عصر قم

آخرين مطالب

بنا: نحوه انتخاب کشتی‌گیران برای جهانی بستگی به شرایط دارد ورزشی

بنا: نحوه انتخاب کشتی‌گیران برای جهانی بستگی به شرایط دارد
  بزرگنمايي:

عصر قم - آخرین خبر / آقای خاص کشتی فرنگی به صراحت اعلام کرد هیچ وقت لیگ کشتی را دوست نداشته. اما آنچه باعث شده محمد بنا با برگزاری لیگ موافق باشد، قطعا درآمد مالی است که از حضور در لیگ عاید کشتی‌گیران می‌شود. سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اما برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا در شرایط شیوع کرونا را یک کار سمبلیک خواند. او که از درگذشت محمدرضا نوایی، مربی اسبق تیم ملی کشتی به شدت ناراحت شده اخیرا با انتشار پستی در اینستاگرامش نوایی را کهنه‌رفیق مظلوم خطاب کرد و او را قهرمانی بزرگ خواند.
بمب هم بیاید بچه‌ها یواشکی تمرین می‌کنند
محمد بنا وضعیت این روزهای فرنگی‌کاران را اینطور ارزیابی می‌کند: «وضعیت بچه‌ها که طبیعتا مشخص است، بهروز حضرتی‌پور هم با آن‌ها در ارتباط است و کم‌وبیش به هر طریقی که شده پیگیر تمرینات‌شان هستیم ولی در مجموع برای انجام فنی باید یک تاریخ مشخص برای مسابقه داشته باشیم. وقتی تاریخی وجود ندارد و هیچ چیزی صددرصدی نیست، نمی‌‌شود کاری انجام داد. درست است که ما باید پیگیری کنیم اما شما به من بگویید کدامیک از این بچه‌ها، چه آزاد و چه فرنگی تمرین نمی‌‌کنند؟ همه تمرین می‌کنند. اگر بمب هم از آسمان بیاید یواشکی تمرین می‌کنند. حالا یک نفر بیشتر تمرین بدنسازی می‌کند و یک‌سری در باشگاه حریف می‌برند و کشتی هم می‌گیرند.»
اتحادیه جهانی بازی درمی‌آورد
بنا در مورد این‌که آیا فکر می‌کند مسابقات جهانی 2020 صربستان برگزار می‌شود به تسنیم می‌گوید: «اصلا مسئله مسابقه نیست، برگزاری این رقابت‌ها برای اتحادیه جهانی جنبه انتخابات دارد و این بازی را درمی‌آورند. اگر بتوانند اجبار کنند برگزار می‌کنند اما در خیلی از کشورها مثل ما که وضعیت اغلب استان‌های‌مان قرمز است، نمی‌‌شود تمرین کرد. من همان ابتدا که هنوز کرونا زیاد گسترش پیدا نکرده بود گفتم اردوی تیم ملی را در شرایط قرنطینه برگزار کنید اما بعد دیدم که شوخی نیست و نمی‌‌شود.»
انتخابی در آمریکا یک کار سمبلیک است
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص این‌که آمریکایی که خودش مخالف برگزاری مسابقات جهانی بود، مسابقه برگزار کرده و تاریخ رقابت‌های انتخابی‌اش را اعلام کرده، خاطرنشان می‌کند: «ما هم می‌توانیم با همکاری فدراسیون کشتی در هر استانی با رعایت تمام پروتکل‌ها 2 مسابقه برگزار کنیم اما آیا این به معنای راه افتادن کشتی است؟ این یک کار سمبلیک از طرف آمریکایی‌ها بوده، آن‌ها گرفتار هزار جور مسئله هستند، تعداد کرونایی‌های‌شان به شدت زیاد شده اما مسابقه کشتی را در شرایط قرنطینه برگزار کرده‌اند. همین لیگ ما، اگر لیگ ما در سالن در بسته هم برگزار شود، فوقش 2 هزار نفر می‌آیند اما اسپانسر برای آن 2 هزار نفر که نمی‌‌آید، می‌تواند خیلی راحت با صداوسیما هماهنگ کند و پخش زنده داشته باشد و مسابقات را با رعایت پروتکل‌ها برگزار کند. خیلی کارها می‌شود کرد اما همه‌اش ترس و دلهره دارد.»
بابت سلامت بچه‌ها نگرانم
او با اشاره به حسین نوری که به تازگی از بیماری کرونا خلاص شده، می‌گوید: «حسین هم ناخواسته به خاطر شرایطی که برایش به وجود آوردند که می‌خواست در مسابقات شرکت کند، یا در لیگ کشتی بگیرد مجبور شد فشار بیاورد و تمرین کند و استان البرز هم وضعیتش قرمز بود، کرونا گرفت. شکر خدا که خوب شد و برگشت و تمرین می‌کند. من خیلی بابت سلامت بچه‌ها نگرانم. اگر بخواهند مسابقه بگذارند، نگرانیم. نخواهند مسابقه بگذارند هم نگرانیم که در استان‌های‌شان هستند و تمرین می‌کنند ولی این مشکل ناخواسته برای همه دنیا به وجود آمده و تنها برای ما نیست اما ما باید با کمترین آسیب نخبه‌های‌مان را درست و عالی حفظ کنیم. الان چند وقت است مسابقه برگزار نمی‌‌شود، حرارت کشـتی خوابیده و از این لحاظ نگرانی وجود دارد. افت و کم شدن اما دلیل نمی‌‌شود به هر شکل مسابقه برگزار کنیم.»
ازدواج در اوج خیلی هم خوب است
قهرمان سابق کشتی فرنگی ایران در خصوص این‌که با توجه به عدم اجرای چرخه انتخابی تیم ملی تا المپیک، اگر جهانی برگزار شود، چطور تیمش را انتخاب می‌کند و آیا امکان برگزاری مسابقه انتخابی هست یا بر اساس شرایط اردویی تیمش را انتخاب می‌کند؟ می‌گوید: «بستگی دارد به شرایط. این‌که کشتی‌گیران در اوزان مختلف چقدر به هم نزدیک هستند. الان وقتی اردو نداریم و شرایط بچه‌ها را نمی‌‌دانیم نمی‌توانیم در مورد چگونگی انتخاب تیم صحبت کنیم. شاید کشتی‌گیر مد نظر من امروز محمدعلی گرایی باشد اما او چند روز پیش ازدواج کرد. طبیعتا او مدتی کنار است، شاید اصلا در این وضعیت پشتام و بویری تمریناتشان را سفت و سخت دنبال می‌کنند و بهتر باشند. اصلا نمی‌‌شود چیزی گفت.» بنا در مورد این‌که آیا موافق ازدواج کشتی‌گیران در دوره اوج‌شان هست، می‌گوید: «اگر هر کدام از بچه‌ها هر چه سریع‌تر تشکیل خانواده دهند و حرفه‌ای فکر کنند هیچ ایرادی ندارد. مهم این است که حرفه‌ای فکر کنند. آن زنی که وارد زندگی قهرمان می‌شود باید بداند زندگی او با یک آدم معمولی فرق دارد.»
نوایی؛ کهنه‌‌رفیق مظلوم بنا
بنا که بعد از درگذشت محمدرضا نوایی در اینستاگرامش، قهرمان سابق جهان را با عنوان «کهنه‌رفیق مظلومم» خطاب کرد، در این باره می‌گوید: «محمدرضا نوایی واقعا یک قهرمان بزرگ بود. شاید امروز همه بچه‌ها دانشگاه رفته و تحصیل‌کرده و دکتر باشند اما در رژیم گذشته او جزو تحصیل‌کرده‌های کشتی بود و واقعا من قلبا دوستش داشتم. 7، 8 سالی همیشه با هم بودیم. اتفاقا همین چند روز قبل پسرش برای فوت پدر من، تسلیت فرستاد که من در جوابش نوشتم انشاا... خدا پدرت را برایت حفظ کند که نمی‌‌دانستم اینقدر با عجله این بزرگوار می‌رود. روحش شاد. واقعا آدم بااخلاق و مظلومی بود، آدمی که اگر در کار نبود، نمی‌‌خواست خودش را نشان دهد که از او استفاده کنند. خیلی انسان والایی بود.»
هیچ وقت خودم را در لیگ دخیل نکردم
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد این‌که برخی مربیان در مصاحبه‌های‌شان اعلام کرده‌اند که کادر فنی تیم ملی نباید در لیگ دخالتی داشته باشد، می‌گوید: «غلامرضا محمدی گفت مربیان تیم ملی درگیر لیگ نشوند اما من نه الان، نه هیچ زمانی از همان ابتدایی که لیگ شروع شد و من کار مربیگری را شروع کردم، هیچ موقع خودم را در لیگ دخیل نکردم و دوست هم نداشتم. کلا لیگ را دوست نداشتم ولی به خاطر درآمد بچه‌ها همیشه با آن موافقت کردم که برگزار شود ولی در رابطه با این‌که دخالت کنم که این کشتی‌گیر را بگیر، این را نگیر، هیچ وقت دخالتی نداشتم. دوست داشتم مربیان تیم ملی اگر لیگ برگزار شد، با تیم‌ها همکاری کنند چون آن‌ها وقتی اردوی تیم ملی تشکیل نمی‌‌شود هیچ حقوقی نمی‌‌گیرند.»

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/170016/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

کاهش 14 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

تاکید استاندار قم بر‌ حمایت از خیرین مدرسه‌ساز

تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

71 هزار نفر در استان قم صاحبِ خانه می‌شوند

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور