عصر قم

آخرين مطالب

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: رسانه ها با ارتقای وزن مهارت، در توسعه سرمایه اجتماعی نقش مهمی ایفا می کنند وزارت رفاه

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: رسانه ها با ارتقای وزن مهارت، در توسعه سرمایه اجتماعی نقش مهمی ایفا می کنند
  بزرگنمايي:

عصر قم - رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، همزمان با آغاز هفته ملی مهارت گفت: رسانه ها با ارتقای وزن مهارت، در توسعه سرمایه اجتماعی نقش مهمی ایفا می کنند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، در این نشست علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ضمن تأکید بر اهمیت نقش رسانه در تعالی و پیشرفت جامعه گفت: بی شک حلقه ارتباطی سازمان ها با جامعه، خبرنگاران و اهالی رسانه هستند، ایجاد ارتباط پایدار، خود مهارت است و اصحاب رسانه با درایت خود، مهارت ایجاد یک رابطه مستمر در جامعه را پدید می آورند، حفظ اعتماد مردم، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی اثربخش می تواند در توسعه سرمایه اجتماعی نقش بسزایی داشته باشد و امروز نیازمند بازسازی سرمایه اجتماعی هستیم و نقش رسانه در این موضوع بی بدیل است، ما نیازمند همراهی رسانه هستیم، اهالی رسانه با پرسشگری، مسئولین را پاسخگو می­کنند. لازمه توسعه پایدار، تربیت انسان ماهر در جامعه است
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی در جامعه گفت: مهارت و کار همچون دو بال هستند تا آدمی بتواند پرواز کند و به جایگاهی که شایسته آن است دست یابد، این دو باهم هستند یکی بدون دیگری بی معنا است. هر کس به مهارت دست یابد بدون شک به شغل پایدار نیز دست می یابد و لازمه توسعه پایدار، تربیت انسان ماهر در جامعه است.
علی اوسط هاشمی ادامه داد: آموزش و سواد صرف نمی تواند به انسان منزلت و موقعیت ببخشد، احراز مهارت یعنی کسب موقعیت های در شان آدمی، اما کسب مدرک الزاما ضامن کسب موفقیت نیست. آموزش‌های دانشگاهی به تنهایی نمی‌تواند به افراد فرصت موثر بدهد، چرا که کارفرما و کارآفرین در جستجوی نیروی کارآمد است و به توانمندی فرد فکر می‌کند.
وی گفت: سرعت تغییرات تکنولوژی روز، به زودی حدود 45 درصد از مشاغل را تحت تاثیر و ضعیف خواهد کرد و بازار مشاغل را کوچک می کند.
هاشمی تأکید کرد: برای بودن در بازار کار باید به آموزش پایدار بیاندیشیم و برای جلوگیری از ریزش نیروی کار به آموزش حین کار نیازمند هستیم.
مدارک مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای اعتبار جهانی دارند
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: الزام به فراگیری مهارت یک ضرورت ملی است و باید در برنامه هفتم توسعه کشور، جهش تولید همزمان با جهش مهارت دیده شود و این هم مسیر بودن جهش تولید و مهارت جامعه را در مسیر توسعه پایدار قرار می دهد. اگر می‌خواهیم بنگاه‌های تولیدی در مسیر پویایی باشند و سهمی در بازار بدست آورند، شرط آن در کسب مهارت است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر الزام به فراگیری مهارت برای اشتغال را جدی بگیریم خسارت‌ها به حداقل می‌رسد و کیفیت ارتقا می‌یابد و هر کس به راحتی نمی‌تواند اقدام به کسب جواز کند .
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه تأکید کرد: الزام فراگیری آموزش های مهارتی بر اساس مصوبه مجلس باید با جدیت اجرا شود تا کیفیت معنا پیدا کند.
هاشمی با تأکید بر ارزش مدارک مهارتی افزود: مدارک فنی و حرفه ای اعتبار جهانی دارد و در واقع گواهینامه ای این اعتبار را دارد که از مسیر سنجش مهارت در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور صادر شده باشد.
در ادامه هاشمی درباره تفاهم‌نامه‌ها با وزارتخانه‌های مختلف گفت: در هفته جاری تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش برای مهارت آموزی به دانش آموزان امضا می‌کنیم تا به جای هر ایرانی یک مهارت، شاهد تحقق هر دانش آموز یک مهارت باشیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: همچنین با وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی شهری و ارتقای مهارت رانندگی برای کاهش تلفات جاده‌ای، تفاهم نامه امضا خواهیم کرد.
وی همچنین با اشاره به 5800 متر نوار ساحلی از انعقاد تفاهمنامه با سازمان بنادر و کشتیرانی در هفته مهارت خبر داد و گفت: آموزش های مربوط به دریانوردی در گذشته مغفول بوده است.
تا سال 1401 سرباز بدون مهارت نخواهیم داشت
هاشمی با اشاره به تفاهمنامه با ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: سال گذشته 120 هزار سرباز در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند که در نظر داریم تا سال 1401 سرباز بدون مهارت نداشته باشیم و برای این منظور تفاهم‌نامه سه سال با قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح امضا کردیم.
معاون وزیر تعاون، کار و فاه اجتماعی درباره عملکرد آموزشی سال گذشته، گفت: در سال گذشته، بیش از 900 هزار نفر در آموزشگاه‌های دولتی شرکت کردند و به همان میزان هم در بخش آزاد در حوزه‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی و درقالب 17 گروه آموزش دیده‌اند که بیشترین آموزش ها در بخش خدمات بوده است.
توجه به آموزش های روستایی، در اولویت برنامه های سال 99 است
هاشمی با توجه به سهم بی بدیل کشاورزی در اقتصاد ملی گفت: سهم افراد مولد در مهارت باید پررنگ تر دیده شود و اولویت اصلی آموزشی سازمان در سال 99 پرداختن به آموزش های روستایی و عشایری است تا با این کار زمینه مهاجرت معکوس را فراهم نماییم.
سال 1400، بهار آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای است
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت : سال 1400، بهار آموزشگاه های آزاد است، آموزشگاه های آزاد شرکای اصلی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور هستند.
وی تصریح کرد: تصمیم این است با تفویض اختیار تغییری اساسی در امر مهارت آموزی ایجاد کنیم و سه سطح نخست آموزش مهارت به را آموزشگاه آزاد واگذار کرده ایم تا بخش دولتی آموزش های تخصصی را پیگیری نماید و این باعث پویایی و دوام آموزشگاه های آزاد خواهد شد.
دنیای امروز، دنیای مهارت است
هاشمی همچنین با تاکید بر اینکه دنیای امروز دنیای مهارت است، گفت: امروز در دنیا مهارت قیمت و ارزش دارد این مهارت است که در آدمی قدرت تغییر ایجاد می کند. سوادی دارای ارزش است که فضای تغییر را ایجاد کند.
وی افزود: آینده پژوهی برای تربیت نیروی ماهر لازم است، باید یک فرد به درجه ای از مهارت دست یابد تا درشرایط بحران، بتواند عامل نجات خود و دیگران باشد و بیماری کرونا و شیوع آن مصداق بارز این موضوع است.
هاشمی در خاتمه با بیان اینکه در قرن اخیر سواد مفهوم خود را در چهار مرحله تغییر داده است، گفت : از سواد خواندن و نوشتن، سواد رایانه، سواد زبان آموزی به مهمترین مفهوم یعنی سواد تغییر رسیده ایم. این سواد برگرفته از قابلیت های آدمی است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/163173/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

داستانک/ شنوایی کم

انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از 200 المان شهری در قم

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد