبعات اجتماعی و اقتصادی ناشی از شیوع آن بر خانواده‌ها به ویژه خانواده های کم برخودار وارد میدان شده و همچنان پای کار هستند.
حمیدرضا جلیلی درگفت وگو با ایرنا افزود:با شیوع کرونا،استفاده از ظرفیت جوانان وهیات‌های ورزشی برای مقابله با ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت و در این راستا کمیته مقابله با کرونا مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان قم ایجاد شد.
ماسک به اندازه نیاز تولید خواهد شد
فرماندار قم گفت: روزانه 250 هزار ماسک در قم نیاز است که با رفع موانع، به اندازه کافی تولید خواهد شد.
مرتضی حیدری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم افزود: ظرفیت‌سازی برای تولید ماسک در قم به‌خوبی صورت گرفته است، اگر موانع برطرف شود، قادر به صادرات ماسک هستیم.
آیین‌های عزا و عروسی لغو شود
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: زنگ خطر شیوع مجدد کرونا در قم به صدا درآمده است و از ستاد ملی کرونا تقاضا داریم، بعضی محدودیت‌ها ازجمله لغو همه آیین‌های عزاداری و عروسی و همایش‌ها در این استان اعمال شود.
محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم افزود: شاهد پیک دوباره در بخش زیادی از استان‌های کشور هستیم و در 9 استان وضعیت قرمز و هشت استان وضعیت هشدار است.
ساخت 70 فیلم و مستند درباره مدافعان سلامت
مسئول انجمن سینمای جوان قم گفت: سینماگران استان 20 فیلم داستانی و 50 مستند پیرامون تلاش مدافعان سلامت برای مقابله با کرونا ساختند.
رضا ابوذر در گفت‌وگو با ایرنا ‌افزود: جوانان فیلمساز قم از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در قالب تیم‌های گوناگون برای تهیه فیلم‌های داستانی و مستند به‌صورت خودجوش بسیج شدند.
باشگاه‌های ورزشی به‌صورت مستمر ضدعفونی می‌شوند
رییس هیات بدن‌سازی و پرورش اندام قم گفت: باوجوداین‌که ضدعفونی کردن مستمر باشگاه‌های ورزشی هزینه‌های بسیاری بر این مجموعه‌ها تحمیل کرده است، ولی باشگاه‌ها خود را متعهد به انجام آن می‌دانند و روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آنان به‌صورت جدی نظارت می‌شود.
سعید آمده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا بیش از 40 روز از آغاز دوباره فعالیت باشگاه‌های ورزشی می‌گذرد، ولی بااین‌وجود، ورزشکاران حاضر در باشگاه‌ها همچنان به یک‌پنجم قبل از شیوع کرونا نرسیده است.
«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.
«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید 19» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های شماره‌های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.
همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.
برچسب‌ها
بسته خبری قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/158525/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیت‌الله رییسی به کراچی رفت

تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور 17514 نفر در قم

قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد

اختصاص 10 هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم

نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد

علت بی حسی پا پس از جراحی دیسک کمر

این ویتامین‌ها را بخورید؛ لاغر بمانید

مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

داستانک/ دوستت دارم

(ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم

ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم

آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم

برداشت 22 میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم

پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان

آغاز ساخت 600 واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم

انهدام بیش از 1680 باند توزیع موادمخدر در سال قبل

اظهارات «تتلو» در دومین جلسه دادگاه: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم

واکنش وزارت بهداشت به ماجرای توزیع قلیان اکسیژن در کافه‌ها

ماجرای دختری که فوتش سوژه رسانه‌های معاند شده بود

آماده‌باش کامل راهداری استان قم به‌دنبال احتمال وقوع سیلاب‌های فصلی

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

تشخیص اوتیسم قبل از تولد امکانپذیر است؟

هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

به ظاهر دوست اما دشمنانند

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از 5 اردیبهشت

آواره شدن بیش از 110 هزار نفر بر اثر سیل در چین

ابراز امیدواری ایران برای رسیدن حجاج عمره به 700 هزار نفر در سال

بازداشت 20 نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در 3 استان جنوبی

هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سؤالات کنکور

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

درمان اختلالات گفتاری و بهبود بلع در بیماران پارکینسون

هشدار؛ در نوشیدن آب زیاده‌روی نکنید!

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود

در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان

گیتی آذرپی درگذشت

وقوع آتش سوزی مهیب در یک کارخانه‌ در قم | ویدئو

120 ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه سوم اردیبهشت قم

فیلم| آتش سوزی در یکی از کارخانه‌های شهرک شکوهیه قم

ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به 12 میلیون تُن رسید