عصر قم

آخرين مطالب

توسط هلال احمر قم انجام شد؛

راه اندازی بانک امانی تجهیزات پزشکی در بخش های تابعه قم اقتصادی

راه اندازی بانک امانی تجهیزات پزشکی در بخش های تابعه قم
  بزرگنمايي:

عصر قم - مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: بانک‌های امانی تجهیزات پزشکی شامل کپسول اکسیژن، تب سنج، فشارسنج با کمک خیرین در بخش‌ها و تعدادی از روستاهای قم راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان هلال احمر بر اساس امداد و نجات در حوادث و سوانح غیرمترقبه شکل گرفته است، گفت: از ابتدای امسال طرح «در هر خانه یک امدادگر» و طرح «خود امدادی» و « دگر امدادی» با هدف برآورده کردن نیازهای افراد و گروه‌های مختلف در تمام نقاط مختلف در کشور شکل گرفته است.
محمدرضا بهرامی با بیان اینکه گستره فعالیت‌های جمعیت احمر در اداره‌های مختلف استان و مکان‌های مختلف فرهنگی، علمی و … است، افزود: در سال جاری با وجود شیوع کرونا در کشور، بحث آموزش‌های امدادی در هلال احمر به شکل ویژه دنبال و پیگیری می‌شد و افراد مختلف از مدرسه امداد و نجات درباره بیماری کرونا در مکان‌های مختلف، آموختند.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر قم در سطح کشور دارای رتبه‌ای مناسب و رو به بالا در بحث آموزش قرار دارد، ادامه داد: در طول ایام شیوع کرونا بیش از 10 هزار نفر از هم استانی‌ها در 5 رشته در کلاس‌های مختلف در شعبه‌های مخلف آموزش لازم را کسب کردند.
محمدرضا بهرامی با تاکید بر اینکه طرح آمران سلامت در همه حوزه‌ها در استان قم انجام شده و در اماکن مختلف نیز پیگیری شده است، گفت: این طرح ابتدا در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها و مسجد مقدس جمکران آغاز شد و در ادامه در مراکزی که افراد زیادی به آنجا رفت و آمد می‌کردند اجرا شد.
وی همچنین از اهدای ماسک به مردم با کمک مجمع خیرین سلامت و مجمع خیرین هلال احمر در طرح آمران سلامت به مردم خبر داد و افزود: هزار ماسک در قالب این طرح تولید شد و 15 هزار نفر عضو افتخاری درگیر این طرح بودند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه پنج هزار و 349 نفر برای درمان بعد از کرونا از ابتدای امسال تا به حال از بانک تجهیزات امانی پزشکی هلال احمر استفاده کردند، گفت: با توجه به هزینه‌های بالای تجهیزات پزشکی، به تازگی 1600 کالا دیگر نیز به آن اضافه شده است در دسترس مردم قرار دارد که مبلغی بالغ بر 28 میلیارد تومان برای تهیه آن هزینه شده است.
وی با بیان اینکه این تجهیزات شامل کپسول اکسیژن، تب سنج، فشارسنج و … بوده است، افزود: این بانک‌های امانی تجهیزات پزشکی با کمک خیرین در بخش‌ها و روستاها نیز راه اندازی شده است.
محمدرضا بهرامی با بیان اینکه در طرح مواسات و همدلی جمعیت هلال احمر در دو مرحله بسته‌های کمک معیشتی را توسط مجمع خیرین سلامت و هلال احمر به دست اقشار مختلف رسانده است، ادامه داد: در مرحله اول کمک‌های مومنانه 8300 بسته در استان و بخش‌ها توزیع شد و در مرحله دوم نیز 1200 سبد کالا در بین مردم توزیع شد.
وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای آموزش در رده‌های سنی مختلف نداریم و آموزش‌های اولیه ما 8 ساعت است که مراکز مختلف آماده خدمت رسانی هستند، گفت: در طرح حاج قاسم سلیمانی که از 12 آذر شروع شده 2667 نفر از برادران و 1973 نفر از خواهران هلال احمر در این طرح به مردم خدمت رسانی می‌کنند.
بهرامی با تاکید بر اینکه سامانه 112 «ندای امداد» است و تلفنی بین المللی است که نیاز به سیم کارت ندارد و به مردم کمک می‌کند، افزود: سامانه 112 که در کرونا نیز دو آیتم به آن اضافه شده است به مردم به صورت تلفنی خدمت می‌کند و از مردم خواهشمندیم که برای سامانه‌های امدادی در کشور مزاحمت ایجاد نکنند که افراد مشغول در این سامانه به بهترین نحو به مردم خدمت رسانی کنند.
وی با بیان اینکه روزانه 624 نفر به طور میانگین در ماه گذشته از این سامانه استفاده کردند که در دو حوزه کرونا و مقابله با مخاطرات بوده است، گفت: گروه‌های روانشناسی نیز در ایام شیوع کرونا به مردم یاری می‌رسانند.
بهرامی با اشاره به اینکه هلال احمر در بحث درمان و توان بخشی در تمامی اوقات به کمک مردم در تمام زمینه‌ها آمده است و مجمع خیرین هلال احمر نیز کمک‌های قابل توجهی به اقشار مختلف کرده است، افزود: مرکز ارتوپدی فنی هلال احمر که در قالب مرکز جامع توانبخشی هلال احمر قم فعالیت می‌کند با حداقل تعرفه‌های قیمتی اقدام به ساخت اندام‌های توانبخشی مثل پروتز، بریس ، دست و پای مصنوعی، کفش و حتی تصویربرداری سه بعدی از کف پا را در این مجموعه انجام می‌دهد و افرادی که دارای معلولیت هستند با مراجعه به این مرکز واقع در میدان سعیدی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/241583/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

تقویم و اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف