عصر قم

آخرين مطالب

قم در هفته‌ای که گذشت؛

لزوم ساخت شهرک عقیق وبازارچه سنگ تا اجرای 92 درصدی برنامه قم 1400 اقتصادی

لزوم ساخت شهرک عقیق وبازارچه سنگ تا اجرای 92 درصدی برنامه قم 1400
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم ـ ایرنا ـ پرداخت تسهیلات رونق تولید در بخش کشاورزی، پیشرفت 92 درصدی برنامه قم 1400، اجرای توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی ، ساخت شهرک عقیق و بازارچه سنگ و افزایش 22 درصدی خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی؛ از اخبار هفته گذشته استان قم بود.

ساخت 13 هزار واحد مسکونی، نیاز اورژانس قم به 14 پایگاه جدید، کاهش 31 درصدی مصرف بنزین، تولید 900 دستگاه انواع وسایل نقلیه در قم، تشکیل کارگروه ویژه پیگیری بیمارستان‌های نیمه‌تمام، بهره‌برداری از بیمارستان امیرالمومنین(ع)، اجرای 27 طرح بر اساس راهبرد جهش تولید، رونمایی از تولیدات فرهنگی کنگره ملی شهدای استان قم، شروع غَرس 6090 نهال به یاد شهیدان قم، پرداخت تسهیلات کمک‌ ودیعه مسکن به 1800 متقاضی قمی، کاهش 1.4 درصدی اهدای خون، تبدیل شدن قم به شهری هوشمند و تولید روزانه بیش از یک ‌میلیون ماسک در قم؛ از دیگر خبرهای هفته گذشته قم است.
پرداخت تسهیلات رونق تولید در بخش کشاورزی
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در راستای تحقق راهبرد جهش تولید، عملیات پرداخت تسهیلات رونق تولید در بخش کشاورزی استان با تامین اعتبار مورد نیاز توسط بانک‌های عامل به اجرا درآمد.
سید مصطفی منزوی درگفت وگو با ایرنا افزود: بر اساس مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم، تسهیلات رونق تولید بخش کشاورزی استان در امسال به مبلغ 765 میلیارد ریال به سازمان جهاد کشاورزی ابلاغ شد.
اجرای 27 طرح بر اساس راهبرد جهش تولید
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: امسال 27 طرح در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی، کشاورزی،‌ صنعت و معدن،‌ گردشگری و خدمات به‌عنوان طرح‌های جهش تولید قم به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور ارسال شده‌است.
عزیزالله قربانی درگفت‌وگو با ایرنا، ضمن اشاره به اینکه اجرای طرح‌های مورد نظر از مصوبه‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان است،‌ افزود: 24 مورد از طرح‌های یاد شده مربوط به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم بوده که قراردادهای عاملیت اجرای آن توسط بانک‌های استان دردست اقدام است.
پیشرفت 92 درصدی برنامه قم 1400
شهردار قم، با اشاره به اینکه در پایان برنامه قم 1400 قرار داریم، گفت: 92 درصد از برنامه های پیش بینی شده برای این طرح به اجرا درآمده‌است.
سید مرتضی سقاییان نژاد هفته گذشته درگفت وگوی مجازی با خبرنگاران افزود: در برنامه فوق بیشتر برنامه‌های مدیریت شهری قم زیربنایی و سخت افزاری است.
اجرای توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی دستگاه‌ها
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، بابیان اینکه الکترونیکی کردن خدمات دستگاه‌های دولتی به‌صورت مستمر پیگیری می‌شود، گفت: توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدماتی به‌منظور تحقق دولت الکترونیک با جدیت در سطح استان در حال اجراست.
محمدرضا گروسی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم افزود: جلسه‌های ادارات باید به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شود و برگزاری هرگونه همایش و جلسه‌ای که بیش از 15 تَن در آن شرکت می‌کنند در سطح استان ممنوع است.
افزایش 22 درصدی خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی استان به رقم 651 خدمت رسیده که رشد 22 درصدی داشته‌است.
جواد غلامپور هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا،ارایه خدمات دولتی به صورت الکترونیکی را سرعت بخشیده است، افزود: با توجه به اهمیت ارایه خدمات دستگاه‌های اجرایی به صورت الکترونیکی و توسعه دولت الکترونیک، وضعیت ارایه خدمات در 2 مرحله مورد ارزیابی قرار گرفت.
ساخت شهرک عقیق و بازارچه سنگ
استاندار قم، با اشاره به ظرفیت های معدنی در این استان گفت: احداث شهرک عقیق و بازارچه سنگ قم در دستور کار مسئولان استان قرار دارد.
بهرام سرمست در جلسه سنگ های قیمتی که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) به صورت ویدیوکنفرانس؛ با اشاره به ظرفیت های معدنی قم افزود: تفاهم نامه ای با یکی از شرکت های بخش خصوصی امضا خواهد شد تا در چند محور شاهد توسعه باشیم.
ساخت 13 هزار واحد مسکونی
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: براساس نیازسنجی طرح جامع مسکن در این استان باید 13 هزار و 258 واحد مسکونی احداث شود.
حسن صبوری هفته گذشته در جلسه شورای تامین مسکن قم افزود: باید در شهر قم 10 هزار و 615 واحد، در شهرهای دیگر استان 420 واحد و در ذیل طرح بازآفرینی شهری محلات بافت فرسوده و ناکارآمد 2 هزار و 223 واحد مسکونی احداث شود.
نیاز اورژانس قم به 14 پایگاه جدید
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی (اورژانس 115) قم گفت: این مرکز با کمبود هشت پایگاه شهری و 6 پایگاه جاده‌ای و نیروی عملیاتی متناسب با آن مواجه است.
محمد شهیدی در گفت وگو با ایرنا افزود: این کمبودها با توجه به استانداردهای در نظر گرفته شده برای فاصله بین پایگاه‌ها و نیروهای عملیاتی مستقر در پایگاه‌های اورژانس 115 برآورد شده است.
برگزاری دوره‌های سوادآموزی ویژه نابینایان و ناشنوایان
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌ و پرورش قم گفت: دوره‌های سوادآموزی ویژه افراد نابینا، ناشنوا و چند معلولیتی در این استان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا در گفت وگو با ایرنا افزود: برنامه‌ریزی و شتاب بخشی به فعالیت‌های سوادآموزی و انسداد مبادی بی‌سوادی و کاهش بی‌سوادی شامل تمام گروه‌های محروم از سواد می‌شود.
46 هزار تقاضای مسکن در قم وجود دارد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: با توجه به جمع بندی صورت گرفته از میان جامعه کارگری، ایثارگران، کارکنان دولت و نیروهای مسلح و همچنین آحاد مردم قم 46 هزار تقاضای مسکن در این استان وجود دارد.
محسن بهشتی هفته گذشته در پایان جلسه شورای تامین مسکن قم در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن افزود: قم در این طرح پیشگام استان های کشور است.
پرداخت تسهیلات کمک‌ ودیعه مسکن به 1800 متقاضی قمی
مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: تاکنون به هزار و 822 نفر از متقاضیان دریافت کمک ودیعه مسکن تسهیلات پرداخت شده است.
حسن صبوری افزود: پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن با هدف کمک به مستاجران توسط دولت در سراسر کشور سیاستگذاری شد که متقاضیان استان قم نیز برای دریافت این تسهیلات در 2 نوبت مرداد و مهر امسال ثبت‌نام کردند.
کاهش 1.4 درصدی اهدای خون
مدیرکل انتقال خون قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، 23 هزار و 311 تَن در این استان موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 1.4 دهم درصد کاهش‌یافته است.
مرتضی نوریان هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این مدت 28 هزار و 370 تن برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند که این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.5 درصد کاهش داشته است.
کاهش 31 درصدی مصرف بنزین
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، مصرف بنزین در این استان 31 درصد کاهش یافته است.
سید محمود طاهری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: علت این کاهش را می‌توان در کاهش مسافرت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین افزایش نرخ بنزین دانست.
تولید 900 دستگاه انواع وسایل نقلیه در قم
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: امسال 900 دستگاه انواع وسایل نقلیه همچون مینی بوس و اتوبوس در استان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.
محمود سیجانی هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا افزود: در همین رابطه تا پایان امسال 500 دستگاه انواع اتوبوس، مینی بوس، وَن و وانت در واحدهای صنعتی استان تولید خواهد شد که تاکنون 282 دستگاه آن ساخته شده است که نشان از تحقق بیش از 56 درصدی ساخت این وسایل نقلیه درقم دارد.
برق 20 درصد از مشترکان قمی رایگان می‌شود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: از ابتدای آبان ماه برق حدود 20 درصد از مشترکان قمی که کم‌مصرف هستند در قالب طرح «برق امید» رایگان ‌می‌شود.
مهدی آهنین‌پنجه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هدف اصلی اجرای این طرح جلوگیری از انتشار گاز دی‌اکسید کربن، عرضه برق بیشتر در بخش‌های صنعت و تولید، کاهش 10 درصدی مصرف برق بخش خانگی و توسعه صادرات برشمرد.
توزیع 2400 سبد غذایی بین نیازمندان روستایی
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: در مرحله سوم پویش ایران همدل تاکنون 2 هزار و 400 خانوار مددجوی روستایی قمی سبد غذایی خود را دریافت کرده‌اند.
محمدابراهیم نعیمی هفته گذشته افزود: توزیع سبد کالای ویژه خانوارهای مددجوی روستایی از نیمه آبان ماه امسال آغاز شد و طی سه روز به پایان رسید.
شروع غَرس 6090 نهال به یاد شهیدان قم
آیین آغاز عملیات اجرایی بوستان 11 هکتاری یادمان شهدای قم و همچنین غرس 6 هزار و 90 نهال به یاد 6 هزار و 90 شهید این استان آغاز شد.
پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در این رابطه گفت: این نهال‌ها از میوه‌های قرآنی مانند انجیر، انار و زیتون انتخاب شده اند و از درخت سرو هم به عنوان نماد مقاومت استفاده می‌شود.
اجرای 500 اقدام میدانی در حوزه نشاط شهروندی
مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم گفت: به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم، بیش از 500 اقدام میدانی در حوزه نشاط شهروندی در نقاط مختلف شهر در 17 روز آینده توسط این سازمان اجرایی می‌شود.
ابوالفضل مقیمی هفته گذشته در گفت وگو با خبرنگاران به‌صورت برخط (آنلاین) افزود: کمیته‌های چهارگانه‌ای در حوزه برنامه‌ریزی، خدمات شهری، تبلیغات و اطلاع‌رسانی و فرهنگی و هنری در دبیرخانه روز قم با هدف اجرایی کردن برنامه‌های متنوع به مناسبت سالروز ورود کریمه اهل‌بیت(ع) به این شهر شکل گرفته است.
اجرای طرح کنترل آفات باغات با استفاده از حشرات مفید
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: طرح تولید و استفاده از حشرات مفید برای کنترل آفات در سطح باغات، مزارع و گلخانه‌های استان با استفاده از جدیدترین روش‌های علمی اجرایی شد.
عباس پورمیدانی درگفت وگو با ایرنا افزود: حشره پسیل از مهم‌ترین آفت باغات پسته به شمار می‌آید که با تغذیه از شیره درختان پسته باعث خسارت زیادی به درخت و کاهش محصول می‌شود و باغداران برای از بین بردن این آفت مجبور به انجام چند نوبت سمپاشی با سموم شیمیایی هستند.
تبدیل شدن قم به شهری هوشمند
مدیر حوزه‌های علمیه، با اشاره به اینکه قم باید به شهری هوشمند تبدیل شود، گفت: باید مدل های متناسب به نام و فرهنگ قم را درحوزه هنر و معماری خلق کنیم؛ از جمله اینکه منظرهای تاریخی آن که مورد توجه رهبر معظم انقلاب هم بوده‌است.
آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم افزود: حضور حضرت فاطمه معصومه(س) در این شهر و مرقد مطهر ایشان مایه تحولات بسیاری در این شهر بوده و شمعی در مرکز این شهر است.
شرایط جغرافیایی قم مبارزه با تخلفات اقتصادی را تسهیل می‌کند
فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب (ع) قم گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی قم و تک شهرستان بودن آن، مبارزه با تخلف های اقتصادی و احتکار و نظارت به شبکه توزیع و قیمت‌گذاری امکان‌پذیر است.
سردار سید محمدتقی شاهچراغی هفته گذشته در نخستین نشست قرارگاه 17 ربیع افزود: سپاه در نظر دارد در حد توان با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و حضور تیم های تخصصی در حوزه قیمت گذاری و تسریع تامین اقلام و حذف واسطه ها به کمک دستگاه های دولتی بیاید.
محصولات قم قابل رقابت با کشورهای پیشرفته است
استاندار قم حمایت از واحدهای صنعتی استان را در دستور کار مسئولان دانست و گفت: امروز محصول های تولیدی قم قابلیت رقابت با تولیدات کشورهای پیشرفته جهان را دارند.
بهرام سرمست در بازدید از شهرک صنعتی شکوهیه که در قالب برنامه سه شنبه های اقتصادی صورت گرفت، با بیان اینکه این بازدیدها با اولویت کارآفرینی و تولید انجام می شود، افزود: به دنبال ارتقای بخش صنعت و توسعه کارخانه های موفق در شهرک های صنعتی استان هستیم.
دانشجویان از 22 ملیت در دانشگاه‌های قم تحصیل می‌کنند
مسئول نمایندگی امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی استان قم، با بیان اینکه دانشجویانی از 22 ملیت در دانشگاه‌های قم مشغول به تحصیل هستند، گفت: هم اکنون بیش از هفت هزار دانشجوی غیرایرانی در بیش از 23 دانشگاه، موسسه و دانشکده در استان مشغول تحصیل هستند.
سید عباس هاشمی‌زاده هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مجموعه اداره امور دانشجویان غیرایرانی دارای 2 زیر مجموعه سرپرستی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه قم مختص جذب و پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه قم و بخش امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی قم است.
نبود قرائت‌خانه از خلاهای فرهنگی قم است
استاندار قم گفت: با وجود کتاب و کتابخانه‌های زیاد در قم، اما نبود قرائت‌خانه‌های شبانه‌روزی یکی از خلاهای فرهنگی موجود در این استان است.
بهرام سرمست در حاشیه آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهدای نوبهار شهر قم در گفت وگو با خبرنگاران افزود: دنبال این هستیم که این قرائت خانه ها در قم ایجاد شوند.
برگزاری یادواره 6 هزار شهید قم
رییس ستاد کنگره شهدای استان قم گفت: یادواره 6 هزار و 90 شهید قم همزمان با 27 آبان ماه سالروز شهادت شهید سردار زین‌الدین برگزار می‌شود.
احمد حاجی‌زاده در جمع خبرنگاران افزود: از اهداف یادواره شهدای قم تولید محتوا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جذب مخاطب است.
اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی
فرمانده انتظامی استان قم گفت: به دستور فرمانده ناجا، طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی همزمان با سراسر کشور در این استان به مدت 2 ماه اجرایی می شود.
سردار سید محمود میرفیضی هفته گذشته در گفت وگویی افزود: موتورسیکلت‌ها به دلایلی چون تخلفات راهوری، انتظامی یا موضوعات مرتبط با حوزه پلیس آگاهی، دستور قضایی و دیگر موارد متوقف و پارک هستند و مطابق تدبیر و دستور صورت گرفته با در نظر گرفتن شرایطی، فرآیند ترخیص این موتورها سرعت خواهد گرفت.
58 درصد از حوادث رانندگی قم مربوط به موتورسواران
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی (اورژانس 115) قم گفت: 58 درصد از حوادث رانندگی این استان در هفته گذشته مربوط به موتورسیکلت‌سواران بوده است.
محمد شهیدی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در هفته گذشته پنج هزار و 871 تماس با مرکز اورژانس 115 قم برقرار شد و کارشناسان این مرکز هزار و 827 ماموریت انجام دادند.
صدور دفترچه بیمه سلامت بدون ارزیابی وُسع
مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: با توجه به مصوبات ابلاغی ستاد ملی کرونا و با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین لحاظ شرایط اقتصادی موجود، دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان بدون ارزیابی وسع در اختیار افرادی که تحت هیچ گونه بیمه‌ای نیستند، قرار می‌گیرد.
محمدرضا فخاریان قمی در گفت وگویی افزود: افرادی که پیش از این از پوشش بیمه‌ای رایگان برخوردار بودند، برای تمدید دفترچه خود نیاز به ارزیابی وسع ندارند و دفترچه بیمه آنان تمدید می‌شود.
قم میزبان بیش از 130 هزار تبعه افغانستانی
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت: این استان با افتخار میزبان بیش از 130 هزار تبعه افغانستانی است.
عباس شیرمحمدی در گفت وگو با ایرنا افزود: برای بهره گیری اتباع افغانستانی از خدمات گوناگون آموزشی، بهداشتی و درمانی هیچ محدودیتی قایل نیستیم، چرا که ملت افغانستان را برادران خود می دانیم.
بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح ولی‌عصر(عج)
شهردار قم، با اشاره به افتتاح طرح های کلان شهری به مناسبت روز قم گفت: تقاطع غیرهمسطح ولی عصر(عج) در آینده نزدیک افتتاح به بهره برداری می رسد.
سید مرتضی سقاییان نژاد افزود: اگر در طرح های استان بخش خصوصی به‌ خوبی ورود پیدا کند، مشکل ها رفع می‌شود.
برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت پسماند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم گفت: دوره‌های آموزشی مدیریت پسماند برای علاقه مندان درمراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.
محمود تقی پور هفته گذشته افزود: برگزاری این دوره های آموزشی در راستای نهادینه کردن فرهنگ درست بازیافت و مدیریت پسماندهای شهری و طبق تفاهم نامه همکاری بین این اداره کل و مدیریت پسماند شهرداری قم صورت می‌گیرد.
ارسال پرونده موسوم به گوهر ناز قم به دادگاه ویژه جرایم اقتصادی
دادستان عمومی و انقلاب قم، از صدور کیفرخواست پرونده موسوم به گوهر ناز خبر داد و گفت: این پرونده مشتمل بر 6 هزار صفحه و وارد کردن خسارات سنگینی به بیش از 15 هزار تَن برای رسیدگی و صدور حکم به دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان ارسال شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب در گفت وگویی افزود: دادستانی قم در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی و اخلال در نظام اقتصادی، جلوگیری از حیف‌ومیل اموال مردم و احقاق حقوق عامه و بر اساس گزارش اداره اطلاعات و گزارش پلیس آگاهی، رسیدگی به این پرونده را در دستور کار قرار داد.
رونمایی از تولیدات فرهنگی کنگره ملی شهدای استان قم
آیین رونمایی از تولیدات فرهنگی ـ هنری کنگره ملی شهدای استان قم، به علت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به خاطر شیوع ویروس کرونا، با حضور تعدادی معدود از مسئولان و خانواده‌های شهدا در تالار شهید سید مرتضی آوینی قم به صورت برخط برگزار شد.
دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد دهکده اقتصادی مقاومتی مشارکت کنند
جانشین فرماندهی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم با دعوت از کارآفرینان برای برپایی دهکده اقتصاد مقاومتی درقم، خواستار مشارکت جدی دستگاه‌های اجرایی استان دراین طرح شد.
سرهنگ محمود داوودآبادی هفته گذشته ، با اشاره به اینکه دهکده اقتصاد مقاومتی قم به همت سازمان بسیج سازندگی در پادگان قدس واقع در 17 کیلومتری جاده قم – کاشان در حال احداث است، افزود: عرصه این مجموعه حدود 327 هکتار است که در مشاغل مختلف 18 گانه روستایی و کشاورزی به فعالیت می پردازد.
تشکیل کارگروه ویژه پیگیری بیمارستان‌های نیمه‌تمام
استاندار قم گفت: کارگروه ویژه‌ای برای پیگیری تکمیل و تجهیز بیمارستان‌های نیمه‌تمام این استان تشکیل شده است.
بهرام سرمست در حاشیه آیین افتتاح بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهر قم که به‌صورت ارتباط ویدیوکنفرانس با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد، افزود: این کارگروه به‌صورت مستمر پیگیر تکمیل این مراکز درمانی است تا ساخت بیمارستان‌های نیمه‌تمام به سرانجام برسد و در خدمت زایران و مجاوران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) باشد.
بهره‌برداری از بیمارستان امیرالمومنین(ع)
بیمارستان 230 تختخوابی امیرالمومنین(ع) شهر قم در قالب دهمین آیین پویش ره سلامت با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری از طریق ویدیوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.
فراخوان جشنواره جایزه ادبی یوسف
نهمین دوره جشنواره جایزه ادبی «یوسف» ویژه داستان کوتاه دفاع مقدس و جبهه مقاومت و بخش ویژه مدافعان سلامت در قم اعلام فراخوان شد.
علاقه مندان می توانند داستان های کوتاه خود را به نشانی معاونت هنری و ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم با شماره 09368311920 در پیام رسان های ایتا، سروش و واتساپ ارسال کنند.
بهره‌برداری از نسخه آزمایشی میزخدمت غیرحضوری تامین اجتماعی
مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: نسخه آزمایشی میز خدمت غیرحضوری این اداره کل با ویژگی‌ها و قابلیت‌های به‌روز و ایجاد بسترهای لازم برای گسترش در چهار بخش مختلف، رونمایی شد و به‌صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
علی‌اصغر دادخواه هفته گذشته افزود: نسخه آزمایشی میزخدمت غیرحضوری این اداره کل دارای مشخصات فنی به‌روز و گرافیک جدید است که تلاش شده است، اطلاعات کاملی از نوع خدمات ارایه شده در آن گنجانده شود.
تولید روزانه بیش از یک ‌میلیون ماسک در قم
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، بابیان اینکه هم‌اکنون یک‌میلیون و 150 هزار ماسک به‌صورت روزانه در قم تولید می‌شود، گفت: 20 میلیون ماسک دِپو شده در استان وجود دارد و ذخیره راهبردی ماسک برای سه ماه آینده نیز تکمیل‌شده است.
مهرداد غضنفری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم افزود: واحدهای تولیدکننده ماسک در استان، با مازاد تولید مواجه هستند که با توجه به دپوی ماسک موردنیاز، باید اجازه صادرات به سایر استان‌ها به این واحدها داده شود.
برچسب‌ها
بسته خبری قم مسکن

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/215803/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

دامغان لرزید

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

مرگ غم‌انگیز تازه عروس و داماد در شب عروسی

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

داستانک/ شنوایی کم

انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از 200 المان شهری در قم

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم