عصر قم

آخرين مطالب

ادای احترام عکاسان قمی به شهیدسلیمانی:

کتاب عکس «سردار سپیده» در قم رونمایی شد فرهنگی

کتاب عکس «سردار سپیده» در قم رونمایی شد
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- کتاب عکس «سردار سپیده» با موضوع وداع مردم قم با شهیدسلیمانی و شهدای مدافع حرم و همچنین اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب بر پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای جبهه مقاومت رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، در مراسم نخستین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و فرماندهان جبهه مقاومت، از کتاب عکس «سردار سپیده» با حضور سرتیپ فلاح زاده معاون هماهنگی نیروی قدس سپاه، سردار شاهچراغی فرمانده سپاه علی بن ابی طالب علیه السلام قم، حاجی زاده رئیس ستاد کنگره شهدای قم و برخی دیگر از مسئولان استانی رونمایی شد.
این کتاب در دو فصل شامل تصاویری از تشییع و وداع مردم انقلابی قم با شهدای مدافع حرم و تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش در قم می‌باشد.
در این کتاب عکس، تلاش شده تا تصاویری از تمامی مراسم‌هایی که پس از خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شده تا مراسم روز تشییع پیکر پاک ایشان در قم به تصویر کشیده شود.
170 قطعه عکس اثر آقایان محمد اخلاقی، مهدی بخشی سورکی، سجاد حیات پور و محسن کرمعلی از وداع مردم قم با سردار دل‌ها و شهدای مدافع حرم در این کتاب چاپ شده است.
تصاویری از لحظه ورود پیکر پاک شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر هم‌رزمانش به سپاه علی بن ابی طالب علیه السلام، طواف گرد مضجع شریف کریمه اهل بیت علیهم السلام، تشییع کم نظیر مردم قم از ابتدای بلوار پیامبر اعظم تا مسجد مقدس جمکران در این کتاب دیده می‌شود.
از دیگر تصاویر این کتاب، عکس‌های اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب بر پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای جبهه مقاومت است که برخی از آنان برای نخستین بار منتشر شده است.
محمد اخلاقی عکاس پیشکسوت خبری قم ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی با اشاره به هدف از تدوین کتاب عکس سردار سپیده گفت: تشییع سردار سلیمانی به عنوان یکی از رویدادهای مهم ملی همواره در اذهان ملت ایران خواهد ماند و مهمترین انگیزه برای انجام این کار، ثبت حضور کم نظیر مردم قم به عنوان پیشگامان انقلاب اسلامی در بدرقه سردار سلیمانی و دیگر فرماندهان جبهه مقاومت بوده است.
وی با اشاره به موضوع عکس‌های کتاب سردار سپیده افزود: تلاش شده علاوه بر عکس‌های تشییع سردار، از برنامه‌هایی که پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز در قم برپا شده، تصاویری در این کتاب گنجانده شود.
اخلاقی با بیان اینکه این کتاب برای چهلم شهادت سردار سلیمانی آماده شده بود گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا ، تصمیم بر این شد تا در فرصتی مناسب از این کتاب رونمایی شود و امروز همزمان با سالروز شهادت سردار از این کتاب رونمایی به عمل آمد.
مهدی بخشی خبرنگار خبرگزاری مهر گفت: پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی و تشییع باشکوه ایشان و دیگر رزمندگان مقاومت در قم، با تشکیل گروهی چهار نفره از دوستان عکاس، تصمیم گرفتیم تا منتخبی از عکس‌های ثبت شده را در قالب کتاب عکس ارائه کنیم.
وی عنوان داشت: در ادامه کار به این نتیجه رسیدیم تا این کتاب در دو بخش تدوین شود و بخش دوم شامل تصاویر تشییع شهدای مدافع حرم در قم باشد، چرا که اعتقاد داشتیم با این اقدام می‌توان اندکی از غربت مدافعان حرم را کم کرد.
عکاس خبرگزاری مهر با بیان اینکه بر اساس آمار اعلامی قم 438 شهید مدافع حرم دارد افزود: این شهدا از پاسداران و بسیجیان و همچنین از رزمندگان فاطمیون و زینبیون بوده‌اند و در سال‌های جنگ در سوریه و عراق کمتر هفته‌ای در قم سراغ داشتیم که تشییع شهید در آن نبوده که توفیق ثبت جلوه‌هایی از تشییع این شهدای عزیز را پیدا کردیم.
بخشی با اشاره به ویژگی کتاب عکس سردار سپیده گفت: یکی از ویژگی‌های این کتاب عکس، جامعیت و پوشش اکثر برنامه‌های برگزار شده پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی در قم به خصوص روز تشییع ایشان است که در تمامی مراحل انتقال پیکر شهدا به حرم مطهر، زیارت آخر سردار و تشییع کم نظیر او و هم‌رزمانش در بلوار پیامبر اعظم (ص) در این کتاب به چشم می‌خورد.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهید سلیمانی تاکید کردند" قضایای مرحوم شهید سلیمانی عزیزمان، قضایای مردمی است؛ یعنی بایستی خود مردم که واقعاً علاقه دارند؛ که خب نشان دادند در تشییع و مانند آن در بخش‌های مختلف، کارهای گوناگون، تلاش‌های فرهنگی و غیره، مشارکت و ابتکار داشته باشند" که این فرموده رهبر انقلاب اسلامی در این مسیر قوت قلبی برای ما بوده و امیدواریم شاهد اقدامات فرهنگی گسترده‌ای در ابعاد مختلف هنری، فرهنگی و رسانه‌ای در کشور برای تبیین راه و سیره شهید سلیمانی و سایر شهدای گرانقدر باشیم.
سجاد حیات پور عکاس باشگاه خبرنگاران جوان نیز اظهار داشت: کتاب سردار سپیده علاوه تصاویر وداع باشکوه مردم قم با حاج قاسم سلیمانی و دیگر هم‌رزمانشان، شامل تصاویری از تشییع شهدای مدافع حرم نیز می‌باشد که این شهدا همگی خود را سرباز حاج قاسم سلیمانی می‌دانستند و برای پیروزی جبهه مقاومت از هیچ تلاشی دریغ نکردند.
وی بیان داشت: شهدای بسیاری از لشکر فاطمیون و زینبیون و همچنین پاسداران و بسیجیان در سال‌های اخیر در جبهه مبارزه با تکفیری‌ها به شهادت رسیدند که توفیق عکاسی از مراسم تشییع آنان را داشتیم و این کتاب کمترین ادای دین ما به این عزیزان بوده است.
حیات پور افزود: مجموعه‌های عکس اینگونه، می‌تواند در حقیقت سندی تاریخی باشد برای نسل‌های آینده که فراموش نکنند امنیت و آسایش با از خودگذشتگی این عزیزان برای کشور فراهم آمده و باید قدردان شهدا و خانواده‌های آنان باشیم.
محسن کرمعلی عکاس خبرگزاری صداوسیما اظهار داشت: خدا را شاکریم که به ما این توفیق را عنایت فرمود تا به سهم خود کمترین ادای دینی به فرمانده مجاهد جبهه مقاومت اسلامی حاج قاسم سلیمانی داشته باشیم.
وی افزود: بنده در روز مراسم تشییع سردار سلیمانی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها مستقر بودم که به دلیل محدودیت‌هایی که وجود داشت، بسیاری از عکاسان نتوانستند آخرین زیارت سردار در حرم کریمه اهل بیت علیهم السلام را ثبت کنند.
کرمعلی گفت: حال و هوای حرم مطهر در روز بدرقه سردار سلیمانی وصف نشدنی بود و تعدادی از مراجع عظام تقلید در این مراسم حضور یافته بودند که این نشان از جایگاه والای این شهید گرانقدر دارد و امیدواریم مخاطبان با تماشای تصاویر این کتاب روزهای فراموش نشدنی شهادت حاج قاسم سلیمانی را مرور کنند و این کار بهانه‌ای برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای مدافع حرم به خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی باشد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/239138/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی شنبه اول اردیبهشت 1403 به افق قم

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد