عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت؛

صادرات 57میلیون دلارکالا ازگمرکات قم تا امکان تولید75هزار تن محصولات پتروشیمی اقتصادی

صادرات 57میلیون دلارکالا ازگمرکات قم تا امکان تولید75هزار تن محصولات پتروشیمی
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - تولید 75 هزار تن محصولات پتروشیمی، مشکلات بازرگانی خارجی قم، ضرورت عملیاتی نمودن طرح توسعه فضاهای آموزشی، صادرات 57 میلیون دلار کالا از گمرکات قم و اختصاص250 میلیارد ریال برای اتصال سلفچگان به راه آهن؛ از اخبار هفته گذشته استان قم بود.

ظرفیت 12 درصدی مدارس قم دراختیار دانش‌آموزان اتباع، ترویج فروش اینترنتی محصولات میان زنان کشاورز، ساماندهی خانه‌های بازی کودکان، اجرای طرح یکپارچه سازی قرائت قبوض، چهارهزار مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق، امدادرسانی هلال‌احمر به 2هزار و 851 تن، فعال شدن ظرفیت بقعه‌های قم در راستای اشتغال پایدار، کاهش‌36 درصدی تلفات مرغ گوشتی، استفاده از ارقام کم آب‌بر درکشت پاییزه، ارائه 37 خدمت الکترونیکی توسط شهرداری، تولید غذای سالم و ‌محور فعالیت صنعت دامپروری؛ از دیگر خبرهای هفته گذشته قم است.
ظرفیت 12 درصدی مدارس قم در اختیار دانش‌آموزان اتباع
مدیرکل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: 12 درصد فضای آموزشی قم در اختیار دانش‌آموزان اتباع خارجی از کشورهای مختلف قرار دارد.
محسن پورگلیان هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: 12 درصد کل دانش‌آموزان اتباع خارجی مقیم ایران ساکن استان قم هستند که چهار برابر میانگین کشور می‌باشد.
تولید75 هزار تن محصولات پتروشیمی
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: در سال جهش تولید، 75 هزار تن محصولات پتروشیمی که ازجمله کالاهای راهبردی موردنیاز کشور است در این استان تولید می‌شود.
محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: محصولات پتروشیمی به‌عنوان مواد اولیه بسیاری از واحدهای صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد و وجود آن برای ادامه چرخه فعالیت واحدهای تولیدی ضروری است.
ترویج فروش اینترنتی محصولات میان زنان کشاورز
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در سال جهش تولید با همکاری سایت‌های فروش اینترنتی،‌ این روش عرضه محصول که رونق کسب‌وکار را به دنبال دارد،‌ میان زنان کشاورز در مناطق روستایی استان ترویج می‌شود.
محمدرضا حاجی رضا در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: در همین رابطه دوره آموزشی آشنایی با بازاریابی و فروش اینترنتی ویژه ارکان صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی قم در مناطق مختلف استان ترتیب می‌یابد.
ساماندهی خانه‌های بازی کودکان
رییس کل دادگستری قم گفت: خانه‌های بازی کودکان با مشارکت دستگاه‌های ذیربط و مسئول، به‌منظور پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، ساماندهی می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری افزود: تعداد زیادی خانه بازی بدون مجوز قانونی و همچنین مهدهای کودک‌ با متولیان متعدد در استان مشغول به فعالیت می‌باشند که این وضعیت موجب شده تا کودکان ما با آسیب‌های فراوان فرهنگی و اجتماعی مواجه شوند.
مشکلات بازرگانی خارجی قم
رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی قم گفت: معلق شدن کارت‌های بازرگانی چالش‌هایی را به واحدهای صنعتی و تولیدی قم وارد کرده‌است.
ابوالفضل خاکی هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: برخی از واحدهای تولیدی بزرگ استان به‌صورت ورود موقت، مواد اولیه را وارد و سپس بعد از تولید، کالای خود را صادر می‌کنند و معلق شدن کارت‌های بازرگانی لطمه بسیار زیادی به این واحدها وارد کرده‌است.
اجرای طرح یکپارچه سازی قرائت قبوض
مدیرکل پست قم گفت: طرح یکپارچه سازی قرائت قبوض مشترکان آب ، برق و گاز به صورت پایلوت کشوری درقم اجرایی می شود که در این راستا پایگاه داده واحد از مشترکان این شرکت‌های خدماتی دراین استان تجمیع شده‌است.
ابوالفضل باقری منش درگفت و گو با ایرنا با بیان اینکه لازمه اجرای این طرح ایجاد بانک اطلاعاتی واحد برای تمام مشترکان آب، برق و گاز است ادامه داد: این پایگاه داده ایجاد و اطلاعات دستگاه های خدماتی تجمیع شده و به اطلاعات مکان محور بر اساس کدپستی دسته‌بندی شده‌است.
چهارهزار مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: بازرسان این سازمان از ابتدای سالجاری تا پایان شهریورماه سه هزار و 939 مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلفات اقتصادی مرتبط با قاچاق کالا در سطح استان انجام دادند.
احمدرضا سمیعی نسب در گفت‌وگو با ایرنا،‌ بیان کرد: این بازرسی‌ها به‌منظور جلوگیری از عرضه،‌ نگهداری و فروش کالای قاچاق در استان انجام و در جریان آن 13 پرونده تخلف تشکیل شد.
ارائه خدمات ترخیص خودرو در مراکز پلیس+10
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی قم گفت: به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی و تکریم ارباب رجوع کلیه خدمات خودرویی پلیس در زمینه ترخیص خودرو در مراکز پلیس+10 در مرکز استان ارائه می شود.
سرهنگ غلامرضا صدفی در گفت و گویی بیان کرد: در راستای تدابیر ابلاغی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا امکان ترخیص خودروهای توقیفی از طریق دفاتر پلیس + 10 در استان فراهم شده است.
ضرورت عملیاتی نمودن طرح توسعه فضاهای آموزشی
استاندار قم گفت: بهره مندی از همه ظرفیت های موجود در قم برای عملیاتی نمودن طرح توسعه فضاهای آموزشی این استان موسوم به «طرح آجر به آجر» ضروری است.
بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه هماهنگی طرح جذب مشارکت های مردمی در ساخت و تجهیز مدارس استان تحت عنوان «آجر به آجر»، طی سخنانی مزایا و محاسن این طرح را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: جلب مشارکت های خرد می تواند جمع کثیری از مردم را در این طرح مشارکت دهد.
موکب های اربعین قم براساس مواسات و همدلی خدمت‌رسانی می‌کنند
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به ثبت رسمی 120 موکب اربعین حسینی در این استان گفت: در اربعین سال‌های قبل از این تعداد 98 موکب در کشور عراق فعال بودند ولی امسال به دلیل شیوع کرونا در داخل شهر قم براساس مواسات و همدلی خدمت‌رسانی خواهند کرد.
یونس عالی پور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اعلام رسمی ستاد مقابله با کرونا و موضع گیری ستاد مرکزی اربعین و اینکه مراسمی در مسیر نجف به کربلا نیست و در داخل کشور نیز به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا نمی توانیم مراسم خاص اربعین را داشته باشیم، موکب های قم که سال های گذشته در مرزهای مهران و شلمچه به زائران خدمت می کردند، امسال در داخل قم این کار را انجام می دهند.
امدادرسانی هلال‌احمر به 2هزار و 851 تن
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم درتشریح فعالیت‌های شش‌ماهه حوزه امداد و نجات این نهاد گفت:‌ از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان به 2هزار و 851 تن در قالب 192 ماموریت امدادرسانی کرده است.
محمدرضا بهرامی هفته گذشته بیان داشت: این حوادث شامل 110 حادثه جاده‌ای، یک مورد ریزش آوار، 14 مورد سیل و آبگرفتگی، 2 مورد صنعتی و کارگاهی، 17 مورد کوهستان، 45 مورد خدمات حضوری، 2 مورد خدمات مناسبتی و یک مورد شهری بوده است.
فعال شدن ظرفیت بقعه‌های قم در راستای اشتغال پایدار
معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم،‌ گفت: استفاده از ظرفیت بقعه های استان و موقوفه های آنها به منظور برگزار دوره‌های کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار در مشاغل خانگی برنامه ریزی شده‌است.
غلامعلی رحیمی درگفت و گو با ایرنا افزود: با پیگیری‌های انجام شده،‌سازمان اوقاف و امور خیریه استان در نظر دارد به منظور ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت ها و مزیت های نسبی موقوفات و بقعه های استان از جمله دار بودن فضا و سالن برای آموزش، کارگاه های تولیدی با اولویت مشاغل خانگی را در کنار امزامزادگان راه اندازی کند.
30 رشته تحصیلی مرتبط با آموزش و پرورش در حوزه علمیه فعال است
مدیرحوزه های علمیه کشور با بیان اینکه بیش از 100 رشته و گرایش در حوزه و مراکز حوزوی درحال اجرا است گفت: بین 30 تا 40 رشته به صورت مستقیم و ده‌ها رشته نیز به صورت غیرمستقیم مرتبط با آموزش و پرورش است که در بدنه حوزه های علمیه با 80 اشتراک محتوایی فعال می باشد.
آیت الله علیرضا اعرافی در نشست مشترک کارگروه های تخصصی ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش که در مدرسه علمیه معصومیه قم اظهار داشت: در جلسه ای چند ساعته با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه هفتم توسعه مباحثی مطرح شد، بویژه نقش حوزه که باید تلاش خودش را انجام دهد و این می تواند اولویتی برای ستاد همکاری ها باشد.
زمان رسیدن آتش‌نشانی درقم بالای استاندارد جهانی است
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: استاندارد جهانی زمان متوسط رسیدن آتش نشانی به محل امداد، چهار دقیقه و در قم سه دقیقه و 20 ثانیه است.
عباس جعفری هفته گذشته درنشست رسانه ای شهرداری قم که به صورت مجازی برگزار شد اظهار داشت: در سال های اخیر 12 ایستگاه آتش نشانی را در شهر قم افتتاح کردیم و اینکه یک شهری به تعداد ایستگاه های موجود خود شروع به احداث ایستگاه های جدید بکند و یک رشد 100 درصدی داشته باشد، بی سابقه می باشد.
صادرات 57 میلیون دلار کالا از گمرکات قم
مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان شهریورماه باوجود شیوع ویروس کرونا و تاثیرات منفی آن درعرصه فعالیت‌های تجاری، 57 میلیون و 443 هزار دلار کالا از گمرکات استان به بازارهای بین‌المللی صادر شد.
اسفندیار دریکوندی در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: در همین رابطه 48هزار و 171تن انواع کالا به کشورهایی نظیر امارات، چین و ازبکستان صادر شد.
کاهش‌36 درصدی تلفات مرغ گوشتی
مدیرکل دامپزشکی قم گفت: با توجه به واکسیناسیون طیور و همچنین اعمال نظارت‌های بهداشتی مناسب، تلفات مرغ گوشتی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته،‌ 36 درصد کاهش ‌یافته است.
مهدی رفیعی محمدی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: در نیمه نخست امسال، 136 میلیون دُز انواع واکسن طیور در مرغداری‌ها به‌صورت تزریق، تلقیح و یا آشامیدنی استفاده شده که نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است.
اختصاص250 میلیارد ریال برای اتصال سلفچگان به راه آهن
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: سازمان برنامه‌وبودجه کشور250 میلیارد ریال اعتبار با تخصیص 100 درصد برای تکمیل زیرسازی طرح اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به شبکه ریلی به راه‌آهن جمهوری اسلامی ابلاغ کرد که این مساله اتفاقی مهم در بهره‌برداری از این طرح است.
سید مهدی علیزاده طباطبایی درگفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: اتصال این منطقه مهم اقتصادی به راه‌آهن سراسری با تسهیل کردن نقل‌وانتقال کالا، عامل مهمی برای تحقق راهبرد جهش تولید در سطح استانی و ملی است.
استفاده از ارقام کم آب‌بر درکشت پاییزه
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: استفاده از ارقام گیاهی کم‌آب بر در کشت پاییزه استان در اولویت برنامه‌های این سازمان برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی است.
محمدعلی سلامی درگفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: اجرای دقیق طرح اصلاح الگوی کشت از مهمترین‌ راهبردهای سازمان جهاد کشاورزی قم در سال جهش تولید است که در همین راستا به دنبال ترویج ارقام کم‌آب بر در میان کشاورزان استان برای کشت پاییزه هستیم.
شهرک پردیسان قم نیازمند یک مدرسه استثنایی است
رییس آموزش‌وپرورش استثنایی قم گفت: در حالی‌که بیش از 100 دانش‌آموز استثنایی ساکن شهرک پردیسان هستند، مدرسه‌ ویژه این دانش‌آموزان در این منطقه وجود ندارد و باید یک مدرسه در پردیسان احداث شود.
مهدی آقاکوچکی هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: این دانش‌آموزان که معلولیت‌های مختلفی دارند،‌ در روزهایی که کلاس‌های مدرسه به‌صورت حضوری برگزار شود، ناچار هستند روزانه مسیر شهرک پردیسان تا داخل شهر را طی کنند.
ارائه 37 خدمت الکترونیکی توسط شهرداری
شهردار قم با اشاره اینکه 37 خدمت مدیریت شهری قم به‌ صورت الکترونیکی به مردم ارائه می شود گفت: در سند چشم‌انداز 1404 بیشتر تمرکز شهرداری بر برنامه‌های نرم‌افزاری بوده و سیما ‌و منظر شهری در حوزه معماری، مسائل محیط زیستی، حمل‌ و نقل پاک، خدمات الکترونیکی و ارتقا فرهنگ شهروندی است.
سید مرتضی سقاییان‌نژاد با اشاره به افتتاح مرحله سوم از طرح های عمرانی شهر قم در سال 99 اظهار داشت: از ابتدای سال جاری 2 مرحله افتتاح طرح در دهه کرامت با اعتباری بالغ‌ بر 9 هزار میلیارد ریال و همچنین هفته دولت با اعتباری بالغ‌ بر هزار و 100 میلیارد ریال انجام‌ شده است.
موجودی پرونده های قضایی قم 8.14 درصد کاهش یافت
رئیس کل دادگستری قم با اشاره به کاهش 8.14 درصدی موجودی پرونده های دادگستری این استان گفت: در حالی که 45 هزار و 995 فقره پرونده در دادگستری قم داشتیم این تعداد به 39 هزار پرونده کاهش پیدا کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری هفته گذشته درجلسه شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان ها که به صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود با ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد دادگستری قم اظهار داشت: با وجود شیوع ویروس کرونا در مختومه کردن پرونده های معوق توفیق های خیلی خوبی داشتیم به نحوی که بیش از 70 درصد از این پرونده ها مختومه شده است.
تولید غذای سالم، ‌محور فعالیت صنعت دامپروری
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: تامین امنیت غذایی و تولید غذای سالم، محور فعالیت صنعت دامپروری استان در سال جهش تولید است.
علی‌اصغر همت در گفت‌وگو با ایرنا،‌ بیان کرد: نحوه فعالیت واحدهای پرورش دام استان به‌منظور کنترل شاخص‌های کیفی به‌صورت مستمر رصد می‌شود و همین نکته موجب شده است تا محصولات دامی تولیدشده در قم از کیفیت مناسبی برخوردار باشد.
برچسب‌ها
شهرداری قم قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/196083/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

25 درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه

درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

آتش سوزی در شرق تهران با 6 کشته

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

پیش‌بینی بارش پراکنده در قم

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

انفجار کپسول گاز در شرق تهران با 6 کشته

تایم لپس بارش باران سیل آسا در دبی

آموزش و پرورش: احکام رتبه‌بندی 100 هزار معلم بازنشسته سالهای 1400 تا 1402 اصلاح شد

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

آسمان قم امروز پنجشنبه 30 فروردین صاف تا کمی ابری است

بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد

پورعباس: در سال 1402 به هیچ عنوان تقلب سازمان یافته‌ای به ثمر ننشست

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه حج بسیار سنگین است

انفجار کپسول گاز در پایانه شرفق تهران با 6 کشته

لحظه نجات 7 نفر که در سیل کنارک گرفتار شده بودند

منطقه زیبای پامنار خوزستان

سیل و آبگرفتگی در 8 استان جنوبی کشور

اورژانس هوایی فرشته نجات خانم 72 ساله شد

بازداشت دختر 11 ساله ای که فروشنده لباس را به قتل رساند

زمین گرد است!

برگزاری «همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

همایش بزرگداشت دکتر زهرا شجاعی 13 اردیبهشت در قم برگزار می شود