عصر قم

آخرين مطالب

قم در هفته‌ای که گذشت؛

رشد 50 درصدی صادرات تا گسترش تولید ماهیان خاویاری در قم اقتصادی

رشد 50 درصدی صادرات تا گسترش تولید ماهیان خاویاری در قم
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم ـ ایرنا ـ رشد 50 درصدی آمار صادرات ، ضرورت پیگیری مشکلات تولیدکنندگان درقم ، گسترش تولید ماهیان خاویاری، کاهش تقاضای صدور پروانه ویلایی و تعیین تکلیف اموال مازاد ادارات؛ از اخبار هفته گذشته استان قم بود.

گشایش 18 طرح آبفا در دهه فجر، قابل کِشت بودن ارقام گوناگون گیاهان دارویی، بخش معدن بستری مهیا برای جذب سرمایه‌گذاران، آغاز به کار سامانه جامع پرداخت‌های شهروندی «قم‌کارت»، افزایش سطح سلامت آب روستاها، افزایش 6.7 درصدی مصرف گاز، رشد 200 درصدی مرسولات پُستی، افزایش 7 درصدی ازدواج، افزایش 97 درصدی ضریب نفوذ پهنای باند سیار، ساخت آبنمای لوله‌ای روستای حسین‌آباد میش‌مست و گندزدایی سامانه‌های ذخیره آب شُرب؛ از دیگر خبرهای هفته گذشته قم است.
گسترش تولید ماهیان خاویاری
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: براساس راهبرد جهش تولید با ارایه مجوزهای لازم برای ایجاد مراکز جدید پرورش ماهیان خاویاری به دنبال افزایش ظرفیت تولید این محصول و ارتقا جایگاه استان در این بخش هستیم.
سید محمدرضا طاهری هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اساس آمار سال گذشته، استان قم رتبه ششم کشور در تولید خاویار پرورشی را در اختیار دارد.
رشد 50 درصدی آمار صادرات
مدیرکل گمرکات قم گفت: آمار صادرات آذرماه امسال استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزن و ارزش اقتصادی 50 درصد افزایش داشته است.
اسفندیار دریکوندی درگفت وگو با ایرنا افزود: در آذرماه امسال 12هزار و 344 تن انواع کالا به ارزش حدود 17 میلیون دلار از گمرکات استان قم صادر شد.
کاهش تقاضای صدور پروانه ویلایی
مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: قیمت املاک در قم به قدری گران شده که تقاضای صدور پروانه برای ویلایی به شدت کاهش یافته است.
حسن صبوری در جلسه شورای فرهنگ عمومی افزود: درخواست آپارتمان نشینی در قم افزایش پیدا کرده است.
ضرورت پیگیری مشکلات تولیدکنندگان
استاندار قم گفت: مسئولان باید به عنوان شریک کاری تولیدکنندگان؛ مشکلات ایشان را پیگیری کنند.
بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، به منظور لزوم ارتقای بیش از پیش این منطقه برگزار شد، افزود: در مورد مسایلی که قابل پیگیری در سطح ملی باشند، نیز به طور قطع از هر گونه اقدامی مضایقه نمی شود.
افزایش سطح سلامت آب روستاها
مدیر مرکز پایش و نظارت برکیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای قم گفت: با بهینه‌سازی سامانه‌های گندزدایی آب روستاهای این استان، اطمینان از سلامت و بهداشت آب این مناطق افزایش می‌یابد.
رضا انصاری طادی، با اشاره به وجود 74 سامانه گندزدایی آب در روستاهای استان افزود: وظیفه اصلی این سامانه‌ها، کلرزنی و تامین آب بهداشتی روستاهاست.
آغاز به کار سامانه جامع پرداخت‌های شهروندی «قم‌کارت»
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، با اشاره به شروع به کار سامانه جامع پرداخت‌های شهروندی «قم‌کارت» گفت: کارت‌های قدیمی تا 2 ماه آینده اعتبار دارند و به ‌صورت «رایگان» با قم‌کارت‌های جدید تعویض می‌شوند.
کوروش محمدحسینی هفته گذشته در گفت وگویی افزود: سیستم جدید جایگزین سیستم قدیم شده و «قم‌کارت» فرصت‌های بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده است.
شکایتی بابت اِطاله دادرسی وجود ندارد
رئیس کل دادگستری گفت: بسیاری از پرونده های معوق رسیدگی شده و تعداد کمی باقیمانده است و همچنین با توجه به بازخوردگیری های صورت گرفته از نیمه دوم سال گذشته تاکنون گلایه و شکایتی بابت اطاله دادرسی در قم وجود نداشته است.
حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری در دیدار با مدیر حوزه های علمیه، با اشاره به شرایط ویژه کرونا و مقتضیات این ایام افزود: همکاران دستگاه قضایی در استان با وجود خطرهای موجود با ایثار و با تمام قوا در راستای انجام امور محوله گام برداشتند.
بخش معدن بستری مهیا برای جذب سرمایه‌گذاران
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بخش معدن در این استان بستری مهیا برای جذب سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت‌های اقتصادی در حوزه معادن و صنایع معدنی است.
محمود سیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: قم، استانی با ظرفیت‌های معدنی قابل‌توجه است که استفاده از آن می‌تواند درآمدزایی مناسبی برای سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران این حوزه به همراه داشته باشد.
قابل کِشت بودن ارقام گوناگون گیاهان دارویی
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ارقام مختلف گیاهان دارویی در قم قابل کشت است و درهمین رابطه سطح زیرکشت این نوع از گیاهان در مناطق مختلف استان توسعه می‌یابد.
عباس پورمیدانی هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا افزود: طرح تغییر الگوی کشت درقم با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود به ویژه گسترش سطح زیر کشت گیاهان دارویی که سازگاری مطلوبی با آب و هوای استان دارد،‌ درحال پیگیری است.
گشایش 18 طرح آبفا در دهه فجر
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت:‌ همراستا با راهبرد جهش تولید و در ایام دهه مبارک فجر 18 طرح با اعتبار 840 میلیارد ریال در حوزه آب و فاضلاب استان به بهره‌برداری خواهد رسید.
علی جان صادق پور در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: افتتاح طرح‌ها و گسترش خدمت‌رسانی به مردم استان در حوزه آب و فاضلاب فعالیتی مستمر و اکنون بیش از 370 هزار انشعاب آب و 126 انشعاب فاضلاب در قم فعال است.
افزایش 97 درصدی ضریب نفوذ پهنای باند سیار
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با اشاره به اهمیت اقدام‌های مهم دولت تدبیر و امید درتوسعه فناوری ارتباطات استان گفت: ضریب نفوذ مشترکان پهنای باند سیار در سطح استان به بیش از 97.62 درصد افزایش یافته‌است.
جواد غلامپور هفته گذشته در گفت وگو با ایرنا، زیرساخت‌های فناوری ارتباطات قم را مناسب اعلام و اضافه کرد: هم اکنون بیش از یک میلیون و 364 هزار تَن از مشترکان اپراتورهای مختلف تلفن همراه در این استان به پهنای باند سیار دسترسی دارند.
افزایش 7 درصدی ازدواج
مدیرکل ثبت احوال قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، پنج هزار و 864 واقعه ازدواج در این استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه پارسال،‌ هفت درصد رشد نشان می دهد.
منوچهر تیموری در گفت وگو با ایرنا افزود: در همین مدت 2 هزار و 184 واقعه طلاق نیز به ثبت رسیده که در مقایسه با 9 ماه پارسال، چهار مورد کاهش داشته است.
توزیع 280 تبلت بین مددجویان
معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: 280 «رایانه لوحی» (تبلت) با کیفیت را به ارزش 13 میلیارد ریال توسط این نهاد در استان تهیه و در بین دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت توزیع شد.
سید محسن صالحی، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تغییر سیستم آموزشی کشور افزود: امسال پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، دانش آموزان، دانشجویان و طلبه های تحت حمایت که فاقد گوشی هوشمند هستند، شناسایی شدند.
رشد 200 درصدی مرسولات پُستی
مدیرکل پُست قم گفت: با توجه به محدودیت ها پس از شیوع ویروس کرونا و رویکرد مردم به خریدهای اینترنتی که به طور معمول به صورت بسته های پستی بوده است، رشد مرسولات پستی به حدود 200 درصد رسید.
ابوالفضل باقری منش هفته گذشته در گفت وگویی افزود: با توجه به محدودیت های تردد در حمل و نقل و نهادینه کردن فرهنگ «در خانه بمانیم و از خانه خرید کنیم»، رویکرد مردم به خرید اینترنتی افزایش یافت.
افزایش 6.7 درصدی مصرف گاز
رییس اداره روابط عمومی شرکت گاز قم گفت: میزان مصرف گاز از ابتدای امسال تا پایان آذرماه در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال،‌ با افزایش 130 میلیون مترمکعبی، 6.7 درصد رشد نشان می‌دهد.
سید علی نوری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در سال جاری و سال گذشته به ترتیب یک میلیارد و 918 میلیون مترمکعب و یک میلیارد و 789 میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است.
حجم مخزن ‌سدهای تامین‌کننده آب قم 245 میلیون متر مکعب است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: بر اساس آخرین آمار، حجم مخزن سدهای کوچِرِی و 15خرداد که مهم‌ترین منابع تامین آب شرب قم هستند،‌ بیش از 245 میلیون متر مکعب است.
احمد حاجی حسینی مسگر هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: پس از بارندگی روزهای گذشته حجم مخزن سدکوچری به 146 میلیون متر مکعب و حجم مخزن سد 15 خرداد به 99 میلیون متر مکعب رسید.
ساخت آبنمای لوله‌ای روستای حسین‌آباد میش‌مست
رییس اداره نگهداری ابنیه راه های راهداری و حمل ونقل جاده ای قم گفت: درقالب طرحی مشارکتی و با هزینه ای بیش از 800 میلیون ریال طرح احداث آبنمای لوله‌ای روستای حسین آباد میش مست بخش مرکزی قم به بهره برداری رسید.
عباس شکوری افزود: طرح مذکور در قالب طرح واکنش سریع و به صورت مشارکتی با صرف کم‌ترین هزینه و زمان ممکن، طی پنج روز اجرا شد.
خانواده زندانیان از آموزش مهارت‌های اخلاقی بهره‌مند می‌شوند
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: کارگاه‌های آموزشی ارتقای مهارت‌های اخلاقی و زندگی ویژه خانواده زندانیان استان قم بارعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام مجید یزدی افزود: این کارگاه‌ها در راستای اجرای یکی از گام‌های برنامه طرح هجرت با موضوع اصلاح و باز اجتماعی کردن زندانیان اجرا شده است.
برچسب‌ها
بسته خبری پرورش ماهی قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/239158/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف

روستای فردو از افتخارات استان قم است

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

اجتماع مردم قم در حمایت از اجرای طرح حجاب و عفاف

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

کاهش 14 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

تاکید استاندار قم بر‌ حمایت از خیرین مدرسه‌ساز

تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان