عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت؛

لزوم جذب تسهیلات حمایتی تا تولید سالانه 1700 تن انواع آبزیان درقم اقتصادی

لزوم جذب تسهیلات حمایتی تا تولید سالانه 1700 تن انواع آبزیان درقم
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - جذب تسهیلات حمایتی دردستور کار دستگاه‌های اجرایی،تولید سالانه 1700تن انواع آبزیان درقم ، شروع پویش ازدواج آسان و بدون مراسم، راه‌اندازی کارگاه‌های ساماندهی کارگران، مرمت کوشک تاریخی وفایی و تهیه 1100 جهیزیه برای زوج‌های جوان از جمله اخبار هفته گذشته قم بود.

امکان‌سنجی ساخت مجتمع‌های مسکونی شهرک‌های صنعتی، ذخیره‌سازی 2 هزار بسته غذایی مدت‌دار، اختصاص1200 هکتار از زمین‌های کشاورزی به کشت طالبی، تولیدمحوری رویکرد اقتصاد، رشد 2.5 برابری رسانه‌های دارای مجوز درقم قم ،قطع برق دستگاه‌های اداری پرمصرف، افزایش فضای ورزش روستایی، امضای تفاهم‌نامه ایجاد کارخانه نوآوری درقم ، راه‌اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، فعالیت 117 پایگاه بهداشتی و مرکز جامع سلامت، آموزش مهارت‌های زندگی به 10 هزار زوج جوان، سه برابر شدن بستری‌های کرونا درقم ،ضرورت تفکیک پسماندهای کرونایی و قم در یک قدمی وضعیت قرمز کرونایی؛ از دیگر خبرهای هفته گذشته قم بود.
تولید سالانه 1700 تُن انواع آبزیان
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: سالانه یک هزار و 700 تن انواع آبزیان در قم تولید می‌شود که نشان‌ دهنده ارتقای جایگاه صنعت شیلات در استان است.
عباس پورمیدانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: قم در زمینه‌های گوناگون آبزی پروری از تولید ماهیان پرورشی تا ماهیان زینتی و همچنین خاویاری فعال است و بهره‌برداران بسیاری در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
راه‌اندازی کارگاه‌های ساماندهی کارگران
فرماندار قم گفت: کارگاه‌های ساماندهی کارگران در قم راه اندازی می‌شود.
مرتضی حیدری ساماندهی و رفع مشکل های کارگران روزمزد در یافتن کار را هدف از ایجاد این کارگاه‌ها برشمرد و افزود: سه فضای موقت در ساماندهی کارگران روزمزد و ساختمانی آماده‌ شده‌است که در صورت همراهی شورای اسلامی شهر و شهرداری در واگذاری زمین محل دائمی به این منظور راه اندازی خواهد شد.
جذب تسهیلات حمایتی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی
استاندار قم گفت: تسهیلات حمایتی دولت از صنوف و واحدهای آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا در قم باید به‌طور حداکثری توسط دستگاه های اجرایی استان جذب شود.
بهرام سرمست در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم، با اشاره به مصوبه‌های سفر اخیر رئیس برنامه‌وبودجه کشور به استان افزود: باید موانع تحقق این مصوبه‌ها احصا و مورد پیگیری جدی دستگاه‌های متولی قرار بگیرد.
80 درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ایجاد شغل می‌انجامد
مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان قم، با اشاره به اثربخشی آموزش با نیاز بازار کار گفت: 80 درصد آموزش‌های ارائه‌شده منجر به ایجاد شغل شده است.
محمود تقی پور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم، با اشاره به این‌که سال گذشته بیش از 26 هزار تَن در مرکزهای این اداره کل تحت آموزش قرار گرفتند، افزود: 12 هزار و 500 تن در مراکز آموزش دولتی، 14 هزار تن در آموزشگاه‌های آزاد تحت پوشش و بیش از 750 تن توسط تیم‌های روستایی در روستاهای استان، سال گذشته تحت آموزش قرار گرفتند.
مزیت اقتصادی گسترش گلخانه‌ها
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: گسترش گلخانه‌ها در قم دارای مزیت اقتصادی است و از این طریق می‌توان سطح تولید محصولات کشاورزی استان را افزایش داد.
عباس پورمیدانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: قم دارای شرایط ناپایدار برای توسعه کشاورزی است و دراین استان کشاورزان با محدودیت‌های دسترسی به نهاده‌های موردنیاز کشت مواجهه هستند که در محیط گلخانه می‌توان تا حد زیادی این مشکلات را رفع کرد.
آموزش مهارت‌های زندگی به 10 هزار زوج جوان
مدیرکل ورزش و جوانان قم، با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های مهارتی برای زوج‌های جوان گفت: در سال گذشته 10 هزار و 538 زوج جوان در کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی مشترک را آموختند.
رسول مُنعِم در گفت‌وگو با ایرنا افزود: توجه به دوره‌های مهارت‌آموزی به‌منظور آموزش‌های لازم قبل، ‌حین و پس از ازدواج نقش موثری در افزایش تعامل و شناخت زوج‌ها از یکدیگر و همچنین کاهش اختلاف زوج‌ها و آمار طلاق دارد.
اختصاص1200 هکتار از زمین‌های کشاورزی به کشت طالبی
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: طالبی از جمله صیفی‌جاتی است که کشاورزان قمی در تولید آن مهارت بالایی دارند و یکهزار و 200 هکتار از زمین های کشاورزی استان زیر کشت این محصول است.
محمدعلی سلامی در گفت وگو با ایرنا افزود: به طور میانگین از هر هکتار زمین زیر کشت طالبی در قم حدود 28 تن محصول برداشت می‌شود که با حساب میزان طالبی تولید شده در استان 33هزار و 600 تن خواهد بود.
مرمت کوشک تاریخی وفایی
مدیرکل میراث فرهنگی قم گفت: کوشک تاریخی وفایی در روستای قاضی‌بالا در بخش سلفچگان از توابع استان قم در حال مرمت است.
حمید یزدانی هفته گذشته دراین رابطه افزود: در آخرین جلسه شورای فنی میراث‌فرهنگی استان قم، کلیات طرح مرمت کوشک وفایی مورد تأیید قرار گرفت، این مرمت توسط سرمایه‌گذار انجام می‌شود که مصوب شده است 200 میلیارد ریال تسهیلات روستایی دریافت کند.
تولیدمحوری رویکرد اقتصاد
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: رویکرد اقتصاد استان بر روی تولیدمحوری و حمایت از فعالان این عرصه است و این موقعیت رشد صنایع قم را درپی دارد.
محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش رونق‌بخش گردشگری،‌ اقتصاد حوزه تولید و حمایت از آن بیش از هر زمان دیگری موردتوجه مسئولان استان است.
امکان‌سنجی ساخت مجتمع‌های مسکونی شهرک‌های صنعتی
استاندار قم، با تاکید بر اهمیت بررسی و امکان سنجی اجرای طرح احداث مجتمع های مسکونی در جوار شهرک های صنعتی این استان گفت: حرکت در مسیر تحقق شعار سال و تعیین تکلیف واحدهای تولید راکد تحت مالکیت بانک ها و موسسه های مالی قم ضروری است.
بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم، با قدردانی از اهتمام دستگاه های قم برای جذب 116 درصدی جذب اعتبارها افزود: کسب رتبه دوم برای قم در زمینه جذب اعتبارها و تسهیلات رضایت بخش است.
1100 جهیزیه برای زوج‌های جوان
مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: اجرای 110 برنامه فرهنگی، هنری و آموزشی از جمله تامین یک هزار و 100 جهیزیه به زوج های نیازمند از جمله برنامه های این استان در هفته ازدواج است.
رسول منعم درگفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به شرایط ویژه استان ناشی از شیوع ویروس کرونا افزود: باید برنامه‌های صورت گرفته در حوزه ورزش و جوانان در استان متناسب با این شرایط باشد.
رشد 2.5 برابری رسانه‌های دارای مجوز
معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با بیان این‌که رسانه های دارای مجوز این استان در دولت تدبیر و امید 2.5 برابر رشد داشته است، گفت: این استان با داشتن 385 رسانه چاپی و برخط دارای مجوز، کمی بیش از سه درصد تمام رسانه های دارای مجوز کشور را در اختیار دارد.
محمدجواد محرابی درگفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد 284 رسانه چاپی و 101 رسانه برخط است.
قم شهر ملی انگشتر
استاندار قم گفت: در شرایط فعلی یکی از موضوع‌های مهمی که مطرح است برندسازی و هویت‌بخشی به شهرها در حوزه صنایع‌دستی است که انتخاب قم به‌عنوان شهر ملی انگشتر می‌تواند به این برندسازی کمک کند.
بهرام سرمست در جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی افزود: در قم تمام عوامل لازم برای نقش‌آفرینی در هویت‌بخشی و برندسازی وجود دارد، معادنی که در استان وجود دارد یک ظرفیت بسیار ارزشمند است.
اهتمام جدی دستگاه قضایی در اجرای قانون حمایت از کودکان
رئیس کل دادگستری قم، با اعلام ابلاغ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و الزام آور بودن این قانون برای تمامی دستگاه ها و نهادهای مخاطب گفت: دستگاه قضایی قم در اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان اهتمام جدی دارد.
حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری هفته گذشته در این باره افزود: دادگستری استان بر اساس تکالیف قانونی خود علاوه بر اختصاص شعبه های ویژه رسیدگی به پرونده های مرتبط با کودکان و نوجوانان و استفاده از ظرفیت مشاوران و مددکاران اجتماعی تدابیر لازم را نیز درباره عملیاتی شدن مواد مندرج در این قانون‌ بویژه مواد 6 ، 39 و 43 پیش بینی کرده‌است.
قطع برق دستگاه‌های اداری پرمصرف
مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع نیروی برق قم، با اشاره به قطع برق دستگاه‌های اداری پُرمصرف این استان گفت: با توجه به افزایش روند مصرفی برق در قم احتمال خاموشی‌های اضطراری وجود دارد.
سید محمد ارجمندزاده هفته پیش، با اشاره به گزارش‌های هواشناسی مبنی بر استمرار گرما افزود: بدیهی است در این شرایط مصرف برق در اثر استفاده از دستگاه‌های سرمایشی افزایش یافته است و اوج مصرف برق در همین ایام رقم می خورد.
بیشترین تخلف صنفی مربوط به گران‌فروشی
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت:‌ بررسی فراوانی تخلف‌های کشف شده توسط بازرسان این سازمان در سه‌ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد، بیشترین مورد تخلف صنفی استان مربوط به گران‌فروشی بوده است.
محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این مدت بیش از 24 هزار مورد بازرسی از نحوه فعالیت اصناف استان صورت گرفت که در جریان آن یک هزار و 883 مورد تخلف ثبت شد.
امضای تفاهم‌نامه ایجاد کارخانه نوآوری درقم
با امضای تفاهم‌نامه ایجاد کارخانه نوآوری در راستای تقویت زیست بوم نوآوری و کارآفرینی و توسعه اقتصاد دانش­‌بنیان، روند اجرایی آن بزودی آغاز می‌شود.
سید حسین اخوان علوی رییس پارک علم و فناوری قم، هفته قبل در این رابطه افزود: تفاهم نامه سه جانبه ایجاد و راه اندازی کارخانه نوآوری قم به امضا رسیده است.
راه‌اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: با موافقت معاونت علمی ریاست جمهوری، مرکز خلاقیت و نوآوری تحت عنوان اشراق در راستای حمایت و پشتیبانی از صاحبان ایده‌های نو در حوزه های علمیه تاسیس می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی هفته گذشته در این رابطه افزود: برای تاسیس این مرکز توافق نامه ای با سورنا ستاری معاون محترم علمی ریاست جمهوری که عهده دار امر حمایت از خلاقیت ها، نوآوری ها و جریان های دانش بنیان در سطح کشور است، حاصل شد.
فعالیت 117 پایگاه بهداشتی و مرکز جامع سلامت
مدیرگروه گسترش شبکه مرکز بهداشت قم گفت: در سطح شهر قم، 28 مرکز خدمات جامع سلامت و 89 پایگاه بهداشتی فعال است که به مردم خدمات اولیه سلامت ارائه می‌دهند.
مجتبی بافرانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت، سال 94 با هدف پاسخ به نیازهای سلامتی جامعه با توجه به تغییر سیمای بیماری‌ها و پوشش افزایش دسترسی و فراهم کردن خدمت در مناطق حاشیه شهر اجرایی شد.
افزایش فضای ورزش روستایی
مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: در دولت تدبیر و امید، با بهره‌برداری از 88 طرح، زیرساخت‌های ورزشی در روستاهای قم 19 هزار و 168 مترمربع افزایش یافت.
رسول منعم هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت‌های ورزش در روستاهای این استان افزود: ساخت و تکمیل 9 طرح ورزشی بااعتبار 57 میلیارد ریال و بهره‌برداری از 79 خانه ورزش روستایی بااعتبار 4 میلیارد و 740 میلیون ریال ازجمله اقدام‌های صورت گرفته در توسعه زیرساخت‌های ورزش روستایی قم است.
ذخیره‌سازی 2 هزار بسته غذایی مدت‌دار
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم گفت: 2 هزار و 30 بسته غذایی شامل 1500 بسته 72 ساعته و 530 بسته یک ماهه به انبارهای هلال احمر این استان تحویل داده شد.
هادی سلیمی هفته گذشته افزود: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بر اساس وظایف ذاتی خود و ایجاد رویکرد تمرکز زدایی و تقویت توان پاسخگویی در حوادث و سوانح احتمالی، اقدام به برنامه ریزی و تقویت دوباره انبارهای هلال احمر برای ذخیره سازی اقلام زیستی‌ و غذایی در سطح استان ها با هدف پاسخگویی به عنوان خط مقدم عملیاتی جمعیت هلال احمر کرده است.
قم در یک قدمی وضعیت قرمز کرونایی
رئیس مرکز بهداشت قم، با انتقاد از بی‌توجهی برخی اداره‌ها و اصناف این استان به مسائل بهداشتی، قم را در یک قدمی وضعیت قرمز دانست و گفت: اگر وضع به همین منوال ادامه پیدا کند به طور حتم قم تا یک هفته آینده به جمع استان های قرمز کرونایی خواهد پیوست.
سیامک محبی هفته گذشته در جلسه کمیته نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی مدیریت کرونا، با اشاره به شرایط نامطلوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی اصناف، ادارات و گروه‌های گوناگون و شهروندان قم افزود: قم از معدود استان‌های دارای وضعیت زرد است که اگر به همین شیوه ادامه دهیم، به طور حتم وضعیت این استان تا هفته آینده به قرمز تبدیل می‌شود.
سه برابر شدن بستری‌های کرونا
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تعداد بیماران بستری در اثر ابتلا به کرونا در قم نسبت به اوایل خردادماه سه برابر افزایش یافته است.
محمدرضا قدیر در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که جهش ویروس کرونا باعث افزایش قدرت سرایت آن شده است، افزود: درحالی‌که در ماه‌های اولیه شیوع ویروس، 15 درصد تست‌های صورت گرفته در قم مثبت بود، در حال حاضر 40 تا 50 درصد تست‌ها مثبت می‌شود.
کاهش نرخ مشارکت اقتصادی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم گفت: شیوع ویروس کرونا، نرخ مشارکت اقتصادی قم را در سه ماهه نخست سال 99 نسبت به فصل مشابه سال قبل 6.2 درصد کاهش داد.
محمود نوربخش هفته قبل در این رابطه افزود: نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت دارای 15 سال سن و بیشتر استان در فصل بهار امسال 2.37 درصد برآورد شده و این نرخ در سطح کشور 41 صدم درصد است.
ضرورت تفکیک پسماندهای کرونایی
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: با توجه به قرنطینه بیماران کرونایی در منازل و ضرورت استفاده از ماسک در معابر عمومی، همشهریان باید نسبت به تفکیک و عدم رهاسازی پسماندهای کرونایی بسیار توجه داشته باشند.
سید رضا موسوی مشکینی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با شیوع و اوج گرفتن ویروس کرونا در کشورمان، یکی از موضوع‌هایی که به لحاظ زیست‌محیطی به‌شدت موردتوجه قرارگرفته، موضوع پسماندهای کرونایی است.
آموزش مجازی و ظرفیت‌های هنری درقم
معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: شیوع ویروس کرونا و توجه انجمن‌های گوناگون هنری به آموزش مجازی موجب شد تا هنرجویان سراسر کشور از ظرفیت‌های هنری استان بهره‌گیری کنند و این امر زمینه معرفی ظرفیت‌های هنری قم را بیش از پیش درکشور فراهم کرد.
حسن دلیر درگفت وگو با ایرنا افزود: توجه به بستر فضای مجازی برای استمرار آموزش‌های انجمن‌های هنری قم با شیوع ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت به گونه‌ای که دراین ایام صدها ساعت آموزش توسط استادان رشته‌های مختلف هنری استان به هنرجویان ارائه شد.
ظرفیت تولید ماسک تا 250 هزار عدد افزایش پیدا می‌کند
استاندار قم، با اشاره به تمهیدات انجام‌شده برای ارتقای ظرفیت تولید ماسک گفت: برای تولید ماسک در قم تا سقف روزانه 250 هزار عدد هدف‌گذاری شده است.
بهرام سرمست در پایان جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم، در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرنا و صداوسیما افزود: کمیته‌ای زیر نظر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، داروخانه‌ها و بسیج اصناف قم به‌منظور نظارت بر نحوه تامین مواد اولیه و تولید ماسک و همچنین توزیع این کالا تشکیل‌شده و نتایج آن نیز به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.
لزوم ارائه روش‌های جدید برای برگزاری عروسی و عزا در شرایط کرونا
فرماندارقم، با بیان این‌که ویروس کرونا مردم را دربرگزاری آیین‌های گوناگون عزا و عروسی با چالش مواجه کرده‌است، گفت: باید در این شرایط برای برگزاری چنین آیین‌هایی روش‌هایی جدید و نوآورانه‌ای به جامعه ارایه شود.
مرتضی حیدری درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم افزود: درشرایط فعلی تنها راه جلوگیری از شیوع کرونا اطلاع رسانی و آگاهی‌سازی جامعه است و این کار نیز باید با ارائه شیوه‌های جدید برگزاری آیین ها و اجتماعات مختلف صورت گیرد.
رعایت پروتکل‌های بهداشتی فرصتی مناسب برای ازدواج آسان
مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت قم گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان شیوع ویروس کرونا،‌ نباید مانع از ازدواج جوانان شود، بلکه این مساله فرصتی مناسب برای ازدواج آسان و جلوگیری از هزینه‌های اضافه می‌باشد.
مریم خاکبازان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سیاست و تاکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ممنوعیت برگزاری مراسم جشن و عروسی در زمان حاضر است، چراکه در هفته‌های گذشته درصد بالایی از موارد ابتلا به ویروس کرونا، به دلیل برگزاری مراسم جشن و عزا بوده است.
«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.
«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید 19» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های شماره‌های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.
همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.
برچسب‌ها
بسته خبری وزارت صنعت معدن و تجارت قم سازمان شیلات ایران استانداری قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/164728/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

25 درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه

درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

آتش سوزی در شرق تهران با 6 کشته

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

پیش‌بینی بارش پراکنده در قم

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

انفجار کپسول گاز در شرق تهران با 6 کشته