عصر قم

آخرين مطالب

برترین آهنگ های خارجی سال 2020 فرهنگی

برترین آهنگ های خارجی سال 2020
  بزرگنمايي:

عصر قم - چهره های شناخته شده دنیای موسیقی مانند گروه کره ای پرطرفدار BTS ؛ آریانا گرانده، تیلور سویفت و لیدی گاگا برخی از بهترین آهنگ های دوران فعالیت موسیقایی خود را در سال 2020 عرضه کردند 
از شاهکارهای «تیلور سویفت» تا «قوی سیاه» گروه BTS
سال 2020 برای دنیای موسیقی سالی همراه با رکود بود، همان اتفاقی که در مورد دیگر بخش های دنیای هنر و سرگرمی رخ داد. با این وجود بسیاری از هنرمندان برخی از بهترین آهنگ هایشان را در سال جاری منتشر کردند، از تصنیف های هیجان انگیز تا آهنگ های پاپ پرسروصدا. اما عاشقان موسیقی در سال 2020 تک آهنگ هایی را شنیدند که خسته کننده، ناخوشایند و به معنای واقعی کلمه توهین آمیز بودند. با این وجود چهره های شناخته شده دنیای موسیقی مانند گروه کره ای پرطرفدار BTS ؛ آریانا گرانده، تیلور سویفت و لیدی گاگا برخی از بهترین آهنگ های دوران فعالیت موسیقایی خود را در سال 2020 عرضه کردند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با بهترین آهنگ های خارجی سال 2020 آشنا کنیم.
10- Save Myself از Ashe
آهنگ Save Myself از Ashe ترکیبی زیبا و بی نقص از ترانه سرایی گرم، صداهای سرزنده و تولید بسیار باکیفیت است. در ماه می گذشته، Ashe تنها یک سرنخ در مورد تک آهنگ جدید خود را فاش کرده و نوشت: «احتمالاً شوهر سابقم از این ترانه خوشش نخواهد آمد. می خواستم همین را بگویم». اما به لطف آهنگ بسیار موفق Moral of the Story که بسیار پرفروش شد، Ashe به خاطر بلوغ و تعادل شخصیتی در جریان یک شکست عشقی مورد ستایش قرار گرفت. در آهنگ Save Myself اما از این می گوید که اگر با شوهر سابقش زندگی نمی کرد از این هم بالغ تر می بود. آهنگ Save Myself یک آهنگ بسیار جذاب و یک قطعه جالب از داستان سرایی است که خواننده در آن از امتناع از پذیرفتن علائم خطر سخن می گوید، از اینکه جوانی اش را به خاطر یک مرد نالایق خراب کرده به خود نهیب می زند. در تضاد با صدای جادویی و بسیار ظریفش، اثر این آهنگ بسیار تکان دهنده است. می توان Ashe را یک ترانه سرای مادرزاد و یک راستگوی متقاعده کننده دانست که ترکیب مرگباری است به ویژه وقتی حرفی برای گفتن داشته باشد.
9- Tolerate It از تیلور سویفت
تیلور سویفت سال هاست که به اوج ترانه های غمگین و ناشی از دلشکستگی عشقی رسیده است. آهنگ Tolerate It به وضوح در مورد فروپاشی یک ازدواج است. راوی در آشپزخانه خود را خسته می کند، با چیدن میز و شستن ظرف ها، در حالی که شوهرش با بی تفاوتی سردی به تلاش او پاسخ می دهد. او متوجه می شود. در واقع تمام کاری که او می کند این است که سردی شوهرش را درک و تحمل می کند. این یکی از آهنگ های سویفت است که از علاقه او به داشتن یک رابطه و تعهد طولانی مدت می گوید و البته تله هایی که در این مسیر قرار دارند. آهنگ Tolerate It برخی را به دوران نوجوانی و اولین عشق هایشان می برد که هر روز برای دیدار عشقشان از خواب بیدار می شدند اما در نهایت با ناامیدی فلج کننده ای روبرو می شدند. اما مخاطب این آهنگ می تواند از 17 ساله تا 70 ساله باشد و تجربه هایی را بازگو می کند که همه ما با آن ها آشنا هستیم.
بیشتر بدانید : درخشش تیلور سوئیفت، جاستین بیبر و گروه BTS در جوایز موسیقی آمریکا + عکس
8- Heavy Balloon از فیونا اپل
آلبوم بسیار موفق Fetch the Bolt Cutters از فیونا اپل از آن آلبوم هایی بود که توجه بسیاری را به خود جلب کرد. این آلبوم طوری طراحی شده که نمی توان آهنگی از آن را نادیده گرفت هر چند گوش دادن به آن چندان هم ساده نیست. خواندن شعر آهنگ های اپل در این آلبوم همراه با او دشوار و دردناک است، آهنگ هایی که از تبعیض جنسیتی، تروماهای زنانه، سوء رفتار، استانداردهای دوگانه، کمال گرایی سرکوب گرانه و تجاوز جنسی می گویند. اما اگر بخواهیم یکی از آهنگ های این آلبوم را انتخاب کنیم، انتخاب بسیاری ترانه Heavy Balloon خواهد بود. این آهنگ در مورد افسردگی است و البته شکست دادن آن. اپل در این آهنگ با چنگ انداختن و خراشیدن دیوار افسردگی از دست آن رها نمی شود بلکه ورم کرده و فوران می کند. او برای رهایی خود فریاد می کشد.
7- Rain On Me از لیدی گاگا و آریا گرانده
همانطور که انتظار می رفت، آهنگ Rain On Me که نتیجه همکاری دو تن از بهترین استعدادهای موسیقی پاپ جهان است آهنگ موفق و پرفروشی شد. صدای لیدی گاگا و گرانده در این آهنگ در اوج اعلای خود قرار دارد. علاوه بر این، آهنگ Rain On Me در قلب خود یک چکامه در مورد خواهری است، تجلیلی از درک و حمایت متقابل. لیدی گاگا و آریا گرانده زنان سلبریتی هستند که تجربه های تلخ بسیاری داشته اند و می توانند دشواری های بسیاری را تحمل کنند اما توانسته اند این آهنگ را به یک آهنگ ترویج کننده رابطه نزدیک و تجربه ای برای التیام زخم ها تبدیل کنند. آهنگ Rain On Me به شدت متواضعانه است و هر کدام از این دو هنرمند و صداهایشان به خوبی فضا را برای دیگری فراهم می کند.
6- Black Swan از BTS
در سال جاری آهنگ Dynamite پرطرفدارترین و پربیننده ترین آهنگ گروه موسیقی پاپ کره ای BTS بود اما می توان گفت که بهترین دستاورد موسیقایی آن ها تاکنون آهنگ Black Swan است. ترانه Black Swan یک آهنگ شاد و نمایشی است که به موضوعات شک داشتن به خود و ترس اشاره دارد به ویژه ترس اعضای گروه BTS از ناهماهنگی. وقتی که بزرگ ترین و محبوب ترین گروه موسیقی پسرانه در جهان دیگر تنها با موسیقی خلاقیت خود را برآورده شده نمی بیند چه اتفاقی می افتد؟ انتخاب آهنگ Black Swan به عنوان یک تک آهنگ انتخاب بسیار جذابی بوده است که هیچ یک از نقص های آهنگ های دیگر را ندارد. آهنگ Black Swan به نماد اضطراب و وحشت شبیه است، حتی بدون اینکه معنای اشعار کره ای آن را بدانید اما همزمان به تمرکز و شورشی می ماند که از بین یک مه عاطفی می درخشد، مانند نور فانوس دریایی در دل تاریکی.
بیشتر بدانید : آلبوم جدید گروه "بی تی اس" BTS با پیام امید به جهان گرفتار کرونا
5- 3am از Halsey
آهنگ 3am آهنگی پاپ راک و پرسروصدا است که انگار Halsey برای خواندن آن متولد شده است. همانند خواهر کوچکترش Clementine که یکی دیگر از بهترین آهنگ های این خواننده به شمار می آید، 3am موفق بود زیرا ابایی از تفکرات متفاوت خواننده ندارد. 3am در واقع یک آدرنالین بسیار هیجان انگیز است که برای غرور، پشیمانی، بدخلقی و شکوه عجله دارد. گوش دادن به این آهنگ شبیه آن است که از فرط مستی روی کف اتاق خوابتان ولو شده اید، دوست دارید توجه دیگران را جلب کنید، اعصابتان در حال آتش گرفتن هستند اما می دانید که باید بخوابید. می توان اوج انرژی خواننده را در این آهنگ حس کرد که می خواهد از سینه اش بیرون بزند.
4- People, I’ve Been Sad از Christine and the Queens
هلویز لتیسیه که نمی توانسته از قبل از شیوع کرونا خبر داشته باشد اما آهنگ People, I’ve Been Sad کاملاً شبیه یک پیشگویی است. این آهنگ که در ماه فوریه گذشته منتشر شد، به نحوی توانسته بروز دیوانگی در دوران قرنطینه را بهتر از هر آهنگ دیگری به تصویر بکشد. لتیسیه که با نام هنری Christine and the Queens شناخته می شود، در عرض تنها چند دقیقه طیف کاملی از فقدان عزیزان و تنهایی را روایت می کند. او از غم، رفتن عزیزان و دلتنگی می گوید و خواستار همدردی است اما نیازی به تقاضای او برای همدردی نیست. صداقت عاطفی این آهنگ مثل یک مرکز ثقل عمل می کند و نتیجه آهنگی بسیار دوست داشتنی و البته سنگین و تاثیرگذار است. درد خواننده و به موازات آن همه ما، به یک تصویر مبهم از پذیرش توسط دیگران و اتحاد تبدیل می شود.
3- XS از رینا ساوایاما
آهنگ XS از رینا ساوایاما یک شاهکار پاپ-راک ضد سرمایه داری است. در حالی که آلبوم Sawayama یکی از تاثیرگذارترین و بهترین آلبوم های موسیقی سال 2020 به شمار می آید، آهنگ XS را باید بهترین آهنگ موجود در آن دانست که آهنگی اعتراضی است. این تک آهنگ ترکیبی بی نقص از دوران اوج بریتنی اسپیرز، هنرمندی عرصه موسیقی پاپ از کیم پتراس، ریف های گیتار الکتریکی Evanescence، کشش جذاب پاریس هیلتون در The Bling Ring و صداقت آهنگ Royals از Lorde است. خلاقیت در اشعار این آهنگ موج می زند در حالی که ساوایاما با لحنی تمسخرآمیز در مورد مصرف گرایی، آشوب و هزینه غیرقابل اندازه گیری بی عاطفگی و بی احساسی می گوید.
2- Savage Remix از Megan Thee Stallion
آهنگ Savage Remix از Megan Thee Stallion با همکاری بیانسه یک ترکیب مسحور کننده از شیمی بین دو خواننده و قدرت ستارگی است. مگان ثی استالین برای تبدیل آهنگ Savage به یک آهنگ پرفروش به بیانسه نیازی نداشت اما این آهنگ یکی از آن معدود دفعاتی است که یک ترانه بی نقص ریمیکس شده و در واقع کیفیت بهتری پیدا می کند. در واقع Savage Remix تا به این اندازه خوب است زیرا هیچ یک از دو زن خواننده تلاش ندارد بر خوانندگی دیگری سایه بیندازد. به جای آن، مگان و بیانسه ترکیبی از انرژی ها را تولید می کنند که مانند یک جرعه نوشیدنی خوشمزه و گوارا و البته روان از گلوی مخاطب پایین می رود. کار تیمی این دو هم طبیعی است و هم مسحور کننده و همکاری آن ها ما را به یاد روزهای اوج ویتنی هیوستون می اندازد که سطح سروتونین بدن مخاطب را برای داشتن امید به زندگی بهتری بعد از شیوع کرونا بالا می برد.
1- August از تیلور سویفت
آهنگ August را می توان خیلی ساده یک آهنگ بسیار بی نقص و کامل دانست. تیلور سویفت در میان بسیاری از استعدادهای موسیقایی جهان توانسته دو قدرت متفاوت داشته باشد که او را از همتایانش متمایز می سازد: اشعاری که بیشتر شبیه چاقوهایی عاطفی هستند و بریج هایی که اشعار را به یک مرحله بالاتر می برند. در آهنگ August از آلبوم Folklore نه تنها این دو با هم وجود دارند بلک سویفت چاقوی عاطفی خود را در بدن مخاطب نیز می چرخاند. اکثریت آهنگ های تیلور سویفت یک معماری واحد قابل اعتماد را دنبال می کنند: شعر/همخوانی/شعر دوم/همخوانی/بریج/همخوانی. و تمام این ها در آهنگ August در بالاترین کیفیت خود قرار دارند. اما کیفیت و جذابیت اصلی این آهنگ در بخش پایانی آن نهفته است. August اوج نبوغ شعری است که از گوش دادن به آن لذت خواهید برد.
بیشتر بدانید : بهترین آهنگهای سال 2020/ لیدی گاگا و آریانا گرانده در صدر لیست
بیشتر بدانید : از ادل تا لیدی گاگا: آلبوم های هیجان انگیزی که در سال 2020 می آیند
بیشتر بدانید : پرطرفدارترین آهنگ های ده سال اخیر را بشناسید
بیشتر بدانید : دختری که جوایز گرمی 2020 را درو کرد + عکس
منبع: rooziato.com

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/240679/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

آغاز رقابت 17 هزار و 514 داوطلب در کنکور سراسری در قم

آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها

دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی

اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان 3 قم

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

آموزش و پرورش: 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی

همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​

اجرای 18 پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم

سارا پاداش برای قم تاریخ ساز شد

اعزام 1500 عمره‌گزار به حج در 3 روز

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی درگذشت

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

ارتفاعات زیبای کفتار کوه در شمال شهر قنوات+فیلم

71 هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی

لحظه نجات راننده گرفتار در خودرو ‌در حال سوختن

بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

هشدار نارنجی برای نیمه شرقی کشور

نیروی دریایی ارتش در کنار مردم سیل‌زدۀ سیستان‌وبلوچستان

پیش بینی آلزایمر 12 سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد

همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی دار فانی را وداع گفت

کنکور 1403 در قم با حضور بیش از 17 هزار داوطلب

هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف

هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف

کنکور سراسری سال1403 در قم آغاز شد

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا