عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت؛

صادرات 143میلیون دلارکالا ازقم تا افزایش استقبال سرمایه‌گذاران صنعت اقتصادی

صادرات 143میلیون دلارکالا ازقم تا افزایش استقبال سرمایه‌گذاران صنعت
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم ـ ایرنا ـ صادرات 143 میلیون دلار کالا از قم ، آزاد شدن محدوده‌های معدنی بلوکه شده، ضرورت اجرایی شدن سندهای اشتغال و مهارت، افتتاح کتابخانه مرکزی تا پایان سال، ایجاد شهرک گلخانه‌ای برای کشاورزان قنوات و وزارت علوم عراق به دنبال گسترش همکاری با دانشگاه قم؛ از اخبار هفته گذشته استان قم بود.

افزایش استقبال سرمایه‌گذاران برای فعالیت‌های تولیدی، فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توسط 700 مددجو، ساخت 187 مدرسه در 7 سال، اولویت جذب اعتبار طرح‌های با 80 درصد پیشرفت فیزیکی، هزینه 67 میلیارد ریالی برای درمان مددجویان، 675 خانواده زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان و کمیته امداد، قم جزو استان‌های برتر در زمینه فعالیت خیرین ازدواج، ضرورت استفاده از ظرفیت نیکوکاران برای حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت، 50 درصد صادرات و واردات قم در مسیر سبز و زرد، توزیع 3 هزار بسته معیشتی در مناطق محروم، کاهش 21 درصدی طلاق توافقی، اجرای برنامه بازآفرینی در 14 محله و افزایش مرکزهای فروش آبزیان؛ از دیگر خبرهای هفته گذشته قم است.
صدور 143 میلیون دلار کالا
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ، با اشاره به عملکرد برنامه های اجرایی جهش تولید قم در حوزه صنعت از ابتدای امسال تا پایان آذرماه گفت: در این مدت کالاهای تولیدی قم به ارزش 143 میلیون دلار و وزن 153 هزار تُن به 15 کشور همسایه و منطقه اوراسیا صادر شد.
محمود سیجانی هفته گذشته در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: توسعه صادرات غیرنفتی و مدیریت واردات یکی از راهبردهای برنامه های اجرایی جهش تولید قم است.
عملیاتی شدن شعار جهش تولید
استاندار قم، با اشاره به قرار گرفتن در سال «جهش تولید» گفت: این شعار به‌صورت ملموس در قم عملیاتی شده است.
بهرام سرمست در نشست با محمد دامادی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر صنعت، معدن و تجارت ؛ با اشاره به پیگیری جدی مشکلات واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل در استان قم افزود: تاکنون 28 واحد صنعتی در قم احیا شده است که در این زمینه جلوتر از برنامه‌ریزی‌ها هستیم.
افزایش مرکزهای فروش آبزیان
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: راهبرد ایجاد مراکز فرآوری و توسعه بازار فروش آبزیان در قم را به منظور ارتقای سلامت غذایی مردم دنبال می‌کنیم.
سید محمدرضا طاهری هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هم‌اکنون بازار مرکزی ماهی گذرخان با داشتن غرفه‌های متعدد عرضه‌کننده انواع آبزیان در کنار تعداد 35 مرکز عرضه آبزیان تازه و ماهی زنده در قم فعال است.
اجرای برنامه بازآفرینی در 14 محله
مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: برنامه بازآفرینی با احداث طرح‌های مختلف،‌ تاکنون در 14 محله قم به اجرا درآمده‌است.
حسن صبوری درگفت‌وگو با ایرنا افزود: سال گذشته در قالب توانمندسازی تعداد 24 طرح در 10 محله از محلات مصوب سکونت‌گاه‌های غیررسمی اجرا شد.
ضرورت اجرایی شدن سندهای اشتغال و مهارت
استاندار قم، با تاکید بر اتخاذ تدابیر و راهکارهای لازم برای تامین نیروی کار فنی و تخصصی استان گفت: پیگیری های لازم برای اجرایی شدن 2 سند راهبردی و مهم قم از جمله سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری و همچنین سند توسعه مهارت و فناوری انجام شود.
بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: در شرایطی که در استان از نظر بیکاری نیروهای تحصیلکرده با مشکل مواجه هستیم از طرفی دیگر برای یک کارگر ساده و فنی نیز واقعا مشکل جدی داریم.
مجهز نبودن مرکزهای درمانی به ذخایر آب مشکل‌ساز است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: ایجاد ذخیره مناسب آب در مراکز درمانی، کلینیک های بهداشتی و نانوایی‌های ضروری است و نداشتن چنین ذخایری می تواند در مواقع بحرانی مشکل ساز شود.
علی جان صادق پور هفته گذشته در جلسه ستاد فرماندهی پاسخ به بحران قم، با بیان گزارشی از نحوه اجرای عملیات تعمیر رینگ غربی خط لوله اصلی آب قم افزود: در این عملیات که چند روز به طول انجامید و 50 درصد قم را تحت تاثیر قرار داد، مشکلات زیرساختی در این زمینه روشن شد.
افتتاح کتابخانه مرکزی تا پایان سال
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم گفت:‌ کتابخانه مرکزی شهر قم تا پایان امسال افتتاح و فعالیت آن شروع خواهد شد.
سجاد عمرانی درحاشیه بازدید مدیران کل امور فرهنگی، توسعه کتابخانه‌ها و منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از روند پیشرفت عملیات عمرانی کتابخانه مرکزی قم افزود:‌ استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به صورت جدی پیگیر اتمام این طرح تا قبل از پایان سال هستند.
اجرای طرح غربالگری زندانیان
رییس کل دادگستری استان قم گفت: پیرو دستور رییس قوه قضاییه، طرح غربالگری در زندان‌های قم انجام شده و در حال حاضر شرح‌حالی از وضعیت زندانیان در دسترس است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید افزود: در این طرح تمام زندانیان پرسشنامه‌هایی را تکمیل می‌کنند و وضعیت خود را شرح می‌دهند و این کار باعث می‌شود، حقوق قانونی آن‌ها بدون پاسخ نماند.
آزاد شدن محدوده‌های معدنی بلوکه شده
رییس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در راستای تحقق راهبرد جهش تولید و استفاده حداکثری از ظرفیت معادن استان،‌ محدوده‌های معدنی بلوکه شده قم در روز 23 دی‌ماه جاری ساعت 10 صبح از طریق سامانه کاداستر آزادسازی می‌شود.
محمدتقی کاظم ‌زاده هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: وزارت صمت با صدور بخشنامه‌ای برای آزادسازی ظرفیت بالقوه معادن که شامل محدوده‌های معدنی غیرفعال که باید یا بهره‌برداران کنونی آن را فعال کنند و یا اینکه بهره‌بردار جدید برای محدوده تعیین شود،‌ همچنین محدوده‌ اکتشافی که مجوز آن به دلیل عدم اجرای تعهدهای لازم باطل‌شده است و باید دوباره وارد چرخه فعالیت شود؛ امکان جدیدی فراهم کرد.
50 درصد صادرات و واردات قم در مسیر سبز و زرد
مدیرکل گمرکات قم گفت: بیش از 50 درصد صادرات و واردات استان در مسیرهای سبز و زرد است که به‌سرعت امور گمرکی آن انجام می‌شود.
‌اسفندیار دریکوندی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: عملیات مربوط به صادرات و واردات کالاهایی که در مسیر سبز و زرد قرار می‌گیرد در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون توقف در گمرک انجام می‌پذیرد. 
ایجاد شهرک گلخانه‌ای برای کشاورزان قنوات
رییس شورای اسلامی شهر قنوات گفت: به منظور حمایت از کشاورزان قنوات و توسعه کسب و کار آنان در محل سکونت خود،‌ شهرک گلخانه‌ای با امکانات لازم در نزدیکی این شهر ایجاد می‌شود.
سید حسن حسینی در گفت وگو با ایرنا افزود: شغل اصلی مردم شهر قنوات کشاورزی و صیفی‌کاری است و بسیاری از آنان برای کار به استان‌های دیگر که شرایط لازم برای کشت انواع صیفی‌جات را دارد، می‌روند،‌ به همین دلیل مجموعه مدیریت شهری قنوات با همکاری سایر نهادها تصمیم به ایجاد شهرک گلخانه‌ای در نزدیکی این شهر گرفتند تا کشاورزان قنوات در همین منطقه بمانند و در محل زندگی خود به فعالیت اقتصادی ادامه دهند.
اولویت جذب اعتبار طرح‌های با 80 درصد پیشرفت فیزیکی
استاندار قم، با قدردانی از تلاش دستگاه های مختلف در راستای جذب اعتبارات عمرانی گفت: هر چند اعتبارهای تخصیص یافته به نسبت، اعتبارات بالایی نبوده، ولی برای جذب آن‌ها در استان تلاش شده است و برای سال 1400 نیز اولویت باید با طرح‌های با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی باشد و آنان را به اتمام برسانیم.
بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم، آسیب شناسی در این زمینه را ضروری دانست و افزود: هدف از ارایه گزارش در خصوص وضعیت طرح‌های گوناگون، نخست ارزیابی عملکرد مدیران و همچنین برنامه‌ریزی برای رفع نواقص و کاستی‌ها و احیانا کوتاهی‌هاست.
ساخت 187 مدرسه در 7 سال
مدیرکل آموزش و پرورش قم، با بیان اینکه قم در سال 92 از نظر فضای آموزشی و تراکم دانش آموزی آخرین استان کشور بود، گفت: به همت مدیران و خیران استان طی هفت سال گذشته 187 باب مدرسه احداث و مقاوم سازی شده است.
حمید رضا شیخ الاسلام در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه قم افزود: در سال 92 تعداد دانش آموزان استان 202 هزار تَن بود، ولی در حال حاضر به 273 هزار تَن رسیده است.
افزایش استقبال سرمایه‌گذاران برای فعالیت‌های تولیدی
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: با وجود فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا، رصد وضعیت فعالیت بخش تولید و اشتغال استان در حوزه صنعت در امسال نشان از استقبال سرمایه‌گذاران دارد.
محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: صنعت قم طی‌سال‌های اخیر مسیر رو به رشدی را طی کرده و اکنون آماده است تا در زمینه تامین انواع محصولات راهبردی مورد نیاز کشور، ظرفیت‌های تولیدی خود را گسترش دهد.
هزینه 67 میلیارد ریالی برای درمان مددجویان
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه 67 میلیارد ریال برای هزینه های بیمه، درمان و سوءتغذیه مددجویان این استان پرداخت شد.
محمدابراهیم نعیمی، با اشاره به اینکه درهمین مدت نزدیک به 22 میلیارد ریال سرانه بیمه تامین اجتماعی مددجویان پرداخت شده است، افزود: بیش از 30 میلیارد ریال نیز به عنوان بیمه مکمل آن‌ها هزینه شده‌است.
توزیع 3 هزار بسته معیشتی در مناطق محروم
قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران، با اشاره به اجرای گام پنجم فعالیت قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی» گفت: در این مرحله سه هزار بسته معیشتی در مناطق پیرامون مسجد مقدس جمکران و روستاهای محروم قم توزیع شد.
محمد کاظم پورامینی هفته گذشته در نشست هماهنگی آغاز گام پنجم فعالیت قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی» افزود: مسجد مقدس جمکران طلایه دار حرکت جهادی و کمک مومنانه در کشور است.
انجام دومین قرعه کشی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن
مراسم قرعه کشی مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن قم با حضور نمایندگان دستگاه های نظارتی و استانی مرتبط برگزار و اسامی منتخبان اعلام شد.
اسامی منتخبان دومین مرحله قرعه کشی در پرتال اداره کل راه و شهرسازی قم به نشانی اینترنتی www.qom.mrud.ir و کانال فضای مجازی rahshahrkarimeh@ قرار گرفته است.
خاموشی‌های برق تا کاهش مصرف انرژی ادامه دارد
معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: خاموشی‌های برق که در چند روز گذشته در این استان اعمال شده است،‌ تا کاهش مصرف انرژی گاز و برق ادامه خواهد داشت.
سید نبیل کهفی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در راستای اعلام وضعیت اضطراری در تامین سوخت نیروگاه‌های کشور و با هدف تامین سوخت مورد نیاز این نیروگاه‌ها در فصل سرما، برنامه اعمال مدیریت اضطراری بار در دستور کار قرار گرفت.
قم جزو استان‌های برتر در زمینه فعالیت خیرین ازدواج
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم، با تاکید بر حذف موازی کاری فعالیت نهادها و خیرین استان در حوزه ازدواج گفت: قم از نظر فعالیت نیکوکاران در حوزه ازدواج جوانان جزو سه استان برتر کشور است.
محسن فارسی درگفت وگو با ایرنا افزود: در سال‌های گذشته، اقدام های خوبی برای ساختارمند کردن کمک‌های افراد نوعدوست در حوزه مدرسه سازی و سلامت انجام شده است، ولی در حوزه ازدواج با وجود فعالیت گسترده خیرین تاکنون هیچ تشکلی برای سازماندهی کردن این کمک ها انجام نشده بود.
کاهش 21 درصدی طلاق توافقی
رییس کل دادگستری قم گفت: در راستای اجرای دستورالعمل حذف زندان برای مهریه، طلاق توافقی در این استان 21 درصد کاهش یافته است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری در دیدار با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در استان قم هیچ فردی بابت مهریه در زندان نیست.
675 خانواده زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان و کمیته امداد
دادستان قم عمومی و انقلاب قم، با تاکید بر ضرورت حمایت اجتماعی و معیشتی از خانواده‌ زندانیان گفت: در حال حاضر تعداد 675 خانواده درقم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و انجمن حمایت از زندانیان قرار دارند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب، اقدام های انجمن حمایت از زندانیان استان در رسیدگی به مشکل های و نیازهای خانواده‌ زندانیان استان را قابل قدردانی خواند.
برچسب‌ها
بسته خبری قم جهش تولید

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/242177/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی شنبه اول اردیبهشت 1403 به افق قم

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد