عصر قم

آخرين مطالب

تمام واقعیات مذاکرات استقلال با استراماچونی! ورزشی

تمام واقعیات مذاکرات استقلال با استراماچونی!
  بزرگنمايي:

عصر قم - ورزش 3 / برخلاف اخبار صد و نقیضی که پس از سفر سعادتمند به ایتالیا منتشر شد، این مدیر در مورد بازگشت استراماچونی با این مدیربرنامه های این مربی به توافق رسیده بود ولی ...
حالا نزدیک به یکسال می‌شود که استراماچونی پس از شروع نه چندان خوب با استقلال در لیگ نوزدهم، و در ادامه نتایج فوق العاده‌ای کسب کرد و به دلیل عدم پرداخت مطالباتش از ایران رفت.
طی این مدت مسئولان باشگاه استقلال و وزارت ورزش، بارها پروژه بازگشت این سرمربی ایتالیایی را کلید زده‌اند، ولی هیچ وقت این مذاکرات که خیلی هم شفاف نبوده، به نتیجه نرسیده است.
علی عابدی بازیکن سابق تیم فوتبال فجرسپاسی شیراز که این روزها در ایتالیا مربیگری می‌کند، اما در جریان جزئیاتی از تمامی مذاکرات انجام شده با استراماچونی قرار دارد؛ ورود او به این پرونده، در ابتدا با تماس علی خطیر کلیده خورده و معاون سابق باشگاه استقلال از عابدی در رابطه با سرمربی جوان ایتالیایی و کارنامه‌اش پرس و جو می‌کند. عمده کار عابدی در شروع مذاکرات خطیر با این مربی بوده و با توجه به اینکه نوع قطع همکاری با شفر به شکل خوبی صورت نگرفت، این مربی ایرانی شاغل در ایتالیا می گوید کار سختی برای چگونگی معرفی ایران و استقلال به او داشتیم که البته با موفقیت این مرحله به خوبی انجام شد.
عابدی شب گذشته با امید رحیمی در رابطه با مذاکرات انجام شده با سرمربی ایتالیایی، با این محور، گفتگویی تقریبا نزدیک به یکساعت را برگزار کرد:« تمام واقعیات مذاکرات با استقلال با استراماچونی.»
عابدی در شروع صحبت‌هایش با اشاره به شرایط سختی که استراماچونی در شروع کار داشت، می گوید:« برای او نداشتن زمین تمرین و مشکلات اینچنینی قابل هضم بود ولی عدم پایبندی مدیران استقلال به تعهدات مالی‌ای که داده بودند، قابل بخشش نبود و او انتظار داشت که مبلغ قراردادش را در زمان تعیین شده دریافت کند.»
بخش بعدی حرف های عابدی در رابطه با مقررات بانکی کشور ایتالیا بود و اینکه این موضوع تاثیر زیادی در قطع همکاری استراماچونی با استقلال داشته است:« در ایتالیا اگر به عنوان مثال 50 هزار یورو به حساب شخصی واریز می شود، باید مبدا این پول مشخص باشد. استراماچونی از مدیران باشگاه استقلال خواسته بود که مطالبات او را از یک بانک ایرانی به یک بانک ایتالیایی به حساب او منتقل کنند تا او هم در دریافت پول در کشورش با مشکلی مواجه نشود. اینکه بخواهند پول را از هر طریق دیگری به این مربی بدهند، برای او در سیستم بانکی مشکل ایجاد می کند و او باید توضیح دهد که این پول را از کجا آورده است. مثلا استقلال در مقطعی می خواست به استراماچونی چک بدهد و خیلی جالب بود که مدیرن باشگاه متوجه این درخواست شفاف واضح سرمربی تیمشان نمی شدند. آخرین قسط این مربی هم در واقع همینطور پرداخت شد.»
مشکل دیگری که علی عابدی در مورد دلیل عدم بازگشت استراماچونی، به نقل از عمر دانسی دستیار سرمربی ایتالیایی یاد می‌کند، تصمیم های مسئولان وزرات ورزش و استقلال است. عمر دانسی در این مورد به عابدی اینطور گفته است:« هر روز یک نفر را برای مذاکره با ما معرفی می‌کنند.»
بخش بعدی این لایو اینستاگرامی در رابطه با چگونگی آشنایی علی عابدی با احمد سعادتمند بود. عابدی در این بخش خطاب به امید رحیمی بیان کرد:« شما خودتان دلیل آشنایی من شدید. ایشان مدیر استعدادیابی وزارت ورزش بود و قبل از اینکه مدیر باشگاه استقلال شود، از من خواستید که شرایط بازدید ایشان از آکادمی باشگاه رم را فراهم کنم.»
او سپس در مورد دوران مدیریت سعادتمند و سفرش به ایتالیا توضیح می‌دهد:« از من خواستند برنامه ملاقات ایشان را با استراماچونی فراهم کند. سعادتمند در تماس تلفنی با من گفت که استقلال صد در صد این پرونده را در فیفا می بازد. من در رابطه با این موضوع با فدریکو پاستورلو مدیر برنامه های استراماچونی صحبت کردم و حرف های آقای سعادتمند را به ایشان انتقال دادم، ولی او گفت بهتر است این پرونده در فیفا بررسی شود. چون ما از ملاقات امتناع کرد و گفت قبلا هم نتوانستیم با مدیران باشگاه استقلال به نتیجه برسیم و مدام دروغ شنیدیم و با حضور آقای سعادتمند هم فکر نمی کنم شرایط تغییری کرده باشد.»
عابدی سپس توضیح می‌دهد که به یکباره اولین مدیربرنامه استراماچونی به یاد او می آید که یکی از قدیمی ترین ایجنت‌ها ایتالیا است. او ادامه داد:« من به آقای سعادتمند هم گفتم که این آخرین شانس ما برای مذاکره است تا آقای داریو (اولین ایجنت استراماچونی) را به عنوان وکیل باشگاه استقلال معرفی کردیم و پس از اینکه با او تماس گرفتم و موضوع را به او گفتم، آقای استراماچونی مجاب به صحبت شدند.»
عابدی سپس به جنجالی‌ترین موضوع ماه‌های اخیر اشاره می‌کند. اینکه سعادتمند موفق به ملاقات استراماچونی شده یا خیر. مربی ایرانی شاغل در ایتالیا در این مورد تاکید می کند:« ببینید حتی اگر سعادتمند موفق به ملاقات استراماچونی می شد هم فرقی نداشت؛ چون آقای فدریکو پاستورلو و ملاقات با وکیل آقای استراماچونی خیلی مهم تر است. آقای پاستورلو هم تایید کردند که دوستان آمده اند و اگر در مورد چگونگی تسویه حساب به توافق برسیم، شاید در مورد بازگشت هم حرف بزنیم. استراماچونی هم گفته بود که در این مورد با وکیل من حرف بزنید و اگر شرایط فراهم شد، آن زمان من می آیم و در مورد مسائل فنی حرف می زنم. یعنی در رابطه با بازیکنان، شرایط زمین و ..»
عابدی در ادامه به موضوع مهم دیگری اشاره می کند. او می گوید، اقدامات و نامه‌نگاری ها از هفته‌ها قبل با وجود محدودیت‌های شدید کرونایی در دنیا و ایتالیا آغاز شده بود و اصلا ارتباطی با زمان بازی دربی نداشت. او توضیح می‌دهد:« آقای فدریکو هشت ساعت از شهرشان تا رم رانندگی کردند و آقای سعادتمند هم ویزای ضرب الاجلی گرفتند و توانستند به جلسه بروند.»
بخش بعدی حرف های عابدی در مورد جزئیات جلسه بود و او در این مورد توضیحاتش را آغاز کرد:« شبی که آقای سعادتمند رسیدند، من و آقای سعادتمند به همراه داریو (وکیل باشگاه استقلال در مذاکره با وکیل استراماچونی) جلسه برگزار کردیم و آماده جلسه روز آینده با پاستورلو شدیم.»
عابدی در ادامه به موضوع مهم دیگری اشاره می کند و می گوید:« ببینید یک موضوع مهمی وجود دارد و اینکه ما در طول مذاکره‌ای که با پاستورلو داشتیم، اصلا در مورد بازگشت استراماچونی حرف نزدیم. چون مشکلات دیگری وجود داشت و ابتدا باید این مشکلات را حل می کردیم. به قول خودمان باشگاه استقلال اول باید برادری‌اش را ثابت می کرد تا در مورد اینده هم حرف بزند. استقلال باید ابتدا تکلیف بدهی ها را مشخص می کرد و پس از آن در مورد بازگشت حرف می زد. البته در این مورد پس از اینکه در مورد چگونگی پرداخت مطالبات توافق حاصل شد، حرف به میان آمد.»
آیا درنهایت باشگاه استقلال با استراماچونی به توافق رسیدند یا خیر. عابدی در واکنش به این سوال اینطور پاسخ داد:« توافقات اولیه ای میان وکیل استراماچونی و استقلال انجام شد، که در مورد پرداخت بدهی‌های گذشته بود. بعد از اینکه در مورد مسائل مالی توافق شد، آقای سعادتمند که هواداران استقلال را دوست داشت، در مورد بازگشت حرف زده شد. در این زمان بچه سوم آقای استراماچونی به دنیا آمده بود و اگر من بودم، ترجیح می دادم در کشورم بماند ولی ایشان مایل به بازگشت بود و شرط و شروط‌های خود را مطرح کرد. ایشان حتی در این مورد صحبت کرد و شرط گذاشت که قرارداد برخی بازیکنان باید دوباره امضای شود؛ اینکه مبالغ قرارداد در چه زمانی پرداخت شود. استراماچونی تاکید داشت که مطالبات او از یک بانک ایرانی به یک بانک ایتالیایی با اسم باشگاه استقلال پرداخت شود. همه این مسائل مطرح شد. من تنها کاری که توانستم بکنم این بود که استقلال و استراماچونی را به هم رساندم و در ادامه آقای فدریکو به صورت مستقیم با آقای سعادتمند در ارتباط بود. اینکه حالا دوستان به ایران بازگشتند و مسئولان وزارت ورزش یا هر فرد دیگری نگذاشت آقای استراماچونی برگردد و اینکه چه اتفاقی افتاد را در جریانش نیستم؛ ولی خب متاسفم. واقعا حیف شد.»

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/225256/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد

چه کسی می داند...

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم

افزایش 11.6 درصدی اهدای خون در قم

چرا به سوالات اپراتورهای اورژانس باید پاسخ داد

هوای تهران گرم می شود!

عملیات ویژه نیروهای امدادی برای نجات سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

گلایه‌ی رئیس پلیس راهور از ابلاغ نشدن قانون افزایش جرایم رانندگی

طوفان شن در لیبی

افزایش سرقت احشام در قم

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

بیت مرحوم آیت الله کاشانی بیانیه صادر کرد +جزئیات

مقامات ایالت سند در دیدار آیت الله رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران بر عزت و عظمت جهان اسلام افزود

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

آغاز ساخت 600 واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم

بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم

چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد

وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم

پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم

دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به آیت‌الله رئیسی اعطا شد

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

وقوع آتش سوزی مهیب یک کارخانه در قم (فیلم)

راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد

کشف حدود 88 کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم

انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است

کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم

ماجرای تجمع مردم در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟

چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟

باران سنگین و وقوع سیلاب در شهرستان دلیجان

هشدار باران شدید در 21 استان

اگر قصد باروری دارید این خوراکی ها را حتما بخورید

چهار کشته و 10 مفقودی در حادثه سیل جنوب چین

2 عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

آیت‌الله گرامی در گفت و گو با جماران: یکی از عوامل مهم لغو رفراندوم اصلاحات ارضی از سوی شاه اعتراض آیت الله بروجردی بود/ مقام ایشان در بُعد معنوی بسیار بالا بود ولی مثل بسیاری از مدعیان امروزی نبود که خود را مطرح کند

آیت‌الله رئیسی وارد قلب اقتصادی پاکستان شد

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل

سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود

مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم