عصر قم

آخرين مطالب

هدف‌گذاری قم برای توسعه تولید و صادرات با تسهیل حضور سرمایه‌گذاران مقالات

هدف‌گذاری قم برای توسعه تولید و صادرات با تسهیل حضور سرمایه‌گذاران
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - توسعه تولید و صادرات مهمترین راهکار مقابله با تحریم‌ و تامین ارز موردنیاز فعالیت‌های اقتصادی است و به همین خاطر سیاست‌های تشویقی و حمایتی برای تسهیل شرایط حضور سرمایه‌گذاران در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی استان قم قرار دارد.

درحال حاضر استفاده از ظرفیت بخش ‌خصوصی و سرمایه‌گذاران برای توسعه بخش‌های تولیدی و صادراتی استان نه‌تنها فرصت بلکه یک ضرورت است چراکه با این راهبرد می‌توان محدودیت منابع دولتی را برای اجرای طرح‌های بزرگ برطرف کرد و فرصت‌های متعدد شغلی به وجود آورد.
از طرف دیگر با افزایش توان تولید،‌ شرایط برای صادرات محصولات به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی بهتر از قبل فراهم‌ می‌شود و درآمد ارزی خوبی در اختیار سرمایه‌گذاران و مجموعه استان قرار خواهد گرفت که موجب سرعت یافتن روند توسعه اقتصادی قم می‌شود.
در همین رابطه خبرنگار ایرنا نظر شماری از مسئولان استان درخصوص راهکارهای درنظر گرفته‌شده برای حمایت از سرمایه‌گذاران در مسیر توسعه هرچه بیشتر حوزه تولید و صادرات قم را جویا شد.
موانع سرمایه‌گذاری در قم برداشته شود
پیرامون همین موضوع، استاندار قم با اشاره به‌ضرورت تسریع در رفع موانع حضور سرمایه‌گذاران در این استان گفت: مدیریت استان از حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در مسیر توسعه استان استقبال می‌کند.
بهرام سرمست با اشاره به لزوم توسعه واحدهای تولیدی و افزایش اشتغال بومی در قم و اهتمام مدیریت استان به تحقق این امر درسال جهش تولید اظهارداشت: حمایت و تسهیل فرآیندهای اجرایی لازم جهت سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه محور و لزوم مشارکت و همراهی جدی دستگاه‌های متولی ضروری است.
وی تعامل و تسهیل حضور سرمایه‌گذاران خارجی را مبنای توسعه اقتصادی در استان دانست و افزود: تحقق شعار جهش تولید بدون مشارکت تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی امکان‌پذیر نخواهد بود.
استاندار قم همچنین بر پیگیری و تسهیل شرایط و تسریع در رفع موانع سرمایه‌گذاری از سوی دستگاه‌های اجرایی استان تأکید کرد.
قم امن‌ترین استان برای سرمایه‌گذاری شناخته شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز گفت: در پایش امنیت سرمایه‌گذاری استان‌ها توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، قم به‌عنوان استان برتر کشور معرفی ‌شده‌است.
مهرداد غضنفری بیان داشت: بنابراعلام نتیجه مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از وضعیت امنیت سرمایه‌گذاری استان‌ها در تابستان 98، قم با قرار گرفتن درجایگاه نخست این پایش، عنوان مناسب‌ترین استان ازنظر امنیت سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده‌است.
وی بابیان این‌که ارزیابی و مطالعه آماری مذکور هرساله به‌صورت فصلی و با لحاظ مجموعه عوامل، شاخص‌ها و مولفه های اثرگذار بر امنیت سرمایه‌گذاری و به تفکیک استان‌های مختلف کشور انجام و نتایج آن منتشر می‌شود تصریح کرد: در سال‌های اخیر و با نگاه مثبت و حمایتی ارکان حاکمیت در استان به‌ویژه استاندار، شاهد تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های بسیار منسجمی برای بهبود فضای کسب‌وکار و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در استان هستیم و در 2 سال گذشته همواره استان قم جز سه استان برتر در این زمینه بوده است.
وی با قدردانی از تلاش‌های دستگاه‌های دست‌اندرکار و فعالان اقتصادی قم خواستار تداوم و استمرار رویکرد حمایت و رفع موانع سرمایه‌گذاری توسط دستگاه‌های مسئول در استان شد.
صنعت استان قم در حال حرکت به سمت تولیدمحوری است
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم نیز گفت: آمارها به‌خوبی نشان می‌دهد این استان در حال حرکت به سمت تولید محوری و گسترش فعالیت‌های صنعتی پیشرو برای تامین محصولات موردنیاز و صادرات مازاد آن است.
محمود سیجانی بیان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران درسال جهش تولید،‌ اولویت اصلی برنامه‌های اقتصادی قم است تا علاوه بر حفظ ظرفیت موجود،‌ وضعیت تولید و اشتغال استان ارتقا یابد.
وی ادامه داد: در این زمینه، کارهای عملی قابل‌توجهی از ارائه تسهیلات بانکی تا تسهیل صدور مجوزها، موردنظر است و مسئولان استان تلاش دارند تا مراحل اداری لازم برای انجام فعالیت‌های تولیدی در قم تا حد امکان با سرعت انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید در قم تنها یک شعار نیست بیان داشت: امروز شهرک‌های صنعتی قم با تقاضای بالای سرمایه‌گذاران برای احداث واحد تولیدی مواجه شده و همچنین میزان نیاز بخش صنعت به برق در قم رو به افزایش است که همه نشان از تقویت فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در این استان دارد.
سیجانی گفت: مسئولان استان نیز هر هفته و به‌صورت میدانی و ستادی، مسائل و مشکل‌های واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در قم را در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و برای رفع آن دستورهای لازم را صادر می‌کنند که در اکثر موارد عملیاتی شده و نتیجه موردنظر را درپی دارد.
وی با اشاره به این‌که با رعایت اصول محیط زیستی توسعه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در قم دنبال خواهد شد،‌ افزود: این استان ظرفیت‌های خوبی برای صنعتی شدن ازنظر نیروی انسانی و زیرساخت‌های فنی دارد که باید از این قابلیت برای رشد اقتصاد قم به شکل مطلوب بهره برد.
18 هزار تن کالا از گمرکات قم صادر شد
مدیرکل گمرکات قم نیز با اشاره به آخرین آمار صادرات استان گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان خردادماه، 17هزار و 845 تن انواع کالا از گمرکات استان قم به کشورهای مختلف صادر شده‌است.
محمد خلیلی افزود: محصول‌های تولیدشده در واحدهای صنعتی قم در بسیاری از بخش‌ها، قابلیت رقابت با کالای مشابه را در بازارهای بین‌المللی دارند و هرگونه سرمایه‌گذاری جدید در این حوزه،‌ موجب بزرگ شدن اقتصاد استان خواهد شد.
وی با اشاره به تنوع بالای کالاهای صادراتی استان، ادامه داد: تنها در سه ماه ابتدایی سال جاری،‌کالاهایی از قبیل گرانول، کفش و صندل،‌ شمش سرب، مفتول مسی و محصولات پلاستیکی و شیمیایی به ارزش 21 میلیون و 700 هزار دلار به کشورهایی همچون عراق،‌ افغانستان،‌ امارات،‌ هند،‌ پاکستان و ازبکستان صادرشده است.
وی ادامه داد:‌ در همین رابطه درآمد گمرکات استان نیز به 28 میلیارد تومان رسید که از مجموع کل درآمد،‌ مبلغ 224 میلیون تومان درآمد استانی بوده‌است.
خلیلی افزود: همچنین دراین مدت مقدار 16هزار و 595 تن کالا از سایر گمرکات به گمرکات استان قم ترانزیت شده‌است که همه این آمارها نشان از جایگاه مهم تجارت در قم دارد.
بر اساس آخرین آمار حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان قم بیش از50 و یکهزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در 2هزار و 231 واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای 56 هزار و 804 تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
برچسب‌ها
قم جهش تولید بازار محصولات سرمایه گذاری
پروندهٔ خبری
سال 99؛ سال جهش تولید

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/159165/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

مهارت آموزی ورزشی 18 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم

تلفات بارندگی و سیل در پاکستان به حدود 100 تن رسید

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

دستور استاندار قم برای رسیدگی به مشکلات تیم‌های ورزشی

ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه‌های عمومی قم

جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی قم به 848 هزار و 381 نفر رسید

20 میلیون تن پسماند ساختمانی در قم انباشت شده‌است

زنگ هفته سلامت در قم نواخته شد

جمع آوری روزانه 700 تن زباله و پسماند خانگی در قم

امدادرسانی‌ نیروهای بسیج و سپاه در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فیلمی از لحظه انفجار مغازه عطرفروشی

حمله شرور قمه‌به دست به خودروی پلیس

امدادرسانی 112 روستا در سیستان و بلوچستان

‏ویدئویی از سرقت با خونسردی کامل و بدون ماسک از پارکینگ و انباری یک مجتمع

قتل راننده تاکسی ترکیه‌ای به دست مسافر ایرانی

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه در چند استان

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

◄ افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

روزانه 700 تن پسماند شهری در قم تولید می‌شود

ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه های عمومی قم

رشد 70 درصدی ساخت کلاس درس در قم

امدادگران آمریکایی در حال آزمایش لباس های جت گرانشی

گروگان‌گیری دختر 16 ساله در تهران

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

ارسال مواد غذایی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان توسط نیروی هوایی ارتش

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار درباره زایمان تقویمی

تصاویری از خسارت سیل امارات

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در رودبار

اظهارات خانواده شهیدی که در اولین ماموریتش به شهادت رسید

آغاز ثبت‌نام پشت کنکوری‌ها جهت ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

پورعباس: سازمان ملی سنجش در مرحله ابلاغ توسط شورای انقلاب فرهنگی قرار دارد

سعدی‌خوانی مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی