عصر قم

آخرين مطالب

معاون استاندارقم:

هیات‌های عزاداری قم آمادگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند سیاسی

هیات‌های عزاداری قم آمادگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم – ایرنا – معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم، با تاکید بر اینکه هیات های عزاداری استان آمادگی رعایت مسائل بهداشتی را دارند، گفت: باید جمعیت متراکم عزاداران دراین ایام توزیع شود که در این راستا، تمام فضاهای باز قابل استفاده در استان درحال شناسایی است.

یونس عالی پور، روز چهارشنبه درچهل و نهمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان درسالن کرامت استانداری قم، افزود: با توجه به شیوع کرونا امکان برگزاری مراسم‌های عزاداری ایام محرم و صفر مانند سال‌های گذشته وجود ندارد، بنابراین برنامه‌ریزی شده تا این مراسم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی عزاداری‌ها نباید تنها به دهه اول محرم محدود شود، ادامه داد: برنامه‌ریزی عزاداری‌ها باید در سه مقطع از اول تا هشتم محرم، تاسوعا و عاشورا و از یازدهم محرم تا پایان ماه صفر صورت‌گیرد.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم، گفت: توزیع مراسم‌ها درسطح استان نیاز به تمهیدات ویژه امنیتی نیز هست که استفاده از ظرفیت بسیج و نیروی انتظامی بسیار ضروری است.
وی گفت: محور فعالیت در ایام محرم سازمان تبلیغات است و تمام دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید کمک کار این سازمان برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشند.
وی با اشاره به وجود حجم زیاد شبهه‌های ایجاد شده پیرامون عزاداری اباعبدالله در فضای مجازی گفت: استفاده از ظرفیت دستگاه‌های تبلیغی و دینی استان برای پاسخگویی به این شبهه های ضروری است.
مدیرکل ورزش و جوانان قم، نیز در ادامه این جلسه با اشاره به آمادگی این اداره کل برای واگذاری تمام فضاهای ورزشی موجود در استان برای برپایی مراسم عزاداری گفت: مکان‌های ورزشی که شرایط لازم را دارند و از فضای باز مناسب برخوردار هستند در اختیار هیات‌های عزاداری قرار می گیرد.
رسول منعم، اظهار داشت: به غیر از 2 مکان ورزشی از جمله مجموعه ورزشی حیدریان که نیاز به تعمیرات دارد، برای واگذاری باقی مکان های ورزشی برای برگزاری مراسم عزاداری محدودیتی وجود ندارد.
وی گفت: مجموعه ورزشی تختی، پردیسان و مجموعه جوادالائمه نیروگاه از جمله مکان هایی است که این آمادگی وجود دارد تا برای برگزاری هیات های عزاداری در اختیار هیات های مذهبی قرار گیرد.
معاون خدمات شهری شهردار قم نیز در این جلسه، با بیان اینکه فضاسازی شهری در شکل ، فرم و محتوا در ایام محرم در دستور کار است، گفت: بوستان‌ها و پارکینگ‌هایی که قابل استفاده برای برگزاری مراسم های عزاداری، پیش بینی شده‌است.
سید امیر سامع، ادامه داد: ضروری است آدرس مدارس، سالن‌های ورزشی، بوستان‌ها و پارکینگ‌های پیش بینی شده برای برگزاری مراسم هیات ها، در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی قم به عنوان متولی برگزاری مراسم ایام محرم قرار گیرد.
وی افزود: هیات‌هایی که مکان و فضای باز برای برگزاری مراسم می‌خواهند، این درخواست را از طریق سازمان تبلیغات اسلامی پیگیری کنند تا فرایند واگذاری مکان با هماهنگی سازمان تبلیغات انجام شود.
سامع با تاکید بر اینکه با توجه به ممنوعیت ایستگاه‌های صلواتی و دسته‌های عزاداری، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی ضروری است، گفت: تمام ظرفیت ایمنی، آتش نشانی و حمل و نقل شهرداری درایام محرم به میدان می‌آید.
رئیس دانشگاه قم نیز در این جلسه با بیان اینکه این دانشگاه و همچنین دانشگاه حضرت معصومه(س) امکان برگزاری هیات های مذهبی در فضای باز وجود خود را دارند گفت: تمام ملزومات این موضوع توسط دانشگاه ها در این ز مینه مورد توجه است.
حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز با تاکید بر لزوم پاسخگویی به شبهه‌های مطح شده پیرامون عزاداری در ایام شیوع کرونا افزود: پاسخ‌های عقلانی و مستند در این باره وجود دارد که ظرفیت حوزوی استان آماده پاسخ به این شبهه‌هاست.
مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز در این جلسه با بیان اینکه از 15 شهریور تمام مدارس بر اساس مصوبه‌های کشوری، بازگشایی می‌شود، گفت: در سال تحصیلی آینده 273 هزار دانش آموز در استان قم مشغول به تحصیل خواهند شد که با توجه به بازگشایی مدارس، امکان استفاده از ظرفیت مدارس استان در دهه دوم محرم برای برگزاری مراسم های عزاداری توسط هیات ها وجود ندارد.
حمیدرضا شیخ الاسلام افزود:مدارس استان که امکان ارائه خدمات در فضای باز را دارند، دردهه اول آماده واگذاری برای برگزاری هیات‌های عزاداری هستند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش کنترل جمعیت را به عهده نمی‌گیرد و تنها متولی در اختیار قراردادن فضاست گفت: متولیان هیات‌ها باید دارای مجوز باشند و کنترل شرایط برگزاری مراسم نیز به عهده بگیرند.
ویروس کرونا»، موسوم به «کووید 19» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.
همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.
برچسب‌ها
کرونا ویروس کرونا قم دانشگاه قم دانشگاه قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/172427/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

داستانک/ شنوایی کم

انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از 200 المان شهری در قم

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

25 درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه