عصر قم

آخرين مطالب

تحقق خط سبز مصرف برق درقم با مشارکت مشترکین اقتصادی

تحقق خط سبز مصرف برق درقم با مشارکت مشترکین
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- مدیریت مصرف بهینه برق درتابستان گرم امسال که به همت مشترکین برق خانگی، اداری و به‌ویژه صنعتی و کشاورزی قم انجام می‌شود، این استان را در محدوده سبز قرار داده‌است.

هر سال با آغاز فصل گرما، مسئولان نسبت به لزوم صرفه‌جویی و همچنین هشدار قطعی‌های احتمالی برق تاکید می‌کنند و از مردم درخواست دارند با صرفه‌جویی حداکثری، شرکت برق را درتامین انرژی مورد نیاز یاری رسانند.
از ابتدای آغاز فصل گرما در سال جاری تاکنون، شرکت توزیع نیروی برق استان قم با اجرای طرح‌های تشویقی و امضای تفاهم‌نامه با مشترکین بخش‌های خانگی، اداری، صنعتی و کشاورزی، مصرف برق را به‌گونه‌ای مدیریت کرد که این استان همچنان در منطقه سبز قرار دارد.
قرارگیری قم در منطقه سبز مزیت‌های مختلف به‌ویژه جلوگیری از خاموشی‌های اجباری دارد و تداوم این رویه به همکاری مستمر مشترکین برق این استان وابسته است.
البته باید توجه داشت که سهمیه تعیین‌شده برای قم 800 مگاوات است و در روزهای اخیر مصرف برق در استان برابر با سقف پیک‌بار بوده و این مساله هشداری برای مشترکان است که درصورت عدم مدیریت مصرف از سوی مشترکان‌ پرمصرف و مشترکان بزرگ مانند صنایع و بخش کشاورزی، اعمال محدودیت‌ها اجتناب‌ناپذیر می‌باشد.
همکاری مشترکان برق مانع از خاموشی در قم شده‌است
مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: همکاری خوب مشترکان صنعتی، کشاورزی و اداری مانع از خاموشی‌های اجباری در این استان شده‌است.
سید محمد ارجمندزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: اوج مصرف برق در یک هفته گذشته که دمای قم به 42 درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسیده بود،‌ صورت گرفت.
وی با بیان این‌که 30 تیرماه بیشترین مصرف برق در قم ثبت‌شده،‌ اضافه کرد: با تمهیداتی که از قبل انجام‌ شده‌بود و با همکاری مشترکان صنایع، کشاورزی و اداری که از ساعت 12 تا 17 در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کنند، خاموشی در استان رخ نداد.
به گفته وی، درحال حاضر استان قم با رعایت سقف تعیین‌شده در مصرف برق، در ناحیه سبز قرار دارد و مصرف برق از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش نیافته‌است.
ارجمندزاده خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که شرایط گرمایی قم تا یک هفته آینده نیز پایدار خواهد ماند، ‌امیدواریم با همکاری متقابل بین شرکت توزیع برق و مشترکان بتوانیم تابستان بدون خاموشی را در سطح استان داشته باشیم.
وی گفت: بر اساس روشی که وزارت نیرو در پیش‌گرفته، شرکت‌هایی که حد مجاز تعیین‌شده را رعایت می‌کنند، در صورت کاهش تولید، خاموشی به آن‌ها تحمیل نمی‌شود و شرکت‌هایی که سقف پیک را رعایت نکرده‌اند،‌ در اولویت خاموشی قرار می‌گیرند.
وی تصریح کرد: اگر بتوانیم با همکاری مشترکان سقف مصرف را رعایت کنیم، مشمول خاموشی تحمیلی نخواهیم شد؛ در غیر این‌صورت وزارت نیرو برای خاموشی مناطق مختلف تصمیم‌گیری خواهد کرد.
مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: با توجه به اینکه میزان تولید و مصرف برای برقراری شبکه باید مساوی باشد و تمام تجهیزات از جمله خطوط انتقال و برق داخل استان، ‌ظرفیت‌های مشخص و محدود دارند، ‌چنانچه مصرف از حد مشخص عبور کند،‌در صورت عدم قطع برق و یا کاهش مصرف، باعث آسیب‌دیدگی تجهیزات از جمله سوختن کابل، ترانس و سیم می‌شود.
وی افزود: ‌بر همین اساس،‌ اگر مصرف افزایش یابد، باید برای جلوگیری از آسیب به تجهیزات باید خاموشی اجباری رخ دهد؛ درصورتی‌که می‌توانیم با کاهش مصرف برق از خسارت به شبکه برق و خاموشی‌های احتمالی پیشگیری نماییم.
وی با تاکید بر کاهش مصرف در زمان اوج مصرف، گفت: مشترکان باید از ساعت 13 تا 17 وسایل پرمصرف از جمله جاروبرقی و اتو را خاموش کنند و کولرهای گازی را در دمای 25 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کولرهای آبی را روی دور کند تنظیم کنند.
صورتحساب برق شهروندان کم‌مصرف 20 درصد کاهش می‌یابد
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: مشترکان برق خانگی و تجاری در صورت کاهش حداقل 20 درصد مصرف برق واحدهای مسکونی یا تجاری در ماه‌های تیر و مرداد سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال، از 20 درصد تخفیف در صورتحساب خود برخوردار می‌شوند.
داود سلیمانیان افزود: علاوه بر دریافت تخفیف 20 درصدی صورتحساب برق، این مشترکان به قید قرعه از جوایز ویژه شرکت توزیع برق نیز بهره‌مند می‌شوند.
وی اضافه کرد: همچنین با کاهش حداقل 10 درصد مصرف برق واحدهای مسکونی یا تجاری در تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال، صورتحساب برق این مشترکان 20 درصد کاهش می‌یابد.
به گفته وی، شرکت توانیر به‌منظور جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی برق در تابستان برای مصارف خانگی و تجاری در ساعات اوج بار از ساعت 12 تا 17 این برنامه‌ها را برای ماه‌های تیر و مرداد اجرایی می‌کند.
سلیمانیان بیان کرد: در صورت عدم رعایت الگوی مصرف واحدهای مسکونی یا تجاری، 16 درصد جریمه در صورتحساب برق آن‌ها اعمال خواهد شد.
وی تاکید کرد: برای بهره‌مند شدن از پاداش‌ها کافی است راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق را به کار گرفته و از روشن نبودن وسایل برقی پرمصرف غیرضروری مانند جاروبرقی، اتو، ماشین لباسشویی و ماشین ظرف‌شویی در ساعات اوج مصرف از ساعت 12 تا 17 خودداری نمایند.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان برای صرفه‌جویی در مصرف برق باید دمای کولرهای گازی را بین 24 تا 26 درجه سانتی‌گراد تنظیم، از لامپ‌های فوق کم‌مصرف استفاده و روی کولرهای آبی سایه‌بان نصب نمایند.
به گفته مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق قم، شهروندان می‌توانند با ارسال پرونده اشتراک برق به سامانه پیامکی 50001060316126 و یا از طریق لینک https://sananiroafarinan.com/ نسبت به ثبت‌نام در این طرح‌ها اقدام نمایند.
وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق با استفاده از تماس تلفنی، ارسال پیامک و پیام در شبکه‌های اجتماعی نسبت به دعوت همشهریان برای شرکت در این طرح‌ها اقدام می‌کند.
80 درصد واحدهای صنعتی قم همکاری خوبی در مدیریت مصرف برق دارند
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: 80 درصد واحدهای صنعتی این استان همکاری خوبی در مدیریت مصرف برق دارند.
سلیمانیان افزود: بخش زیادی از این همکاری به‌واسطه تفاهم‌نامه‌هایی است که بین واحدهای صنعتی و شرکت برق امضاشده و بر اساس آن، واحدهای صنعتی مکلف به ‌صرفه‌جویی در مصرف برق در ساعات اوج مصرف شده‌اند.
وی اضافه کرد: حدود یک هزار و 800 واحد صنعتی بزرگ با شرکت برق قم در راستای مدیریت مصرف برق تفاهم‌نامه امضا کرده و همکاری دارند.
وی ادامه داد: استان قم هفته گذشته با همکاری واحدهای صنعتی در ناحیه سبز قرار گرفت و به همین دلیل خاموشی‌های گسترده و اضطراری در سطح این استان اعمال نشد.
سلیمانیان بیان کرد: در این مدت توانستیم سقف پیک مصرف را نگه داریم و توان تعریف‌شده بالاتر از حد مجاز افزایش نیابد.
وی در توضیح تفاهم‌نامه منعقدشده با واحدهای صنعتی،‌ بیان کرد: مشترکین صنعتی که نسبت به کاهش پیک‌بار در ساعات اوج مصرف اقدام نمایند، پاداش دریافت می‌کنند و این طرح از 17 خردادماه آغازشده و تا پایان مردادماه امسال ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: در این طرح از صاحبان واحدهای صنعتی درخواست می‌شود مصرف خود را از ساعت 13 تا 17 کاهش دهند تا از خاموشی‌های اضطراری و ناخواسته در استان جلوگیری شود.
به گفته مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق قم،‌ پاداش این صنایع به میزان اختلاف مصرف در ساعات اوج بار نسبت به مصرف یک ماه گذشته این شرکت‌ها بستگی داشته و از طریق نرم‌افزار سامانه مدیریت پیک‌بار کشور محاسبه می‌شود.
فقط نیمی از ادارات و سازمان‌های قم در مدیریت مصرف برق همکاری دارند
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: فقط نیمی از ادارات و سازمان‌های قم در ساعات اوج مصرف، همکاری لازم را برای مدیریت در مصرف برق دارند.
سلیمانیان افزود: از اداره‌هایی که فقط یک شیفت کاری دارند، انتظار می‌رود همکاری بیشتری در فصل تابستان در مدیریت مصرف برق داشته باشند تا استان با خاموشی‌های اجباری مواجه نشود.
وی اضافه کرد: اداره‌ها باید از ظرفیت دیزل ژنراتورهای برق از ساعت 11 صبح تا زمانی که تعطیل می‌شوند، استفاده حداکثری داشته باشند که در این زمینه مکاتبات زیادی با اداره‌ها،‌ نهادها و سازمان‌ها انجام و سوخت دیزل ژنراتورها نیز به نرخ گازوییل دولتی با همکاری شرکت نفت فراهم‌شده است.
وی ادامه داد: اداره‌هایی که دیزل ژنراتور ندارند موظف هستند از ساعت 11 صبح تا زمان تعطیل شدن با خاموش کردن وسایل برقی غیرضروری و تنظیم درجه سامانه‌های سرمایشی بین 24 تا 26 درجه سانتی‌گراد بالای صفر مدیریت مصرف برق کمک کنند.
سلیمانیان خاطرنشان کرد: اداره‌ها ملزم شده‌اند پس از پایان وقت اداری، حداکثر برق مصرفی خود را به 10 درصد مصرف سوخت کاهش دهند و در روزهای خیلی گرم نیز باید همکاری بیشتری در صرفه‌جویی مصرف برق داشته باشند.
وی تصریح کرد: طبق هماهنگی صورت گرفته با استانداری، اداره‌هایی که مصرف برقشان در ساعات تعطیلی با میزان مصرف برق آن‌ها در صبح تفاوت خاصی نداشته باشد و یا اداره‌هایی که در روزهای گرم همکاری برای مدیریت مصرف نکنند، نسبت به قطع برق آن‌ها اقدام شود و بیمارستان‌ها، مراکز مهم و حساس از این قاعده مستثنی می‌باشند.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق قم افزود: برای اداره‌هایی که از ژنراتورهای برق استفاده و یا در مدیریت مصرف برق تلاش کنند، پاداش در نظر گرفته ‌شده‌است.
مشترکین صنعتی قم با کاهش مصرف در ساعات اوج پاداش دریافت می‌کنند
مدیر دفتر مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: مشترکین صنعتی که نسبت به کاهش پیک‌بار در ساعات اوج مصرف اقدام نمایند، پاداش دریافت می‌کنند.
سلیمانیان افزود: این طرح از 17 خردادماه آغازشده و تا پایان مردادماه امسال ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: در این طرح از صاحبان واحدهای صنعتی درخواست می‌شود مصرف خود را از ساعت 13 تا 17 کاهش دهند تا از خاموشی‌های اضطراری و ناخواسته در استان جلوگیری شود.
به گفته وی،‌ پاداش این صنایع به میزان اختلاف مصرف در ساعات اوج بار نسبت به مصرف یک ماه گذشته این شرکت‌ها بستگی داشته و از طریق نرم‌افزار سامانه مدیریت پیک‌بار کشور محاسبه می‌شود.
سلیمانیان بیان کرد: تاکنون یک هزار و 300 تَن از صاحبان صنایع اقدام به عقد تفاهم‌نامه با شرکت توزیع نیروی برق استان نموده‌اند تا در ساعات اوج مصرف، نسبت به کاهش مصرف برق اقدام نمایند.
وی با اشاره به این‌که سال گذشته بیش از 41 میلیارد ریال تشویقی در قبوض مشترکین صنعتی اعمال شد، افزود: در صورت اعمال خاموشی اضطراری و عدم ثبت‌نام مشترکین، به آن‌ها پاداشی پرداخت نخواهد شد.
وی گفت: شرکت‌هایی که دارای دیزل ژنراتور برق هستند، در صورتی‌که شماره سریال ژنراتور را در اختیار شرکت برق قرار دهند، این شرکت نسبت به درخواست گازوییل به نرخ دولتی از شرکت نفت اقدام می‌کند.
مدیر دفتر مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم افزود: از صاحبان صنایع بزرگ درخواست داریم نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت برق اقدام و به مفاد تفاهم‌نامه عمل کنند تا بتوانیم بدون خاموشی از پیک‌بار تابستان عبور کنیم.
قبوض برق کشاورزان قمی با چهار ساعت خاموشی چاه آب رایگان می‌شود
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: بر اساس طرح تشویقی شرکت توانیر، قبوض برق کشاورزانی که روزانه چهار ساعت چاه آب خود را خاموش نمایند،‌ رایگان می‌شود.
سلیمانیان افزود: این طرح از روز گذشته تا 15 شهریورماه اجرا می‌شود و کشاورزان داوطلب می‌توانند با ارسال شماره پرونده برق از روی فیش برق، به شماره 50005959017 ثبت‌نام نمایند و برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 3121 داخلی 2 تماس بگیرند.
وی با بیان این‌که ثبت‌نام تا پایان خردادماه ادامه دارد، اضافه کرد:‌ در این طرح کشاورزان باید چاه برق خود را در ساعات اوج مصرف برق یعنی بین ساعات 13 تا 17 خاموش نمایند.
وی ادامه داد: بیش از 900 حلقه چاه آب کشاورزی در استان قم فعال است و تاکنون 400 کشاورز برای همکاری با شرکت توزیع نیروی برق اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.
سلیمانیان بیان کرد: اگر کشاورزان در طول این 77 روز، برق چاه‌های آب را در چهار ساعت مذکور طی 30 روز متوالی قطع نمایند، پاداش دیگری نیز به آن‌ها اختصاص داده می‌شود که در قبوض برق اعمال خواهد شد.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه قطع برق از راه دور ویژه چاه‌های آب کشاورزی، گفت: تا پایان خردادماه همه چاه‌های کشاورزی قم به این سامانه مجهز می‌شوند تا امکان قطع برق چاه‌های آب در ساعت‌های اوج مصرف برق از طریق شرکت برق ممکن شود.
به گفته وی، سال گذشته سه میلیارد و 300 میلیون ریال پاداش از محل خاموشی چاه‌های آب کشاورزی در قبوض کشاورزان اعمال شد.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق قم خاطرنشان کرد: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیر خانه کشاورز، رییس انجمن صنفی کشاورزان و رییس جهاد کشاورزی تلاش ویژه‌ای برای جلب همکاری کشاورزان داشتند که جای تقدیر دارد.
در حال حاضر بیش از 570 هزار مشترک برق در استان قم وجود دارد؛ 13 درصد برق قم در بخش کشاورزی، 28.4 درصد در بخش صنعت، 36.55 درصد در بخش خانگی، 10.4 درصد در بخش عمومی، 9.78 درصد سایر مصارف و 1.83 در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.
برچسب‌ها
قم مصرف بهینه برق وزارت نیرو شرکت‌ توزیع نیروی برق

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/165363/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

71 هزار نفر در استان قم صاحبِ خانه می‌شوند

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

آغاز رقابت 17 هزار و 514 داوطلب در کنکور سراسری در قم

آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها

دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی

اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان 3 قم

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

آموزش و پرورش: 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی

همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​

اجرای 18 پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم

سارا پاداش برای قم تاریخ ساز شد

اعزام 1500 عمره‌گزار به حج در 3 روز

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی درگذشت

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

ارتفاعات زیبای کفتار کوه در شمال شهر قنوات+فیلم

71 هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی

لحظه نجات راننده گرفتار در خودرو ‌در حال سوختن

بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

هشدار نارنجی برای نیمه شرقی کشور