عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت؛

ضرورت پرداخت تسهیلات برای تحقق جهش تولید تا صادرات کالاهای ساخت قم اقتصادی

ضرورت پرداخت تسهیلات برای تحقق جهش تولید تا صادرات کالاهای ساخت قم
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - افزایش اکتشافات فلزی، صادرات کالاهای ساخت قم، سال تحصیلی مجازی، ضرورت پرداخت تسهیلات بانکی درتحقق جهش تولید صنایع و نیاز به زمین برای ساخت مدرسه درمناطق جدید شهری قم از اخبار هفته گذشته استان قم بود.

تشکیل کمیته پیشگیری از جرایم سایبری، بهره‌برداری کامل از محور قم - جعفریه در سال‌جاری، تولید 38 هزار تن گوشت قرمز، اختصاص 2800 تُن نهاده، تولید سالانه 336 تن عسل، شروع مرحله اجرایی اعطای تابعیت به فرزندان مادر ایرانی، افزایش سوانح ترافیکی جاده‌ای در تعطیلات اخیر،آغاز پویش اهدای خون و پلاسما، تولید سالانه 156 هزار تن شیر و تاکید بر استمرار حضور شیمیدُر در لیگ برتر بسکتبال؛ از دیگر خبرهای هفته گذشته قم است.
مطالبه اشتغال جوانان
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: پیگیری مطالبه اشتغال جوانان استان، همچنین آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای کارشناسی دراین زمینه در دستور کار ستاد ساماندهی جوانان قم است.
محسن فارسی درگفت‌وگو با ایرنا،اشتغال را یکی از مهم‌ترین مطالبه‌های جوانان دانست و افزود: فهم درست مطالبه‌های جوانان و نیازهای اساسی آن‌ها در برنامه‌ریزی‌ها بسیار اهمیت دارد که در این راستا استفاده از سمن‌های تخصصی و جوانان نخبه استان برای شناسایی و اولویت‌بندی این مطالبه‌ها ضروری است.
صادرات کالاهای ساخت قم
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم؛ با اشاره به این‌که فعالیت‌های تجاری در قم جریان دارد،‌ گفت: صادرات کالاهای تولیدشده در قم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بازارکشورهای هدف انجام می‌شود.
محمود سیجانی هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: توسعه صادرات برای تحقق بخشیدن به راهبرد جهش تولید امری ضروری است و در همین راستا کالاهای ساخت قم با وجود شیوع ویروس کرونا همچون گذشته با رعایت دستورالعمل‌های تنظیم‌شده به کشورهای هدف صادر می‌شود. 
بهره‌برداری کامل از محور قم - جعفریه در سال جاری
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: طرح چهار خطه کردن محور قم- جعفریه که از سال 91 آغاز شده است و امسال به بهره‌برداری کامل می‌رسد.
عباس فراهانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: محور قم- جعفریه به طول 38 کیلومتر است که احداث 80 درصد این محور به‌صورت چهار خطه اجرایی شده است
تشکیل کمیته پیشگیری از جرایم سایبری
رییس کل دادگستری قم، از تشکیل کمیته پیشگیری از جرایم سایبری در سطح این استان خبر داد و گفت:‌ این کمیته به استناد بند 5 اصل 156 قانون اساسی با موضوع اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی تشکیل‌شده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین هفته گذشته علی مظفری افزود: این کمیته با محوریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم و با هدف تقلیل و کنترل آسیب‌های فضای مجازی که از زمره جرایم نوظهور است، فعالیت می کند.
ضرورت پرداخت تسهیلات بانکی در تحقق جهش تولید صنایع
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: پرداخت تسهیلات بانکی درتحقق جهش تولید حوزه صنعت استان به‌خصوص در شرایط وجود تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا اهمیت زیادی دارد.
محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مشارکت فعال‌ بانک‌های عامل استان در پرداخت تسهیلات موردنیاز صنعتگران و تسهیل شرایط آن برای عملیاتی کردن راهبرد جهش تولید در این حوزه مهم اقتصادی بسیار ضروری است.
نیاز به زمین برای ساخت مدرسه در مناطق جدید شهری
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: درمناطق جدید شهری و مناطقی که رو به توسعه است، زمینی برای ساخت مدرسه وجود ندارد.
محسن پورگلیان هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: زمین آموزشی درمناطقی از جمله شهرک پردیسان، شهرک قدس، انسجام، بلوار 15 خرداد، بلوار غدیر و شهرک فاطمیه که در مسیر توسعه قرار دارند، توسط دستگاه‌های مسئول کمتر و یا اصلا دیده نشده‌است.
اجرای طرح‌های عمرانی در قنوات
شهردار شهر قنوات گفت: اجرای طرح‌های عمرانی، شهری،‌ ترافیکی و خدماتی در قنوات با استفاده از منابع استانی سرعت می‌گیرد و این منابع تاکنون نقش موثری در پیشرفت شهر داشته‌است.
رضا شکاری در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به نقش منابع استانی در پیشرفت شهر قنوات افزود: درهمین راستا صدور اجازه تفکیک املاک شهر قنوات برای تامین منابع مالی طرح های شهری از جمله مهم‌ترین بخش‌های تعامل و مساعدت‌ دستگاه‌های اجرایی استان با مسئولان مدیریت شهری قنوات بوده‌است.
استفاده خودروها از گاز مایع غیرمجاز است
سرپرست روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم، بااشاره به صف طویل خودروها برای استفاده از گاز مایع در این استان‌ گفت: استفاده خودروها از گاز مایع ناایمن است و این سوخت فقط مصارف خانگی و صنعتی دارد و در سبد مصرف خودرویی نمی‌باشد.
محمدحسین گلاب هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سوخت ال. پی. جی. (گاز مایع) مربوط به بخش خانواری از گاز طبیعی بهره‌مند نیستند و یا صنوفی مانند ایزوگام کارها که با این نوع گاز کار می‌کنند، است.
تولید سالانه 156 هزار تن شیر
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم، با اشاره به این‌که قم یکی از قطب‌های دامپروری و تولید محصولات دامی کشور است،‌ گفت: در همین رابطه سالانه بیش از 156 هزار تن شیر در این استان تولید می‌شود.
عباس پورمیدانی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: تلاش برای ارتقای سطح سلامت مردم با تامین غذای سالم ازجمله اهداف اصلی این سازمان در سال جهش تولید است که در همین رابطه با همکاری دامداران استان، شیر سالم و باکیفیت در حجم وسیع تامین و به بازار برای تولید انواع محصولات لبنی و مصرف خوراکی عرضه می‌شود.
سال تحصیلی مجازی
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: با توجه به «وضعیت قرمزی» که به دلیل «شیوع ویروس کرونا» در قم حاکم است، سال تحصیلی جدید در این استان به‌صورت مجازی است و فقط آموزش نوآموزان کلاس اولی ترکیبی از حضوری و مجازی می‌باشد.
مریم السادات پناهنده هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: درسال تحصیلی گذشته همزمان با سایر نقاط دنیا وکشور،شرایط بحرانی برای استان پیش آمد و همه جریانات زندگی از جمله آموزش را دچار تغییر کرد.
اختصاص 2800 تُن نهاده
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: از طرف شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی، 2 هزار و 800 تُن نهاده دامی به بهره برداران کشاورزی قم تخصیص یافت.
مهرداد غضنفری در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم اظهار داشت: این نهاده ها شامل 2 هزار تن جو، 500 تن ذرت و 300 تن سویاست.
تولید 38 هزار تن گوشت قرمز
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: به‌طور میانگین سالانه حدود 38 هزار تن گوشت قرمز دام سبک و سنگین در قم تولید و در بازار مصرف استان و خارج از آن عرضه می‌شود.
عباس پورمیدانی هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: براساس آخرین آمار سالانه 9 هزار و 200 تن گوشت قرمز دام سبک و 28 هزار و 700 تن گوشت قرمز دام سنگین در قم تولید می‌شود.
استفاده 85 درصد از دانش آموزان قمی از سامانه شاد
معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش قم گفت:بیش از 85 درصد از دانش آموزان قمی از شبکه شاد استفاده کردند، همچنین درباره نمرات امتحانات نهایی بیش از یک نمره افزایش معدل را داشته‌ایم.
علیرضا یاری درجلسه ستاد مدیریت بحران قم، بابیان این که برای مدارس مواد بهداشتی را برای 2 هفته در وضعیت زرد ذخیره کرده‌ایم، افزود: دانش آموزان ابتدایی در نوبت‌های عصر در شبکه شاد آموزش می بینند و دوره‌های متوسطه می‌توانند در نوبت صبح کلاس‌های مجازی خود را برگزار کنند. 
تولید سالانه 336 تن عسل
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: سالانه بیش از 336 تن عسل در این استان تولید می‌شود و صنعت زنبورداری در قم روزبه‌روز گسترش می‌یابد.
علی‌اصغر همت هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: در حال حاضر بیش از 227 زنبوردار به صورت فعال در مناطق مختلف استان به تولید عسل می‌پردازند.
شروع مرحله اجرایی اعطای تابعیت به فرزندان مادر ایرانی
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت: مرحله اجرایی طرح اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از مادر ایرانی با پدر غیرایرانی در قم آغاز شد.
عباس شیر محمدی هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا افزود: در راستای آیین نامه اعطای تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مصوبه 13 خردادماه سال 99 هیات وزیران مرحله اجرایی این طرح در قم از 12 شهریورماه جاری در دفترهای 18 گانه خدمات اتباع خارجی استان شروع شد.
قم نمره رضایت بخشی در برپایی آیین سوگواری محرم گرفت
استاندار قم گفت: نمره سازمان تبلیغات اسلامی، هیات ها و مردم قم در مدیریت و برپایی آیین‌های سوگواری دهه اول محرم دراین استان کاملا رضایت بخش و قابل قبول است.
بهرام سرمست در جلسه ستاد مدیریت بحران قم افزود: میزان رعایت 85 درصدی پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در فعالیت های مختلف اجتماعی مانند آیین‌های سوگواری قابل‌تقدیر است.
ارتقای آگاهی‌ها درفضای مجازی باعث کاهش گمنامی مجرمان می‌شود
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی در فضای مجازی مساوی با کاهش گمنامی مجرمان است.
حجت الاسلام مجید یزدی، با اشاره به تشکیل و برگزاری جلسه کمیته ویژه پیشگیری از جرایم دربستر فضای مجازی درسطح استان افزود: پیرو ارزیابی‌های به عمل آمده از نحوه بهره‌برداری کاربران از فضاهای ارتباطی در ماه های اخیر و با توجه به شرایط حاکم بر فضای آموزشی در استان ضرورت مقابله با تهدیدهای احتمالی به منظور صیانت از نظام آموزشی احراز شد و در جلسه‌ای مشترک موارد طرح شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
تاکید بر استمرار حضور شیمیدُر در لیگ برتر بسکتبال
مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: تمام تلاش خود را برای تداوم حضور تیم شیمیدر قم در لیگ برتر بسکتبال با وجود همه مشکل‌های اقتصادی پیش روی این باشگاه به کار خواهیم گرفت.
رسول مُنعِم هفته گذشته درجلسه مشترک مدیرعامل باشگاه شیمیدر با مسئولان استان قم افزود: باوجود تمام مشکل‌های اقتصادی پیش روی این باشگاه تمام تلاش این اداره کل و مجموعه استان استمرار حضور این تیم در لیگ برتر فصل آینده‌است.
برچسب‌ها
بسته خبری قم صادرات غیر نفتی

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/182657/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو